majsterbaciar Opublikowano 1 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2020 (edytowane) Witam. Proszę o pomoc. Mam w swoim Subaru Legacy dość dziwny problem... Subaru LEGACY III kombi (BH) 2.5 AWD (BH9), moc: 156 KM/115 kW Na rozgrzanym silniku (szczególnie po przejechaniu na wysokich obrotach przez jakiś czas), silnik zaczyna wariować. Nie równo pracuje ale tylko na niskich obrotach. Obroty falują a też dochodzi do zgaśnięcia silnika. Próby jechania na wolnych obrotach kończą się szarpaniem ale gdy wciśniemy mocniej pedał gazu to po chwili auto budzi się do życia i jedzie na wysokich obrotach prawidłowo. Można by powiedzieć, że jazda cały czas na wysokich obrotach jest możliwa. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 2-3 min sinik pracuje normalnie na niskich obrotach - sytuacja wraca gdy przejedziemy się chwile na wyższych obrotach (powyżej 4 tyś ). Odnoszę wrażenie, że auto bardziej szarpie i problem się nasila jak się jedzie po rondzie/zakręcie.... Świece nowe, przepustnica czyszczona, sonda sprawdzona, czujnik spalania stukowego sprawdzony. Komp nie pokazuje błędów. Macie może jakieś pomysły ? Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam ! Edytowane 1 Kwietnia 2020 przez majsterbaciar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Luzy zaworowe sprawdzone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyckocholik Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Sprawdź szczelność kolektora dolotowego i wylotowego (do lambdy wystarczy) czy nie idzie gdzieś lewe powietrze. Po nocy zanim odpalisz odczytaj temperatury z czujników w kolektorze ssącym i temp. silnika czy się zgadza z otoczeniem i nie przekłamuje. Sprawdź EGR czy nie przyblokowany możesz go umyć przy okazji. No i oczywiście luzy zaworowe. Potem to już szukanie trochę po omacku przejrzenie zaworów powietrza w kolektorze, drożność odmy, kable zapłonowe, jak ktoś dubał przy nim to sprawdzić czy na rozrządzie nie jest przestawione o ząbek no i pozostaje padnięty wtrysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Ja wystartowałem od wyczyszczenia przepustnicy(bo to chyba 40zł mnie wyniosło uszczelka OEM + jakieś czyściwo). Samochód od razu na "wolnych" chodził ,jak trzeba(to był główny powód nierównej pracy motoru, "na zimnym"). Jak już widziałem,że taki "pasztet" tam w środku był,to wyczyściłem rurkę od PCV (średnica zmniejszona była) ,wymieniłem zawór PCV (nówka OEM chyba 70zł-skrzyni korbowej nie rozwali i nie będzie się lało przez uszczelki) , EGR też wyczyściłem. samochód elegancko chodzi. Ps Tak ogólnie po zakupie wymieniłem świece i kable na oryginały. Ps zacznij na spokojnie od wyczyszczenia tej przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Miałem kiedyś w hondzie podobny problem jak brała lewe powietrze z dolotu, może najpierw sprawdź to czy połączenie jest szczelne i czy sam dolot dziury nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się