Skocz do zawartości

WRX STI po raz drugi


Tommi1

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Tommi1 napisał:

Ale nie wygląda...

 

No tak, jeżdżę wolno ale wyglądam... :P

Ktoś mi tak ostanio z naszego grona przez telefon powiedział :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Oktan napisał:

a co to za wyloty?

wyloty powietrza :biglol:

 

  

1 godzinę temu, Tommi1 napisał:

Szymon ja jestem dziwny i szalony ale nie aż tak żeby rezać swoja oryginalna maskę... ta porezana pochodzi z najszybszego GR'a w Łodzi :D

W sumie dobre podejście - za niewiele ponad tysiaka można kupić maskę i testować :thumbup:

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Simon WRC napisał:

W sumie dobre podejście - za niewiele ponad tysiaka można kupić maskę i testować :thumbup:

Przy dobrym szukaniu można mieć nawet  za troszeczkę ponad połowę ceny. wiec jak na testy to jest ok. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
15 minut temu, Tommi1 napisał:

No i "dzidzia" dziś dostarczona do Poznania po okresie docierania :yahoo:

Czekamy na montaż dodatkowych "gratów" i strojenie.

 

 

 

_20201219_180941.JPG

kurde ladne sa te sti. Tak dawno nie widzialem swojego, ze zapomnialem jak wyglada. 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż małe podsumowanie tego co się działo z autkiem a może bardziej z silnikiem po naszym ostatnim wypadzie na Ułęż w czerwcu...

Jak już wspomniałem wcześniej delikatnie zaczęło pukać coś z silnika :).

No i się stało... pierwszy remont silnika w życiu :D.

Auto po ustaleniu telefonicznym z Piotrem trafia w drodze powrotnej z Ułęża do Poznania.

Remont miał być standardowy ale wyszło jak wyszło...

Skoro już motor na blacie to idziemy "grubo" no i zamknęliśmy blok oraz wymieniamy szpilki na 14mm żeby było mocno :).

Specyfikację "gratów" wstawię na koniec tego posta.

Podczas rozbiórki motoru i weryfikacji części okazało się że sprzęgło na wykończeniu i docisk to już "śmietnik" a wisienką na torcie była diagnoza że turbina też już ma dość i regeneracja to już niezbyt dobry pomysł... cóż życie z sti to jednak jest coś a'la choroba psychiczna :OO:

Ogólnie to ze starego silnika zostały nieruszone chyba tylko korki technologiczne :Dbo większość części albo wymienione na nowe albo zweryfikowane i ot co... mamy stary nowy silnik

 

IMG_20201116_142133_01.jpg

 

IMG_20201116_142146_01.jpg

 

IMG_20201116_142158_01.jpg

 

IMG_20201116_142120_01.jpg

 

 

No to lecimy ze specem:

 

Tłoki (MAHLE POWERPAK PLUS 9975)

Korby Wiseco BoostLine I Beam

14mm szpilki głowicy

Wał korbowy EJ255/Ej257

Panewki korbowodowe MAHLE

Panewki główne MAHLE

Zamkniecie bloku
Korekta osiowości +sprawdzenie stóp głównych
Szlif cylindrów
Osadzenie szpilek 14mm
Zabielenie bloku
Obróbka głowic szlif gniazd szlif zaworów płaszczyzny składanie reg luzów

Wymiana prowadnic zaworowych
Usunięcie TGV
Cewka zapłonowa
Zestaw rozrządu Subaru
Uszczelka 1,1mm STI 08+ EJ25
Zaslepki EGR
Pompa oleju 11mm OEM Subaru mod
Pompa wody 
Turbo TDO5 20G GRF 7+7
Sprzegło organiczne Xtreme
Koło zamachowe Xtreme 6.6kg Subaru

Usunięcie "wymiennika" ciepła

 

I jeszcze od groma innych uszczelek, uszczeleczek i wężyków...

 

 

P.S. Do następnego odbioru autko będzie doposażone w chłodnicę oleju (z wentylatorem) :D A jak, jak się bawić to się bawić

 


 

 

 

Edytowane przez Tommi1
  • Super! 5
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały opis jak zainstalowałem i wykonałem IC Spray do autka.

System oparty na zbiorniku z STi MY'07

Ze względu że użyłem elektronicznej "czasówki" do sterowania "systemem" (dziękuję @Simon WRC za podpowiedź o sterowaniu) to postanowiłem że zasilanie do samej pompy będzie bezpośrednio zabrane z akumulatora, z jednym bezpiecznikiem zabezpieczającym dołączonym w obwód a sterowanie "kontrolerem" będzie użyte z zasilania które znajdę w kabinie po tak zwanym ACC? czyli napięcie pojawi się po załączeniu zapłonu. Do podłączenia i uruchomienia systemu należy poprowadzić dwa przewody (+) i (-) z komory silnika od akumulatora przez kabinę do bagażnika (Ja użyłem dużego przejścia w ścianie grodziowej po stronie pasażera do "przepuszczenia" przewodów oraz wężyka na ciecz) trzeba pamiętać żeby zostawić zapas żeby później przeprowadzić przewody do schowka i połączyć je do sterownika. Trzeba także poprowadzić dwa kabelki jeśli chcemy mieć także wskazania czujnika niskiego poziomu cieczy w zbiorniku. Wszystkie przewody i wężyk prowadzimy w prowadnicach kablowych które są umieszczone po stronie pasażera w progu aż do bagażnika.

