Skocz do zawartości

Przymiarki do zakupu Legacy


polter_83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Od razu uprzedzam, jeśli w złym miejscu zadaje pytanie to przepraszam i proszę o pokierowanie do odpowiedniego działu.

 

Przymierzam się do zakupu Legacy, na pewno benzyna, ale mam kilka wątpliwości.

 

Teraz poruszam się klekotem, który 15 lat temu miał 100KM pod maską, co z tego zostało nie wiem.

Nie jestem rajdowcem czy piratem drogowym, choć lubię dynamiczną jazdę (tja zwłaszcza tym moim klekotem ;) )

 

Myślę o zakupie Legacy IV (najładniejsze w mojej opinii) w kombi 150-165KM w okolicy 07-09 i w tym miejscu mam kilka pytań do Forumowiczów.

 

Czy przy prędkościach autostradowych - 130/140 km/h w aucie bardzo hałasuje/szumi?

Jakie ma obroty silnik przy tej prędkości na 5 biegu?

Wszędzie tylko filmiki jak ludzie się nim rozpędzają, nikt nie jedzie spokojnie, żeby pokazać jak sprawy się mają.

 

Pytam o to ponieważ - teraz przy 130km/h silnik ma około 3tyś i w tym starym dieslu robi się głośno - zwłaszcza na dłuższą trasę jest to męczące.

 

Nie dawno jechałem Forysiem II gen 177KM w AT i przy 120km/h dzwięki silnika ok, ale mega szumiało, może to wina uszczelek przy drzwiach, a może całego dołu(mosty itp.),nie wiem, ale odczucie było takie jakby stary czajnik na kuchence się rozgrzewał i zaraz miała się zagotować woda.

Generalnie gdyby to był mój samochód to na myśl o autostradzie dostawałbym bólu głowy.

 

Generacja V ma już 6b manual i sam silnik może wydaję przez to mniej dźwięków, ale nie podoba mi się z zewnątrz jak i w środku.

 

Co poradzicie?

 

  Pozdrawiam

   Polter

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Mam, ale Spec B A/T, więc na temat obrotów za wiele nie powiem ( nie pamiętam z tamtych czasów ).

Szum powietrza jest wyraźnie zauważalny dopiero przy wyższych prędkościach ( z Foresterem ze względu na kształt nadwozia trudno porównywać ). Natomiast to, czy przeszkadza, czy też nie, to kwestia indywidualnych odczuć.

Osobiście ze wszystkich wersji 2.0 najbardziej lubiłem tę z silnikiem 165 KM ( najbardziej sportowy charakter ). Ale aby z niej dynamicznie korzystać trzeba było utrzymywać relatywnie wysokie obroty. Wersja 150 KM co do dynamiki jest odczuwalna podobnie do tej 137 KM, tyle że jest bardziej elastyczna ( moment obrotowy przy niższych obrotach ) .

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takiego IV - 150 km.

Przy prędkości 140 km/h jest 4 tys. obrotów.

Spalanie w tych warunkach ok 10 litrów.

W środku cicho, silnik słychać, ale pracuje bardzo aksamitnie, spokojnie robi się długie dystanse.

Brak szóstki jest odczuwalny, jeśli chcemy pojechać szybciej.

Przy 5 tys. jest 160 km/h, ale komputer pokazuje spalanie 17 litrów.

Tak więc trzeba trzymać się przepisów  :o)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam, ale Spec B A/T, więc na temat obrotów za wiele nie powiem ( nie pamiętam z tamtych czasów ).

Szum powietrza jest wyraźnie zauważalny dopiero przy wyższych prędkościach ( z Foresterem ze względu na kształt nadwozia trudno porównywać ). Natomiast to, czy przeszkadza, czy też nie, to kwestia indywidualnych odczuć.

Osobiście ze wszystkich wersji 2.0 najbardziej lubiłem tę z silnikiem 165 KM ( najbardziej sportowy charakter ). Ale aby z niej dynamicznie korzystać trzeba było utrzymywać relatywnie wysokie obroty. Wersja 150 KM co do dynamiki jest odczuwalna podobnie do tej 137 KM, tyle że jest bardziej elastyczna ( moment obrotowy przy niższych obrotach ) .

 

Pozdrowienia

 

Dzięki za info. Tylko dopytam, wyższe prędkości to ile?

Ja mam takiego IV - 150 km.

Przy prędkości 140 km/h jest 4 tys. obrotów.

Spalanie w tych warunkach ok 10 litrów.

W środku cicho, silnik słychać, ale pracuje bardzo aksamitnie, spokojnie robi się długie dystanse.

Brak szóstki jest odczuwalny, jeśli chcemy pojechać szybciej.

Przy 5 tys. jest 160 km/h, ale komputer pokazuje spalanie 17 litrów.

Tak więc trzeba trzymać się przepisów  :o)

Szybciej jak 140km/h nie jeżdżę, wiec chyba będzie ok - jakieś 3-3,5 tyś.

Wiem ze Subaru mało nie palą, dam radę.

 

W rezerwie mam Volvo V50 T5, ale to już 2.5L, więc akcyza mnie ugryzie.

Zobaczymy jaka będzie sytuacja na wiosnę, bo chce jechać po samochód do Reichu.

 

Czekam jeszcze na odpowiedź od ludzi z KRK, może mnie ktoś przewiezie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty przy 140(licznikowe) to ok.3,5tys. U mnie spalanie przy tej predkosci zwykle 8,5-9L(dystrybutor), przy 150km/h to 9,2-9,4L. Szumy jakies tam sa, akurat mnie to nie przeszkadza.

Widać różnicę w mocy.

Te 15 km więcej robi dobrze: 500 obrotów i 0.5 l paliwa mniej.

A może sedan jest lżejszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Tylko dopytam, wyższe prędkości to ile?

Powyżej 240

 

Zobaczymy jaka będzie sytuacja na wiosnę, bo chce jechać po samochód do Reichu.

W Rzgowie jest prowadzony import używanych Subaru. Ich sprzedaż odbywa się z gwarancją. Może będzie trochę drożej, ale może warto rozważyć ...

 

Pozdrowienia 

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W moim Legacy (165KM) licznikowe 150 jest przy około 4 tysiącach obrotów. Szum i głośność mi nie przeszkadzają, chociaż mogę być trochę skrzywiony bo wcześniej jeździłem wrx i sti :D Przy takich prędkościach na autostradzie można spokojnie osiągnąć 9-10l/100km. Przy jeździe szybszej ~170-180 licznikowe wychodzi ponad 12. Jakoś nie miałem serca katować swojej Subarynki dłuższą jazdą z prędkościami zbliżonymi do maksymalnej więc na taki temat się nie wypowiem. Jak coś to kontaktuj się na priv jeśli chcesz wiedzieć więcej.

 

PS.

Mnie najbardziej przeszkadzało bardzo miękkie zawieszenie, ale ten problem już się rozwiązał dzięki firmie Billstein :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obroty przy 140(licznikowe) to ok.3,5tys. U mnie spalanie przy tej predkosci zwykle 8,5-9L(dystrybutor), przy 150km/h to 9,2-9,4L. Szumy jakies tam sa, akurat mnie to nie przeszkadza.

Widać różnicę w mocy.

Te 15 km więcej robi dobrze: 500 obrotów i 0.5 l paliwa mniej.

A może sedan jest lżejszy...

 

 

Moc silnika raczej nie ma wpływu na zmianę przełożeń skrzyni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...