Skocz do zawartości

CHECK+AT OIL TEMP+CRUISE


Karol S.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem w posiadaniu subaru legacy outback z 2010r, poj. 2,5l bez turbo z instalacją gazową BRC,skrzynia CVT,123kW i mam problem.

 
Po zakupie w aucie wszystko działało bez zarzutów. Nie wymieniałem oleju w skrzyni, ani w mechanizmach różnicowych. Po przejechaniu ok 1,5 tys. km podczas jazdy zaświeciły się kontrolki jak w tytule. Po uruchomieniu silnika stale świeci się CHECK ENGINE i zaraz zaczyna migać AT OIL TEMP+ CRUISE i na żółto świeci się również antypoślizg. Po wizytach w kilku warsztatach aso i nie aso, wszędzie odczytano te same błędy tj. P0700 i P2764.Kasowano je kilkakrotnie i cały czas się świecą z powrotem.

Wraz z kontrolkami pojawiły się dodatkowo takie objawy:
-nie działają manetki do zmiany biegów przy kierownicy
-dźwignia zmiany biegów czasami lekko jakby się przycinała
-przy ruszaniu i wolnym wciskaniu gazu czasami szarpie
-czasami po wciśnięciu gazu słychać wycie silnika i wolno się rozpędza
-czasami obroty szybko rosną i w pewnym momencie jakby się coś przełączało i obroty szybko spadają.

Problem w tym, że w jednym warsztacie powiedziano mi, że sprawę może załatwić sama wymiana oleju w skrzyni, w drugim jakaś cewka, w trzecim że może to wina jakiegoś czujnika np.temp.oleju, a w ASO powiedzieli że oni tylko wymieniąją cały solenoid lub nową skrzynię. SAMKO powiedzieli, że uszkodzenie mechaniczne.Od kolejnego usłyszałem, że po sprawdzeniu wszystkich styków,przewodów oraz parametrów czujnika temp. oleju oraz poziomu i jakości oleju w skrzyni, nie stwierdził nieprawidłowości i radzi mi poszukać dobrego elektronika.

Nie wiem co mam robić i gdzie się udać celem naprawy.

Proszę o pomoc i wskazówki od czego zacząć, żeby nie pakować się w zbędne koszty.

W razie polecania warsztatów (TYLKO BEZ ASO) proszę o ograniczenie do woj.mazowieckiego,chyba że w województwach bezpośrednio graniczących.Mieszkam w Ząbkach powiat wołomiński.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum, czyli na ogólnym forum technicznym można tylko polecać ASO,tak? A na forach technicznych dotyczących danego modelu też tylko ASO? Bo tak jak napisałem w ASO powiedzieli, że mogą rozebrać skrzynię,zamówią solenoid na mój koszt i jeżeli to nie pomoże to proponują do SAMKO,żeby rozebrali na czynniki pierwsze, a tam to wielka niewiadoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj na Forum. Jako że należy ono do Subaru Import Polska, to zasada niepolecania konkurencji jest chyba zrozumiała :) Punkt siódmy Regulaminu:

Akurat w Warszawie wybór ASO masz spory, a co najmniej jedno (p. Koper) jest powszechnie cenione (co nie znaczy, że inne są złe :) ). Jeśli wolisz nie-aso, to mogę tylko rzec, że są fora niezależne od SIP-u. We wszystkich innych kwestiach nasze jest najlepsze:ok:.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki przebieg ma auto?

Może sprzęgło hydrokinetyczne wymaga naprawy? Dlatego poszarpuje i jakby się ślizgało. Ale to można niestety tylko strzelać pomysłami nie mając pacjenta "na stole".

Edytowane przez Grooby78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karol S. napisał:

błędy tj. P0700 i P2764.

 

P2764 to jedyny błąd jaki masz w TCM?

Zanim zaczniesz grzebać w skrzyni to sprawdź czy wtyczki, wiązka między TCM a skrzynią jest OK, nie ma przetarć itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, 4444 napisał:

A może po kolei:

co kryje się za błąd pod kodami odczytanymi ?

 

14 godzin temu, lutek34 napisał:

 

P2764 to jedyny błąd jaki masz w TCM?

Zanim zaczniesz grzebać w skrzyni to sprawdź czy wtyczki, wiązka między TCM a skrzynią jest OK, nie ma przetarć itd.

 

14 godzin temu, Grooby78 napisał:

A jaki przebieg ma auto?

