Jump to content

NEETRONICS - know how?


carlos-wrx

Recommended Posts

Witam.

 

Zdecydowałem sie na zadanie tego pytania, trochę późno :oops: , "używam" neetronicsa od przeszlo dwóch miesięcy, raczej nie wykorzystujac jego potencjału. Dyferencjał mam spiety na 15% i tak sobie jeżdżę, oczywiście sprawdzalem zachowanie samochodu przy większym i mniejszym spięciu, ale poza odczuwalnym "przeskakiwaniem" 1/2 osi nic specjalnie mi to nie dało.

 

Czy ktoś w miarę prosty sposob mógłby opisać sytuacje, typy nawierzchni, w ktorych rózne spięcia spisywałyby sie najlepiej - "ślisko" idzie, a ja jakiś taki niedoedukowany w tej kwestii.

 

Z góry dziękować dziękować.

Link to comment
Share on other sites

o ile dobrze pamiętam - to bardziej spięty dyfer (więcej %) pozwala na mniejsze różnice w prędkości kół (przód vs tył).

czyli :

suchy przyczepny asfalt - 0% (w każdym razie mało)

luźny szuter, (śnieg ?) - 100% (i jedziesz efektownym bokiem :D )

Link to comment
Share on other sites

o ile dobrze pamiętam - to bardziej spięty dyfer (więcej %) pozwala na mniejsze różnice w prędkości kół (przód vs tył).

czyli :

suchy przyczepny asfalt - 0% (w każdym razie mało)

luźny szuter, (śnieg ?) - 100% (i jedziesz efektownym bokiem :D )

 

Dokładnie. Dobrze to widać w preinstalowanych trybach pracy ACD w Evo :arrow: Tarmac ("lekkie" spięcie dyfra centralnego), gravel ("średnie"), snow ("mocne").

Link to comment
Share on other sites

...tyle już zdążyłem "rozkminić", ale jaki wpływ na jazdę ma bardziej spiety dyferencjał, tak po chłopskiemu - co daje spięcie dyfra np na 35% - 50 itd, np na śliskiej nawierzchni, auto jest pewniejsze, mniej podatne na wyjeżdżanie dupskiem przy dodawaniu gazu w zakręcie?

 

qrcze wiem że do tego, pewnie dałoby sie dojść metodą prób i błedow, ale jestem ciekaw po co mi ten neetronic's tak w teorii... kiedyś zapytałem, podczas pojeżdżawki, jednego z doświadczonych kolegow z forum, to kazał mi sobie ustawic w trybie auto :lol: i nie zawracać dupy... :wink:

 

dziekuje cierpliwym i wyrozumiałym za odpowiadanie nawet na najbardziej prozaiczne pytania :D

Link to comment
Share on other sites

Może tak, na suchym ustawiam sobie inicjalne spięcie 10% z możliwością spięcia do 30% przy gazie w oporze, żeby się auto fajnie bokami prowadziło, potem wiadomo można sobie możliwość spięcia zwiększyć do 40-50%, żeby szybciej odchodzić z zakrętu.

 

Inne nawierzchnie analogicznie tylko większe spięcia wchodzą w grę :P Jakie to już każdy indywidualnie musi sobie wykminić i dopasować do potrzeb. ;)

Link to comment
Share on other sites

Może tak, na suchym ustawiam sobie inicjalne spięcie 10% z możliwością spięcia do 30% przy gazie w oporze, żeby się auto fajnie bokami prowadziło, potem wiadomo można sobie możliwość spięcia zwiększyć do 40-50%, żeby szybciej odchodzić z zakrętu.

 

Inne nawierzchnie analogicznie tylko większe spięcia wchodzą w grę :P Jakie to już każdy indywidualnie musi sobie wykminić i dopasować do potrzeb. ;)

 

 

...zapytam tak, neetronics'a masz tak zaprogramowanego, że spina Ci automatycznie, bez krecenia przełącznikiem, podczas manewru? ja jak mam ustawione na suchym 15% to nie widze aby rosło spięcie podczas jakiegokolwiek wykorzystywania auta... jedyne co zauwazyłem to podczas przyspieszania, gdy spięcie jest ustawione np na 25 lub wyzej %, na wyswietlaczu pojawia się napis SLIM i aut rozpina do 15%, gdy odejmę gazu wraca na wcześniejsze ustawienie...

 

standard to, czy powinienem coś dostroić, aby miec dobrze?

Link to comment
Share on other sites

Carlos, przyciskiem mode sobie szukasz funkcji TOVR i przyciskiem adj ustawiasz wartość. Ta wartość będzie automatycznie ustawiana w momencie gdy wciśniesz gaz do oporu nie zależnie od tego co sobie pokrętłem ustawisz. Gdy gaz puścisz wraca do ustawienia z pokrętła.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

takie parametry są zapisane w moim neetronicsie

 

TPS 55%

TTRG 86%

TOVR 85%

SOVR OFF

LEN OFF

SLIM SKP

TWDC SKP

LFTG 47%

LFBO 09%

 

ten TOVR mam ustawiony całkiem mocno...

 

spróbowałby ktoś rozszyfrować mi te parametry? i które na co wpływają?

 

byłbym bardzo zobowiazany za fachowe zerkniecie okiem

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tylko pewnie cene ma przybijajaca?

 

-- niedziela, 6 mar 2011, 18:16 --

 

A tak troche odswiezajac watek, byc moze ktos sie orientuje - czy mozna Neetronicsa podlaczyc pod wskaznik spiecia dyfra na zegarach?

Link to comment
Share on other sites

czy ja dobrze rozumiem, ze to ustrojstwo można w zwykłym wrxie wykorzystać?

 

W jakim sensie mozna?

Jesli sobie zalozysz skrzynie z DCCD, to jak najbardziej - wlasnie po to m.in. sa te sterowniki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...