PrzemoST Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Wymieniłem w końcu zaciski (po regeneracji 2 lata temu). Tłoczki wchodziły jak w masło, żadnych problemów. Po złożeniu wszystkiego i jeździe próbnej auto ściąga na prawo przy mocniejszym hamowaniu na granicy i z ABS. Odpowietrzałem to moją metodą "jednoosobową" (w pobliżu żadnego pomocnika nie było) - butelką z płynem i wężykiem. Nie mam mowy o zapieczonych tłoczkach, klockach, prowadnicach. Wszystko ładnie chodzi. Po jeździe testowej żadnych wycieków Po kilku hamowaniach objaw jakby zanikał, ale brakło mi czasu na dalsze testy. Czy jest to powód np. złego odpowietrzenia, pominięcia tylnych kół w procesie, mimo, że nie były ruszane, czy też po jakimś czasie się to samo ułoży i nie zawracać sobie tym gitary? Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Jak zakładasz nowe klocki i tarcze to nie wskazane jest ostre hamowanie. Wszystko musi ułożyć się. Jeżeli zablokowałeś wężyk i całkowice płyn nie wyleciał to nie trzeba odpowietrzać tyłu. Ostrożnie przetestuj i zobacz. Pedał hamulca jest miękki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemoST Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 1 minutę temu, llkuba napisał: Jak zakładasz nowe klocki i tarcze to nie wskazane jest ostre hamowanie. Wszystko musi ułożyć się. Jeżeli zablokowałeś wężyk i całkowice płyn nie wyleciał to nie trzeba odpowietrzać tyłu. Ostrożnie przetestuj i zobacz. Klocki i tarcze zostały te same, tylko zaciski zmieniłem. No właśnie, po tej lewej stronie zabezpieczylem przewód, ale jak wróciłem do montażu, zacisk na wezyku się poluzował:/ mimo to, odpowietrzyło się wszystko poprawnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Pedał hamulca jest miękki ? Wszystko bym odpowietrzył tak dla bezpieczeństwa z drugą osobą będziesz miał pewność. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemoST Posted June 15, 2018 Author Share Posted June 15, 2018 Pedal hamulca jest ok, może trochę miększy niż poprzednio, ale raczej ok. Ta pompa abs mi jeszcze nie daje spokoju. Nie wiem czy to ona nie bruździ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted June 15, 2018 Share Posted June 15, 2018 Ja bym odpowietrzył całość. Hamulunek ma dwa obwody, po przekątnej. Przód ma zdecydowanie większy wpływ na hamowanie. Masz powietrze w obwodzie lewy przód - prawy tył i dlatego ściąga w prawo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemoST Posted June 16, 2018 Author Share Posted June 16, 2018 Odpowieterzenie dało skutek połowiczny. Trochę bąbli poleciało. Nadal prawa strona mocniej hamuje, ale różnica jest zauważalnie mniejsza. Tak samo w temperaturze organoleptycznej obu kół. Zauważyłem po jeździe próbnej że jeden tloczek nie dociska klocka (szczelina około 0,5mm). Przy naciskaniu hamulca na sucho, ze zdjetym kołem, nie potrafiłem spowodować jego docisniecia. Nie jest zapieczony. Czy taki efekt może powodować słabe odpowietrzenie i powietrze które nie potrafi go wypchnąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 Tak, ale może być sytuacja, że gdzieś zacina się. Tłoczki powinny pracować luźno (pełen obrót w każdej wysunętej pozycji) gdy nie ma gumki uszczelniającej a później z gumką . W moich zaciskach była wada fabryczna gdzie tłoczek blokował się, ale nie wiem czy czasem nie stało się to jak tłoczki zapiekły się w skutek czego nie cofały się i powyginały tarcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzemoST Posted June 16, 2018 Author Share Posted June 16, 2018 2 minuty temu, llkuba napisał: Tak, ale może być sytuacja, że gdzieś zacina się. Tłoczki powinny pracować luźno (pełen obrót w każdej wysunętej pozycji) gdy nie ma gumki uszczelniającej a później z gumką . W moich zaciskach była wada fabryczna gdzie tłoczek blokował się, ale nie wiem czy czasem nie stało się to jak tłoczki zapiekły się w skutek czego nie cofały się i powyginały tarcze. ok, cenna uwaga. Dzięki, sprawdzę to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Wyjmij 1 klocek ten od strony felernego tłoczka i wciskaj jeden ,drugi powinien wychodzić i tak na zmianę. Jeśli nie ma tego efektu to niech ktoś lekko przytrzyma ręką pedał ham. i wtedy to sprawdź. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Po to wymyślono hamulce hydrauliczne, aby ciśnienie wszędzie było jednakowe. Coś musi blokować tłoczek/klocek. Ja jeszcze miałem okazję pojechać pojazdem z hamulunkiem mechanicznym. Makabra. Na nasze czasy, to wymagałoby regulacji co 5 - 10 hamowań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now