Może sprzęgło hydrokinetyczne wymaga naprawy? Dlatego poszarpuje i jakby się ślizgało. Ale to można niestety tylko strzelać pomysłami nie mając pacjenta "na stole".

 

Dostałem wydruk z ASO, na którym błędy są opisane tak:

-P2764 OBWÓD E/ZAW WYKONANIA BLOKADY (NIS. SYGN)

-P0700  ŻĄDANIE AT MIL WŁ.

Powiedzieli, że to jedyne błędy i że jeden wynika z drugiego. Sprawdzili wszystkie wtyczki, wiązki, czujnik oleju w skrzyni, brak przetarć. Wszystko ok. Proponowano mi wymianę cały solenoidu, chociaż nie byli przekonani, że to pomoże. Dlatego skierowali mnie do SAMKO, a tam powiedzieli, że bez rozbierania skrzyni się nie obejdzie (uszkodzenie mechaniczne).

 

W jednym z warsztatów usłyszałem, że kod P2764 to błąd STEROWANIA ZAWOREM BOCZNIKOWANIA SPRZĘGŁA. Natomiast gdzieś w necie znalazłem taki opis tego kodu tłum. z ang.: PRZEMIENNIK MOMENTU OBROTOWEGO SPRZĘGŁA, CIŚNIENIE STEROWANIA ELEKTROMAGNETYCZNE KONTROLI OBWODU NISKIE.

 

Jeśli sprzęgło hydrokinetyczne wymaga naprawy, to jak się do niego dostać i przy jakim przebiegu może wystąpić taka awaria?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego błąd P2764 to jest błąd problemu z elektrozaworem lock upu, na 99% nie musisz zrzucać skrzyni i wymieniać konwertera. Jeśli wiązki pomiędzy TCM i skrzynią są OK, to pomierz oporność poszczególnych elektrozaworów na wtyczce przy skrzyni i porównaj to z tym co podaje manual. Jeśli oporność tego elektrozaworu znacznie różni się od tego co podaje manual, to ten elektrozawór do wymiany, a pewno valve body jest nierozbieralne, więc całe valv body będziesz musiał wymienić.

Dziwię się że Samko tak z bez diagnostyki, chce zrzucać skrzynię, ale pewno chcą zarobić parę złotych extra. Oglądnij ten film, to będziesz wiedział o czym piszę

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lutek34 dzięki śliczne za podpowiedź. Gdzieś widziałem ten filmik, ale nie wiedziałem jak to się ma do mojego przypadku.

 

PS. patrzę na ten filmik, ale mi to mówi bardzo mało. Nie znam się na mechanice.

Jak domniemam jest to korpus zaworów umieszczony przy silniku, a nie przy skrzyni biegów?

Czy w takim przypadku powinienem od razu poprosić mechanika o ustawienie zaworów, bo słyszałem, że przy instalacji LPG to się robi, ale co jaki czas?

I czy przy powyższej operacji wymienia się olej w sliniku,skrzyni i mechanizmach różnicowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Karol S. napisał:

Jak domniemam jest to korpus zaworów umieszczony przy silniku, a nie przy skrzyni biegów?

 

Nie to jest w skrzyni, dojście od spodu po zdemontowaniu miski. Kumaty mechanik ogarnie temat bez problemu. Nie daj się namówić na zrzucanie skrzyni bez diagnostyki tych elektrozaworów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Wstawiłem auto do warsztatu. Rozebrali valve body,diagnoza: uszkodzony jakiś elektrozawór ciśnieniowy, którego podobno nie da się wymienić tylko trzeba całą kasetę. Pozostałe elektrozawory i wiązki są w porządku, w oleju ze środka skrzyni nie widać syfów, że raczej łańcuch i tarczki też są ok. Radzą mi wymianę kasety, uzupełnić olej i problem powinien zniknąć.

ps. a jeśli po wymianie kasety dalej będą wyskakiwać te błędy to co rozbierać ją do końca?

Gdzie mogę znaleźć taką używaną kasetę i skrzynię i w jaki sposób będę miał pewność że to są do mojego auta akurat-po jakichś oznaczeniach,kodach czy jak?

Dnia ‎11‎.‎03‎.‎2017 o 13:12, lutek34 napisał:

 

Nie to jest w skrzyni, dojście od spodu po zdemontowaniu miski. Kumaty mechanik ogarnie temat bez problemu. Nie daj się namówić na zrzucanie skrzyni bez diagnostyki tych elektrozaworów.

 

 

Dnia ‎10‎.‎03‎.‎2017 o 19:47, Grooby78 napisał:

A jaki przebieg ma auto?

