carlos-wrx Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Witam. Zdecydowałem sie na zadanie tego pytania, trochę późno , "używam" neetronicsa od przeszlo dwóch miesięcy, raczej nie wykorzystujac jego potencjału. Dyferencjał mam spiety na 15% i tak sobie jeżdżę, oczywiście sprawdzalem zachowanie samochodu przy większym i mniejszym spięciu, ale poza odczuwalnym "przeskakiwaniem" 1/2 osi nic specjalnie mi to nie dało. Czy ktoś w miarę prosty sposob mógłby opisać sytuacje, typy nawierzchni, w ktorych rózne spięcia spisywałyby sie najlepiej - "ślisko" idzie, a ja jakiś taki niedoedukowany w tej kwestii. Z góry dziękować dziękować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cysztof Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 podlacze sie do pytania bo jestem na etapie zamawiania tego ustrojstwa i przyda sie wiedziec do czego to sluzy :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 ktoś? coś? może uda sie jednak złapać jakies bliższe info? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 o ile dobrze pamiętam - to bardziej spięty dyfer (więcej %) pozwala na mniejsze różnice w prędkości kół (przód vs tył). czyli : suchy przyczepny asfalt - 0% (w każdym razie mało) luźny szuter, (śnieg ?) - 100% (i jedziesz efektownym bokiem ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 o ile dobrze pamiętam - to bardziej spięty dyfer (więcej %) pozwala na mniejsze różnice w prędkości kół (przód vs tył).czyli : suchy przyczepny asfalt - 0% (w każdym razie mało) luźny szuter, (śnieg ?) - 100% (i jedziesz efektownym bokiem ) Dokładnie. Dobrze to widać w preinstalowanych trybach pracy ACD w Evo :arrow: Tarmac ("lekkie" spięcie dyfra centralnego), gravel ("średnie"), snow ("mocne"). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 ...tyle już zdążyłem "rozkminić", ale jaki wpływ na jazdę ma bardziej spiety dyferencjał, tak po chłopskiemu - co daje spięcie dyfra np na 35% - 50 itd, np na śliskiej nawierzchni, auto jest pewniejsze, mniej podatne na wyjeżdżanie dupskiem przy dodawaniu gazu w zakręcie? qrcze wiem że do tego, pewnie dałoby sie dojść metodą prób i błedow, ale jestem ciekaw po co mi ten neetronic's tak w teorii... kiedyś zapytałem, podczas pojeżdżawki, jednego z doświadczonych kolegow z forum, to kazał mi sobie ustawic w trybie auto i nie zawracać dupy... :wink: dziekuje cierpliwym i wyrozumiałym za odpowiadanie nawet na najbardziej prozaiczne pytania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Może tak, na suchym ustawiam sobie inicjalne spięcie 10% z możliwością spięcia do 30% przy gazie w oporze, żeby się auto fajnie bokami prowadziło, potem wiadomo można sobie możliwość spięcia zwiększyć do 40-50%, żeby szybciej odchodzić z zakrętu. Inne nawierzchnie analogicznie tylko większe spięcia wchodzą w grę Jakie to już każdy indywidualnie musi sobie wykminić i dopasować do potrzeb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 Może tak, na suchym ustawiam sobie inicjalne spięcie 10% z możliwością spięcia do 30% przy gazie w oporze, żeby się auto fajnie bokami prowadziło, potem wiadomo można sobie możliwość spięcia zwiększyć do 40-50%, żeby szybciej odchodzić z zakrętu. Inne nawierzchnie analogicznie tylko większe spięcia wchodzą w grę Jakie to już każdy indywidualnie musi sobie wykminić i dopasować do potrzeb. ...zapytam tak, neetronics'a masz tak zaprogramowanego, że spina Ci automatycznie, bez krecenia przełącznikiem, podczas manewru? ja jak mam ustawione na suchym 15% to nie widze aby rosło spięcie podczas jakiegokolwiek wykorzystywania auta... jedyne co zauwazyłem to podczas przyspieszania, gdy spięcie jest ustawione np na 25 lub wyzej %, na wyswietlaczu pojawia się napis SLIM i aut rozpina do 15%, gdy odejmę gazu wraca na wcześniejsze ustawienie... standard to, czy powinienem coś dostroić, aby miec dobrze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Funkcja TOVR się włącza gdy gaz jest wciśnięty do oporu tj. ustawiasz ile ma spinać na pełnym przyśpieszeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 ehhh chyba teorią tutaj nic nie wydumam... trzeba sie będzie udac do jakiegoś praktyka w temacie.... na przeszkolenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Carlos, przyciskiem mode sobie szukasz funkcji TOVR i przyciskiem adj ustawiasz wartość. Ta wartość będzie automatycznie ustawiana w momencie gdy wciśniesz gaz do oporu nie zależnie od tego co sobie pokrętłem ustawisz. Gdy gaz puścisz wraca do ustawienia z pokrętła. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted September 1, 2010 Author Share Posted September 1, 2010 takie parametry są zapisane w moim neetronicsie TPS 55% TTRG 86% TOVR 85% SOVR OFF LEN OFF SLIM SKP TWDC SKP LFTG 47% LFBO 09% ten TOVR mam ustawiony całkiem mocno... spróbowałby ktoś rozszyfrować mi te parametry? i które na co wpływają? byłbym bardzo zobowiazany za fachowe zerkniecie okiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
motorajdy Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 generalnie sestrojenie tego diabelstwa zajmuje sporo czasu i wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia, najlepiej pojedz do kogos kto potrafi to stroic i ma z tym doswiadczenie, musisz przestudiowac instrukcje Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 a mi sie obilo o uszy ze pectel jest fantastyczny do dyfrów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 a mi sie obilo o uszy ze pectel jest fantastyczny do dyfrów potwierdzam Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Tylko pewnie cene ma przybijajaca? -- niedziela, 6 mar 2011, 18:16 -- A tak troche odswiezajac watek, byc moze ktos sie orientuje - czy mozna Neetronicsa podlaczyc pod wskaznik spiecia dyfra na zegarach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arosiak Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 czy ja dobrze rozumiem, ze to ustrojstwo można w zwykłym wrxie wykorzystać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted March 7, 2011 Share Posted March 7, 2011 czy ja dobrze rozumiem, ze to ustrojstwo można w zwykłym wrxie wykorzystać? W jakim sensie mozna? Jesli sobie zalozysz skrzynie z DCCD, to jak najbardziej - wlasnie po to m.in. sa te sterowniki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 fajny filmik, skubany jeszcze podczas jazdy zmienia spięcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now