Wisnia999 Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Witam wszystkich Forumowiczow! Dwa lata temu rozpoczalem swoja przygode z Subaru i kupilem Forestera MY00 2.0 Turbo. Zalozylem instalacje LPG i zgodnie z przestrogami po 40tkm musze zrobic luzy zaworowe. Sprawdzilem dzisiaj lewa glowice i na zaworach wydechowych luzow brak. Zawory ssace sa w normie - bardzo blisko 0,20mm. Zastanawiam sie co dalej zrobic i bylbym ciekawy Waszych sugestii. 1. Czy brak luzow mogl spowodowac uszkodzenie zaworow i czy sama regulacja ma jeszcze jakis sens? (pierwsze 'telepanie buda' zauwazylem moze dwa miesiace temu, a dopiero dzisiaj, jak sie zrobilo zimniej to mi pierwszy raz silnik zgasl chwile po dopaleniu) 2. Jak okreslic grubosc plytki regulacyjnej, skoro zawory 'wisza' otwarte i nie mozna zmierzyc obecnego luzu? Moj pomysl to zrobic to na raty - zdjac po 0,25mm z kazdej z plytek, zalozyc, mierzyc i jeszcze raz szlifowac do pozadanej grubosci. Moze macie jakies prostsze rozwiazania? 3. Zastanawiam sie czy nie zdjac glowic i nie zmienic gniazd zaworowych, na twardsze, ktore ponoc wytrzymuja LPG bez koniecznosci czestych regulacji. Czy Waszym zdaniem ma to w ogole sens? Mam oferte na 2200pln - nowe gniazda, zawory, uszczelniacze... Z gory dziekuje za pomoc! Pozdrawiam, Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Skopek Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Wojtek jak silnik chodzi i dopala zmierz u ciśnienie na cylindrach najpierw. Później silnik do góry i rewizja góry może są trochę podparte po przeszlifowaniu płytek i regulacji będzie ok. U mnie lipa wypalone gniazda i upalony zawór , brak ciśnienia 2,4 cyl. :/ jestem załamany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 6 godzin temu, Konrad Skopek napisał: Wojtek jak silnik chodzi i dopala zmierz u ciśnienie na cylindrach najpierw. Później silnik do góry i rewizja góry może są trochę podparte po przeszlifowaniu płytek i regulacji będzie ok. U mnie lipa wypalone gniazda i upalony zawór , brak ciśnienia 2,4 cyl. :/ jestem załamany. Też na LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Płytki nigdy nie są jednej grubości, przełóż w to miejsce cieńszą płytkę i wtedy mierz luz. Tylko jak długo tak jeździłeś to może być już po gniazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_mi2 Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 2 godziny temu, skwaro napisał: Płytki nigdy nie są jednej grubości, przełóż w to miejsce cieńszą płytkę i wtedy mierz luz. Tylko jak długo tak jeździłeś to może być już po gniazdach. Wykonujesz takie prace? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wisnia999 Opublikowano 30 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Dzieki za podpowiedzi. Mam 'rozgrzebany' rozrzad, wiec sprobuje najpierw ustawic luzy, a pozniej bede testowal kompresje. Mam nadzieje, ze zawory i gniazda przetrwaly, bo silnik zgasl mi tylko raz i to w drodze do garazu na ustawianie luzow. 1 hour ago, miki_mi2 said: Wykonujesz takie prace? Wykonuje ale tylko dla siebie - dla kogos bym sie nie odwazyl, gdyz mechanikiem jestem raczej 'domoroslym';) Ktos z Was ma doswiadczenie z wymiana gnizad zaworowych na twardsze? O ile taka operacja moze przedlyzyc przebieg bez regulacji zaworow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_mi2 Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Godzinę temu, Wisnia999 napisał: Dzieki za podpowiedzi. Mam 'rozgrzebany' rozrzad, wiec sprobuje najpierw ustawic luzy, a pozniej bede testowal kompresje. Mam nadzieje, ze zawory i gniazda przetrwaly, bo silnik zgasl mi tylko raz i to w drodze do garazu na ustawianie luzow. Wykonuje ale tylko dla siebie - dla kogos bym sie nie odwazyl, gdyz mechanikiem jestem raczej 'domoroslym';) Ktos z Was ma doswiadczenie z wymiana gnizad zaworowych na twardsze? O ile taka operacja moze przedlyzyc przebieg bez regulacji zaworow? Pytanie do Skwaro było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Skopek Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 (edytowane) 18 godzin temu, aflinta napisał: Też na LPG? tak na lpg. Edytowane 1 Grudnia 2018 przez Konrad Skopek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Wykonujesz takie prace? Coś tam dlubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się