tvspaten
Nowy-
Postów
17 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Płeć
mężczyzna
-
Skąd
Lublin
-
Auto
Forester SJ 2015 2.0 diesel CVT
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia tvspaten
..:: Świeżynka ::.. (1/13)
6
Reputacja
-
Cześć, Ten temat dręczy mnie już jakiś czas i nie mogę znaleźć info. Chodzi o przedliftowe światła postojowe w forku 2013-2015r czyli tzw. C-ligths, które w tych rocznikach nie są światłami dziennymi tylko samymi postojówkami. Pytałem już o to przy okazji tematu świateł dziennych, ale nie było odzewu. Dlatego podbijam problem i może ktoś ogarnięty elektrycznie mi podpowie. Otóż chciałbym zrobić zasadniczo prostą rzecz: Chcę, żeby światła postojowe C-lights świeciły również gdy świecą światła dzienne (tak wiem, że są słabo widoczne). Jak na razie światła świecą w 2 przypadkach: 1. włączone postojowe 2. włączone mijania (razem z mijania) Co gdzie połączyć? albo inaczej poszmącić?, żeby nie spalić niczego, a żeby postojówki świeciły również w przypadku 3. czyli razem z dziennymi, ale nie świeciły gdy przełącznik świateł jest w pozycji OFF. Z góry dzięki.
-
U mnie w dieslu wsteczny działa normalnie... Wiadomo nie jest to typowo terenowy samochód przez duże "T" więc nie ma co oczekiwać, że będzie jeździł jak wrangler. Jednak u mnie ten problem nie występuje. Nie upalam w terenie jak dzik w kartoflach, ale mój fordzisław zmaga się głównie z bieszczadzkimi warunkami zima/lato. Nie zauważyłem, aby wsteczny sprawiał problemy pod górkę czy to na błotku, czy w kopkim śniegu. Raz mi się zdarzyło wyciągać busa z błota, ale przodem i tu chyba to jest słuszne rozwiązanie (żadnych problemów z wyciągnięciem). Nie ma tu raczej opcji, że wsteczny będzie lepszym przełożeniem na takie sytuacje bo to CVT. Natomiast zauważyłem zdecydowanie, że skrzynia potrzebuje ok. 1-2sek na "wrzucenie" tego wstecznego. Sytuacja kiedy np. próbujemy szybko nawrócić na drodze na "3" bo już zbliża się inny pojazd i nie chcemy blokować ruchu. No i dupa skrzynia się namyśla długo, a ty sobie możesz do woli szastać wajchą między D i R, taka uroda tej konstrukcji. Na pewno też trzeba pamiętać, żeby po postoju zwalniać ręczny hamulec dopiero po wrzuceniu D lub R jeśli samochód stał na sporym nachyleniu, ale to oczywistość raczej. Tak czy śmak opisywany przez Was problem jest mi obcy i zdecydowanie bym się rozsierdził jeśli Subaru sprzedałoby mi taki egzemplarz i jeszcze nie chciało się poczuwać do odpowiedzialności.
-
Przerabiałem w mojej alfie gdzie można było głowe wsadzic w grill.. i tak jak kolega powyżej czarna siatka za 30zł na trytytki. Najwiecej roboty ze zdejmowaniem zderzaka żeby siatka była od wewnątrz i mało widoczna. Sama siatka ładnie daje się wycinać i wyginać.
-
U mnie np trzeszczą pokrywy glosników wysokotonowych pod przednią szybą, ale do szału doprowadza mnie uszczelka drzwi kierowcy. Na razie tyle zlokalizowałem metodą jak trzeszczy macaj wszystko po kolei, aż przestanie.
-
Całoroczne Nokian WeatherProof SUV 225/60 R17 103 H XL, na fabrycznych felgach 17". Moja opinia: miały być całoroczne i są. Najbardziej lubią mielić głębszy śnieg, a na mokrym asfalcie jest b. dobrze, ale nie idealnie. Wystarczająco ciche, a opory toczenia nie pogarszają spalania. W lekkim terenie jeszcze nie sprawiały problemów. Jak ktoś szuka świętego spokoju i przyzwoitych osiągów to robią robotę na trasie i na szutrze zupełnie jak forester.
