Skocz do zawartości

Remont Silnika STI EJ207


furiousmajkel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

widzę wiele tematów, jednak bez konkretnych odpowiedzi nt. EJ207, głównie Ej255/257..

 

Niestety (albo stety, zależy jak na to patrzeć :D ) silnik będzie wymagał remontu, poszła panewka, pytanie jak bardzo, ale to na później.

 

Zastanawiam się w jakim kierunku pójść pod kątem remontu silnika - zakute 2.0, zakuty stroker 2.2 czy może w ogóle nie zakuwać?

 

Auto służy do jazdy weekendowej (ostrzejszej) i wyjazdów na tor (kilka razy w roku), stąd myśle, że chyba lepiej będzie zakuć. 

Czy ma ktoś może jakies wyceny, liste części, które są potrzebne? Chce to zrobić dobrze, więc myślę o wzmacnianym wale, lepszej pompie oleju etc.

 

I najważniejsze, gdzie to robić? Pierwsze co mi się  nasuneło to CARFIT :) 

 

Prośba o pomoc w temacie :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym robił kutego strokera, ale podstawowe pytanie to jaką moc chcesz osiągnąć, bo od tego zależy setup i koszty.

 

 

Chce uzyskac w miare bezpieczne parametry, ktore pozwola fajnie smigac po torze default_smile.png

Raczej bedziensie liczyla charakterystyka jazdy niz moc, max 350KM to mysle i tak super.

 

Myslalem rowniez o zamknieciu bloku...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod taką moc nie trzeba, masz półzamknięty blok, da radę. Tłoki Mahle 4032 pod strokera, azotowany wał EJ257, pompa 11mm, uszczelki Coswortha, szpilki ARP, panewki ACL Race, korby wystarczą OEM, chociaż warto dać kute Manley. Reszta do weryfikacji i wtedy będzie wiadomo co i jak robić. Dokładnych kosztów nikt Ci nie poda bo najpierw trzeba rozebrać silnik, żeby było wiadomo co do zrobienia, np. czy głowice do pełnej regeneracji, czy nie są popękane, w jakim stanie tuleje, itd. Trzeba doliczyć też zestaw uszczelek, nie trzeba kupować całego, w zależności od zakresu robót można kupić pojedyncze. To z grubsza tyle. Jakby co wal na PW to coś podpowiem więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pomyliłeś silniki. Po pierwsze ej207 półzamkniętego nie ma sensu zamykać. Po drugie, nie ma sensu go kuć. Oem tłoki sprawdzają się w nim w zupełności dobrze.

To wszystko to są zabiegi korzystne w 2,5, a w 2,0 to mało sensowne. Jeśli faktycznie chcesz i potrzebujesz więcej mocy i nm, to jedynie do rozważenia stroker, ale on też ma swoje minusy.

Zdrowe fabryczne Ej207 będzie zawsze długo i bezproblemowo śmigać. I na daily i okazjonalnie na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Gaceq napisał:

Chyba pomyliłeś silniki. Po pierwsze ej207 półzamkniętego nie ma sensu zamykać. Po drugie, nie ma sensu go kuć. Oem tłoki sprawdzają się w nim w zupełności dobrze.

To wszystko to są zabiegi korzystne w 2,5, a w 2,0 to mało sensowne. Jeśli faktycznie chcesz i potrzebujesz więcej mocy i nm, to jedynie do rozważenia stroker, ale on też ma swoje minusy.

Zdrowe fabryczne Ej207 będzie zawsze długo i bezproblemowo śmigać. I na daily i okazjonalnie na torze.

Mógłbyś rozwinąć temat minusów strokera? Generalnie z tego co widze to najwięcej silników 2.0 kończy w ten sposób...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Gaceq napisał:

Chyba pomyliłeś silniki.

To na pewno.

 

37 minut temu, Gaceq napisał:

Po pierwsze ej207 półzamkniętego nie ma sensu zamykać.

Ale zdaje się, że kolega nie wspomina o zamykaniu, choć zgadzam się, że nie ma sensu zamykać EJ207 (to najlepszy blok subaru).

 

Godzinę temu, furiousmajkel napisał:

Zastanawiam się w jakim kierunku pójść pod kątem remontu silnika - zakute 2.0

Kuciznę wkłada się niekoniecznie z powodu wytrzymałości, a raczej z powodu kosztów.

