Skocz do zawartości

EJ20 w GH


MichałKos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem Imprezę GH 2010 r. Seryjnie w tym samochodzie był diesel 2.0 150KM, ale gdy go kupowałem, był już wsadzony silnik EJ20 z osprzętem, została tylko wiązka główna od poprzedniego diesla. Chcę zastąpić tę wiązkę instalacją od benzyny - też z modelu GH, żeby cała reszta samochodu działała (ABS, poduszki powietrzne, centralny zamek, wszystko przy kierownicy itp.). Tylko, jak sprawdzałem, to osprzęt silnika EJ20 różni się od EJ204, a przynajmniej wydaje mi się, że w trzeciej generacji Imprezy były silniki EJ204, jeśli nie to proszę o sprostowanie. Znacząca różnica, na którą się natknąłem, to w EJ204 są dwa czujniki położenia wałka rozrządu. Czy jest jakiś sposób żeby to obejść, czy może do sterowania wystarczy jeden czujnik, lub sam czujnik położenia wału? Proszę o jakieś sugestie, z której strony mam się zabrać za tę elektrykę. Czy zainstalować 2 wiązki - jedną od silnika drugą od reszty? A może wsadzić wiązkę od tego silnika i przerabiać cały samochód? Czy ewentualnie kupić nowy silnik od GH (lub całą rozbitą Imprę)? Jeśli ktoś ma wiązki elektryczne do tego modelu to proszę o kontakt ;)

20181112_103632.jpg

20181113_195322.jpg

20181114_205041.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widać po zdjęciu wsadzony jest chyba silnik z SOHC, Impreza GH miała fabrycznie DOHC więc nie wiem czy jest sens się bawić, aż w taką rzeźbę.

Jeśli już chcesz się bawić w przełożenie to wsadź silnik benzynowy dedykowany do modelu GH wraz z wiązką bo jak zaczniesz kombinować inaczej to niezłe kwiatki mogą wyjść po drodze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, markos007 napisał:

z tego co widać po zdjęciu wsadzony jest chyba silnik z SOHC

To  jest silnik z forka Sturbo bądź Imprezy GT . Tak na marginesie ,trzeba mieć sporą wiedzę i umiejętności aby to doprowadzić do stanu używalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chcesz to kiedyś sprzedać? Bo jak auto ma u ciebie dożywocie, to kombinuj z tymi wiązkami i starym silnikiem. Ale nikt ci później takiej rzeźby nie kupi.

Ale jak będziesz chciał to kiedyś sprzedać, to ja bym poszukał benzyniaka który jednak występował w tym modelu, w tym roczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij z neta service manual dla samochodu, który posiadasz i dla samochodu, z którego pochodzi silnik. W serwisówkach Subaru są bardzo dokładne schematy. Są opisane wszystkie połączenia, każda wtyczka, każdy kabel. Moim zdaniem najłatwiej będzie zrobić hybryde z głównych wiazek ( wiązki diesla i wiązki samochodu, z ktorego pochodzi silnik ). W skrócie chodzi o to, żeby z wiazki głównej twojego auta wymontowac wiazke, która wychodzi ze sterownika silnika i podłączyć w jej miejsce wiazke z drugiej instalacji, tej z auta z którego pochodzi silnik. Do silnika dokup dedykowaną dla niego wiazke i dokup główną wiazke od auta, z którego pochodzi silnik. Po połączeniu obu wiazek ( głównej z diesla z wiązką idącą od sterownika silnika z drugiej wiązki) potrzeba będzie przepinowac wiązke pod deską,  żeby zegary działały poprawnie. Da się to ogarnąć, chociaż nie jest to łatwe i wymaga wiele pracy. Wpisz w wyszukiwarkę haslo " subaru wireing merge ", pod tym hasłem znajdziesz zdjęcia i opisy jak połączyć wiązki w przypadku swapow silników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...