-
Platforma do spania dawno już hula. Teraz na tapecie jest zadaszenie/markiza, ale nie chodzi o to, żeby robić tu tasiemca dokumentującego przebudowy camperopodobne tylko o wymianę ewentualnych modeli 3D samochodów. Co do pomiarów rzeczywistych i kartonowych modeli to oczywiście, że oczywiste. Skoro zakładam temat o modelach 3D i proszę o wymianę doświadczeń w tym temacie, a nie o tym jak zrobić zabudowę campera znaczy, że pomocnym przy projektowaniu będzie mi model 3D całego samochodu i może przy okazji ktoś jeszcze na tym skorzysta. Jednakowoż jak to zwykle na forach bywa dyskusja zamienia się w: "nie wiem, ale się wypowiem" i stąd moje "serio...?". Ucinając gównoburzę, jeśli ktoś ma modele 3D samochodów marki subaru proszę niech wrzuci w temacie. Jeśli ktoś ma forka SJ i chce model 3D platformy do spania, którą zrobiłem ja niech pisze na priv, jeśli będzie trzeba założę z tym temat.
-
Cześć, Może komuś się przyda: https://www.thingiverse.com/search?q=subaru&type=things&sort=relevant
-
Z tego co widzę temat, który podlinkowałeś dotyczy drukarek 3D i drukowania 3D, a nie wirtualnych modeli 3D pojazdów marki subaru. Poniżej przykładowy obrazek z widoku na model 3D pojazdu dla jasności:
-
Cześć, Pomysł może z dupia, ale jak to mówią potrzeba matką wynalazków. Otóż szukam w necie od jakiegoś czasu modelu 3D forestera SJ co by móc przemyśleć parę campingowych dodatków do spania w samochodzie i jedyne co znajduje to modele po 100$. Może ktoś z was działa również w programach typu CAD czy innych 3D dłubaczach i może się podzielić jakimś modelem subaraka z innymi?
-
tvspaten obserwuje zawartość Zawieszenie Forester SJ
-
Cześć, Czy możecie się podzielić przemyśleniami w temacie: jak już przyjdzie czas na co wymienić amory w forku SJ 2013-15? Dużo jest wiedzy hamerykańskiej w internetach na temat liftu "o parę cali" albo "gleby o parę cali", ale jeśli mnie bardziej interesuje solidny amor który da może jakieś 10-20% wiecej możliwości obciążenia pojazdu i pewnie w efekcie ubocznym troszkę liftu albo i niekoniecznie, ale też nie popsuje zbytnio właściwości jezdnych. Jednym słowem jak już wymieniać zawieszenie to w co warto zainwestować żeby uprawiając lekki teren zyskać, a nie stracić? Dzięki za wszelkie propozycje.
-
Nie ma sprawy, powodzenia.
-
-
Cześć, Jakiej osłony szukasz? oryginału plastikowego? czy chcesz alu albo stal zamontować bo nie załapałem? Ja montowałem w swoim dieslu 2015 stalową i mam jeszcze oryginalny plastik też. Nie zamierzam sprzedawać, ale mogę przy okazji poszukać jakiegoś nr części na niej albo podesłać fotkę.
-
Ja męczę od kilku miesięcy diesla 2.0 2015 w CVT i odczucie z ruszania dla mnie było takie samo jak opisałeś czyli za bardzo rwie się z byle dotknięcia pedału. U mnie jest 350NM momentu więc chyba też to potęguje. Przebieg auta jest niewielki ok 80tys i wymieniałem olej w skrzyni po raz pierwszy po zakupie. Wydaje mi się, że to odczucie "szarpnięcia" jest normalne szczególnie dla osób nie przyzwyczajonych do CVT. Ważne jednak, żeby szarpania nie było w żadnym innym momencie jazdy bo to by oznaczało wytarte stożki i przeskakiwanie po nich łańcucha czyli dramat.