Jump to content

EJ20 w GH


MichałKos
 Share

Recommended Posts

Witam. Kupiłem Imprezę GH 2010 r. Seryjnie w tym samochodzie był diesel 2.0 150KM, ale gdy go kupowałem, był już wsadzony silnik EJ20 z osprzętem, została tylko wiązka główna od poprzedniego diesla. Chcę zastąpić tę wiązkę instalacją od benzyny - też z modelu GH, żeby cała reszta samochodu działała (ABS, poduszki powietrzne, centralny zamek, wszystko przy kierownicy itp.). Tylko, jak sprawdzałem, to osprzęt silnika EJ20 różni się od EJ204, a przynajmniej wydaje mi się, że w trzeciej generacji Imprezy były silniki EJ204, jeśli nie to proszę o sprostowanie. Znacząca różnica, na którą się natknąłem, to w EJ204 są dwa czujniki położenia wałka rozrządu. Czy jest jakiś sposób żeby to obejść, czy może do sterowania wystarczy jeden czujnik, lub sam czujnik położenia wału? Proszę o jakieś sugestie, z której strony mam się zabrać za tę elektrykę. Czy zainstalować 2 wiązki - jedną od silnika drugą od reszty? A może wsadzić wiązkę od tego silnika i przerabiać cały samochód? Czy ewentualnie kupić nowy silnik od GH (lub całą rozbitą Imprę)? Jeśli ktoś ma wiązki elektryczne do tego modelu to proszę o kontakt ;)

20181112_103632.jpg

20181113_195322.jpg

20181114_205041.jpg

Link to comment
Share on other sites

z tego co widać po zdjęciu wsadzony jest chyba silnik z SOHC, Impreza GH miała fabrycznie DOHC więc nie wiem czy jest sens się bawić, aż w taką rzeźbę.

Jeśli już chcesz się bawić w przełożenie to wsadź silnik benzynowy dedykowany do modelu GH wraz z wiązką bo jak zaczniesz kombinować inaczej to niezłe kwiatki mogą wyjść po drodze :)

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, markos007 napisał:

z tego co widać po zdjęciu wsadzony jest chyba silnik z SOHC

To  jest silnik z forka Sturbo bądź Imprezy GT . Tak na marginesie ,trzeba mieć sporą wiedzę i umiejętności aby to doprowadzić do stanu używalności.

Link to comment
Share on other sites

A chcesz to kiedyś sprzedać? Bo jak auto ma u ciebie dożywocie, to kombinuj z tymi wiązkami i starym silnikiem. Ale nikt ci później takiej rzeźby nie kupi.

Ale jak będziesz chciał to kiedyś sprzedać, to ja bym poszukał benzyniaka który jednak występował w tym modelu, w tym roczniku.

Link to comment
Share on other sites

Ściągnij z neta service manual dla samochodu, który posiadasz i dla samochodu, z którego pochodzi silnik. W serwisówkach Subaru są bardzo dokładne schematy. Są opisane wszystkie połączenia, każda wtyczka, każdy kabel. Moim zdaniem najłatwiej będzie zrobić hybryde z głównych wiazek ( wiązki diesla i wiązki samochodu, z ktorego pochodzi silnik ). W skrócie chodzi o to, żeby z wiazki głównej twojego auta wymontowac wiazke, która wychodzi ze sterownika silnika i podłączyć w jej miejsce wiazke z drugiej instalacji, tej z auta z którego pochodzi silnik. Do silnika dokup dedykowaną dla niego wiazke i dokup główną wiazke od auta, z którego pochodzi silnik. Po połączeniu obu wiazek ( głównej z diesla z wiązką idącą od sterownika silnika z drugiej wiązki) potrzeba będzie przepinowac wiązke pod deską,  żeby zegary działały poprawnie. Da się to ogarnąć, chociaż nie jest to łatwe i wymaga wiele pracy. Wpisz w wyszukiwarkę haslo " subaru wireing merge ", pod tym hasłem znajdziesz zdjęcia i opisy jak połączyć wiązki w przypadku swapow silników. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...