Maryo Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 WItajcie, mam pytanie odnośnie zaworów. Posiadam imprezę gx 2.0 125km z 2002 r, przebieg prawie 180 tyś km, raczej nikt nie robił zaworów do tej pory i chyba najwyższy czas sprawdzić luzy. Autko jest mułowate (wiem że ten typ tak ma ale i tak warto sprawdzić) Moje pytanie brzmi w jaki sposób się reguluje zawory w tym silniku?czy sa śruby do regulacji? kolega ma forestera turbo 170 koni i mowil mi że on się trochę napracował przy tych zaworach ale że w moim przypadku nie będzie problemu z ustawianiem tak jak u niego. Czy trzeba wyciągać silnik czy sięgnę z boku i wyreguluję? nigdy tego nie robiłem i moja wiedza opiera się tylko na informacjach z yt, czy jest sens samemu to robić czy lepiej zlecić to mechanikowi?? Jeszcze mam problem z gaśnieciem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania na zimnym silniku, wyczyściłem przepustnicę, egr, krokowca,wymieniłem świece i przewody, nic to nie dało. Resetowałem kompa, komputer nie generuje żadnych błędów, mam lpg, lekko mi falują również obroty na wolnych na zimnym, jak się rozgrzeje to jest ok. Tak samo gaśnie na lpg jak i na pb. Jakieś sugestie? z góry dzięki za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 WItajcie, mam pytanie odnośnie zaworów. Posiadam imprezę gx 2.0 125km z 2002 r, przebieg prawie 180 tyś km, raczej nikt nie robił zaworów do tej pory i chyba najwyższy czas sprawdzić luzy. Autko jest mułowate (wiem że ten typ tak ma ale i tak warto sprawdzić) Moje pytanie brzmi w jaki sposób się reguluje zawory w tym silniku?czy sa śruby do regulacji? kolega ma forestera turbo 170 koni i mowil mi że on się trochę napracował przy tych zaworach ale że w moim przypadku nie będzie problemu z ustawianiem tak jak u niego. Czy trzeba wyciągać silnik czy sięgnę z boku i wyreguluję? nigdy tego nie robiłem i moja wiedza opiera się tylko na informacjach z yt, czy jest sens samemu to robić czy lepiej zlecić to mechanikowi?? Jeszcze mam problem z gaśnieciem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania na zimnym silniku, wyczyściłem przepustnicę, egr, krokowca,wymieniłem świece i przewody, nic to nie dało. Resetowałem kompa, komputer nie generuje żadnych błędów, mam lpg, lekko mi falują również obroty na wolnych na zimnym, jak się rozgrzeje to jest ok. Tak samo gaśnie na lpg jak i na pb. Jakieś sugestie? z góry dzięki za odpowiedz Wg objawów zawory do sprawdzenia/ regulacji.Reguluje się na śrubkach. Silnika nie trzeba wyciągać sięgniesz z boku.Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Godzinę temu, Maryo napisał: Jeszcze mam problem z gaśnieciem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania na zimnym silniku, wyczyściłem przepustnicę, egr, krokowca,wymieniłem świece i przewody, nic to nie dało. Resetowałem kompa, komputer nie generuje żadnych błędów, mam lpg, lekko mi falują również obroty na wolnych na zimnym, jak się rozgrzeje to jest ok. Tak samo gaśnie na lpg jak i na pb. Jakieś sugestie? bierz się za zawory, jeździsz na LPG więc im pewnie mocno już luzy skasowało, to dość typowy objaw. Regulacja na śrubach, więc sama w sobie prosta, tylko trzeba sporo osprzętu zdemontować żeby dojść do wszystkich śrub. Obowiązkowo kup cały kpl uszczelek, łącznie z tymi na świece - ori wychodzi najlepiej cenowo. Sprawdź googla i szukaj sklepu dedykowanego subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryo Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Bardzo dziękuję za pomoc, czy jeszcze wiecie może jakie wartości mają byc dla zaworów? NIe mam naklejki pod maską i szukałem tez w forumowych instrukcjach ale ni chu