Skocz do zawartości

Chciałbym mieć samochód rajdowy


SR

Rekomendowane odpowiedzi

A sie czepiliscie tego malucha... pomyłka no pomyłka, do rwd dopiszcie :D:D:D

 

W rajdach FWD i AWD w torowych RWD - kolega SR chce 'zażynac na lotniskach torach i szutrach" i tu moim zdaniem (i zdania nie zmienie) o wiele więcej zabawy i frajdy da RWD lub AWD

 

Ok, może być AWD, nie mam nic przeciw, ale będzie oczywiście droższy.

 

 

SR - otóż okazuję się że nie, do kręcenia bączków też potrzeba troche mózgu.

 

Ninja - jak na torze przesadzisz z prędkościa w FWD to poleci przodem z zakrętu nieprawdaż?

 

Dodasz gazu, albo nawet wciśniesz sprzegło i już nie wylatujesz przodem.

 

Chloru - kolega sie spytał o koszt Turbo to mu odpisałem - masz gdzies napisane w moim poście że jesli rajdy to turbo musi byc? Hm... nie widze...

Poza tym kolega raczej chce zażynac a nie "krecic dobre czasy" - fajniej i widowiskowiej, i w ogole, "zażyna się" RWD od FWD ;)

 

Turbo to jedyny sposób na znaczne zwiększenie mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

za taką kasę jak pisze autor tematu

 

Nie napisałem ani słowa o kasie, którę chcę wydać. Pytałem, ile trzeba będzie za wszystko dać. Auto mam być starsze tylko dlatego, że mi nowego szkoda na szutry i inne szaleństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem PPZM dwa lata Astrą GSI. Pierwsz rok N-kową wersją, drugi fajną A-grupą.

Jest to chyba jedyne auto o tak dobrym stosunku ceny do osiągów. Do tego naprawdę bezawaryjne przy odpowiednim traktowaniu. Auto naprawdę fajnie się prowadzi, a i niezłego boka też można zapiąć :wink: . Jeżeli chcesz to mogę Ci przybliżyć koszta przygotowania takiego auta, które może dostarczyć duuużo frajdy za nie wygórowaną cenę.

 

No to przybliż :wink: Chodzi Ci pewnie o Astre F (Astre I)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ninja - jak na torze przesadzisz z prędkościa w FWD to poleci przodem z zakrętu nieprawdaż? RWD też pewnie zacznie wylatywac ale można to przepiąc w nadsterownośc. AWD pewnie zdążysz wyjśc z zakrętu zanim zacznie robic numery.

 

Tak RWD możesz uzyskac nadsterowności i walnać w słup tyłem... w FWD tez z resztą mozna.

 

Jeśli nie FWD to raczej poszedłbym w kierunku AWD niż RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi mi o Astrę F z silnikiem C20xe czyli 16V 150KM

Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć i ile kasy włożyć, a można dużo...

 

Po kolei:

Auto ok 7000zł ale ostatnio widziałem ładne z niemiec, które kosztowało 5000zł

 

zawias: Bilstein B6 w zerkopolu nastrojony juz pod rajdy to ok 2300zł, można kupić serię ale podobno jest za miękka, ceny teraz nie pamiętam ale cos ok 1600zł, sprężyny można zostawić seryjne. fajnie jest włożyć uniballe i poli-cośtam (nie pamiętam nazwy tworzywa) zamiasty gumowych tulei, auto zaczyna super słuchać. Koszt może być różny mnie to kosztowało ok 800zł

 

skrzynia: krótkie przełożenie główne 4,66 ja kupilem u świątka cena to 2300zł wtedy max na 5biegu to 185km/h przy 7200obr. autko się zaczyna super napędzać.

szpera: polecam quaife ceny są różne ale do astry i tak jest chyba jedna z najtańszych 3600zł (Tomson) ale da się wyrwać taniej;)

Przydaje się przerobić poduszki pod silnikiem i skrzynia, dwójka lubi wyskakiwać (aluminium i klej do szyb)

płyta pod silnik 500zł

hydrauliczny ręczny: pompa 350zł girling ale można kombinować na tańszych jeżeli auto nie bedzie jeździło w rajdach, takie zestawy z dzwignią są na hodze po pare stówek

 

silnik to ok 4000zł ze strojeniem (ważenie, odelżenie, wałki, głowica) - dużo daje wymiana kolektora dolotowego - w rajdach homologowany tylko seryjny - co moglo by dać kolo 200KM

 

Ceny kubłów, pasów itp. pisać chyba nie muszę.

