Skocz do zawartości

Drgania z zawieszenia


hjubson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent Forester SG 2.5xt. Wymienilem łozysko PP ktore wczesniej moglo zagłuszac to co teraz słyszę choc nie koniecznie..mianowicie! Po wjechaniu na drogę z kostki lub poprzeczne nierówności slysze cos jakby jakis element zawieszenia wpadal w rezonans/drgania..nie jest to slyszalne na calym odcinku drogi z kostki poniewaz jest to chyba zalezne od tego jak w danym miejscu ulozona jest kostka.. Zawieszenie sprawdzalem juz ze 4 razy,wszystko opukane,ostukane i nic..delikatny luz jest jedynie na maglownicy wlasnie z prawej strony ale luz ten byl wczesniej zanim łozysko zaczelo wyć wiec maglownice raczej wykluczam..pomóżcie bo juz glupieje i w sumie to choc zawieszenie sprawdzilem to troche boje sie jezdzic poniewaz nir wiem co to moze byc.. Jestem nowym właścicielem i nie znam jeszcze bolączek ktore wystepuja w forku choc podobno z ta prawa przednia strona czesto sie cos dzieje.. prosze o pomoc kogos kto ma wieksze pojecie i spotkal sie juz z czyms podobnym.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź sobie na test sprawności amortyzatorów. Jeśli wpada w rezonans to może któryś zaworek jest uszkodzony w amortyzatorze którymś. Amortyzatory oprócz tego że podawana jest sprawność, podają też jakąś częstotliwość w Hz. Jeśli będzie się ona różniła znacznie to jest żle. Oczywiście mowa o różnicach na jednej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

Podjedź sobie na test sprawności amortyzatorów. Jeśli wpada w rezonans to może któryś zaworek jest uszkodzony w amortyzatorze którymś. Amortyzatory oprócz tego że podawana jest sprawność, podają też jakąś częstotliwość w Hz. Jeśli będzie się ona różniła znacznie to jest żle. Oczywiście mowa o różnicach na jednej osi.

Też myślałem o amorach, tylko u mnie oprócz charakterystycznego rezonansu, na nierównościach nadmiernie telepało kierownicą. Z kolei na teście.... wypadały 73% i 63%, przy wymianie dopiero mogłem się przekonać, że w ogóle nie amortyzowały.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Problem ktory okazał sie totalna pierdołą został rozwiązany a mianowicie byly to suche blaszki prowadzące klocki hamulcowe..dopiero mechanik zajmujacy sie Subarakami poradził z tym sobie bez najmniejszego klopotu.. Wystarczylo wyjac klocki i posmarowac te blaszki pastą miedzianą..

dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...