chudy__ Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 A więc zabieram się na dniach za tylne wahacze A dokładnie wszystkie gumy. Zmieniam na poli. Jest coś na co zwrócić uwagę? Są jakieś śruby które często nie dają się ruszyć? Albo czy jak się urwa to nie ma problemu z wybiciem? Robie tylko wahacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Powiem tak, będzie ciężko wykręcić śrubę od wahaczy poprzecznych tą długą z zwrotnicy. U mnie właśnie też to robię plus masę innych rzeczy i nie udało mi się tej śruby odkręcić. Musiałem cała zwrotnice z wahaczami i półośkami wyciągnąć, tulejki gumowe wypaliłem palnikiem, a metalową przeciolem i wybilem. Udało mi się odzyskać bez strat te długie śruby. Jak coś mam zdjęcia jak to u mnie wyglądało mogę wrzucić ale to wieczorem. Operacja ciężka chyba że śruby puszczą. Pozatym powinno wszystko puścić. Poli będzie za sztywne i będzie skrzypiec musisz na to być przygotowany. Ja wsadziłem tulejki gumowe od Sti i na dniach będę składać. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 10 minut temu, ADK90 napisał: Powiem tak, będzie ciężko wykręcić śrubę od wahaczy poprzecznych tą długą z zwrotnicy. U mnie właśnie też to robię plus masę innych rzeczy i nie udało mi się tej śruby odkręcić. Musiałem cała zwrotnice z wahaczami i półośkami wyciągnąć, tulejki gumowe wypaliłem palnikiem, a metalową przeciolem i wybilem. Udało mi się odzyskać bez strat te długie śruby. Jak coś mam zdjęcia jak to u mnie wyglądało mogę wrzucić ale to wieczorem. Operacja ciężka chyba że śruby puszczą. Pozatym powinno wszystko puścić. Poli będzie za sztywne i będzie skrzypiec musisz na to być przygotowany. Ja wsadziłem tulejki gumowe od Sti i na dniach będę składać. Powodzenia Poli czerwone i dużo smaru. Miałem w innych autach i było spoko. A reszta śruby bez problemu? Te przy wzdłużnych też? A czym odkrecales te przy zwrotnicy? Jakiś udar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Ja śruby przy zwrotnicy pogrzalem palnikiem tak że wypaliło rdzę oraz gumowe tulejki. Później przeciolem tulejki metalowe które zostały na srubach i wykrecilem ją z zwrotnicy. W wzdluznych mi poszło bez problemu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 I to jest najszybszy sposób na zrobienie tego. Przerabiałem to ostatnio w Legacy II. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Ja bym chciał zrobić to na aucie bez zdejmowania zwrotnicy Może uda mi się załatwić jeszcze pobijak pneumatyczny żeby ta śrubę wzruszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 U mnie wymiana tulejek wyglądała tak: Palnikiem podgrzewałem wahacz i tulejkę od strony nakrętki na tej długiej śrubie Wahacz w sumie po podgrzaniu tulejki sam wypadł a ja pozwoliłem ogniu ją spalić, jednocześnie psikając wodą po czujniku ABS, (bo nie chciał wyjść) by go nie spalić Tulejkę metalową naciąłem szlifierką kątową z cienką tarczą w taki sposób, by później młotkiem ją rozszerzyć i wybić Później podgrzewałem zwrotnice w miejscu śruby by ją ruszyć i się udało wyszła Z drugą tulejką zrobiłem to samo, wypaliłem gumę palikiem, tulejkę metalowa przeciąłem, wybiłem i śruba cała U mnie był jeszcze taki problem, w prawym tylnym kole była zapieczona półośka napędowa na wieloklinie w piaście koła. Ogólnie rozebrałem to, bo chciałem wymienić łożyska w kołach i wyszła taka gruba robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 10 godzin temu, ADK90 napisał: U mnie wymiana tulejek wyglądała tak: Palnikiem podgrzewałem wahacz i tulejkę od strony nakrętki na tej długiej śrubie Wahacz w sumie po podgrzaniu tulejki sam wypadł a ja pozwoliłem ogniu ją spalić, jednocześnie psikając wodą po czujniku ABS, (bo nie chciał wyjść) by go nie spalić Tulejkę metalową naciąłem szlifierką kątową z cienką tarczą w taki sposób, by później młotkiem ją rozszerzyć i