Skocz do zawartości

Koniec akumulatora OBK SBD MY12


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając forum często spotykałem się z tematami dotyczącymi słabych akumlatorów w Subaru. Trochę mnie to zastanawiało, bo mój aku działal bez zarzutu 6 lat, 2 lata aktywnie z ISR - reszta bez demontażu centralki, od nowości z Webasto - zimą b.czesto używane. Pomyślałem, ze chyba mam szczęście.

I chwilę później, dzień lub dwa jak o tym myślałem spadł śnieg i pożyczyłem żonie Outbacka by nie turlała się ośką w taką zimę. Wróciła wczoraj, zaparkowała w garażu i ponad dobę autko stało z zapaloną lampką wewnątrz :(

Podłączyłem prostownik ale raczej słabo to wygląda. Wiec pewnie muszę kupic nowy aku.

Jesli macie jakieś sprawdzone typy to będę wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Michał W. napisał:

Przeglądając forum często spotykałem się z tematami dotyczącymi słabych akumlatorów w Subaru. Trochę mnie to zastanawiało, bo mój aku działal bez zarzutu 6 lat, 2 lata aktywnie z ISR - reszta bez demontażu centralki, od nowości z Webasto - zimą b.czesto używane. Pomyślałem, ze chyba mam szczęście.

I chwilę później, dzień lub dwa jak o tym myślałem spadł śnieg i pożyczyłem żonie Outbacka by nie turlała się ośką w taką zimę. Wróciła wczoraj, zaparkowała w garażu i ponad dobę autko stało z zapaloną lampką wewnątrz :(

 Podłączyłem prostownik ale raczej słabo to wygląda. Wiec pewnie muszę kupic nowy aku.

 Jesli macie jakieś sprawdzone typy to będę wdzięczny za info.

 

by był aktywny ISR to by zadzwonili, że się aku rozładowuje ;) u mnie w MY10 bankowo już jest drugi włożony, a nie wiem czy nawet nie trzeci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiem, że ISR dzwoni. Żona już wcześniej zostawiała lampki, kiedyś dzwonili z alarmem. Czasem mi się udało to wychwycić po godzinie lub dwóch od jej powrotu do domu. Teraz jakoś pechowo od piątku po południu nie zajrzałem do auta aż do wczorajszego b.poznego wieczoru. Trudno muszę wymienić, trochę szkoda bo jeszcze działał a auto na sprzedaż :(

Godzinę temu, pawels1 napisał:

yuasa

Dzięki, a coś więcej jaki model?

znalazlem o zbliżonych parametrach do oryginalnego panasonica 

HIT

YBX5069 12V 75Ah 640A

ale jest trochę większy od oryginału, muszę sprawdzić czy się zmieści

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Michał W. napisał:

Trudno muszę wymienić, trochę szkoda bo jeszcze działał a auto na sprzedaż

Kilka lat temu w poprzednim samochodzie Yuasa została rozładowana do ~3V przez zostawione światła mijania. Wszystkie teorie mówią, że aku wyzionął ducha. Tymczasem rano wyjąłem aku, podłączyłem na 36h pod prostownik i kolejne dwa lata bezproblemowo używałem. Ostatecznie został wymieniony na nowy po 9,5 roku używania. Nie trać wiary! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, WOJO napisał:

Kilka lat temu w poprzednim samochodzie Yuasa została rozładowana do ~3V przez zostawione światła mijania. Wszystkie teorie mówią, że aku wyzionął ducha. Tymczasem rano wyjąłem aku, podłączyłem na 36h pod prostownik i kolejne dwa lata bezproblemowo używałem. Ostatecznie został wymieniony na nowy po 9,5 roku używania. Nie trać wiary! :D

 

36h powiadasz, spróbuje. Ładuje od północy i myślałem by wieczorem podłączyć ale poczekam do poniedziałku w południe.

;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Michał W. napisał:

YBX5069 12V 75Ah 640A

ale jest trochę większy od oryginału, muszę sprawdzić czy się zmieści

Jeżeli się mieści, to zwróć tylko jeszcze uwagę, czy plus masz po właściwej stronie, bo wydaje mi się, że YBX5069 ma L+, a my potrzebujemy P+.

Osobiście używam YBX5005, jeżeli masz więcej miejsca to YBX5100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, WOJO napisał:

Jeżeli się mieści, to zwróć tylko jeszcze uwagę, czy plus masz po właściwej stronie, bo wydaje mi się, że YBX5069 ma L+, a my potrzebujemy P+.

Osobiście używam YBX5005, jeżeli masz więcej miejsca to YBX5100.

Sprawdziłem zmieści się na styk i u mnie jest L+

400 - cena też do przyjęcia. Nie mogę tylko na stronie znaleźć informacji czy produkcja Japonia czy Wielka Brytania.

Z tego co wyczytałem to robi różnice.

