_-_Wojtek_-_ Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Witam wszystkich. Czytałem w innych wątkach o tym jaka turbina pasuje do imprezy a jaka do Legacy. Teraz już wiem, że to Legacy i Imprezy do 96r są takie same, ale czy do imprezy 95 można dokupić turbinę od imprezy 98, a jeśli tak to czy jest dużo komplikacji i kosztów dodatkowych. Druga sprawa jak się ma zastosowanie turbiny od silniejszego auta, czy zyskujemy wtedy na mocy? Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Chodzi ci o turbosprężarkę, która składa się z turbiny i kompresora połączonych wałkiem. A w odpowiedzi na twoje pytanie turbo z Imprezy '98 nie pasuje do '95 bez przeróbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Dziękuje za informacje, ale czy warto zakupić od 98 i pomajstrować żeby mieć coś lepiej, czy w tym przypadku lepiej oznacza kupić właściwą i nie majstrować??? Jest jeszcze inny wariant można regeneroeać starą bo jedyny jej problem to że dymi na biało. Natomiast jeśli chodzi o jej sprawność to tłoczy dobrze i chodzi cicho? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Paradoksalnie turbo w Imprezie '98 jest mniejsze i mniej rozwojowe niż w '95. Lepiej kupić właściwą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 A co sądzisz o regeneracji?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Generalnie nie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Paradoksalnie turbo w Imprezie '98 jest mniejsze i mniej rozwojowe niż w '95. Lepiej kupić właściwą. to zalezy jaka moc nas interesuje, nie zapominaj ze turbo od 98 wczesniej zaczyna ladowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 A czy na turbinie od 95 czy dziadka Legacy można coś podkręcić żeby było mocniej niż słabiej, oczywiście w granicach rozsądku tak aby silnik i........ nie ucierpiały. Także nie byłoby wskazane uzystania 15% więcej mocy kosztem 50% więcej paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 _-_Wojtek_-_, to zalezy jaka moc nas interesuje, nie zapominaj ze turbo od 98 wczesniej zaczyna ladowac To jest najważniejsze pytanie. TD05 to niezłe wiadro i ma dużą bezwładność ale możliwości ma chyba większe niż TD04 z GT98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 tak, wieksze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Turbina w GT97< ma wejscie proste, w MY94-96 i Legacy jest zakrecone do gory. Mozna zalozyc turbine TD04 z GT 98 do GT 95 ale trzeba kolanko zrobic. Ja sam zamienilem u siebie turbine TD05 na TD04 z wlasciwym wejsciem. Najlepiej napisz do Komancza bo od niego mam moja turbinke TD05 pompowalo od 4 tys, TDO4 od 2,8tys jak ci lag nie przeszkadza to kup duza bo latniej silnik bulogocze i wiecej mocy jest na gorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Ponieważ nie mam zbyt dużo doświadczenia w temacie to jeśli możesz podsumować, czy zalecasz zakup tej turbiny od GT98r ze względu na większą moc czy ciągnięcie z dołu czy walory dźwiękowe, które nie ukrywam też nie są bez znaczenia??? Postaram się jak radzisz podpytać Komancza PS co to jest LAG :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 do jakiego samochodu ta turbina ma byc ? i jaka moc chcesz osiagnac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 PS co to jest LAG :?: Opóźnienie. W tym przypadku - w ładowaniu turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Ponieważ nie mam zbyt dużo doświadczenia w temacie to jeśli możesz podsumować, czy zalecasz zakup tej turbiny od GT98r ze względu na większą moc czy ciągnięcie z dołu czy walory dźwiękowe, które nie ukrywam też nie są bez znaczenia??? Postaram się jak radzisz podpytać Komancza PS co to jest LAG :?: LAG to opoznienie w reakcji na gaz, naciskasz i auto nie jedzie dopiero po jakies chwili gdy obroty wzrosna do pewnego poziomu auto nagle dostaje kopa i wyrywa do przodu Jak masz duze turbo to musi dluzej czekac na ten moment ale i kop jest duzo mocniejszy To jakie turbo masz kupic zalezy od twojego stylu jezdzenia i preferencji, jesli scigasz na prostej, jezdzisz duzo za miastem to kupuj duze TD05, ja przewaznie jezdze po miescie lub przez jakies wiochy i preferuje mniejsze turbo i szybka rekacje na gaz kosztem duze mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Ponieważ nie mam zbyt dużo doświadczenia w temacie to jeśli