MichałKos Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 Witam. Kupiłem Imprezę GH 2010 r. Seryjnie w tym samochodzie był diesel 2.0 150KM, ale gdy go kupowałem, był już wsadzony silnik EJ20 z osprzętem, została tylko wiązka główna od poprzedniego diesla. Chcę zastąpić tę wiązkę instalacją od benzyny - też z modelu GH, żeby cała reszta samochodu działała (ABS, poduszki powietrzne, centralny zamek, wszystko przy kierownicy itp.). Tylko, jak sprawdzałem, to osprzęt silnika EJ20 różni się od EJ204, a przynajmniej wydaje mi się, że w trzeciej generacji Imprezy były silniki EJ204, jeśli nie to proszę o sprostowanie. Znacząca różnica, na którą się natknąłem, to w EJ204 są dwa czujniki położenia wałka rozrządu. Czy jest jakiś sposób żeby to obejść, czy może do sterowania wystarczy jeden czujnik, lub sam czujnik położenia wału? Proszę o jakieś sugestie, z której strony mam się zabrać za tę elektrykę. Czy zainstalować 2 wiązki - jedną od silnika drugą od reszty? A może wsadzić wiązkę od tego silnika i przerabiać cały samochód? Czy ewentualnie kupić nowy silnik od GH (lub całą rozbitą Imprę)? Jeśli ktoś ma wiązki elektryczne do tego modelu to proszę o kontakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 z tego co widać po zdjęciu wsadzony jest chyba silnik z SOHC, Impreza GH miała fabrycznie DOHC więc nie wiem czy jest sens się bawić, aż w taką rzeźbę. Jeśli już chcesz się bawić w przełożenie to wsadź silnik benzynowy dedykowany do modelu GH wraz z wiązką bo jak zaczniesz kombinować inaczej to niezłe kwiatki mogą wyjść po drodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał_Jaw Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 To raczej jest DOHC (w sumie w GH były SOHC ale 2.5 w US Spec). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 9 godzin temu, markos007 napisał: z tego co widać po zdjęciu wsadzony jest chyba silnik z SOHC To jest silnik z forka Sturbo bądź Imprezy GT . Tak na marginesie ,trzeba mieć sporą wiedzę i umiejętności aby to doprowadzić do stanu używalności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałKos Opublikowano 16 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 To jak uważacie, próbować wsadzić wiązkę od GH do tego silnika, czy może odrazu spróbować na 2 instalacjach ? Jedna będzie tylko do silnika, a druga do osprzętu samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matthew164 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 A chcesz to kiedyś sprzedać? Bo jak auto ma u ciebie dożywocie, to kombinuj z tymi wiązkami i starym silnikiem. Ale nikt ci później takiej rzeźby nie kupi. Ale jak będziesz chciał to kiedyś sprzedać, to ja bym poszukał benzyniaka który jednak występował w tym modelu, w tym roczniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichałKos Opublikowano 17 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Raczej nie przewiduję sprzedaży. Przemyślę to i zobaczę jak z dostępnością części, bo chwilowo słabo to wygląda :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Ściągnij z neta service manual dla samochodu, który posiadasz i dla samochodu, z którego pochodzi silnik. W serwisówkach Subaru są bardzo dokładne schematy. Są opisane wszystkie połączenia, każda wtyczka, każdy kabel. Moim zdaniem najłatwiej będzie zrobić hybryde z głównych wiazek ( wiązki diesla i wiązki samochodu, z ktorego pochodzi silnik ). W skrócie chodzi o to, żeby z wiazki głównej twojego auta wymontowac wiazke, która wychodzi ze sterownika silnika i podłączyć w jej miejsce wiazke z drugiej instalacji, tej z auta z którego pochodzi silnik. Do silnika dokup dedykowaną dla niego wiazke i dokup główną wiazke od auta, z którego pochodzi silnik. Po połączeniu obu wiazek ( głównej z diesla z wiązką idącą od sterownika silnika z drugiej wiązki) potrzeba będzie przepinowac wiązke pod deską, żeby zegary działały poprawnie. Da się to ogarnąć, chociaż nie jest to łatwe i wymaga wiele pracy. Wpisz w wyszukiwarkę haslo " subaru wireing merge ", pod tym hasłem znajdziesz zdjęcia i opisy jak połączyć wiązki w przypadku swapow silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się