Może sprzęgło hydrokinetyczne wymaga naprawy? Dlatego poszarpuje i jakby się ślizgało. Ale to można niestety tylko strzelać pomysłami nie mając pacjenta "na stole".

Ale nic nie mówili o sprzęgle.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Karol S. napisał:

Rozebrali valve body,diagnoza: uszkodzony jakiś elektrozawór ciśnieniowy, którego podobno nie da się wymienić tylko trzeba całą kasetę.

 

Według manuala i sklepów "Subaru part" to valve body występuje jako cały unit, ale na stronie ruskiego sklepu sprzedają poszczególne elektrozawory, które pochodzą z bardzo podobnej skrzyni Nissana i pasują do skrzyni Subaru 5EAT. Może gra jest warta świeczki i zamiast wydawać $900 na valve body, zaryzykować z wymianą tego jednego elektrozaworu. Jak by mnie to tyczyło, to raczej na pewno bym tak robił.

Tutaj link do ruskiego sklepu https://www.transakpp.ru/232/main/subaru/5eat.html

a tutaj link do sklepu w US gdzie sprzedają te elektrozawory http://www.makcotransmissionparts.com/63421.html lub ebay http://www.ebay.com/itm/SOLENOID-PWM-LINE-PRESSURE-TCC-FRONT-BRAKE-BAND-RE5R05A-02-U-/122164614767?hash=item1c7194166f:g:gFoAAOSw-0xYYsTD&vxp=mtr

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, lutek34 napisał:

 

Według manuala i sklepów "Subaru part" to valve body występuje jako cały unit, ale na stronie ruskiego sklepu sprzedają poszczególne elektrozawory, które pochodzą z bardzo podobnej skrzyni Nissana i pasują do skrzyni Subaru 5EAT. Może gra jest warta świeczki i zamiast wydawać $900 na valve body, zaryzykować z wymianą tego jednego elektrozaworu. Jak by mnie to tyczyło, to raczej na pewno bym tak robił.

Tutaj link do ruskiego sklepu https://www.transakpp.ru/232/main/subaru/5eat.html

a tutaj link do sklepu w US gdzie sprzedają te elektrozawory http://www.makcotransmissionparts.com/63421.html lub ebay http://www.ebay.com/itm/SOLENOID-PWM-LINE-PRESSURE-TCC-FRONT-BRAKE-BAND-RE5R05A-02-U-/122164614767?hash=item1c7194166f:g:gFoAAOSw-0xYYsTD&vxp=mtr

 

Dzięki,sprawdzę na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest właściwy trop, bo producent zaworów jest jak zawsze jeden max. dwóch i produkują do kliku marek, więc to jest właśnie ten strzał w dziesiątkę.

Często też się spotykam z taką ciekawostką, że w jednej marce masz cały komponent a w innej to samo jest na pierwiastki pierwsze w wersji oem = i nie tylko w motoryzacji.

Kupuj i zakładaj = jest to najmniejszy wymiar z napraw  w skrzyniach AT - szczególnie w naszym kraju, gdzie dopiero buduje się tradycja tych skrzyń i to właśnie kierowcy sami przecierać muszą ścieżki z naprawami aby nie popaść w nieuzasadnione koszta z kosmosu ...

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 4444 napisał:

Moim zdaniem to jest właściwy trop, bo producent zaworów jest jak zawsze jeden max. dwóch i produkują do kliku marek, więc to jest właśnie ten strzał w dziesiątkę.

Często też się spotykam z taką ciekawostką, że w jednej marce masz cały komponent a w innej to samo jest na pierwiastki pierwsze w wersji oem = i nie tylko w motoryzacji.

Kupuj i zakładaj = jest to najmniejszy wymiar z napraw  w skrzyniach AT - szczególnie w naszym kraju, gdzie dopiero buduje się tradycja tych skrzyń i to właśnie kierowcy sami przecierać muszą ścieżki z naprawami aby nie popaść w nieuzasadnione koszta z kosmosu ...

 

Dokładnie. Jak samemu nie poszukasz, to płacz i płać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
W dniu 5.08.2018 o 11:15, Baldur napisał:

Witam. Wczoraj wydarzyło mi się to samo (objawy i kontrolki jak w Twoim opisie) , skończyło się lawetą i od poniedziałku muszę gdzieś wstawić auto i zacząć działać. Karol, czy Tobie udało się rozwiązać ten problem? 

Hej. Od wymiany sterownika 5000 km i błędów nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...