Jump to content

Rdza na karoserii


lutek34
 Share

Recommended Posts

Pany u Was też się pojawia ruda na styku tylnego błotnika ze zderzakiem? Z prawej strony jak się dobrze przyjrzę to chyba tez zaczyna się coś tam dziać, ale jeszcze nie wywinęło strupa tak jak z lewej strony. Ja wiem że trzeba się t ym zająć i będę zrzucał zderzak jak tylko znajdę wolny dzień, ale chodzi mi czy u Was też coś jest nie tak w tych miejscach?

IMG_20190224_162559.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czasy i obyczaje.  A w sumie to technologia. Jak mialem Mazde z 92 (wtedy 15-letnia) to nie miala grama rdzy, a nowsze modele rdzewialy juz po 2-3 latach tak jak przedstawiles. Wspolczesne Subaru sa jednak gorsze pod tym wzgledem. Ale dzis chyba juz nieweielu producentow cynkuje karoserie...

Link to comment
Share on other sites

tak! mam dokładnie to samo w tym samym miejscu z dwóch stron. akurat dzisiaj wyłapałem w sloncu. Jutro wrzucę zdjęcia. Tribeca 2009.

Dodatkowo mam jeszcze rdzawe purchle na wewnętrznej stronie ramek okien we wszystkich drzwiach.

Gdzie w Warszawie/okolicach można to sensownie zrobić?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Witaj w klubie Lutek !!! Ja już wstawkę robiłem z prawej strony, z lewej narazie nic. Ja myślę że zderzak jest spasowany na styk a to powoduje wycieranie się lakieru i rudy atakuje. Dodatkowo w tym rorzku od wewnątrz zbiera się brud a to zatrzymuje wilgoć, więc warunki dla rudego wyśmienite.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, lutek34 napisał:

 

przeżarło na wylot? 

 

Tak, na wylot !! Wcześniej lakiernik to robił bez sztukowania ale i tak wylazło. Niestety albo stety trzeba było ten trójkącik wyciąć i zrobić reperaturkę. Teraz jest OK, po zimie nic nie wylazło. Także jak to rozdrapiesz to pewnie okaże się że są dziurki na wylot, bo tak jak pisałem rdza gryzie to raczej od środka.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, artu-44 napisał:

U mnie tylko w tym miejscu co u Ciebie Lutek, więcej nigdzie nie ma rudego - widać taka przypadłość tego modelu. Kolega ma B9 z 2006 roku i mówi że rudzielca zero.

No ja też tak myślę, tam jest wszystko na styk w tym rożku, dodatkowo w tych szczelinach gromadzi się woda i brud a dla rudzielca to wymarzone środowisko :yahoo:

Edited by artu-44
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Kamis napisał:

U mnie niestety też to miejsce... co prawda na razie nie za dużo ale znalazłem gorszego parcha przy przedniej szybie.

33CF459A-F06A-4A17-8CBE-C3B49DDF7B81.jpeg

5A168AB5-E3DB-4F90-AC77-977047C2FB60.jpeg

Przy szybie - czyli dach. Kamyk uderzył i uszkodził lakier. Nie zabezpieczony odprysk zaprawką będzie kwitł niestety !!

Link to comment
Share on other sites

Dziś korzystając że wolnego czasu, dorwałem się do tych miejsc na styku tylnego zderzaka i błotników. Po zdemontowaniu wszystkiego i wyczyszczeniu rdzy, nie wydaje mi się że przyczyną jest ciasne spasowanie zderzaka a jest to spowodowane tym że syf dostaje się pomiędzy wewnętrzne poszycie błotnika a zewnętrzne i z tego miejsca zaczyna się korozja. Jak zobaczycie na zdjęciach, największe przegnicie jest schowane pod uchwytem trzymający zderzak. ale ten uchwyt w tym miejscu nie styka się z blachą.

Nie wyrobiłem się z wszystkim i na tą chwile mam to wszystko potraktowane R-Stopem i podkładem epoksydowym.

 

 

53524755_2299374660337036_333870038668804096_n.jpg

52715515_382941899153237_1151473117080584192_n.jpg

52774158_628112560982869_7977003915176574976_n.jpg

52793007_359933901263803_1045641820077293568_n.jpg

53435169_807786119581705_4487722232788811776_n.jpg

52774274_277492806494880_7153186865196040192_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmmm u mnie od nowości garażowany, znam poprzednich dwóch i jedynych właścicieli, ja garażuje prawie zawsze i zero rdzy na około. Tylko bardzo bardzo niewielkie rdzawe ognisko (1cm/0.5 cm) pod tylną wycieraczką, na klapie pod tylnią szybą. 

Pzdr. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Może region Polski ma na to wpływ? Jednak klimat nadmorski, górski i rejony Mazur charakteryzuje się dłuższymi zimami i bardziej wilgotnym środowiskiem niż samo centrum, Wielkopolska czy Mazowieckie. W centrum już dawno nie ma śniegu a w górach podejrzewam, ze jeszcze leży. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Kamis napisał:

Może region Polski ma na to wpływ? Jednak klimat nadmorski, górski i rejony Mazur charakteryzuje się dłuższymi zimami i bardziej wilgotnym środowiskiem niż samo centrum, Wielkopolska czy Mazowieckie. W centrum już dawno nie ma śniegu a w górach podejrzewam, ze jeszcze leży. 

Dobra odpowiedź kamisa, 

Tak samo jeśli auto jest US i tam użytkowane to też region ma wpływ, z jednej strony palące słońce Florydy (popękane od słońca deski rozdzielacze), w innym regionie intensywne opady śniegu i co za tym idzie zaniedbany lakier a z Las Vegas - pustynia, czyli znowu upały. 

Polska też jest podzielona i pewnie północ, czyli regiony nadmorskie w powietrzu jest więcej wilgoci i bryza morska z solą, Mazury są polskim biegunem zimna a Wrocław i okolice - ciepła...

W górach wiadomo co... :-)

Jeśli auto ma blachę w oryginale, to jeszcze jakoś znosi to wszystko (zimowe solenie dróg lub letnie upały) ...

Edited by ALVAR
Błąd
Link to comment
Share on other sites

Moja do 2010 była w Belgii, do 2016 mazowieckie a teraz Podkarpacie. Blachy w oryginale. I jaki z tego wniosek? Żaden.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, lutek34 napisał:

Moja do 2010 była w Belgii, do 2016 mazowieckie a teraz Podkarpacie. Blachy w oryginale. I jaki z tego wniosek? Żaden.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Może było bum, o którym nie wiesz i niestarannie naprawione ...może lekkie zalanie... 

Ciężko doradzić, to tylko gdybanie, wiadomo że teraz i z salonu odbierając auto nie ma się 100% pewności, że jest prosto z taśmy...

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, ALVAR napisał:

Może było bum, o którym nie wiesz i niestarannie naprawione ...może lekkie zalanie... 

Ciężko doradzić, to tylko gdybanie, wiadomo że teraz i z salonu odbierając auto nie ma się 100% pewności, że jest prosto z taśmy...

Zła diagnoza !! Bo wszystkie beki na to cierpią , kwestia czasu kiedy wylezie rudy w tym miejscu i powie (jak mój 10 cio letni syn) helo mordo !!! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...