Skocz do zawartości

Legacy twinturbo a kierownica po lewej...


mstar

Rekomendowane odpowiedzi

 

Czytałem wątek. :evil: Pewnie tak jak Ty, wiele się z niego nie dowiedziałem. Chyba ktoś ma, chyba się udało... Może ma 275 a może 295 KM... Może hamulec od coswortha, może od syrenki... Servo duże, serwo małe... i na koniec dyskusja o LPG :twisted: Szukam kogoś, komu realnie się udało. Najchętniej podjechałbym, zobaczył :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czytałem wątek. :evil: Pewnie tak jak Ty, wiele się z niego nie dowiedziałem.

...

I jest to najlepszy dowód na to, że w Polsce nie ma ŻADNEGO L'GT z kierą po lewej, ani mechanika, który by to ogarnął :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czytałem wątek. :evil: Pewnie tak jak Ty, wiele się z niego nie dowiedziałem.

...

I jest to najlepszy dowód na to, że w Polsce nie ma ŻADNEGO L'GT z kierą po lewej, ani mechanika, który by to ogarnął :wink:

 

Tak szczerze to już nieraz myślałem o przekładce GT'ka (ponad rok), prywatnie też szukam jakiegoś warsztatu który by się tego podjął, jak na razie bez większych rezultatów . Choruję na niego już jakiś czas, i jak się nie wyleczę to będzie kiepsko z moim nastrojem :razz: .

 

A kiedyś słyszałem o GT'ku z kierą po lewej, tylko nie pamiętam od kogo, i czy czasami to nie był "Legacy Standard" z nalepką GT na klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś, ze są problemy z taka przekładką. Z tego co pamiętam to chyba chodziło o to, ze silnik jest tak dokładnie zabudowany, ze nie ma za bardzo jak po prawej stronie poprowadzić kolumny kierowniczej (2 turbiny). Jakiś element z zawieszenia jest chyba typowy do tego samochodu właśnie tak, żeby się zmieścił silnik i kolumna z prawej strony. Nie ma do tego części i trzeba jakoś to przerabiać. Ale podkreślam, nie jestem tego pewien, nie wiem czy tak nie bylo w legacy III przypadkiem, po prostu coś tam mi świta.

Chyba lepsze rozwiązanie to wsadzić motor z turbo do legasia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Był taki legac w Krakowie - długo stał w komisie przy wylocie na Katowice - pojechałem go sprawdzic razem ze znajomym mechanikiem zajmującym się przekladkami. Mechanik jojczal ze to i tamto zle zrobione, ale samochód jeździł, więc - da się. Pól roku później rozmawiałem z właścicielem komisu, mówił ze samochód kupił ktoś z okolic Warszawy. Przyjechał laweta i zabrał. Ciekawe czy nim jeździ czy rozebral na części? Z tego co pamiętam swap nie jest problemem jeśli zalozysz jedno - np. większe :) - turbo. I tak powinno być przyjemnie - legac tt ma krotkie przełożenie, ale kręci się prawie do 8 tysiecy - i większą turbodziura nie powinna być problemem. Sam mam wsadzona w turbodziadku większą turbinę i skrzynię z TT - chodzi super.

 

A podsumowując te niezbyt składka wypowiedz: mechanik o którym pisałem powyżej twierdził że bez problemu może się zająć przekladka. Wprawdzi nie mam z nim kontaktu jakieś 2 lata, ale mam gdzieś do niego telefon i jakbyś chciał przesle prv.

 

Pozdrawiam

Mik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepsze rozwiązanie to wsadzić motor z turbo do legasia.

Suba. Jak by ktoś był zainteresowany silnikiem Twin -Turbo do Legasia III to wiem gdzie jest do sprzedania.Jakiś czas temu jak pytałem to był na chodzie i był kompletny :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jestem w trakcie flancowania Biturbo do Imprezy Coupe, na razie 5 razy wkładałem i wyjmowałem motor, mam już koncepcję, ale niestety potwierdziły się moje obawy, wydech z tej dodatkowej turbiny do przeróbki, miejsce położenia serwa hamulcowego do przeróbki, belka zawieszenia i przekładnia kierownicza wraz z kolumną do przeróbki..... :smile: jak będzie gotowe (kiedyś....) zamieszczę fotki na Forum.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w trakcie flancowania Biturbo do Imprezy Coupe, na razie 5 razy wkładałem i wyjmowałem motor, mam już koncepcję, ale niestety potwierdziły się moje obawy, wydech z tej dodatkowej turbiny do przeróbki, miejsce położenia serwa hamulcowego do przeróbki, belka zawieszenia i przekładnia kierownicza wraz z kolumną do przeróbki..... :smile: jak będzie gotowe (kiedyś....) zamieszczę fotki na Forum.....

