Jump to content

Regulacja Wastegate Impreza GT 97


Recommended Posts

Mam problem z okazjonalnym boost cutem w moim Ubarze

Pod obciążeniem na 3ce i czasami 2ce Turbo ładuje nawet do 1.1 i komp mi odcina

Miałem wymieniany WG (bo poprzedni to przeladowywał cały czas bo miał rozwaloną i szponconą regulację), ale raczej nie był regulowany.

Teraz pytanie

Jest jakaś konkretna procedura jak wyregulować WG?

EJ20BUB z TD04

 

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Piotrek Chrabałowski napisał:

 

Mam problem z okazjonalnym boost cutem w moim Ubarze

Pod obciążeniem na 3ce i czasami 2ce Turbo ładuje nawet do 1.1 i komp mi odcina

Miałem wymieniany WG (bo poprzedni to przeladowywał cały czas bo miał rozwaloną i szponconą regulację), ale raczej nie był regulowany.

Teraz pytanie

Jest jakaś konkretna procedura jak wyregulować WG?

EJ20BUB z TD04

 

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

W pierwszej kolejności sprawdź czy masz pastylkę z właściwej średnicy otworem w wężyku do muszli turbiny. Regulację ramienia WG bym zrobił na samym końcu.

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Piotrek Chrabałowski napisał:

Restryktor na 99% mam założony,ale w sumie jeszcze sprawdzę

To że masz to jedno, pytanie czy jest właściwej średnicy

Link to post
Share on other sites

Możesz wyregulować sztangę. Nic nie zaszkodzi. Domowym sposobem - zgraj sztangę z gruchy i dzwignie tak żeby się zakładała z małym oporem. Następnie skręć sztangę 3 pełne obroty. Teoretycznie to powinno być właściwe wstępne napięcie.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Piotrek Chrabałowski napisał:

 

Turbo ładuje nawet do 1.1
(...)

Jest jakaś konkretna procedura jak wyregulować WG?

 

czyli masz wskaźnik ciś. doład.?

to wg niego

jak bije za dużo to popuszczasz sztange ile potrzeba

do uzyskania nominalnego.

Jak nie masz wsakźnika to:

-manometr do C.O castorama
-wężyk z działu ogród
-trójnik do przewodów spryskiwacza
ok 30zł

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

A to nie jest tak, że nawet rozregulowany i tak upuści ciśnienie w odpowiednim momencie? to zwykle działa w drugą stronę, nie trzyma go. 

Co do problemu to jak pisałem kiedyś - jak ma być tanio, to WG z TF035 + ewentualny MBC :P skoro w tym aucie nic nie pomaga.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, 133699 napisał:

A to nie jest tak, że nawet rozregulowany i tak upuści ciśnienie w odpowiednim momencie? to zwykle działa w drugą stronę, nie trzyma go. 

Co do problemu to jak pisałem kiedyś - jak ma być tanio, to WG z TF035 + ewentualny MBC :P skoro w tym aucie nic nie pomaga.

Właśnie z poprzednim WG miałem tak,że był na maksa rozkręcony to w ogóle nie zamykał i Turbo pompowało ciągle

Link to post
Share on other sites

znaczy też nie jestem ekspertem- generalnie maxymalne cisnienie doładowania zależy od twardości sprężyny w WG.
ale regulacja też coś może dać... myśle

kręcąc pokretłem SAG w amortyzatorze rowerowym tez poniekąd macie wpływ na maksymalny skok -skręcajac na maxa amor może nie osiagnąć maksymalnego skoku  bo będzie za twardy, a wasza masa nawet po skoku nie da rady go wbić

Taka dedukcja na chłopski rozum.

szczerze to nie wiem dokładnie, nigdy nie potrzebowałem tych informacjo bo nigdy nie mieliśmy nic turbodoładowanego...
nigdy nie mialem okazji pokręcić sobie WG, w robocie jak przyłazi turbo to zawsze jest zaplombowane :/ w TurboŻuku też se nie pokręciłem, bo okazało sie, że po regeneracji trafiłem idealnie w nominalne ciśnienie...

a tak apropo, w subarach WG jest otwierany ciśnieniowo czy podcisnieniowo? :P serio, nigdy nie dotykałem subaru turbo ;)
-------------------
Piotrek, na opak- jak sie otwiera: to upuszcza. ;)
Jakby sie nie zamknął
jak piszesz
to by nie pompowało tylko leciało w wydech

Musiał sie raczej nie otwierać

Edited by Matiz
Link to post
Share on other sites

Otwiera podciśnienie. Jak za mocno jest skręcony to turbo przeładowuje bo krótsze ramię później otwiera wg, jak za luźno skręcony to za slabo ładuje. Regulacja jak wyżej, zamykasz klapkę wg i skręcasz 3 obroty.

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, skwaro napisał:

Otwiera podciśnienie.



to ja wole starożytne rozwiązanie gdy otwiera ciśnienie. W TurboŻuku mam ciśnieniowy i w TurboMicrze też sie trafił WG ciśnieniowy. Jak najmniej elektroniki w moim przypadku

Patrzcie ile elemetów odpada, żadnego spagetti z podciśnień!

No ale cóż- coś za coś... ordynarne turbo na krótkim wężyku z muszli do WG nigdy nie bedzie tak działać jak sterowane elektronicznie

Link to post
Share on other sites



]
-------------------
Piotrek, na opak- jak sie otwiera: to upuszcza.
Jakby sie nie zamknął
jak piszesz
to by nie pompowało tylko leciało w wydech

Musiał sie raczej nie otwierać


No tak masz rację pomyliło mi się

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Czy aby na pewno?
Oczywiście powinno być ciśnienie nie podciśnienie :)
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

U mnie przy takim samym setupie było podobnie, komp obcinał i falowało doładowanie. Regulacja nie wiele pomagała. Trochę pomogło założenie większego restryktorka. Najlepiej działa na mbc., Wyregulowany z głową oczywiści.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dudek_rz napisał:

U mnie przy takim samym setupie było podobnie, komp obcinał i falowało doładowanie. Regulacja nie wiele pomagała. Trochę pomogło założenie większego restryktorka. Najlepiej działa na mbc., Wyregulowany z głową oczywiści.

Tylko,że u mnie sporadycznie się zdarza ten Cut na 2 i 3 ale zazwyczaj nie ma innych objawów tak jak u ciebie. I z tym restryktorem to tez nie takie hop siup bo przedliftowe silniki miały restryktor 2.0 mm  w dodatku między puchą powietrza,a solenoidem to wtedy pozostaje już tylko całkowicie go wywalić. A MBC w życiu bym nie założył już wolałbym w ostateczności kupić dobre używane EBC

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...