Skocz do zawartości

NEETRONICS - know how?


carlos-wrx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zdecydowałem sie na zadanie tego pytania, trochę późno :oops: , "używam" neetronicsa od przeszlo dwóch miesięcy, raczej nie wykorzystujac jego potencjału. Dyferencjał mam spiety na 15% i tak sobie jeżdżę, oczywiście sprawdzalem zachowanie samochodu przy większym i mniejszym spięciu, ale poza odczuwalnym "przeskakiwaniem" 1/2 osi nic specjalnie mi to nie dało.

 

Czy ktoś w miarę prosty sposob mógłby opisać sytuacje, typy nawierzchni, w ktorych rózne spięcia spisywałyby sie najlepiej - "ślisko" idzie, a ja jakiś taki niedoedukowany w tej kwestii.

 

Z góry dziękować dziękować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamiętam - to bardziej spięty dyfer (więcej %) pozwala na mniejsze różnice w prędkości kół (przód vs tył).

czyli :

suchy przyczepny asfalt - 0% (w każdym razie mało)

luźny szuter, (śnieg ?) - 100% (i jedziesz efektownym bokiem :D )

 

Dokładnie. Dobrze to widać w preinstalowanych trybach pracy ACD w Evo :arrow: Tarmac ("lekkie" spięcie dyfra centralnego), gravel ("średnie"), snow ("mocne").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tyle już zdążyłem "rozkminić", ale jaki wpływ na jazdę ma bardziej spiety dyferencjał, tak po chłopskiemu - co daje spięcie dyfra np na 35% - 50 itd, np na śliskiej nawierzchni, auto jest pewniejsze, mniej podatne na wyjeżdżanie dupskiem przy dodawaniu gazu w zakręcie?

 

qrcze wiem że do tego, pewnie dałoby sie dojść metodą prób i błedow, ale jestem ciekaw po co mi ten neetronic's tak w teorii... kiedyś zapytałem, podczas pojeżdżawki, jednego z doświadczonych kolegow z forum, to kazał mi sobie ustawic w trybie auto :lol: i nie zawracać dupy... :wink:

 

dziekuje cierpliwym i wyrozumiałym za odpowiadanie nawet na najbardziej prozaiczne pytania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak, na suchym ustawiam sobie inicjalne spięcie 10% z możliwością spięcia do 30% przy gazie w oporze, żeby się auto fajnie bokami prowadziło, potem wiadomo można sobie możliwość spięcia zwiększyć do 40-50%, żeby szybciej odchodzić z zakrętu.

 

Inne nawierzchnie analogicznie tylko większe spięcia wchodzą w grę :P Jakie to już każdy indywidualnie musi sobie wykminić i dopasować do potrzeb. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak, na suchym ustawiam sobie inicjalne spięcie 10% z możliwością spięcia do 30% przy gazie w oporze, żeby się auto fajnie bokami prowadziło, potem wiadomo można sobie możliwość spięcia zwiększyć do 40-50%, żeby szybciej odchodzić z zakrętu.

 

Inne nawierzchnie analogicznie tylko większe spięcia wchodzą w grę :P Jakie to już każdy indywidualnie musi sobie wykminić i dopasować do potrzeb. ;)

 

 

...zapytam tak, neetronics'a masz tak zaprogramowanego, że spina Ci automatycznie, bez krecenia przełącznikiem, podczas manewru? ja jak mam ustawione na suchym 15% to nie widze aby rosło spięcie podczas jakiegokolwiek wykorzystywania auta... jedyne co zauwazyłem to podczas przyspieszania, gdy spięcie jest ustawione np na 25 lub wyzej %, na wyswietlaczu pojawia się napis SLIM i aut rozpina do 15%, gdy odejmę gazu wraca na wcześniejsze ustawienie...

 

standard to, czy powinienem coś dostroić, aby miec dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carlos, przyciskiem mode sobie szukasz funkcji TOVR i przyciskiem adj ustawiasz wartość. Ta wartość będzie automatycznie ustawiana w momencie gdy wciśniesz gaz do oporu nie zależnie od tego co sobie pokrętłem ustawisz. Gdy gaz puścisz wraca do ustawienia z pokrętła.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie parametry są zapisane w moim neetronicsie

 

TPS 55%

TTRG 86%

TOVR 85%

SOVR OFF

LEN OFF

SLIM SKP

TWDC SKP

LFTG 47%

LFBO 09%

 

ten TOVR mam ustawiony całkiem mocno...

 

spróbowałby ktoś rozszyfrować mi te parametry? i które na co wpływają?

 

byłbym bardzo zobowiazany za fachowe zerkniecie okiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...