 

 

 

 

DSC_1499.JPG

Tak wygląda mój "patent" na umiejscowienie sterownika, układ wykonany na złączach ponieważ czasami trzeba wyjąć schowek żeby np. zmienić filtr kabinowy a i w przypadku uszkodzenia sterownika łatwiej się bawić w wymianę na stole a nie grzebiąc w schowku.

 

 

DSC_1526.JPG

A tak wygląda sterownik it self ;):)

DSC_1500.JPG

Przycisk załączania i dioda niskiego poziomu umieszczony w łatwo wymiennym panelu a nie stałym elemencie tapicerki co w razie jakiejś chęci powrotu do serii zawsze możliwe małym kosztem.

 

DSC_1527.JPG

Zbiornik umieszczony we wnęce koła zapasowego, ja jako że zrezygnowałem z wożenia zapasu ponieważ na lato mam 19' to miałem łatwiejszą decyzje że poświęcę częściowo wnękę na zbiornik (użyte mocowanie koła do zamocowania zbiornika :D ).

Wytłoczka bagażnika trochę musiała zostać zmodyfikowana ale cóż...

DSC_1528.JPG

A tak wygląda bagażnik po opuszczeniu wkładu... ups ale ufajdolony...

 

Do natrysku użyłem dwóch dysz od spryskiwaczy szyby z sti GH które będą zamontowane w kierownicy powietrza intercoolera, trzeba trochę pobawić się z "dremmelem" i wyciąć otwory w kierownicy ale to już pikus w porównaniu z resztą prac.

Zdjęcie dodam jak już będzie maska gotowa.

Edytowane przez Tommi1
  • Super! 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Ładna lista. Gratulacje!

W jakie parametry mocy i momentu celujesz po tym remoncie?

a nie wiem w co celuje ale może się uda jakieś okolice 350 km i z 520 niuta ?:huh:

Ogólnie zależy mi żeby wykres momentu był jak najbardziej płaski w całym zakresie obrotów a co tuner wymodzi to się okaże.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tommi1 napisał:

się kopiował a nie jest łatwo... (poczekaj aż twoje dziecko będzie miało 6 lat i się pytało w kółko o różne rzeczy) :P

jeszcze 5 lat oczekiwania ;) ten ic spray ladnie,estetycznie ogarniety! Wyglada jak ori, zazdroszcze umiejętności. Ja z elektryki wiem tylko, że z prądem i z c**jem nie ma zartów ;) Kiedy mapa bedzie gotowa?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, FilipeK napisał:

 ten ic spray ladnie,estetycznie ogarniety! Wyglada jak ori, zazdroszcze umiejętności. 

Dzięki za dobre słowo, tu nie umiejętności tylko chęć stracenia paru dziesięciu godzin i umiłowanie do rzeźbienia... ;)

 

23 minuty temu, FilipeK napisał:

Ja z elektryki wiem tylko, że z prądem i z c**jem nie ma zartów ;)

Akurat elektryka samochodowa dla mnie to też jakaś magia ale da się ogarnąć. Ja jestem "elektryk wysokich napięć"

25 minut temu, FilipeK napisał:

Kiedy mapa bedzie gotowa?;)

No jest szansa że już na mój powrót w połowie lutego będzie gotowa i mapa i chłodnica oleju i może jeden mały smaczek o którym powiem jak będzie już wykonany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tommi1 napisał:

A nie było proponowane, a co Tobie zaproponowano? hmmm znaczy namówiono Ciebie :biglol:?

A takie tam pierdoły jak zawory, sprężynki zaworowe :).

 

6 godzin temu, Tommi1 napisał:

a nie wiem w co celuje ale może się uda jakieś okolice 350 km i z 520 niuta ?:huh:

Ogólnie zależy mi żeby wykres momentu był jak najbardziej płaski w całym zakresie obrotów a co tuner wymodzi to się okaże.

Peaki na wykresie nie są najważniejsze, tylko jak w matematyce całka oznaczona 1,5-7k rpm czyli jak największe pole pod wykresem :). Ludzie patrzą na max. wartości i tym się podniecają a prawda jest taka, że cyferki są dobre jedynie żeby się pochwalić na forum lub na FB i na pewno to nie one świadczą czy auto jest szybkie czy nie ;).

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tommi1 napisał:

Ja jestem "elektryk wysokich napięć"

Kurde jakiś taki niepodobny byłeś jak wywiadu udzielałeś :biglol:

 

 

 

Swoją drogą z takiej niskiej renty taki remont... Hmmm tam chyba bardzo tanio robią :OO:

 

 

 

49 minut temu, Simon WRC napisał:

Ludzie patrzą na max. wartości i tym się podniecają a prawda jest taka, że cyferki są dobre jedynie żeby się pochwalić na forum lub na FB i na pewno to nie one świadczą czy auto jest szybkie czy nie ;).

Często nie wystarczy szybie auto aby coś wywalczyć ;)

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...