Skocz do zawartości

tvspaten

Nowy
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Forester SJ 2015 2.0 diesel CVT

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tvspaten

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

6

Reputacja

  1. Cześć, Ten temat dręczy mnie już jakiś czas i nie mogę znaleźć info. Chodzi o przedliftowe światła postojowe w forku 2013-2015r czyli tzw. C-ligths, które w tych rocznikach nie są światłami dziennymi tylko samymi postojówkami. Pytałem już o to przy okazji tematu świateł dziennych, ale nie było odzewu. Dlatego podbijam problem i może ktoś ogarnięty elektrycznie mi podpowie. Otóż chciałbym zrobić zasadniczo prostą rzecz: Chcę, żeby światła postojowe C-lights świeciły również gdy świecą światła dzienne (tak wiem, że są słabo widoczne). Jak na razie światła świecą w 2 przypadkach: 1. włączone postojowe 2. włączone mijania (razem z mijania) Co gdzie połączyć? albo inaczej poszmącić?, żeby nie spalić niczego, a żeby postojówki świeciły również w przypadku 3. czyli razem z dziennymi, ale nie świeciły gdy przełącznik świateł jest w pozycji OFF. Z góry dzięki.
  2. U mnie w dieslu wsteczny działa normalnie... Wiadomo nie jest to typowo terenowy samochód przez duże "T" więc nie ma co oczekiwać, że będzie jeździł jak wrangler. Jednak u mnie ten problem nie występuje. Nie upalam w terenie jak dzik w kartoflach, ale mój fordzisław zmaga się głównie z bieszczadzkimi warunkami zima/lato. Nie zauważyłem, aby wsteczny sprawiał problemy pod górkę czy to na błotku, czy w kopkim śniegu. Raz mi się zdarzyło wyciągać busa z błota, ale przodem i tu chyba to jest słuszne rozwiązanie (żadnych problemów z wyciągnięciem). Nie ma tu raczej opcji, że wsteczny będzie lepszym przełożeniem na takie sytuacje bo to CVT. Natomiast zauważyłem zdecydowanie, że skrzynia potrzebuje ok. 1-2sek na "wrzucenie" tego wstecznego. Sytuacja kiedy np. próbujemy szybko nawrócić na drodze na "3" bo już zbliża się inny pojazd i nie chcemy blokować ruchu. No i dupa skrzynia się namyśla długo, a ty sobie możesz do woli szastać wajchą między D i R, taka uroda tej konstrukcji. Na pewno też trzeba pamiętać, żeby po postoju zwalniać ręczny hamulec dopiero po wrzuceniu D lub R jeśli samochód stał na sporym nachyleniu, ale to oczywistość raczej. Tak czy śmak opisywany przez Was problem jest mi obcy i zdecydowanie bym się rozsierdził jeśli Subaru sprzedałoby mi taki egzemplarz i jeszcze nie chciało się poczuwać do odpowiedzialności.
  3. Przerabiałem w mojej alfie gdzie można było głowe wsadzic w grill.. i tak jak kolega powyżej czarna siatka za 30zł na trytytki. Najwiecej roboty ze zdejmowaniem zderzaka żeby siatka była od wewnątrz i mało widoczna. Sama siatka ładnie daje się wycinać i wyginać.
  4. U mnie np trzeszczą pokrywy glosników wysokotonowych pod przednią szybą, ale do szału doprowadza mnie uszczelka drzwi kierowcy. Na razie tyle zlokalizowałem metodą jak trzeszczy macaj wszystko po kolei, aż przestanie.
  5. Całoroczne Nokian WeatherProof SUV 225/60 R17 103 H XL, na fabrycznych felgach 17". Moja opinia: miały być całoroczne i są. Najbardziej lubią mielić głębszy śnieg, a na mokrym asfalcie jest b. dobrze, ale nie idealnie. Wystarczająco ciche, a opory toczenia nie pogarszają spalania. W lekkim terenie jeszcze nie sprawiały problemów. Jak ktoś szuka świętego spokoju i przyzwoitych osiągów to robią robotę na trasie i na szutrze zupełnie jak forester.
  6. tvspaten