YBX5100 u mnie się zmieści ale ma prawy+, u mnie jest na pewno lewy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szmiglo napisał:

by był aktywny ISR to by zadzwonili, że się aku rozładowuje ;)

Słabo im z tym idzie, bo dzwonią jak akumulator jest już rozładowany a nie jak mu spadnie napięcie dajmy na to poniżej 10V... co i tak już kwalifikuje go jako bezużyteczny do rozruchu auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, aflinta napisał:

Słabo im z tym idzie, bo dzwonią jak akumulator jest już rozładowany a nie jak mu spadnie napięcie dajmy na to poniżej 10V... co i tak już kwalifikuje go jako bezużyteczny do rozruchu auta. 

To jednak ja mam lepsze doświadczenia z ISR, może dlatego że miałem aktywną usługę w 2013 i 2014 roku. Pewnie mieli mniej klientów albo ja jakiś fartowny jestem bo mi uratowali raz aku dzwoniąc z 30 min. po tym jak żona zostawiła włączoną lampkę (nagminnie tak robi, szuka torebki, kluczy, szminki i nie wiem jeszcze czego - wysiadając nawet się nie odwróci czy wszystko OK z autem). Zrezygnowałem z ISR bo wnerwiało mnie ich ciągłe dzwonienie po uruchomieniu webasto, już o tym pisałem - nigdy mi nie odpuszczali - zimą rozmawialiśmy dwa razy dziennie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Michał W. napisał:

Wróciła wczoraj, zaparkowała w garażu i ponad dobę autko stało z zapaloną lampką wewnątrz :(

Podłączyłem prostownik ale raczej słabo to wygląda. Wiec pewnie muszę kupic nowy aku.

 

przecież ta lampka nie rozładowała aku do zera, krótkotrwałe rozładowanie aku nie zabija go. Zabija jakbyś go zostawił rozładowany na kilka dni.

Prostownik masz z amperomierzem? jaki prąd był zaraz po podpięciu prostownika a jaki jest teraz po kilku godzinach ładowania? Jak aku jest zdolny do naładowania to kilka godzin ładowania wystarczy, później już nie przyjmuje prądu i natężenie prądu ładowania spadnie praktycznie do zera.

Wrzucaj aku do samochodu i odpal samochód, jak odpali po staremu to po kilku minutach wyłącz silnik i włącz światła mijania na 10min, po tym czasie wyłącz światła i spróbuj uruchomić silnik ponowne, jak odpali to aku jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lutek34 napisał:

 

przecież ta lampka nie rozładowała aku do zera, krótkotrwałe rozładowanie aku nie zabija go. Zabija jakbyś go zostawił rozładowany na kilka dni.

Prostownik masz z amperomierzem? jaki prąd był zaraz po podpięciu prostownika a jaki jest teraz po kilku godzinach ładowania? Jak aku jest zdolny do naładowania to kilka godzin ładowania wystarczy, później już nie przyjmuje prądu i natężenie prądu ładowania spadnie praktycznie do zera.

Wrzucaj aku do samochodu i odpal samochód, jak odpali po staremu to po kilku minutach wyłącz silnik i włącz światła mijania na 10min, po tym czasie wyłącz światła i spróbuj uruchomić silnik ponowne, jak odpali to aku jest OK.

 

Dzięki za radę, idę próbować. Na starcie po podłączeniu było 0.5 A, teraz od rana bez zmian 2 A

Aku był słaby od dawna, kontrolka ISR nie odłączona :(

2 godziny temu, lutek34 napisał:

 

przecież ta lampka nie rozładowała aku do zera, krótkotrwałe rozładowanie aku nie zabija go. Zabija jakbyś go zostawił rozładowany na kilka dni.

Prostownik masz z amperomierzem? jaki prąd był zaraz po podpięciu prostownika a jaki jest teraz po kilku godzinach ładowania? Jak aku jest zdolny do naładowania to kilka godzin ładowania wystarczy, później już nie przyjmuje prądu i natężenie prądu ładowania spadnie praktycznie do zera.

Wrzucaj aku do samochodu i odpal samochód, jak odpali po staremu to po kilku minutach wyłącz silnik i włącz światła mijania na 10min, po tym czasie wyłącz światła i spróbuj uruchomić silnik ponowne, jak odpali to aku jest OK.

 

Miałeś racje, jak poszedłem odpiąć od prostownika to spadło na 1 A. Włożyłem i uruchomiłem bez problemu. Chodzi chwilowo na podwórzu, za moment go przykręcę i zrobię test z oświetleniem ale wcześniej kawka i rundka po okolicy :)

 

 

Dziękuje wszystkim za pomocne rady. Okazało się, że mój akumlator w OBK SBD Panasonica jest nie do zdarcia, 6 lat pracy i nieodpowiedzialne użytkowanie to dla niego pestka :D

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...