Jump to content

Tylne wahacze


chudy__
 Share

Recommended Posts

A więc zabieram się na dniach za tylne wahacze A dokładnie wszystkie gumy.

Zmieniam na poli.

Jest coś na co zwrócić uwagę?

Są jakieś śruby które często nie dają się ruszyć?

Albo czy jak się urwa to nie ma problemu z wybiciem?

Robie  tylko wahacze.

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak, będzie ciężko wykręcić śrubę od wahaczy poprzecznych tą długą z zwrotnicy. U mnie właśnie też to robię plus masę innych rzeczy i nie udało mi się tej śruby odkręcić. Musiałem cała zwrotnice z wahaczami i półośkami wyciągnąć, tulejki gumowe wypaliłem palnikiem, a metalową przeciolem i wybilem. Udało mi się odzyskać bez strat te długie śruby. Jak coś mam zdjęcia jak to u mnie wyglądało mogę wrzucić ale to wieczorem. Operacja ciężka chyba że śruby puszczą. Pozatym powinno wszystko puścić. Poli będzie za sztywne i będzie skrzypiec musisz na to być przygotowany. Ja wsadziłem tulejki gumowe od Sti i na dniach będę składać. Powodzenia 

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, ADK90 napisał:

Powiem tak, będzie ciężko wykręcić śrubę od wahaczy poprzecznych tą długą z zwrotnicy. U mnie właśnie też to robię plus masę innych rzeczy i nie udało mi się tej śruby odkręcić. Musiałem cała zwrotnice z wahaczami i półośkami wyciągnąć, tulejki gumowe wypaliłem palnikiem, a metalową przeciolem i wybilem. Udało mi się odzyskać bez strat te długie śruby. Jak coś mam zdjęcia jak to u mnie wyglądało mogę wrzucić ale to wieczorem. Operacja ciężka chyba że śruby puszczą. Pozatym powinno wszystko puścić. Poli będzie za sztywne i będzie skrzypiec musisz na to być przygotowany. Ja wsadziłem tulejki gumowe od Sti i na dniach będę składać. Powodzenia 

Poli czerwone i dużo smaru.

Miałem w innych autach i było spoko.

A reszta śruby bez problemu? Te przy wzdłużnych też?

A czym odkrecales te przy zwrotnicy?

Jakiś udar?

Link to comment
Share on other sites

Ja śruby przy zwrotnicy pogrzalem palnikiem tak że wypaliło rdzę oraz gumowe tulejki. Później  przeciolem tulejki metalowe które zostały na srubach i wykrecilem ją z zwrotnicy. W wzdluznych mi poszło bez problemu. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie wymiana tulejek wyglądała tak:

 

rdvvMM9ri4f-IkkOu7tXTz1VZlq_NQXrJ4ns_cRV

Palnikiem podgrzewałem wahacz i tulejkę od strony nakrętki na tej długiej śrubie 

 

 

90gMqfg3VuQcuB6RBALtUVCsQmv4AJpNdtHlSuL6

Wahacz w sumie po podgrzaniu tulejki sam wypadł a ja pozwoliłem ogniu ją spalić, jednocześnie psikając wodą po czujniku ABS, (bo nie chciał wyjść) by go nie spalić

 

 

C8qVrQth7TdlWuL04NxdOCkqE3KQxbwDsg3a_HRr

 

Tulejkę metalową naciąłem szlifierką kątową z cienką tarczą w taki sposób, by później młotkiem ją rozszerzyć i wybić

 

 

iLC93xX70htzttZaKFuTVv_90ltBP62eEoQMO4Jf

 

 

Później podgrzewałem zwrotnice w miejscu śruby by ją ruszyć i się udało wyszła

Q6ph9OFLD4Gnf7jFDQNh6fWswsK0JF6D_5avt5GN

 

 

Z drugą tulejką zrobiłem to samo, wypaliłem gumę palikiem, tulejkę metalowa przeciąłem, wybiłem i śruba cała :)

OXlYwym8hS6ilYmuTJQDIXb_KfSwdrdP438_h1ez

 

U mnie był jeszcze taki problem, w prawym tylnym kole była zapieczona półośka napędowa na wieloklinie w piaście koła. Ogólnie rozebrałem to, bo chciałem wymienić łożyska w kołach i wyszła taka gruba robota :D 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ADK90 napisał:

U mnie wymiana tulejek wyglądała tak:

