Skocz do zawartości

regulacja zaworow silnik DOHC


Wisnia999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczow!

 

Dwa lata temu rozpoczalem swoja przygode z Subaru i kupilem Forestera MY00 2.0 Turbo.  Zalozylem instalacje LPG i zgodnie z przestrogami po 40tkm musze zrobic luzy zaworowe. Sprawdzilem dzisiaj lewa glowice i na zaworach wydechowych luzow brak. Zawory ssace sa w normie - bardzo blisko 0,20mm.

Zastanawiam sie co dalej zrobic i bylbym ciekawy Waszych sugestii.

1. Czy brak luzow mogl spowodowac uszkodzenie zaworow i czy sama regulacja ma jeszcze jakis sens? (pierwsze 'telepanie buda' zauwazylem moze dwa miesiace temu, a dopiero dzisiaj, jak sie zrobilo zimniej to mi pierwszy raz silnik zgasl chwile po dopaleniu)

2. Jak okreslic grubosc plytki regulacyjnej, skoro zawory 'wisza' otwarte i nie mozna zmierzyc obecnego luzu? Moj pomysl to zrobic to na raty - zdjac po 0,25mm z kazdej z plytek, zalozyc, mierzyc  i jeszcze raz szlifowac do pozadanej grubosci. Moze macie jakies prostsze rozwiazania?

3. Zastanawiam sie czy nie zdjac glowic i nie zmienic gniazd zaworowych, na twardsze, ktore ponoc wytrzymuja LPG bez koniecznosci czestych regulacji. Czy Waszym zdaniem ma to w ogole sens?

Mam oferte na 2200pln - nowe gniazda, zawory, uszczelniacze...

 

Z gory dziekuje za pomoc!

Pozdrawiam,

Wojtek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek jak silnik chodzi i dopala zmierz u ciśnienie na cylindrach najpierw. Później silnik do góry i rewizja góry może są trochę podparte  po przeszlifowaniu płytek i regulacji będzie ok. U mnie lipa wypalone gniazda i upalony zawór , brak ciśnienia 2,4 cyl. :/ jestem załamany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Konrad Skopek napisał:

Wojtek jak silnik chodzi i dopala zmierz u ciśnienie na cylindrach najpierw. Później silnik do góry i rewizja góry może są trochę podparte  po przeszlifowaniu płytek i regulacji będzie ok. U mnie lipa wypalone gniazda i upalony zawór , brak ciśnienia 2,4 cyl. :/ jestem załamany.

Też na LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi. Mam 'rozgrzebany' rozrzad, wiec sprobuje najpierw ustawic luzy, a pozniej bede testowal kompresje.

Mam nadzieje, ze zawory i gniazda przetrwaly, bo silnik zgasl mi tylko raz i to w drodze do garazu na ustawianie luzow.

 

1 hour ago, miki_mi2 said:

Wykonujesz takie prace? 

Wykonuje ale tylko dla siebie - dla kogos bym sie nie odwazyl, gdyz mechanikiem jestem raczej 'domoroslym';)

 

Ktos z Was ma doswiadczenie z wymiana gnizad zaworowych na twardsze? O ile taka operacja moze przedlyzyc przebieg bez regulacji zaworow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wisnia999 napisał:

Dzieki za podpowiedzi. Mam 'rozgrzebany' rozrzad, wiec sprobuje najpierw ustawic luzy, a pozniej bede testowal kompresje.

Mam nadzieje, ze zawory i gniazda przetrwaly, bo silnik zgasl mi tylko raz i to w drodze do garazu na ustawianie luzow.

 

Wykonuje ale tylko dla siebie - dla kogos bym sie nie odwazyl, gdyz mechanikiem jestem raczej 'domoroslym';)

 

Ktos z Was ma doswiadczenie z wymiana gnizad zaworowych na twardsze? O ile taka operacja moze przedlyzyc przebieg bez regulacji zaworow?

 

Pytanie do Skwaro było ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...