Skocz do zawartości

UPG w 2.0 n/a i co dalej?


ewemarkam

Rekomendowane odpowiedzi

W/g

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_2/engine/cylinder_head/illustration_1/

Powinienem mieć

11044AA364  uszczelkę. Podana przez Ciebie się trochę różni, inaczej ma ułożone otwory na płaszczu wodnym. Jeśli to oczywiście ta którą udało mi się wyszukać do imprezy. GT. Bo mowa o kompozytowej czyli grafitowej?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeleciałem na szybko

1. dlaczego tak kombinujesz z tym robieniem na aucie? Bedzies robił sam? Remont boxera bez wyciagania, to troche jak wymiana przegubu za wszelką cene bez ściagania koła :huh: Da sie. ale na cholere tak sobie utrudniać. Tymbardziej że już wielokrotnie słyszałem że wolnossaka da sie wytargać w godzine...

 

2. (najwazniejsze)

Jak wyglądał ten test po którym wiesz, że upg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienił kolor z niebieskiego na zielony. Od jakiegoś czasu problemy z ogrzewaniem, skacząca temp. silnika, wyrzucanie płynu chłodzącego itp. Wszystko co mogłem sprawdzić zostało sprawdzone. Na zimnym test nie wyszedł, dopiero na ciepłym silniku.

 

.658ee179287411640aee09262a515ef6.jpg&key=70f27e8c63d05ffb6437be4088d5af34a0c31d554396b633850e5661abbca7ad

 

Nie upieram się żeby to robić na silniku w samochodzie, ale po co wyjmować jeśli się da. Już wiem że jest to kombinacja norweska. Więc wyjmiemy silnik i po sprawie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj Pablonsa i Skwaro, znaja się na tym.
Nie wiedziałem że ten silnik 122 jest ciężki do zdobycia, co daje jasną odpowiedź - naprawa.
Uszczelki zamów w Aso, będziesz miał pewność że pasują i są takie jak trzeba, często uszczelniacze maja skopane wymiary (zamienniki) i wchodzą wciskane palcami, a kosztują tyle samo co w Aso.
Nie kombinuj z robieniem tego bez wyciągania silnika, dokręcenie śrub głowicy jest kluczowe jak i czystość elementów dokręcanych, a tego robiąc w aucie nie uda się zachować, choćby czyszczenie tuleji cylindrów przylegających do głowic.
Po wyciągnięciu silnika praca łatwa i przyjemna

Taptane Tapatalkiem

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze i wszelkie graty wezmę w ASO. Jest tam też miła obsługa. I ponoć mam mieć rabat bo przy poprzednim zamowieniu takowy mi sprzedawca obiecał. Przykładowo OEM uszczelniacz wału to koszt 15 PLN w ASO a zamiennik corteco chyba 13. Więc bez 2 zdań udam się do ASO. A no i silnik wyciągnę, bo nie ma aż tak dużo roboty jak patrzyłem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ewemarkam napisał:

A tak z innej beczki, skoro głowice będą zdjęte i okaże się że są szczelne. Można w nich coś poprawić? Pewnie nic to nie da na dynamice, ale pomyślałem o delikatnym portingu, mam dremela i komplet frezów, papierów, kamieni itd. Warto? Czy takiemu silnikowi jak ten nic to nie da? Czy po prostu usunąć jakieś pozostałości po odlewaniu?

Jesli lubisz sie bawic i masz kupe czasu to zrob. Niestety zyski z tego beda w skali mikro w stosunku do ilosci pracy wlozonej-robilem to kiedys w motocyklu i juz chyba nie powtarzac powtarzac:blink:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Zmienił kolor z niebieskiego na zielony.

 


tylko tyle chciałem wiedzieć, myslałem że robiłeś coś w stylu "była sprawdzana kompresja- na słuch" :biglol:

test robi sie na ciepłym silniku.

No niestety, remont. Tak jak chłopaki piszą, warto zrobić to porządnie.

Aha coś mi tam migneło o portingu: znalazłem kiedyś ciekawą rzecz- chropowata powierzchnia odlewu alu pomaga w atomizacji mieszanki. Dlatego czesto polerowanie kanałów nie daje oczekiwanych efektów. Co innego kanały przed wtryskiem- dla powietrza "im gładziej tym lepiej".

Tak na szybko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanałów dolotowych się nie poleruje, wydechowe już tak. A bez pomiarów na flowbenchu można bardzo łatwo popsuć przepływy. Jak ktoś myśli że na pałę dremelem zrobi lepiej niż inżynierowie z fabryki to jest dobrym optymistą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony podczas odlewania głowicy, rdzenie piaskowe dla kanałów są z bardzo drobnego piasku. Czy to wydechowy czy ssący, nie zdradzam dla kogo to. Ale będą mieć taką samą porowatość na powierzchni. Zawsze mają jakiejś niedoskonałości. W postaci drobnych nadlewek. Tego się praktycznie nie da uniknąć.

 

Ale masz rację, lepiej tego w takim razie nie ruszać.

 

Kolektor dolotowy w Subaru jest dobrze spasowany względem kanałów w głowicy? Pytam czysto teoretycznie, pewnie i tak nie znajdę czasu na jaką kolwiek "zabawę".

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka OEM, to mnie prawie z obuwia wyrwało. 352 pln za sztukę <_>

Panowie szukam jeszcze serwisówki do silnika, dokładnie do tego. Chodzi mi o kolejność rozbierania itd. Mam jakąś z http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/ ale na zdjęciach i wszędzie z rocznika 98 jest silnik DOHC. Ma ktoś albo wie gdzie jest taki jak mój. Może któreś Legacy? Albo Impreza GC? Który miał najbardziej podobny silnik?

Chodzi mi o informację o wymiarach śrub montażowych głowicę, bo one się chyba jakoś wyciągają. Jaką powinny mieć nominalnie długość? Czy się tym nie przejmować?

 

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś już z po robocie. Było widać drobne czarne wydmuchane ścieżki do płaszcza wodnego. Głowice do planowania i odświeżenia kompleksowo.
Przy okazji wymiana wszelakich uszczelnień przy silniku.
Nie wyszło sakramencko drogo, ale dużą część prac wykonałem samemu.
Silnik pracuje narazie idealnie, lepiej niż wcześniej.
Dziękuję wszystkim za pomoc.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...