emotosport, Ty to jestes GOSC (zywa legenda normalnie :idea::mrgreen: ), koniecznie wrzuc te foty z przerobki :wink:

 

 

 

p.s. na Plejadach TYLE ciekawych rzeczy nasluchalem sie o Tobie, chcialbym kiedys wpasc do Ciebie w goscine :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w trakcie flancowania Biturbo do Imprezy Coupe, na razie 5 razy wkładałem i wyjmowałem motor, mam już koncepcję, ale niestety potwierdziły się moje obawy, wydech z tej dodatkowej turbiny do przeróbki, miejsce położenia serwa hamulcowego do przeróbki, belka zawieszenia i przekładnia kierownicza wraz z kolumną do przeróbki..... :smile: jak będzie gotowe (kiedyś....) zamieszczę fotki na Forum.....

emotosport, Ty to jestes GOSC (zywa legenda normalnie :idea::mrgreen: ), koniecznie wrzuc te foty z przerobki :wink:

 

 

 

p.s. na Plejadach TYLE ciekawych rzeczy nasluchalem sie o Tobie, chcialbym kiedys wpasc do Ciebie w goscine :grin:

 

Eddie, serdecznie zapraszam do mojej wiochy, jak każdego Subarakarza, wino domowe czeka....nie przesadzaj tylko proszę o ,,tych ciekawych rzeczach.... :lol:", to pomówienia....wiele lat spędziłem w grzechu zajmując się między innymi jakimiś Cosworthami i Audikami Quattro, dopiero Pan mnie stosunkowo niedawno (ze 4 lata temu...) nawrócił i pokazał kierunek - jedyna słuszna marka na S.... :lol: no i powróciłem, ja grzesznik, z wieloletniej emigracji, żeby służyć moim sercem i ciałem jedynej słusznej marce....tej na S........ :lol:

 

[ Dodano: Nie Cze 28, 2009 12:41 am ]

legac tt ma krotkie przełożenie

 

4,11 tak jak większość Subaraków z Turbo....

 

[ Dodano: Nie Cze 28, 2009 12:41 am ]

I jest to najlepszy dowód na to, że w Polsce nie ma ŻADNEGO L'GT z kierą po lewej, ani mechanika, który by to ogarnął

 

o ile zakład.....? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w trakcie flancowania Biturbo do Imprezy Coupe, na razie 5 razy wkładałem i wyjmowałem motor, mam już koncepcję, ale niestety potwierdziły się moje obawy, wydech z tej dodatkowej turbiny do przeróbki, miejsce położenia serwa hamulcowego do przeróbki, belka zawieszenia i przekładnia kierownicza wraz z kolumną do przeróbki..... :smile: jak będzie gotowe (kiedyś....) zamieszczę fotki na Forum.....

emotosport, Ty to jestes GOSC (zywa legenda normalnie :idea::mrgreen: ), koniecznie wrzuc te foty z przerobki :wink:

 

 

 

p.s. na Plejadach TYLE ciekawych rzeczy nasluchalem sie o Tobie, chcialbym kiedys wpasc do Ciebie w goscine :grin:

 

Eddie, serdecznie zapraszam do mojej wiochy, jak każdego Subarakarza, wino domowe czeka....nie przesadzaj tylko proszę o ,,tych ciekawych rzeczach.... :lol:", to pomówienia....wiele lat spędziłem w grzechu zajmując się między innymi jakimiś Cosworthami i Audikami Quattro, dopiero Pan mnie stosunkowo niedawno (ze 4 lata temu...) nawrócił i pokazał kierunek - jedyna słuszna marka na S.... :lol: no i powróciłem, ja grzesznik, z wieloletniej emigracji, żeby służyć moim sercem i ciałem jedynej słusznej marce....tej na S........ :lol:

heh, podobno kreciles sie przy "MAZURZE" (tam mieszkalem), szkoda, ze sie "rozminelismy" :lol:

 

dzieki za zaproszenie :wink:

 

ale zeby nie otrzymac pasiaka za OT w Technicznym: z jakiego rosznika pochodzi ten silnik, ktory pakujesz do kupety oraz najwazniejsze - dlaczego postanowiles bawic sie w TT :?:

ponoc zdrowy Legac TT nie powala na kolana i jedzie gorzej np. od JDM GC8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajechałem na Plejady popatrzeć, w zasadzie byłem na zakończeniu, ale zmokliśmy do suchej nitki i trzeba było spadać.....wpadnij do Torunia na tor 11.07 (kryptoreklama... :grin: ) robimy pojeżdżawę.....

