Skocz do zawartości

Przepalające się kable od świateł


Kubexx

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Od kiedy kupiłem Imprezę mierzę się non stop z przepalającymi się żarówkami mijania. W jednej wymieniłem nawet kostkę na ceramiczną, bo oryginalna przy zakupie już była stopiona i zamieniona na 2 druty z zakuciami.

Wczoraj spotkał mnie nieprzyjemny widok, stopionego kabla na wejściu do wyżej opisanej kostki. Jakiś czas temu spr napięcie i wynosiło ponad 15 V ! stwierdziłem, że to regulator napięcia w alternatorze i poszedł on na serwis. Jak widać na zdjęciu poniżej, nie dało to zadowalającego efektu. Dodatkowo powiem, że temperatura w środku lampy tak rośnie, że plastik zmatowiał od środka na wprost soczewki.

 O ile poradzę sobie z wymianą sprzęgła czy rozrządu, to elektryka mnie troche przerasta.

Czy może mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć co i gdzie mam sprawdzić by dojść do źródła problemu?  

 

Vwse54zTYxXWYQ4T2-bAu0f7OKoWukfHfzveTlPBfwdT0VbMn2ssNCRfZ219mF3Aejt5rdLe09Xi6Ytn91dpf_3YMm5KBPjhHN2JyKCKwLkKZ5MTuLwrbAF9CsdEtEet-me57xeQF1zFfzlOAygbEZ4nvvAX7COXT1yLXRu3imw3GVfKrb4MOI9u9DLbI3CnqI35KjdUGigSekYaBmHV5-vxe0Blojp3V1Ggg3XQOGCEY1lEwVrqK9ph-oUmG6I7efDYzRQ9KWyeYjH8NA_KdJ_gAXj5A1TMnwrre4RfgHYCoEmnfwf9I7eFF9eKX7Jy5lL7bQIjNj3tNCSlPodsC-CPV78tBy5r-8jFF23Se1UbgYTUKDe1SrHw9_V4h6DBewn4xSi-zoMHqzPVg8724cBXUCYcQJqTO4rogrATSrMHicK9g_V8bwmyEF6uZqMz56v1DEtr_cdBx_12JjNAxjqpVRGOOwb3gEPHwVe_OmQYM2liIbQF8z0x50SocazyGR3KONVww9Orl3N4IxTtVkjFH6m95E9GFWbAkAQUwpaoRs2WCLGQUpF3dq7ErzDt1ke6qmk0LJdcK7aYsKV3mbsuIAo983tZzu-m5920IA3w_8av=w713-h950-no

Edytowane przez Kubexx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, niebieskiultras napisał:

Regulator napięcia to raczej w alternatorze a nie w rozruszniku ;)

 

Za duże natężenie prądu masz na kablu dlatego Ci go topi. Sprawdź jakie natężenie prądu daje alternator

 

Poyebało mi się ale juz poprawione ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe napięcie = większa moc żarówki.

Znamionowy prąd dla żarówki 55W dla 12V w instalacji to 4,5A. Przy 15V masz już prawie 70W mocy na żarówce, co a tym idzie więcej ciepła.

Jakie napięcie masz teraz po naprawie regulatora napięcia?

Sprawdź jeszcze styki czy gdzieś nie masz zaśniedziałych przewodów w miejscach połączeń - kostki, "oprawki". Zły styk przy tych kilku amperach dla takich cienkich przekrojów przewodów też potrafi je ugotować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palenie sie kabla wynika raczej z plynacego pradu.

W miejscu gdzie sie kabel przepala pewnie byla najwieksza rezystancja. Najczesciej wynika to z zasniedzialych stykow, ale skoro mowisz ze masz nowa kostke to moze w tym miejscu slabo zarobiles kabel albo byl jakis cienszy.

 

Generalnie moim zdaniem powod byl jeden - niedopasowana rezystancja kabla do plynacego w nim pradu :) albo wina kabla badz jego zarobienia albo za duzego pradu w nim plynacego np jakis tandetne zarowki o mocy wiekszej niz powinny byc.

 

Wieksze napiecie zasilania raczej powodowaloby wieksze nagrzewania sie zarowki (co spowodowaloby uszkodzenie kloszy) no i ewentualnie stopienie sie kostki z powodu mocnego sie nagrzania zarowki.

Akurat napiecie mozna sprawdzic w pare sekund miernikiem :)

 

Na moje oko na zdjeciu wyglada to jakby nie kostka sie stopila a kabel ujaral :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka nie da rady się stopić, bo to ceramiczna jest, ale oryginalne są plastikowe i już się musiała kiedyś stopić, zanim to auto kupiłem. 

 

Podjechał kolega Kuba  z naszego forum i włożyliśmy drugą identyczną, ceramiczną kostkę. Kable które wychodzą z tej nowej kostki są spokojnie dwa razy grubsze od oryginalnych.

W dodatku tam musi się dziać coś od dawien dawna skoro zmatowiał plastik lampy od środka.

 

No ale po montażu nowej kostki zmierzyliśmy napięcie i było 13,7 V.

 

Ale coś musi wywoływać skoki napięcia, tylko co i jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba po dłuższym namyśle stwierdzam, że prawdopodobnie konektor był za słabo zaciśnięty, następnym razem (oczywiście jak problem pojawi się) rozbierzemy kostkę i kabel bezpośrednio przylutujemy do konektora żeby nie iskrzył.

 

Lampy będą matowe od ciepła a halogen na pewno Je wytwarza. 

 

Skoki napięcia można sprawdzić przez jakiś program diagnostyczny albo bezpośrednio podczas jazdy przez multimetrem ... .

 

W moim Subaru nawet jak załącza się wentylator po włączeniu klimatyzacji są skoki napięcia ale niższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowe skoki napięcia wywołane przez start dużych odbiorników mogą być tak krótkie, że zwykły multimetr Wam tego nie pokaże (zbyt krótki czas trwania stanów nieustalonych w stosunku do "czasu odświeżania" multimetru). Do tego służą multimetry za ładnych parę k pln.

 

Kubexx, masz jedną zmatowiałą lampę, czy obydwie równo? Lampy są oryginalne - od "nowości", czy wiesz, że coś było dłubane?

 

Jeśli masz obydwie lampy równe i tak samo stare, a matowieje jedna z nich to uszkodzenia bym się doszukiwał w złym styku w którymś punkcie instalacji.

Jeśli natomiast matowieją równo to coś nie tak z napięciem.

Może masz jeszcze inne usterki elektryczne? Czy tylko te światła mijania? Podświetlenie wnętrza - lampki, zegary, przyciski nie przepalają się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...