wybić Później podgrzewałem zwrotnice w miejscu śruby by ją ruszyć i się udało wyszła Z drugą tulejką zrobiłem to samo, wypaliłem gumę palikiem, tulejkę metalowa przeciąłem, wybiłem i śruba cała U mnie był jeszcze taki problem, w prawym tylnym kole była zapieczona półośka napędowa na wieloklinie w piaście koła. Ogólnie rozebrałem to, bo chciałem wymienić łożyska w kołach i wyszła taka gruba robota Dużo roboty jest żeby zwrotnice odkręcić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 8 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 (edytowane) W sumie tak. Dochodzi do tego demontaż zacisku, szczenek ręcznego, wyciągnięcie linki ręcznego, odkrecenie przegubu, odkrecenie amortyzatora. Jeśli wszystkie śruby pójdą to będzie spoko robota. Aaa żeby odpiąć czujnik ABS trzeba ściągnąć tylną kanapę pod nią jest wtyczka. Edytowane 8 Maja 2018 przez ADK90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 No to ładna zabawa na bity dzień. Spróbuję na aucie jak nie da rady to wtedy będę dalej tworzył. Może udar to wzruszy i do tu odrdzewiacz aplikowany codziennie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 9 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2018 u mnie udało się dzięki udarowi właśnie przytrzymałem ze 3 minuty i ta śruba pościła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk8261 Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Ja wymontowalem cala zwrotnice i z wahaczmi polozylem na prase i po 1minucie wyszla. Ale prase posiadam w garazu wiec montaz poli byl bez problemowy. Ale po calej operacji musialem ustawic zbierznosc na nowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 (edytowane) w sobote biore sie narazie za wahacze wzdluzne bo one maja juz najslabsze te gumy (chyba od nowosci nie ruszane...) a czy ta tuleja wzdluznego co jest przy budzie wyjdzie bez prasy przy uzyciu palnika lub jak zostanie rozwiercona? Edytowane 10 Maja 2018 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk8261 Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 (edytowane) Jak wypalisz i przetniesz np brzeszczotem to mysle ze tak. Bo masz tulejke wewnetrzna gume i zewnetrzna. Pozdrawiam Edytowane 10 Maja 2018 przez Patryk8261 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 (edytowane) Wzdłużne ogarnięte, tuleje w zwrotnicy wyciągnąłem sciagaczem do łożysk A poli już weszło bez problemu. Czy jeśli długa śruba od poprzecznycj będzie stawiać opór i utne ją to wahacze zejdą czy raczej dalej będzie zapieczone siedzieć wszystko? Edytowane 16 Maja 2018 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 Jak utniesz śrubę od wahaczy poprzecznych to wahacze zejdą bez problemu ale pozostaje Ci wybicie śruby z zwrotnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 No to wtedy może wybicie czymś mocnyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 (edytowane) dzis chcialem odkrecic mocowaie wahacza wzdluznego ktore jest przy budzie ale nakretka w podluznicy puscial i sruba lata luzno (chwycilem w tym miejscu spawem zeby bylo w 3 punktach trzymane) jak urwala sie ta 1szt to reszty juz nie ruszalem ktos wie jak teraz sobie poradzic z taka sruba? Edytowane 30 Maja 2018 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Czyli chciałeś odkręcić 3 śruby z mocowaniem wahacza wzdłużnego od karoserii zamiast jednej? No to teraz aby to naprawić musisz rozciąć podłużnice i pospawać nakrętkę która lata luźno w podłużnicy innej metody nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Tak bo tej jednej śruby przy gumie nie szło ruszyć A nie ma gdzies od góry zaślepka aby się dostać do tej nakretki otworem technicznym? Narazie zostawię z tym spawem A nic nie powinno się stać.ale.sam fakt A nie lubię takich akcji i jak coś nie jest tak jak fabryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się