Skocz do zawartości

Tylne wahacze


chudy__

Rekomendowane odpowiedzi

A więc zabieram się na dniach za tylne wahacze A dokładnie wszystkie gumy.

Zmieniam na poli.

Jest coś na co zwrócić uwagę?

Są jakieś śruby które często nie dają się ruszyć?

Albo czy jak się urwa to nie ma problemu z wybiciem?

Robie  tylko wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, będzie ciężko wykręcić śrubę od wahaczy poprzecznych tą długą z zwrotnicy. U mnie właśnie też to robię plus masę innych rzeczy i nie udało mi się tej śruby odkręcić. Musiałem cała zwrotnice z wahaczami i półośkami wyciągnąć, tulejki gumowe wypaliłem palnikiem, a metalową przeciolem i wybilem. Udało mi się odzyskać bez strat te długie śruby. Jak coś mam zdjęcia jak to u mnie wyglądało mogę wrzucić ale to wieczorem. Operacja ciężka chyba że śruby puszczą. Pozatym powinno wszystko puścić. Poli będzie za sztywne i będzie skrzypiec musisz na to być przygotowany. Ja wsadziłem tulejki gumowe od Sti i na dniach będę składać. Powodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ADK90 napisał:

Powiem tak, będzie ciężko wykręcić śrubę od wahaczy poprzecznych tą długą z zwrotnicy. U mnie właśnie też to robię plus masę innych rzeczy i nie udało mi się tej śruby odkręcić. Musiałem cała zwrotnice z wahaczami i półośkami wyciągnąć, tulejki gumowe wypaliłem palnikiem, a metalową przeciolem i wybilem. Udało mi się odzyskać bez strat te długie śruby. Jak coś mam zdjęcia jak to u mnie wyglądało mogę wrzucić ale to wieczorem. Operacja ciężka chyba że śruby puszczą. Pozatym powinno wszystko puścić. Poli będzie za sztywne i będzie skrzypiec musisz na to być przygotowany. Ja wsadziłem tulejki gumowe od Sti i na dniach będę składać. Powodzenia 

Poli czerwone i dużo smaru.

Miałem w innych autach i było spoko.

A reszta śruby bez problemu? Te przy wzdłużnych też?

A czym odkrecales te przy zwrotnicy?

Jakiś udar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śruby przy zwrotnicy pogrzalem palnikiem tak że wypaliło rdzę oraz gumowe tulejki. Później  przeciolem tulejki metalowe które zostały na srubach i wykrecilem ją z zwrotnicy. W wzdluznych mi poszło bez problemu. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana tulejek wyglądała tak:

 

rdvvMM9ri4f-IkkOu7tXTz1VZlq_NQXrJ4ns_cRV

Palnikiem podgrzewałem wahacz i tulejkę od strony nakrętki na tej długiej śrubie 

 

 

90gMqfg3VuQcuB6RBALtUVCsQmv4AJpNdtHlSuL6

Wahacz w sumie po podgrzaniu tulejki sam wypadł a ja pozwoliłem ogniu ją spalić, jednocześnie psikając wodą po czujniku ABS, (bo nie chciał wyjść) by go nie spalić

 

 

C8qVrQth7TdlWuL04NxdOCkqE3KQxbwDsg3a_HRr

 

Tulejkę metalową naciąłem szlifierką kątową z cienką tarczą w taki sposób, by później młotkiem ją rozszerzyć i wybić

 

 

iLC93xX70htzttZaKFuTVv_90ltBP62eEoQMO4Jf

 

 

Później podgrzewałem zwrotnice w miejscu śruby by ją ruszyć i się udało wyszła

Q6ph9OFLD4Gnf7jFDQNh6fWswsK0JF6D_5avt5GN

 

 

Z drugą tulejką zrobiłem to samo, wypaliłem gumę palikiem, tulejkę metalowa przeciąłem, wybiłem i śruba cała :)

OXlYwym8hS6ilYmuTJQDIXb_KfSwdrdP438_h1ez

 