chu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Ssące 0,2 mm Wydechowe 0,25 mm Skąd jesteś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryo Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 (edytowane) Kawał drogi od poznania głębokie południe :), miejscowość węgierska górka koło żywca a żeby było ciekawiej to dosłownie 2 godziny temu jak jechałem odebrać syna z treningu, zjarała mi się cewka zapłonowa ... najpierw stracił moc i zaczął chodzic jak traktor, wywaliło mi dwa błedy na cylindrze 1 i 2 i chciałem dojechac do parkingu który był 2 km od miejsca w któym mi sie to zaczęło i przejechałem może 500 m i zgasł...otwieram maskę i tu lipa, cewka stopiona przy 2 cylindrze...nie zapalę , nie ruszę , nic...więc telefon w ręke i auto na linie pod dom...cewkę nową już zamowiłem i mam nadzieję że mi dojdzie przed weekendem. teraz się boje czy jak ją założę to mi auto zapali, czy muszę jakieś rzeczy robić czy wystarczy zamienić i będzie ok? Edytowane 24 Kwietnia 2019 przez Maryo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Kawał drogi od poznania głębokie południe , miejscowość węgierska górka koło żywca a żeby było ciekawiej to dosłownie 2 godziny temu jak jechałem odebrać syna z treningu, zjarała mi się cewka zapłonowa ... najpierw stracił moc i zaczął chodzic jak traktor, wywaliło mi dwa błedy na cylindrze 1 i 2 i chciałem dojechac do parkingu który był 2 km od miejsca w któym mi sie to zaczęło i przejechałem może 500 m i zgasł...otwieram maskę i tu lipa, cewka stopiona przy 2 cylindrze...nie zapalę , nie ruszę , nic...więc telefon w ręke i auto na linie pod dom...cewkę nową już zamowiłem i mam nadzieję że mi dojdzie przed weekendem. teraz się boje czy jak ją założę to mi auto zapali, czy muszę jakieś rzeczy robić czy wystarczy zamienić i będzie ok? Odłączyć aku profilaktycznie. Wymienić cewke i podłączyć akumulator. Stopiło aż cewkę? To niezłe zwarcie było. Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Przecież Impreza 125 km 2002 r. ma jedną cewkę na górze kolektora dolotowego. Co rozumiesz przez cewkę na 2 cylindrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryo Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 No tak, wiem że jedna cewka, chodziło mi o to że stopiło się przy wyjściu na cylinder 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ech Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Z tymi obrajawami miałem o tyle podobnie, lecz nie w subaru, że jak autko spadało z prędkości obrotowej, właśnie przy dojazdach gdzie musiałem na chwile przystanąć, gasło i przez chwilę to jest może 3 minuty nie mogłem odpalić. Wymieniłem czujnik położenia wału, który gubił gdzieś prędkość na kole zwyczajnie. To tylko moje doświadczenie, regulację luzów należy i tak przeprowadzić dla bezpieczeństwa silnika i jego pracy. A być może to faktycznie tu pies pogrzebany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryo Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 (edytowane) Właśnie wymieniłem cewke i kręci ale nie pali. Sprawdzam bezpieczniki i też ok... co może być przyczyną? Kurczę chyba iskry nie ma, szlag mnie zaraz trafi. Jak można zresetować komputer? Wystarczy odpiac aku? Edytowane 26 Kwietnia 2019 przez Maryo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 4 godziny temu, Maryo napisał: Wystarczy odpiac aku? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryo Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2019 A więc tak, już wszystko jest ok. Nie wiem co się stało ale działa. Docisnalem kostkę, powyciagalem każdy bezpiecznik i włożyłem z powrotem i działa. Widocznie coś nie łączyło. Dziękuję wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się