Ori tłoki do EJ207 kosztują coś koło 6 tysi, a markową kuciznę ogarniesz w zakresie 2500-3500, więc odpowiedz sobie sam.

Korby seryjne też są spoko, ale kute nie będą jakoś szczególnie drogie.

 

Godzinę temu, furiousmajkel napisał:

zakuty stroker 2.2

Budżet generalnie x2.

 

Godzinę temu, furiousmajkel napisał:

myślę o wzmacnianym wale

Jak najbardziej. Wał do spec c, ok. 1500zł.

 

Godzinę temu, furiousmajkel napisał:

lepszej pompie oleju

Tzw. 12, drobiazg, parę stówek ;)

 

Generalnie, najpierw i tak trzeba zrobić rewizję motoru, zobaczyć w jakim stanie są poszczególne komponenty i potem podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym budżetem x2 to grubo przesadziłeś, jedyny wyższy koszt przy strokerze w przypadku tego silnika to droższy wał. Reszta kosztów jest podobna.

 

Z najlepszym blokiem w EJ207 też się nie zgodzę, najlepszy blok to zamknięty EJ22 pod strokera 2.35, potem zamknięty EJ20 i dopiero potem półzamknięty EJ207.

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, skwaro napisał:

Z tym budżetem x2 to grubo przesadziłeś,

Być może. EJ207 remontowałem dwa razy, a strokera nie budowałem nigdy, więc oparłem się tylko na tym, co pisali inni.

 

44 minuty temu, skwaro napisał:

najlepszy blok to zamknięty EJ22

Jasne, ale piszę o blokach, które można w miarę łatwo znaleźć na rynku ;) 

 

46 minut temu, skwaro napisał:

potem zamknięty EJ20

No ja mam swoje zdanie na temat tych bloków i nie zamierzam go zmieniać :D Tym bardziej, że sam takowy użytkuję. 

 

I dlatego obstaję przy tym, że jednak EJ207 to najbardziej udana konstrukcja.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowałem i jedne i drugie, piszę z praktyki. Na zamkniętym bloku zrobiłem strokera na 450KM a można nanim zrobić jeszcze więcej bo silnik jest do tego przygotowany. Z EJ207 bez zamykania ten poziom to proszenie się o kłopoty, o wyższej mocy nawet nie ma co mówić

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbudowanie silnika to jedno, a gdzie reszta. Można zrobić strockera 2.1 lub 2.2. Można też kupić blok EJ22 (nowy  18kPLN w Mapteku).  I jest pytanie: do czego to jest potrzebne i w jakim aucie?

Edytowane przez Fyrkes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2019 o 11:12, furiousmajkel napisał:

Mógłbyś rozwinąć temat minusów strokera? Generalnie z tego co widze to najwięcej silników 2.0 kończy w ten sposób...

 

Czy ja wiem, czy tak najwięcej... Na pewno jeśli ktoś ma do wymiany cały układ korbowo-tłokowy to kosztowo względem oem wychodzi to dobrze. Ale kiedy przy uszkodzeniu samej panewki, kiedy tłoki oem i cylindry są ok to IMO rozsądniej zrobić sam dół normalnie na wale 2.0. Minus strokera to to że przez większe wykorbienie nie lubią one wysokich obrotów i kiedy np masz STI w wersji z tych najwyżej się kręcących to jest on niedobrym rozwiązaniem.

Generalnie jeśli okaże się że masz górę bloku ok i nie celujesz w 450 KM to robiłbym dół na 2.0 normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W zeszłym roku robiłem remont EJ207, na dość znaczne podniesienie mocy, więc pewne doświadczenie mam, siedzę w temacie Subaru od kilku lat.

1. Jeżeli min kosztów i nie do upalania - to proponowałbym wymienić tylko to co zużyte / zniszczone i jeździć na dobrym oleju i tyle w temacie.

2. Jeżeli ma wytrzymywać do 350KM, to EJ207 wystarczy.

3. Jeżeli ma mieć mocniejszy dół i ma wstawać lepiej turbo niż w seryjnym 2.0 i nie musi się kręcić powyżej 7,2 tyś obr to stroker na wale od 2,5.

4. Jeżeli ma być do upalania lub w moce 400+ to zamknięty seryjnie blok od 2.0 + nowsze głowice + kute wszystko (sam tak mam).

