Jump to content

Forek SF jak wyłączyć poduszkę pasażera?


pajac_am
 Share

Recommended Posts

Poruszałem ostatnio ten temat ze znajomym elektromechanikiem i powiedział, że jest taka możliwość.

 

Facet mówił, że wykonuję przełącznik załączający lub wyłączający poduszkę pasażera. Jak to technicznie wygląda tego już nie wiem ale na pewno da się to zrobić. Nie muszę chyba pisać, że trzeba będzie pozbyć się naklejek z zakazem wożenia dziecka z przodu :) W przyszłości będę zakładał taki przełącznik i wtedy będę mógł coś więcej o tym napisać.

Link to comment
Share on other sites

@Damian Kluz Nie pamietam co dokladnie jest na tej naklejce, ale wydaje mie sie ze tam jest jedynie symbol zakazujacy uzywania fotelika montowanego tylem do kierunku jazdy.

 

A czy jest jakas opcja wylaczenia wszystkich poduszek, bo mam az 2 ;)

Jest jakis bezpiecznik, ktory mozna wyjac?

Link to comment
Share on other sites

Może być taka prawda z tą naklejką. Ja wożę syna tylko tyłem odkąd skończył 9 miesięcy a ma raptem 1,5 roku i innej opcji nie przyjmuję do wiadomości. Crashtesty RWF vs FWF wystarczająco przemówiły co jest lepsze dla życia dziecka.

 

Tutaj opcja z bezpiecznikami z tego co pamiętam z rozmowy z elektromechanikiem odpada bo wyłącza wszystko zdaje się. Wspominał coś o separacji czegoś od czegoś ale to już dla mnie była czarna magia i nie zakodowałem tematu w głowie.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Damian Kluz napisał:

Wspominał coś o separacji czegoś od czegoś ale to już dla mnie była czarna magia i nie zakodowałem tematu w głowie.

prawdopodobnie przełącznik na linii pomiędzy jakimiś kostkami połączeniowymi. w jednej pozycji jest linia poduszki w drugiej jakiś opornik symulujący jej obecność dla sterownika żeby nie wywalało błędu.

To tak na szybko co mi przychodzi do głowy.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, pajac_am napisał:

A czy jest jakas opcja wylaczenia wszystkich poduszek, bo mam az 2 ;)

Jest jakis bezpiecznik, ktory mozna wyjac?

Poduszki na pewno mają swój bezpiecznik. Jak wyjmiesz przestają działać. Jeżeli masz pirotechniczne napinacze pasów to niestety one również przestaną działać bo są sprzężone z poduchami. Co więcej w razie tfu tfu wypadku, "usterka" poduszek może być podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania. To oczywiście daleko idąca teoria, ale życie pisze różne scenariusze. 

Link to comment
Share on other sites

Dzieki chlopaki za wszelkie info. Chyba zdecyduje sie na okazjonalne wypinanie bezpiecznika, tylko niech ktos mi powie gdzie go szukac (w kabinie, czy pod maska) i czy jest wyraznie opisany jako air bag, srs lub cos w tym stylu, czy w jakis inny, tajemniczy sposób?

4 godziny temu, Damian Kluz napisał:

Ja wożę syna tylko tyłem odkąd skończył 9 miesięcy a ma raptem 1,5 roku i innej opcji nie przyjmuję do wiadomości. Crashtesty RWF vs FWF wystarczająco przemówiły co jest lepsze dla życia dziecka.

Nie zglebialem tak dokladnie tematu, ale faktycznie obilo mi sie o uszy, ze foteliki montowane tylem sa niby bezpieczniejsze, tylko powiedz mi tak na chlopski rozum jaki kierunek montazu jest bezpieczniejszy, gdy dostajesz strzała w tylek?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

W końcu zachciało mi się obejrzeć skrzynkę z bezpiecznikami i wyglada to tak:

33168d1318800743-fuse-will-reset-engine-

Pytanie tylko, ktory z beziecznikow zaznaczonych na zolto wypiac, zeby na pewno wylaczyc poduszke pasazera? Moze oba?

I czy takie wpinanie i wypinanie bezpiecznika nie narobi mi jakichs bledow w kompie, czy po ponownym wlozeniu bezpiecznika wszystko powinno wrocic do normy?

Bo to, ze na czas jazdy z dziecjiem zapali mi sie kontrolka, jestem w stanie przezyc, byle zgasla jak wloze bezpiecznik ponownie ;)

Link to comment
Share on other sites

Wyciągnięcie któregokolwiek deaktywuje cały system. Układ SRS musi mieć w 100% sprawne elementy żeby działał. Nawet najmniejsza usterka wyłącza system. 