 

rdvvMM9ri4f-IkkOu7tXTz1VZlq_NQXrJ4ns_cRV

Palnikiem podgrzewałem wahacz i tulejkę od strony nakrętki na tej długiej śrubie 

 

 

90gMqfg3VuQcuB6RBALtUVCsQmv4AJpNdtHlSuL6

Wahacz w sumie po podgrzaniu tulejki sam wypadł a ja pozwoliłem ogniu ją spalić, jednocześnie psikając wodą po czujniku ABS, (bo nie chciał wyjść) by go nie spalić

 

 

C8qVrQth7TdlWuL04NxdOCkqE3KQxbwDsg3a_HRr

 

Tulejkę metalową naciąłem szlifierką kątową z cienką tarczą w taki sposób, by później młotkiem ją rozszerzyć i wybić

 

 

iLC93xX70htzttZaKFuTVv_90ltBP62eEoQMO4Jf

 

 

Później podgrzewałem zwrotnice w miejscu śruby by ją ruszyć i się udało wyszła

Q6ph9OFLD4Gnf7jFDQNh6fWswsK0JF6D_5avt5GN

 

 

Z drugą tulejką zrobiłem to samo, wypaliłem gumę palikiem, tulejkę metalowa przeciąłem, wybiłem i śruba cała :)

OXlYwym8hS6ilYmuTJQDIXb_KfSwdrdP438_h1ez

 

U mnie był jeszcze taki problem, w prawym tylnym kole była zapieczona półośka napędowa na wieloklinie w piaście koła. Ogólnie rozebrałem to, bo chciałem wymienić łożyska w kołach i wyszła taka gruba robota :D 

Dużo roboty jest żeby zwrotnice odkręcić?

Link to comment
Share on other sites

W sumie tak. Dochodzi do tego demontaż zacisku, szczenek ręcznego,  wyciągnięcie linki ręcznego, odkrecenie przegubu, odkrecenie amortyzatora. Jeśli wszystkie śruby pójdą to będzie spoko robota. Aaa żeby odpiąć czujnik ABS trzeba ściągnąć tylną kanapę pod nią jest wtyczka.

Edited by ADK90
Link to comment
Share on other sites

No to ładna zabawa na bity dzień.

Spróbuję na aucie jak nie da rady to wtedy będę dalej tworzył.

Może udar to wzruszy i do tu odrdzewiacz aplikowany codziennie

Link to comment
Share on other sites

Ja wymontowalem cala zwrotnice i z wahaczmi polozylem na prase i po 1minucie wyszla. Ale prase posiadam w garazu wiec montaz poli byl bez problemowy. Ale po calej operacji musialem ustawic zbierznosc na nowo. 

Link to comment
Share on other sites

w sobote biore sie narazie za wahacze wzdluzne bo one maja juz najslabsze te gumy (chyba od nowosci nie ruszane...)

a czy ta tuleja wzdluznego co jest przy budzie wyjdzie bez prasy przy uzyciu palnika lub jak zostanie rozwiercona?

Edited by chudy__
Link to comment
Share on other sites

Wzdłużne ogarnięte, tuleje w zwrotnicy wyciągnąłem sciagaczem do łożysk A poli już weszło bez problemu.

 

Czy jeśli długa śruba od poprzecznycj będzie stawiać opór i utne ją to wahacze zejdą czy raczej dalej będzie zapieczone siedzieć wszystko?

Edited by chudy__
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dzis chcialem odkrecic mocowaie wahacza wzdluznego ktore jest przy budzie ale nakretka w podluznicy puscial i sruba lata luzno (chwycilem w tym miejscu spawem zeby bylo w 3 punktach trzymane)

jak urwala sie ta 1szt to reszty juz nie ruszalem

ktos wie jak teraz sobie poradzic z taka sruba?

Edited by chudy__
Link to comment
Share on other sites

Czyli chciałeś odkręcić 3 śruby z mocowaniem wahacza wzdłużnego od karoserii zamiast jednej? No to teraz aby to naprawić musisz rozciąć podłużnice i pospawać nakrętkę która lata luźno w podłużnicy innej metody nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Tak bo tej jednej śruby przy gumie nie szło ruszyć

 

A nie ma gdzies od góry zaślepka aby się dostać do tej nakretki otworem technicznym?

Narazie zostawię z tym spawem A nic nie powinno się stać.ale.sam fakt A nie lubię takich akcji i jak coś nie jest tak jak fabryka.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...