5. Jeżeli ma się nie grzać - to pojemność 2.0 / stroker 2.1 na pewno nie 2.5

6. Jeżeli ma mieć super dół bez upalania, to 2.5L na kutych tłokach.

7. Jeżeli ma mieć super dół i nie grzać się i być do upalania to 2,35L zbudowane na bloku 2.2 lub 2.5 i dartonach :)

8. Jeżeli ma się kręcić b. wysoko to 2.0 Spec C z podniesioną odcinką lub destroker 2.5 na wale od 2.0 (kręcenie do  8500obr i wyżej).

9. Jeżeli ma być kulturalny, kręcić się wysoko i mieć dobre wstawanie i średni dół to nowsze 2.0 z dual AVCS...

 

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
W zeszłym roku robiłem remont EJ207, na dość znaczne podniesienie mocy, więc pewne doświadczenie mam, siedzę w temacie Subaru od kilku lat.
1. Jeżeli min kosztów i nie do upalania - to proponowałbym wymienić tylko to co zużyte / zniszczone i jeździć na dobrym oleju i tyle w temacie.
2. Jeżeli ma wytrzymywać do 350KM, to EJ207 wystarczy.
3. Jeżeli ma mieć mocniejszy dół i ma wstawać lepiej turbo niż w seryjnym 2.0 i nie musi się kręcić powyżej 7,2 tyś obr to stroker na wale od 2,5.
4. Jeżeli ma być do upalania lub w moce 400+ to zamknięty seryjnie blok od 2.0 + nowsze głowice + kute wszystko (sam tak mam).
5. Jeżeli ma się nie grzać - to pojemność 2.0 / stroker 2.1 na pewno nie 2.5
6. Jeżeli ma mieć super dół bez upalania, to 2.5L na kutych tłokach.
7. Jeżeli ma mieć super dół i nie grzać się i być do upalania to 2,35L zbudowane na bloku 2.2 lub 2.5 i dartonach 
8. Jeżeli ma się kręcić b. wysoko to 2.0 Spec C z podniesioną odcinką lub destroker 2.5 na wale od 2.0 (kręcenie do  8500obr i wyżej).
9. Jeżeli ma być kulturalny, kręcić się wysoko i mieć dobre wstawanie i średni dół to nowsze 2.0 z dual AVCS...
 
Boszzzz , aż tyle opcji

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@badyl jeszcze pewnie bym trochę wymyślił, bo to dopiero początek...Nie obejmujący chłodzenia (chłodnica, wiatraki, termostat, chłodnica oleju. chłodnica skrzyni, chłodnica wspomagania, hamulce z ABS i bez,  korektorów kręconych i na kliki,  hydrołapy jedno i dwuobwodowych, zawiasu od tuningowego, przez średnią półkę, trochę wyższą prawie profi i profi zawias, geometrii, skrzyni, szper przód tył centralnej...

Tak więc... można mieszać głowicami, obrabiać je, wrzucać różna wałki, różne kolektory, twin scrolle, single scrolle, a jak zaczniemy zmieniać turbo to dobierać można wszystko od początku, dodać regulatory paliwa, dolot, itd...:) 

Taaaaka zabawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MaciekK napisał:

@badyl jeszcze pewnie bym trochę wymyślił, bo to dopiero początek...Nie obejmujący chłodzenia (chłodnica, wiatraki, termostat, chłodnica oleju. chłodnica skrzyni, chłodnica wspomagania, hamulce z ABS i bez,  korektorów kręconych i na kliki,  hydrołapy jedno i dwuobwodowych, zawiasu od tuningowego, przez średnią półkę, trochę wyższą prawie profi i profi zawias, geometrii, skrzyni, szper przód tył centralnej...

Tak więc... można mieszać głowicami, obrabiać je, wrzucać różna wałki, różne kolektory, twin scrolle, single scrolle, a jak zaczniemy zmieniać turbo to dobierać można wszystko od początku, dodać regulatory paliwa, dolot, itd...:) 

Taaaaka zabawa :)

 

LEGO w Subarowym wydaniu :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice prawdopodobnie są OK.

Co do bloku - nie wiadomo - dopiero widać jak się rozbierze. 

Oddaj na razie na rozebranie i zobacz czy będziesz potrzebował cały shortblock czy tylko minimum wymiana panewek, uszczelek i dalej w drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, furiousmajkel napisał:

A czy jestescie w stanie mi jakos pomoc w wycenie czesci z obecnego silnika?

zakladajac oczywiscie ze sa w dobrym stanie

- glowice

- blok

- korbowody, tloki, etc.