    modele 3D

    Platforma do spania dawno już hula. Teraz na tapecie jest zadaszenie/markiza, ale nie chodzi o to, żeby robić tu tasiemca dokumentującego przebudowy camperopodobne tylko o wymianę ewentualnych modeli 3D samochodów. Co do pomiarów rzeczywistych i kartonowych modeli to oczywiście, że oczywiste. Skoro zakładam temat o modelach 3D i proszę o wymianę doświadczeń w tym temacie, a nie o tym jak zrobić zabudowę campera znaczy, że pomocnym przy projektowaniu będzie mi model 3D całego samochodu i może przy okazji ktoś jeszcze na tym skorzysta. Jednakowoż jak to zwykle na forach bywa dyskusja zamienia się w: "nie wiem, ale się wypowiem" i stąd moje "serio...?". Ucinając gównoburzę, jeśli ktoś ma modele 3D samochodów marki subaru proszę niech wrzuci w temacie. Jeśli ktoś ma forka SJ i chce model 3D platformy do spania, którą zrobiłem ja niech pisze na priv, jeśli będzie trzeba założę z tym temat.
  7. tvspaten

    modele 3D

    serio...? panowie...
  8. tvspaten

    Drukarki 3D

    Cześć, Może komuś się przyda: https://www.thingiverse.com/search?q=subaru&type=things&sort=relevant
  9. tvspaten

    modele 3D

    Z tego co widzę temat, który podlinkowałeś dotyczy drukarek 3D i drukowania 3D, a nie wirtualnych modeli 3D pojazdów marki subaru. Poniżej przykładowy obrazek z widoku na model 3D pojazdu dla jasności:
  10. tvspaten

    modele 3D

    Cześć, Pomysł może z dupia, ale jak to mówią potrzeba matką wynalazków. Otóż szukam w necie od jakiegoś czasu modelu 3D forestera SJ co by móc przemyśleć parę campingowych dodatków do spania w samochodzie i jedyne co znajduje to modele po 100$. Może ktoś z was działa również w programach typu CAD czy innych 3D dłubaczach i może się podzielić jakimś modelem subaraka z innymi?
  11. Cześć, Czy możecie się podzielić przemyśleniami w temacie: jak już przyjdzie czas na co wymienić amory w forku SJ 2013-15? Dużo jest wiedzy hamerykańskiej w internetach na temat liftu "o parę cali" albo "gleby o parę cali", ale jeśli mnie bardziej interesuje solidny amor który da może jakieś 10-20% wiecej możliwości obciążenia pojazdu i pewnie w efekcie ubocznym troszkę liftu albo i niekoniecznie, ale też nie popsuje zbytnio właściwości jezdnych. Jednym słowem jak już wymieniać zawieszenie to w co warto zainwestować żeby uprawiając lekki teren zyskać, a nie stracić? Dzięki za wszelkie propozycje.
  12. Forester 2013-2015 2.0 diesel CVT - oryginalna osłona silnika
  13. Cześć, Jakiej osłony szukasz? oryginału plastikowego? czy chcesz alu albo stal zamontować bo nie załapałem? Ja montowałem w swoim dieslu 2015 stalową i mam jeszcze oryginalny plastik też. Nie zamierzam sprzedawać, ale mogę przy okazji poszukać jakiegoś nr części na niej albo podesłać fotkę.
  14. Ja męczę od kilku miesięcy diesla 2.0 2015 w CVT i odczucie z ruszania dla mnie było takie samo jak opisałeś czyli za bardzo rwie się z byle dotknięcia pedału. U mnie jest 350NM momentu więc chyba też to potęguje. Przebieg auta jest niewielki ok 80tys i wymieniałem olej w skrzyni po raz pierwszy po zakupie. Wydaje mi się, że to odczucie "szarpnięcia" jest normalne szczególnie dla osób nie przyzwyczajonych do CVT. Ważne jednak, żeby szarpania nie było w żadnym innym momencie jazdy bo to by oznaczało wytarte stożki i przeskakiwanie po nich łańcucha czyli dramat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...