wracając do TT, to jest 96 rok, kombi, prosto z Japonii (oczywiście przez GB), 80tkm, czarny, piekny, po prostu igiełka. miałem ochotę go przerobić na EU, zostawiając serwo na prawej stronie i zaadoptować taki podobny układ dźwigien jak w nauce jazdy albo niektórych anglikach (np.mondeo 2002) ale jak nabawiłem się Coupe od Matiego to sprawa była jasna....kiedyś byłem bardzo blisko budowy repliki Audi S1.....ale teraz nie odpuszczę.... :wink: uważam, że wyrzucenie tych dwóch turbin i zastąpienie ich jakimś kompletem na 1 turbinę od GT czy STi to świętokradztwo, nie po to bierze się taki rarytas , żeby go wykastrować...być może w Legacu TT nie powala osiągami, ale Gt Coupe z plastikowymi maskami i drzwiami jest chyba ,,trochę" lżejszy od Legaca Kombi..... :grin: no i mam plana zrobić dwa oddzielne wydechy, po jednym dla każdej z turbin....ciekawe jaki to będzie sound??? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legac tt ma krotkie przełożenie

 

4,11 tak jak większość Subaraków z Turbo....

...chyba tych JDM.

, a tak w ogóle, to może chodziło o "magiel"?

I jest to najlepszy dowód na to, że w Polsce nie ma ŻADNEGO L'GT z kierą po lewej, ani mechanika, który by to ogarnął

 

o ile zakład.....? :smile:

...to pisałem ja, Jarząbek :mrgreen: :wink:

 

...z dwona turbinami i nie "na drucie"?, to poka :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w trakcie flancowania Biturbo do Imprezy Coupe, na razie 5 razy wkładałem i wyjmowałem motor, mam już koncepcję, ale niestety potwierdziły się moje obawy, wydech z tej dodatkowej turbiny do przeróbki, miejsce położenia serwa hamulcowego do przeróbki, belka zawieszenia i przekładnia kierownicza wraz z kolumną do przeróbki..... :smile: jak będzie gotowe (kiedyś....) zamieszczę fotki na Forum.....

 

... no nareszcie ktoś zdecydował się na taką zabawę . Jak wszystko będzie gotowe czekamy na fotoreportaż . Może sam się skuszę o ile nie będzie to zbyt skomplikowane ... chociaż już widać , że łatwy swap to to nie będzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w trakcie flancowania Biturbo do Imprezy Coupe, na razie 5 razy wkładałem i wyjmowałem motor, mam już koncepcję, ale niestety potwierdziły się moje obawy, wydech z tej dodatkowej turbiny do przeróbki, miejsce położenia serwa hamulcowego do przeróbki, belka zawieszenia i przekładnia kierownicza wraz z kolumną do przeróbki..... :smile: jak będzie gotowe (kiedyś....) zamieszczę fotki na Forum.....

 

... no nareszcie ktoś zdecydował się na taką zabawę . Jak wszystko będzie gotowe czekamy na fotoreportaż . Może sam się skuszę o ile nie będzie to zbyt skomplikowane ... chociaż już widać , że łatwy swap to to nie będzie .

 

no to z góry załóż duuuuuuużo pracy.......i czasu......... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z góry załóż duuuuuuużo pracy.......i czasu.........

Najgorsze , ze to praca bez sensu :mrgreen: ( chyba , ze ktos chce sobie cos udowodnic - to OK :roll: ) Przerabialem takiego nowego Leg. ale najpierw sie nim przejechałem i.....rozczarownie moj GT-ek był szybszy. :shock:

Do przerobki na czesci kupilem " wydachowane" roczne Leg. wiec z cześciami nie mialem problemu. Po wielu przymiarkach z pozostawieniem dwóch turbinek....dałem sobie spokoj i zalozylem kolektor i turbine od Gt-a.Znalazlem nawet jakies rozwiazanie z pozostawieniem pompy ham i serwa z prawej strony a uruchamianie tego siłownikiem po lewej ( połaczone odpowiednim przewodem ) ale dalem spokój....ze wzgledu na zbyt male osiagi tego silnika ( niby 270KM a jakies wolowate to bylo :mrgreen: )

AK

jeszcze pamietam jakis problem z reg. nawiewow i chyba wyswietlaczem...ale to bylo dawno i jeszcze mi sie chcialo walczyc osobiscie. Najszybciej poszlo z Imp.Sti RA i jakims innym trzydrzwiowym potworem STI ....z tego co wiem jezdza do dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałem sobie spokoj i zalozylem kolektor i turbine od Gt-a.