U mnie był jeszcze taki problem, w prawym tylnym kole była zapieczona półośka napędowa na wieloklinie w piaście koła. Ogólnie rozebrałem to, bo chciałem wymienić łożyska w kołach i wyszła taka gruba robota :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ADK90 napisał:

U mnie wymiana tulejek wyglądała tak:

 

rdvvMM9ri4f-IkkOu7tXTz1VZlq_NQXrJ4ns_cRV

Palnikiem podgrzewałem wahacz i tulejkę od strony nakrętki na tej długiej śrubie 

 

 

90gMqfg3VuQcuB6RBALtUVCsQmv4AJpNdtHlSuL6

Wahacz w sumie po podgrzaniu tulejki sam wypadł a ja pozwoliłem ogniu ją spalić, jednocześnie psikając wodą po czujniku ABS, (bo nie chciał wyjść) by go nie spalić

 

 

C8qVrQth7TdlWuL04NxdOCkqE3KQxbwDsg3a_HRr

 

Tulejkę metalową naciąłem szlifierką kątową z cienką tarczą w taki sposób, by później młotkiem ją rozszerzyć i wybić

 

 

iLC93xX70htzttZaKFuTVv_90ltBP62eEoQMO4Jf

 

 

Później podgrzewałem zwrotnice w miejscu śruby by ją ruszyć i się udało wyszła

Q6ph9OFLD4Gnf7jFDQNh6fWswsK0JF6D_5avt5GN

 

 

Z drugą tulejką zrobiłem to samo, wypaliłem gumę palikiem, tulejkę metalowa przeciąłem, wybiłem i śruba cała :)

OXlYwym8hS6ilYmuTJQDIXb_KfSwdrdP438_h1ez

 

U mnie był jeszcze taki problem, w prawym tylnym kole była zapieczona półośka napędowa na wieloklinie w piaście koła. Ogólnie rozebrałem to, bo chciałem wymienić łożyska w kołach i wyszła taka gruba robota :D 

Dużo roboty jest żeby zwrotnice odkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak. Dochodzi do tego demontaż zacisku, szczenek ręcznego,  wyciągnięcie linki ręcznego, odkrecenie przegubu, odkrecenie amortyzatora. Jeśli wszystkie śruby pójdą to będzie spoko robota. Aaa żeby odpiąć czujnik ABS trzeba ściągnąć tylną kanapę pod nią jest wtyczka.

Edytowane przez ADK90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sobote biore sie narazie za wahacze wzdluzne bo one maja juz najslabsze te gumy (chyba od nowosci nie ruszane...)

a czy ta tuleja wzdluznego co jest przy budzie wyjdzie bez prasy przy uzyciu palnika lub jak zostanie rozwiercona?

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzdłużne ogarnięte, tuleje w zwrotnicy wyciągnąłem sciagaczem do łożysk A poli już weszło bez problemu.

 

Czy jeśli długa śruba od poprzecznycj będzie stawiać opór i utne ją to wahacze zejdą czy raczej dalej będzie zapieczone siedzieć wszystko?

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzis chcialem odkrecic mocowaie wahacza wzdluznego ktore jest przy budzie ale nakretka w podluznicy puscial i sruba lata luzno (chwycilem w tym miejscu spawem zeby bylo w 3 punktach trzymane)

jak urwala sie ta 1szt to reszty juz nie ruszalem

ktos wie jak teraz sobie poradzic z taka sruba?

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chciałeś odkręcić 3 śruby z mocowaniem wahacza wzdłużnego od karoserii zamiast jednej? No to teraz aby to naprawić musisz rozciąć podłużnice i pospawać nakrętkę która lata luźno w podłużnicy innej metody nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bo tej jednej śruby przy gumie nie szło ruszyć

 

A nie ma gdzies od góry zaślepka aby się dostać do tej nakretki otworem technicznym?

Narazie zostawię z tym spawem A nic nie powinno się stać.ale.sam fakt A nie lubię takich akcji i jak coś nie jest tak jak fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...