 

ewentualnie caly kompletny blok z walnieta panewka i walem

Chcesz wycenić to co masz czy naprawę? Bo i jedno i drugie bez weryfikacji stanu to wróżenie z fusów. Trzeba rozebrać i sprawdzić wszystko. Może się okazać że wystarczy wymiana panewek, może są wytarte tuleje i trzeba robić szlif na nadwymiar i dać nowe tłoki, może uszczelniacze zaworowe i prowadnice też są do wymiany, a może wystarczy głowice splanować. Wszystko to ma wpływ na cenę i nikt Ci tego nie oceni bez rozebrania i weryfikacji stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, skwaro napisał:

Chcesz wycenić to co masz czy naprawę? Bo i jedno i drugie bez weryfikacji stanu to wróżenie z fusów. Trzeba rozebrać i sprawdzić wszystko. Może się okazać że wystarczy wymiana panewek, może są wytarte tuleje i trzeba robić szlif na nadwymiar i dać nowe tłoki, może uszczelniacze zaworowe i prowadnice też są do wymiany, a może wystarczy głowice splanować. Wszystko to ma wpływ na cenę i nikt Ci tego nie oceni bez rozebrania i weryfikacji stanu.

 

chce wycenić elementy z założeniem, że są w dobrym stanie, silnik niebawem zostanie rozebrany i wszystko zostanie poddane sprawdzeniu :) 

ja już mam nowy silnik na zamknietym bloku ;) 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2019 o 14:19, MaciekK napisał:

Witam,

W zeszłym roku robiłem remont EJ207, na dość znaczne podniesienie mocy, więc pewne doświadczenie mam, siedzę w temacie Subaru od kilku lat.

1. Jeżeli min kosztów i nie do upalania - to proponowałbym wymienić tylko to co zużyte / zniszczone i jeździć na dobrym oleju i tyle w temacie.

2. Jeżeli ma wytrzymywać do 350KM, to EJ207 wystarczy.

3. Jeżeli ma mieć mocniejszy dół i ma wstawać lepiej turbo niż w seryjnym 2.0 i nie musi się kręcić powyżej 7,2 tyś obr to stroker na wale od 2,5.

4. Jeżeli ma być do upalania lub w moce 400+ to zamknięty seryjnie blok od 2.0 + nowsze głowice + kute wszystko (sam tak mam).

5. Jeżeli ma się nie grzać - to pojemność 2.0 / stroker 2.1 na pewno nie 2.5

6. Jeżeli ma mieć super dół bez upalania, to 2.5L na kutych tłokach.

7. Jeżeli ma mieć super dół i nie grzać się i być do upalania to 2,35L zbudowane na bloku 2.2 lub 2.5 i dartonach :)

8. Jeżeli ma się kręcić b. wysoko to 2.0 Spec C z podniesioną odcinką lub destroker 2.5 na wale od 2.0 (kręcenie do  8500obr i wyżej).

9. Jeżeli ma być kulturalny, kręcić się wysoko i mieć dobre wstawanie i średni dół to nowsze 2.0 z dual AVCS...

 

 

@MaciekK masz jakis sprawdzony patent na turbo do 400KM single scroll? Mam swoja VF35, ale może jest jakaś dobra opcja wrzucić nowe turbo i wtryski w racjonalnej cenie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna seryjna turbina IHI nie da 400KM i przy tej mocy trzeba się liczyć z pewnym kompromisem co do wstawania turbo i słabszego dołu. Po prostu większe turbo wstaje trochę później - tego się nie oszuka.

Do 350KM przy polepszeniu przepływów wystarczy seryjne turbo.

400KM w Subaru to większe przeróbki, przygotowanie całego silnika, dolot, wtryski (750-1000), wydech. 

Sam mam Twin Scrolla LM400-SR60, ale tak jak pisałem powyżej 400KM jest okupione trochę gorszym wstawaniem tj. do 3500obr jest słabo, potem jest przeciąg do odcinki, trzeba szybko zmieniać biegi :)

Single Scroll masz dwie opcje: pierwsza coś plug and play typu - TD05-20G, TD06 (Poznań ma tego typu zabawki), lub iść w BorgWarnera EFR 6258 (~360-380KM), 6758( ~380-410KM), 7163 (~400-440KM), ale wtedy trzeba przerabiać mocowania, up-pipe i down-pipe. Im mniejsze turbo, tym lepszy spool, ale słabsza góra, im większe, tym gorszy spool, ale góra dużo lepsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...