Reasumująć jeżeli autko ma być tylko do zabawy to ja mym włożył:

zawias, krótkie przełożenie główne, poduszki, hydrauliczny ręczny i płytę pod silnik.

 

Jak coś sobie jeszcze przypomnę to dopiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR - otóż okazuję się że nie, do kręcenia bączków też potrzeba troche mózgu.

 

Ninja - jak na torze przesadzisz z prędkościa w FWD to poleci przodem z zakrętu nieprawdaż?

 

Dodasz gazu, albo nawet wciśniesz sprzegło i już nie wylatujesz przodem.

(...)

Turbo to jedyny sposób na znaczne zwiększenie mocy.

 

masz zamiar pozbywać się podsterowności w zakręcie za pomocą wciśnięcia sprzęgła w FWD? zdecydowanie zacznij od czegoś wolniejszego. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra to moze ogolnie...polimery :twisted:

* polietylen (PE) – pojemniki, zabawki, folie, jest bardzo odporny chemicznie i łatwo się go barwi na żywe kolory

* polipropylen (PP) – bardziej wytrzymały niż polietylen (wyższa temperatura topnienia) np. wykładziny, rury, ale jest trudniejszy w obróbce, mniej odporny chemicznie i trudno się go barwi.

* polistyren (PS) - tworzywo konstrukcyjne, kruche ale wytrzymałe na zgniatanie.

* poliakrylonitryl (PAN) - popularna "anilana" - podstawowy składnik tzw. sztucznego jedwabiu

* poli(tereftalan etylenu) - (PET) - tworzywo przezroczyste, z którego produkuje się większosć plastikowych butelek, oraz jest też stosowane jak sztuczne włókno (patrz polartec).

* poli(tlenek etylenu) (PEO) - "sztuczna stal" - tworzywo konstrukcyjne o bardzo dużej wytrzymałości na rozciąganie i skręcanie

* poli(chlorek winylu) (PCW, PVC) – wykazuje dużą odporność na działanie stężonych kwasów i zasad, produkuje się z niego panele podłogowe, rurki i węże, często występuje jako składnik klejów i lakierów.

* nylon – mocny, rozciągliwy, liny, sztuczne włókna

* kauczuk syntetyczny – cała grupa polimerów o właśnościach elastycznych

* teflon (PTFE) – posiada wyjątkowo niską energię powierzchniową oraz jest wyjątkowo odporny chemicznie, ma też dość wysoką odporność termiczną, ale jest bardzo kosztowny i trudny w obróce

* poli(metakrylan metylu) (PMM) (szkło organiczne) – tworzywo o dużej przezroczystości, w zakresie światła widzialnego i UV.

* polisiloksan - cała gama tworzyw, od kauczków i żeli stosowanych w medycynie po tworzywa konstrukcyjne, farby i smary

 

 

wybierz sobie jeden :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe sporo tego..

 

nie będę się upierał, byłem w Firmie Tuplex w Krakowie i im tam polecono polietylen.

Ostatecznie, ja zleciłem zrobienie tych tulei komuś kto się na tym zna, miał odpowiedni materiał, nawet się nie interesowałem co to było.

 

W każdym razie po pół-rocznej eksploatacji w rajdówce, nie było żadnych śladów zużycia.

Jeżeli jesteście ciekawi co to był za materiał to się mogę dowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SR - otóż okazuję się że nie, do kręcenia bączków też potrzeba troche mózgu.

 

Ninja - jak na torze przesadzisz z prędkościa w FWD to poleci przodem z zakrętu nieprawdaż?

 

Dodasz gazu, albo nawet wciśniesz sprzegło i już nie wylatujesz przodem.

(...)

Turbo to jedyny sposób na znaczne zwiększenie mocy.

 

masz zamiar pozbywać się podsterowności w zakręcie za pomocą wciśnięcia sprzęgła w FWD? zdecydowanie zacznij od czegoś wolniejszego. :roll:

 

Nie, to się zrobi gazem, a sprzęgło to ewentualność do zastosowań nierajdowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...