Skocz do zawartości

zawory regulacja i gaśnięcie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania


Maryo

Rekomendowane odpowiedzi

WItajcie, mam pytanie odnośnie zaworów. Posiadam imprezę gx 2.0 125km z 2002 r, przebieg prawie 180 tyś km, raczej nikt nie robił zaworów do tej pory i chyba najwyższy czas sprawdzić luzy. Autko jest mułowate (wiem że ten typ tak ma ale i tak warto sprawdzić) Moje pytanie brzmi w jaki sposób się reguluje zawory w tym silniku?czy sa śruby do regulacji? kolega ma forestera turbo 170 koni i mowil mi że on się trochę napracował przy tych zaworach ale że w moim przypadku nie będzie problemu z ustawianiem tak jak u niego. Czy trzeba wyciągać silnik czy sięgnę z boku i wyreguluję? nigdy tego nie robiłem i moja wiedza opiera się tylko na informacjach z yt, czy jest sens samemu to robić czy lepiej zlecić to mechanikowi?? Jeszcze mam problem z gaśnieciem  przy dojeżdzaniu do skrzyżowania na zimnym silniku, wyczyściłem przepustnicę, egr, krokowca,wymieniłem świece i przewody, nic to nie dało. Resetowałem kompa, komputer nie generuje żadnych błędów, mam lpg, lekko mi falują również obroty na wolnych na zimnym, jak się rozgrzeje to jest ok. Tak samo gaśnie na lpg jak i na pb. Jakieś sugestie?

z góry dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



WItajcie, mam pytanie odnośnie zaworów. Posiadam imprezę gx 2.0 125km z 2002 r, przebieg prawie 180 tyś km, raczej nikt nie robił zaworów do tej pory i chyba najwyższy czas sprawdzić luzy. Autko jest mułowate (wiem że ten typ tak ma ale i tak warto sprawdzić) Moje pytanie brzmi w jaki sposób się reguluje zawory w tym silniku?czy sa śruby do regulacji? kolega ma forestera turbo 170 koni i mowil mi że on się trochę napracował przy tych zaworach ale że w moim przypadku nie będzie problemu z ustawianiem tak jak u niego. Czy trzeba wyciągać silnik czy sięgnę z boku i wyreguluję? nigdy tego nie robiłem i moja wiedza opiera się tylko na informacjach z yt, czy jest sens samemu to robić czy lepiej zlecić to mechanikowi?? Jeszcze mam problem z gaśnieciem  przy dojeżdzaniu do skrzyżowania na zimnym silniku, wyczyściłem przepustnicę, egr, krokowca,wymieniłem świece i przewody, nic to nie dało. Resetowałem kompa, komputer nie generuje żadnych błędów, mam lpg, lekko mi falują również obroty na wolnych na zimnym, jak się rozgrzeje to jest ok. Tak samo gaśnie na lpg jak i na pb. Jakieś sugestie?
z góry dzięki za odpowiedz


Wg objawów zawory do sprawdzenia/ regulacji.
Reguluje się na śrubkach. Silnika nie trzeba wyciągać sięgniesz z boku.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maryo napisał:

Jeszcze mam problem z gaśnieciem  przy dojeżdzaniu do skrzyżowania na zimnym silniku, wyczyściłem przepustnicę, egr, krokowca,wymieniłem świece i przewody, nic to nie dało. Resetowałem kompa, komputer nie generuje żadnych błędów, mam lpg, lekko mi falują również obroty na wolnych na zimnym, jak się rozgrzeje to jest ok. Tak samo gaśnie na lpg jak i na pb. Jakieś sugestie?

bierz się za zawory, jeździsz na LPG więc im pewnie mocno już luzy skasowało, to dość typowy objaw.

 

Regulacja na śrubach, więc sama w sobie prosta, tylko trzeba sporo osprzętu zdemontować żeby dojść do wszystkich śrub.

Obowiązkowo kup cały kpl uszczelek, łącznie z tymi na świece - ori wychodzi najlepiej cenowo. Sprawdź googla i szukaj sklepu dedykowanego subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał drogi od poznania :)

głębokie południe :), miejscowość węgierska górka koło żywca

a żeby było ciekawiej to dosłownie 2 godziny temu jak jechałem odebrać syna z treningu, zjarała mi się cewka zapłonowa ... najpierw stracił moc i zaczął chodzic jak traktor, wywaliło mi dwa błedy na cylindrze 1 i 2 i chciałem dojechac do parkingu który był 2 km od miejsca w któym mi sie to zaczęło i przejechałem może 500 m i zgasł...otwieram maskę i tu lipa, cewka stopiona przy 2 cylindrze...nie zapalę , nie ruszę , nic...więc telefon w ręke i auto na linie pod dom...cewkę nową już zamowiłem i mam nadzieję że mi dojdzie przed weekendem.

teraz się boje czy jak ją założę to mi auto zapali, czy muszę jakieś rzeczy robić czy wystarczy zamienić i będzie ok?

Edytowane przez Maryo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawał drogi od poznania
głębokie południe :), miejscowość węgierska górka koło żywca
a żeby było ciekawiej to dosłownie 2 godziny temu jak jechałem odebrać syna z treningu, zjarała mi się cewka zapłonowa ... najpierw stracił moc i zaczął chodzic jak traktor, wywaliło mi dwa błedy na cylindrze 1 i 2 i chciałem dojechac do parkingu który był 2 km od miejsca w któym mi sie to zaczęło i przejechałem może 500 m i zgasł...otwieram maskę i tu lipa, cewka stopiona przy 2 cylindrze...nie zapalę , nie ruszę , nic...więc telefon w ręke i auto na linie pod dom...cewkę nową już zamowiłem i mam nadzieję że mi dojdzie przed weekendem.
teraz się boje czy jak ją założę to mi auto zapali, czy muszę jakieś rzeczy robić czy wystarczy zamienić i będzie ok?
Odłączyć aku profilaktycznie. Wymienić cewke i podłączyć akumulator.
Stopiło aż cewkę? To niezłe zwarcie było.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi obrajawami miałem o tyle podobnie, lecz nie w subaru, że jak autko spadało z prędkości obrotowej, właśnie przy dojazdach gdzie musiałem na chwile przystanąć, gasło i przez chwilę to jest może 3 minuty nie mogłem odpalić. Wymieniłem czujnik położenia wału, który gubił gdzieś prędkość na kole zwyczajnie. 

To tylko moje doświadczenie, regulację luzów należy i tak przeprowadzić dla bezpieczeństwa silnika i jego pracy. A być może to faktycznie tu pies pogrzebany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem cewke i kręci ale nie pali. Sprawdzam bezpieczniki i też ok... co może być przyczyną? Kurczę chyba iskry nie ma,  szlag mnie zaraz trafi. Jak można zresetować komputer? Wystarczy odpiac aku?

Edytowane przez Maryo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...