Skocz do zawartości

Falowanie obrotów i nie równa praca na ciepłym Legacy III 2.5


majsterbaciar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o pomoc. 

Mam w swoim Subaru Legacy dość dziwny problem...

Subaru LEGACY III kombi (BH) 2.5 AWD (BH9), moc: 156 KM/115 kW

Na rozgrzanym silniku (szczególnie po przejechaniu na wysokich obrotach przez jakiś czas), silnik zaczyna wariować. 

Nie równo pracuje ale tylko na niskich obrotach. Obroty falują a też dochodzi do zgaśnięcia silnika. 

Próby jechania na wolnych obrotach kończą się szarpaniem ale gdy wciśniemy mocniej pedał gazu to po chwili auto budzi się do życia i jedzie na wysokich obrotach prawidłowo. 

Można by powiedzieć, że jazda cały czas na wysokich obrotach jest możliwa.

Po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 2-3 min sinik pracuje normalnie na niskich obrotach - sytuacja wraca gdy przejedziemy się chwile na wyższych  obrotach (powyżej 4 tyś ).

Odnoszę wrażenie, że auto bardziej szarpie i problem się nasila jak się jedzie po rondzie/zakręcie.... 

Świece nowe, przepustnica czyszczona, sonda sprawdzona, czujnik spalania stukowego sprawdzony.  Komp nie pokazuje błędów.

Macie może jakieś pomysły ? Będę wdzięczny za każdą pomoc. 

Pozdrawiam !

Edytowane przez majsterbaciar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność kolektora dolotowego i wylotowego (do lambdy wystarczy) czy nie idzie gdzieś lewe powietrze. Po nocy zanim odpalisz odczytaj temperatury z czujników w kolektorze ssącym i temp. silnika czy się zgadza z otoczeniem  i nie przekłamuje. Sprawdź EGR czy nie przyblokowany możesz go umyć przy okazji. No i oczywiście luzy zaworowe. Potem to już szukanie trochę po omacku przejrzenie zaworów powietrza w kolektorze, drożność odmy, kable zapłonowe, jak ktoś dubał przy nim to sprawdzić czy na rozrządzie nie jest przestawione o ząbek no i pozostaje padnięty wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wystartowałem od wyczyszczenia przepustnicy(bo to chyba 40zł mnie wyniosło uszczelka OEM + jakieś czyściwo). Samochód od razu na "wolnych" chodził ,jak trzeba(to był główny powód nierównej pracy motoru, "na zimnym"). Jak już widziałem,że taki "pasztet" tam w środku był,to wyczyściłem rurkę od PCV (średnica zmniejszona była) ,wymieniłem zawór PCV (nówka OEM chyba 70zł-skrzyni korbowej nie rozwali i nie będzie się lało przez uszczelki) , EGR też wyczyściłem. samochód elegancko chodzi. Ps Tak ogólnie po zakupie wymieniłem świece i kable na oryginały. Ps zacznij na spokojnie od wyczyszczenia tej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...