 

a ja sobie nie dam spokoju, taki jestem typ niepokorny....gdyby nie było takich awanturników technicznych jak ja, do dziś byśmy pewno chodzili na piechotę, walczyli na pałki i dzidy, no i ogrzewali się przy ognisku w jaskinii....zresztą na tym Forum roi się od maniaków, którzy robią absolutnie niepotrzebne rzeczy za absolutnie chore pieniądze... :smile: co następuje: jak Biturbo ma mieć 2 turbiny, będzie je miał.... :lol: bo kto widział chłopa z jednym jajkiem... :?: poza tym: co z elektronika i pociśnieniówką? też od GT? co ze stopniem sprężania? podejrzewam, że Biturbo mógł być teoretycznie bardziej odprężony niż GT (domysł - bo w PL nie ma żadnych danych na temat Legacy Biturbo czy Twinturbo)....) i w takim przypadku dawca techniki nie musiał być Legacem Biturbo, mógł być zwykłym GTkiem...no i dwa oddzielne wydechy, po jednym na stronę...nowy sound boksera.... :lol: ja będę jego autorem, ojcem, matką, STWÓRCĄ.... :smile: zresztą można by sobie zadać to samo pytanie: po co? patrząc podczas Rajdu Polskiego w parku maszyn na absolutny wybryk techniczny - Poloneza Stratos zbudowanego dla Andrzeja Jaroszewicza....bardziej koślawego i pewno niesterownego auta (ze wzgledu na rozkład mas) nie widziałem, a jest to jeden z rodzynków polskiej myśli technicznej.... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałem sobie spokoj i zalozylem kolektor i turbine od Gt-a.

 

a ja sobie nie dam spokoju, taki jestem typ niepokorny....gdyby nie było takich awanturników technicznych jak ja, do dziś byśmy pewno chodzili na piechotę, walczyli na pałki i dzidy, no i ogrzewali się przy ognisku w jaskinii....zresztą na tym Forum roi się od maniaków, którzy robią absolutnie niepotrzebne rzeczy za absolutnie chore pieniądze... :smile: co następuje: jak Biturbo ma mieć 2 turbiny, będzie je miał.... :lol: bo kto widział chłopa z jednym jajkiem... :?: poza tym: co z elektronika i pociśnieniówką? też od GT? co ze stopniem sprężania? podejrzewam, że Biturbo mógł być teoretycznie bardziej odprężony niż GT (domysł - bo w PL nie ma żadnych danych na temat Legacy Biturbo czy Twinturbo)....) i w takim przypadku dawca techniki nie musiał być Legacem Biturbo, mógł być zwykłym GTkiem...no i dwa oddzielne wydechy, po jednym na stronę...nowy sound boksera.... :lol: ja będę jego autorem, ojcem, matką, STWÓRCĄ.... :smile: zresztą można by sobie zadać to samo pytanie: po co? patrząc podczas Rajdu Polskiego w parku maszyn na absolutny wybryk techniczny - Poloneza Stratos zbudowanego dla Andrzeja Jaroszewicza....bardziej koślawego i pewno niesterownego auta (ze wzgledu na rozkład mas) nie widziałem, a jest to jeden z rodzynków polskiej myśli technicznej.... :grin:

 

Użytkuję komplet do pomiaru średnic, dla mnie restryktorów, z kitu abartha, ale to chyba był inny polonez.

 

Emotorsport, ty się zastanów nad tuningiem przy okazji. Jakie turbiny dobrać, żeby było więcej tego no wiesz, mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym: co z elektronika i pociśnieniówką? też od GT? co ze stopniem sprężania

Wszystko z Biturbo ale pare wolnych przewodow zostaje. :mrgreen: Glówny problem to odcinanie przy 180km/h...dopiero Prodrive mial jakis sposób na oszukanie licznika.....i wtedy juz jezdzil prawidłowo...tzn wskazówka licznika byla pionowo w doł :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być problem z zamontowaniem innych turbin, są zupełnie inne niż standardowe z jednoturbinowych Subaraków, mniejsze, wydech mocowany na 4 śruby...ciasno..... jak cholera.....z moich danych ten motor powinien mieć 286 lub 293 KM, nie 270 jak napisał Andrzej K., w lekkim coupe mi w zupełności wystarczy. GT z 211Km tez się przemieszcza....Nie mam ciśnienia na posiadanie 600KM ani na 750NM...przynajmniej nie w tym aucie... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być problem z zamontowaniem innych turbin, są zupełnie inne niż standardowe z jednoturbinowych Subaraków, mniejsze, wydech mocowany na 4 śruby...ciasno..... jak cholera.....z moich danych ten motor powinien mieć 286 lub 293 KM, nie 270 jak napisał Andrzej K., w lekkim coupe mi w zupełności wystarczy. GT z 211Km tez się przemieszcza....Nie mam ciśnienia na posiadanie 600KM ani na 750NM...przynajmniej nie w tym aucie... :smile:

 

Skrzynia raczej długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieć 286 lub 293 KM, nie 270 jak napisał Andrzej K.,

Ja to robiłem z 10 lat temu. :idea: ...sam rozumiesz , ze pamiec z wiekiem..... :mrgreen: ..moglo byc tak jak mówisz...a jedna z turbinek chodzila u mechanika w Leonie turbo...po lekkim zwiekszeniu smarowania....turbo-dziura nie występowala :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...