możesz podsumować, czy zalecasz zakup tej turbiny od GT98r ze względu na większą moc czy ciągnięcie z dołu czy walory dźwiękowe, które nie ukrywam też nie są bez znaczenia??? polecam poszukanie tu i owdzie na forum, tudziez wyrobienie sobie pewnego aparatu pojeciowego na podstawowe tematy - przykladowo: jak wielkosc turbiny wplywa na rozklad momentu obrotowego w funkcji obrotow i tak dalej. A w praktyce: ja mam wlasnie mala turbine (TD04L) wstawiona w miejsce wiekszej. Zalety sa bardzo wyrazne - zwlaszcza w aucie do jazdy na codzien, bylo nie bylo. Ciagnie faktycznie gdzies od 2500, idzie rowno do ok. 6000. W sumie kwestia gustu, bo niektorzy wola wysokoobrotowe wiertarki, ja raczej jak mi auto jedzie od niskich obrotow. Wady tez sa oczywiste - glownie mniejszy potencjał "mocowy" takiej turbiny. Nie wiem do konca ile sie da z tego wycisnac, ale chyba nie wiecej niz 320 KM. Z TD05 na pewno wiecej, a co do przebiegu momentu to niech sie fachowcy juz wypowiedza... Ja w kazdym razie polecam mniejsza turbinke, o ile nie masz w perspektywie wyczynowych zastosowan auta ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 320 km to na td05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 320 km to na td05 no wlasnie :-| a na TD04 max to ile? 260? 300? zalozmy ze zakuwam dół i cisnienie doladowania podkrecam do 1.6. W ogole ta turbinka da rade tyle nadmuchac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 320 km to na td05 no wlasnie :-| a na TD04 max to ile? 260? 300? zalozmy ze zakuwam dół i cisnienie doladowania podkrecam do 1.6. W ogole ta turbinka da rade tyle nadmuchac? jak chcesz wiecej mocy to chyba lepiej wsadzic VF34 taka jak ma Mati, na TD04 240KM to chyba rozsadne maximum wg mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_-_Wojtek_-_ Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Dziękuję wszystkim za cenne informację. Jeśli chodzi o moc to te 240 KM wystarczy. Chodzi o kompromis między mocą, a żywotnością podzespołów. Jeśli by się udało to wolałbym rozwiązanie nastręczające jak najmniej przeróbek. Jeśli dobrze rozumiem na oryginalnej turbinie można poregulować trochę ciśnieniem doładowania i też coś uzyskać??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 jak chcesz wiecej mocy to chyba lepiej wsadzic VF34 taka jak ma Mati, na TD04 240KM to chyba rozsadne maximum wg mnie. no tak, tylko ze to podraza dosc zasadniczo sprawe ;-) No i musialbym sobie sprawdzic od ilu to zaczyna ciagnac, bo jednak stoje twardo na stanowisku ze powinno od 2500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Jeśli dobrze rozumiem na oryginalnej turbinie można poregulować trochę ciśnieniem doładowania i też coś uzyskać??? Ale wez sobie AFR i EGT pomierz, zeby Ci tloki nie poplynely ;-) Mozna cisnieniem, jak najbardziej - wastegate wyregulowac, a najlepiej dodac MBC zeby cisnienie sie regulowalo zerojedynkowo a nie w petli histerezy jak z samym tylko wastegate. Lepszy spool-up ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 320 km to na td05 no wlasnie :-| a na TD04 max to ile? 260? 300? zalozmy ze zakuwam dół i cisnienie doladowania podkrecam do 1.6. W ogole ta turbinka da rade tyle nadmuchac? jak chcesz wiecej mocy to chyba lepiej wsadzic VF34 taka jak ma Mati, na TD04 240KM to chyba rozsadne maximum wg mnie. mati ma IHI VF23 na razie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 jak chcesz wiecej mocy to chyba lepiej wsadzic VF34 taka jak ma Mati, na TD04 240KM to chyba rozsadne maximum wg mnie. no tak, tylko ze to podraza dosc zasadniczo sprawe ;-) No i musialbym sobie sprawdzic od ilu to zaczyna ciagnac, bo jednak stoje twardo na stanowisku ze powinno od 2500 mamy takie same preferencje, dla mnie ideal pod tym wzgledem to STI 2,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 320 km to na td05 no wlasnie :-| a na TD04 max to ile? 260? 300? zalozmy ze zakuwam dół i cisnienie doladowania podkrecam do 1.6. W ogole ta turbinka da rade tyle nadmuchac? td04 do 300 nie da rady, mysle, ze okolice 280 to max ale nie ma co sie sugerowac sama moca maxymalna. btw przy 1,6 to td04 wiecej grzeje niz laduje. w EJ20 przy 1,2-1,3 powinno byc 250 km Wojtek, kupuj td04 - do 240 spokojnie wystarczy i bedzie z dolu lepiej jechalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi