Jump to content

Drgania z zawieszenia


hjubson
 Share

Recommended Posts

Witam. Pacjent Forester SG 2.5xt. Wymienilem łozysko PP ktore wczesniej moglo zagłuszac to co teraz słyszę choc nie koniecznie..mianowicie! Po wjechaniu na drogę z kostki lub poprzeczne nierówności slysze cos jakby jakis element zawieszenia wpadal w rezonans/drgania..nie jest to slyszalne na calym odcinku drogi z kostki poniewaz jest to chyba zalezne od tego jak w danym miejscu ulozona jest kostka.. Zawieszenie sprawdzalem juz ze 4 razy,wszystko opukane,ostukane i nic..delikatny luz jest jedynie na maglownicy wlasnie z prawej strony ale luz ten byl wczesniej zanim łozysko zaczelo wyć wiec maglownice raczej wykluczam..pomóżcie bo juz glupieje i w sumie to choc zawieszenie sprawdzilem to troche boje sie jezdzic poniewaz nir wiem co to moze byc.. Jestem nowym właścicielem i nie znam jeszcze bolączek ktore wystepuja w forku choc podobno z ta prawa przednia strona czesto sie cos dzieje.. prosze o pomoc kogos kto ma wieksze pojecie i spotkal sie juz z czyms podobnym.. 

Link to comment
Share on other sites

Niee czuć.. Nawet przy szybszej jezdzie czy hamowaniu nie czuc drgań ani luzow na kierownicy.. Dźwięk kojarzy mi sie z takim gluchym rezonansem jakbym mial nabite w kola po 6 barów.

Link to comment
Share on other sites

Podjedź sobie na test sprawności amortyzatorów. Jeśli wpada w rezonans to może któryś zaworek jest uszkodzony w amortyzatorze którymś. Amortyzatory oprócz tego że podawana jest sprawność, podają też jakąś częstotliwość w Hz. Jeśli będzie się ona różniła znacznie to jest żle. Oczywiście mowa o różnicach na jednej osi.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

Podjedź sobie na test sprawności amortyzatorów. Jeśli wpada w rezonans to może któryś zaworek jest uszkodzony w amortyzatorze którymś. Amortyzatory oprócz tego że podawana jest sprawność, podają też jakąś częstotliwość w Hz. Jeśli będzie się ona różniła znacznie to jest żle. Oczywiście mowa o różnicach na jednej osi.

Też myślałem o amorach, tylko u mnie oprócz charakterystycznego rezonansu, na nierównościach nadmiernie telepało kierownicą. Z kolei na teście.... wypadały 73% i 63%, przy wymianie dopiero mogłem się przekonać, że w ogóle nie amortyzowały.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ostukaj wydech, może któraś z osłon gra. U mnie wibrowała osłona przy około 3500obrotów a hałasowało tak jakby sprzęgło obcierało o coś. Osłona wydechu zaraz za turbo.

Edited by Michał Guz
Link to comment
Share on other sites

Czy po lekkim naciśnięciu hamulca drgania ustają?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Problem ktory okazał sie totalna pierdołą został rozwiązany a mianowicie byly to suche blaszki prowadzące klocki hamulcowe..dopiero mechanik zajmujacy sie Subarakami poradził z tym sobie bez najmniejszego klopotu.. Wystarczylo wyjac klocki i posmarowac te blaszki pastą miedzianą..

dzieki za podpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...