Dla bezpieczeństwa oczywiście wyciągaj bezpieczniki przy całkowicie wyłączonej stacyjce. 

W Forku nie powinno być problemów po włożeniu bezpiecznika. Błąd jednak pozostanie w pamięci (kontrolka zgaśnie). W starszych autach samodiagnostyka była skromna. W nowszych jak usterka występuje cyklicznie to przy którejś z rzędu operacji wywala kontrolkę na stałe i zmusza do wizyty w serwisie. Nawet odpięcie aku nie pomaga bo komputer ma podtrzymanie pamięci. 

Tak czy siak uważam, że nieco ryzykujesz wyłączając poduszki. Dziecko masz w foteliku, ale Ciebie nic już nie chroni. :( 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bylem u elektryka(Sulejowek), zamontowal mi w schowku pasazera(obok podswietlenia schowka) przelacznik poduchy. Zademonstrowal ze mozna go dowolnie wlaczac i wylaczac na wlaczonym silniku co skutkuje zaswieceniem sie kontrolki i zgaszeniu. Zdecydowalem sie na takie rozwiazanie gdyz rezystor jednej poduszki uwazalem za mniej "bezpieczny". A tutaj przynajmniej jestem informowany wizualnie ze nie dzialaja wszystkie poduszki. Uwazam tez ze najprostsze rozwiazania sa najlepsze. Koszt to 150zl. Jedyny minus to umieszczenie wlacznika gdyz wydaje mi sie ze na wybojach zawartosc schowka moze podbic i wlaczyc/wylaczyc. I musze go jakos dodatkowo zabezpieczyc. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.12.2017 o 00:29, pajac_am napisał:

Nie zglebialem tak dokladnie tematu, ale faktycznie obilo mi sie o uszy, ze foteliki montowane tylem sa niby bezpieczniejsze, tylko powiedz mi tak na chlopski rozum jaki kierunek montazu jest bezpieczniejszy, gdy dostajesz strzała w tylek?

 

polecam bloga http://osiemgwiazdek.blogspot.com

 

tak na szybko znalazłem jeszcze taki artukuł

 

http://domowa.tv/wypadki-a-foteliki-montowane-tylem-do-kierunku-jazdy/

 

Moja córa ma prawie 6 lat i wciąż jeździ tyłem do kierunku jazdy. 

Teraz szukamy powoli nowego fotelika

Link to comment
Share on other sites

@yaro przeczytalem pierwszy artykuł, no i troche racji w tym jest.

Tak czy inaczej obecnie mam fotelik Recaro Young Sport Hero, bo w moim przypadku za najbardziej prawdopodobne uznalem uderzenie bokiem ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Moja Mała źle znosi jazdę... musi być przodem i z przodu. Niestety to jedyna opcja.

Poducha pasażera koniecznie do wyłączenia bo nie pomoże a potrafi bardzo zaszkodzić... Niestety w żadnym forku nie ma opcji wyłączenia. Pozostaje bezpiecznik w starym modelu, a w nowszych tylko opornik :( Inaczej auto nie odpali (2004r) albo odpali ale sygnał dźwiękowy będzie informował nas non stop o błędzie układu (forek IV) O dziwo mój forek nie odczytuje mojego fotelika i poducha jest nieaktywowana.

Link to comment
Share on other sites

 Mala uwaga: fotelika tylem do przodu nie zamontujemy na przednim fotelu bo zaslania calkowicie lusterko(jezeli chcemy zachowac z tylu pelnowartosciowe miejsce na nogi a ja tylko taka musze miec mozliwosc). Takze na przednim siedzeniu tylem do kierunku jazdy mozna wozic tylko male dzieci w pierwszym foteliku\nosidelku. Zastanawiam sie jeszcze tylko czy nakladka na lusterko campingowa by nie pomogla lecz takowej nie posiadam wiec nic nie podpowiem. Ewentualnie kiedys widzialem jakies zestawy wewnetrznych luster do anglikow co pomagaly w naszym ruchu(czy by czegos nie zaadoptowal). Czy moze jakis zestaw z nauki jazdy?Reasumujac:wylaczylem poduchy tylko po to zeby fotelik byl przodem do kierunku jazdy na przednim fotelu.... A mialo byc bezpiecznie, zamontowany tylem do kierunku jazdy....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...