Kris0257 Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Po kilkuset kilometrowej jezdzie zatrzymałem się na godzinny postój. Po uruchomieniu ponownym auta /Legacy V, 2011 r, 2,0 D/ zapaliły si e trzy kontrolki Check Engine, kontrolka systemu dynamicznej jazdy oraz żółta kontrolka hamulca postojowego. Po resetowaniu systemu poprzez odpięcie klemy aku. kontrolki gasną i nie świecą się aż do kolejnego wyłączenia silnika, po ponownym uruchomieniu kontrolki ponownie świecą. Dodać chciałbym jednocześnie, że auto nadal odpala, prowadzi się, hamuje należycie. Ponieważ jestem świeżym użytkownikiem auta jestem trochę spanikowany. Proszę o ew. sugestie dotyczące mojego problemu. Pozdrawiam, Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Jest jakiś błąd w komputerze i odpięcie klemy jest mądrym rozwiązaniem na chwilę ale bez serwisu się nie obejdzie i najlepiej ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 (edytowane) może akumulator totalny trup? Jak bryczka odpala po nocnym postoju? pali "Od strzała",czy rozrusznik mieli ? Może alternator nie ładuje i aku jest podtrupiałe i niedoładowane Ja bym na starcie to sprawdził,bo choinka od tych tematów się się robi. Masz miernik w chałupie? Jak tak to sprawdź na ile masz naładowany akku. Jak nie masz miernika ,to akku do chałupy, pod prostownik,a jak już się naładuje, to pod klemy i sprawdzisz ,czy to było problemem. Ps ja tak bym zrobił na starcie, bo próba diagnozy łatwa i za free. Ps jakby co to daj znać ,jak poszło... Edytowane 9 Lutego 2020 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris0257 Opublikowano 9 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 Akumulator w idealnym stanie. Auto pali od tzw. strzała, żadnego mulenia. W zasadzie poza ,,choinką" wszystko jest w najlepszym porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 9 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2020 5 godzin temu, Kris0257 napisał: zapaliły si e trzy kontrolki Check Engine, kontrolka systemu dynamicznej jazdy oraz żółta kontrolka hamulca postojowego Błędy trzeba odczytać, to podstawa do poszukiwań przyczyny. Każdy mechanik z kompem diagnostycznym powinien dać radę. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 (edytowane) Witam Miałem podobną usterkę na wypadzie z kraju i tak jak Kris reset po wypięciu akumulatora "czyściłem kontrolki". Jak się zaświeciły to tempomatu nie można było włączyć, poza tym auto normalnie się zachowywało. Po powrocie z Austrii pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie podpięli legasia do komputera. Z zapisanych usterek wyszło, że jest problem z jednym czujnikiem ABS w kole. Trzeba było wymienić piastę z łożyskiem, bo czujnik jest w łożysku, a łożysko jest nie wymienialne (legaś diesel z 2008r.). Pomimo że nie było żadnych luzów ani szumów toczenia wymieniłem od razu oba przody (komp wskazał prawy przód) i był już spokój z kontrolkami. Wskazania kontrolek miały pewną logikę: - check - bo istotna usterka - kontrolka trakcji - brak działania trakcji bo błędy z czujnika ABS - kontrolka hamulca - bo to dotyczy układu hamowania. Po 5 tyś km znowu wymieniłem obie piasty - zaczęły szumieć łożyska (marnej jakości zamienniki), tym razem wymieniłem na piasty z firmy Fag (a w rzeczywistości to zamontowane w piastach łożyska NTN- zadzwoniłem do przedstawiciela FAG na Polskę i dowiedziałem się że tak ma być - kosztowały tylko 260zł a marne zamienniki 170zł szt. W ASO piasta - to było 650zł szt. plus robocizna. To ceny z 2014roku. Sam zmieniałem piasty - trzeba się trochę upaprać, ale bez problemowa robota. Po wymianie przodu i kilku tyś km przyszła kolej na tylne piasty - wymieniłem też na "FAG-i". Piasty są godne polecenia bo nie było więcej problemów. Przejechałem po wymianie piast/łożysk 80tyś km aż padł silnik diesla (273tyś km - podobno to bardzo dobry wynik dla tego silnika pierwszej generacji). Kris - sprawdź u siebie na kompie, ale jestem pewien, że to czujnik w którejś piaście ! Pozdrawiam Edytowane 10 Lutego 2020 przez Mirek 67 poprawa błędu nazwy firmy łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris0257 Opublikowano 10 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Bardzo dziękuję za .wyczerpującą analizę. Dysponuję diagnoskopem marki Viaken jednak ten nie pokazuje istotnych błędów. Twoje sugestie mogą dotyczyć właśnie mojego przypadku za które raz jeszcze wielkie dzięki. Pozdrawiam, Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Miale przes 3 lata 2 razy podobnie. Pacjent to SJ, obecnie 83kkm. Oprocz kontrolek jak na zdjeciach nie dzialal tempomat. Za kazdym razem wystepowalo w trasie jak lało i jechalem na tempomacie 120-140. Po nocy w hali parkingowej zero objawów. Po zdarzeniu wizyta w ASO, podłączenie do komputera i...... wg ASO brak błędów. Cuda Panie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris0257 Opublikowano 20 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Witam ponownie! Dzisiaj otrzymałem zaproszenie do ASO w ramach ,,Kampanii przywoławczej SRT 243" mającej związek z ew. niedomaganiem systemu napełniania poduszki pasażera / usunięcie niedomagania ma być bezpłatne/. Po wykonaniu telefonu do zielonogórskiej ASO Subaru specjalista od spraw serwisu po spisaniu nr VIN mojego auta wyczytał z systemu również, że widzi w nim również wyciek z czujnika ABS-u. Zaskoczenie moje było pełne, skąd w systemie taka informacja bo faktycznie zapaliły mi się opisane wyżej kontrolki. na moje pytanie, czy i ta usterka zostanie usunięta w ramach tego zaproszenia bezpłatnie, otrzymałem odpowiedź twierdzącą. Czy tak faktycznie będzie życie pokaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Kurcze... ASO w Zielonej Górze mówisz... Na kiedy masz termin? Jak byś mógł po całej sprawie opisać jak się sprawa zakończyła, jak obsługa itd (tu ,czy na priv). Ciekawi mnie finał sprawy i obsługa, ponieważ czasem bym na "motoryzacyjną kawkę" wpadł do ZG ,jeżeli atmosfera jest ok (a tak na poważnie, to kilka rzeczy przez ASO, czasem bym chciał załatwić w swoim bolidzie, porozmawiać z ludźmi,zobaczyć tę pasję w oczach do marki itd I nie będę ukrywał,że ceny mnie też interesują tj normalne ,czy "z kapcia" za gębę . Od razu mówię,że oczywiście nie chcę kupować nowego katalizatora za 1zł + ziemniaki na obiad do niego gratis. Wiadomo,że nie o to chodzi... szanuję markę i to ,że oryginalne części są na prawdę trwałe i ogólnie nie tak źle się je kupuje tj cena-jakość bomba.Ceny jednak porównuję. OEM- tak ,ale do maxa tam gdzie najwygodniej/najtaniej mi kupować ). Zobaczymy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris0257 Opublikowano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Termin ze względu na konieczność zamówienia przez ASO koniecznych części pod mój pojazd, wyznaczono na 04.03.20 r. Mam ponadto nadzieję, że będę mógł obserwować działania mechaników /na co będę nalegał/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się