Skocz do zawartości

Problem z blokiem i szlifem.


Dawid555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Robie remont silnika w WRX 03r i mój szlifierz stwierdził że muszę mieć tłoki na drugi nad wymiar .Słyszałem ze bloki pasuja od 2,0 16v wolnossącego tylko trzeba zmienić wnetrzności :) czy to prawda?

 

Chciałem założyc tłoki HBR ale nie mogę znaleść nigdzie drugiego nadwymiaru , a w kute nie bardzo bym chciał iść.

 

Wolał bym znaleść nie podjechany blok i wtedy zrobić pierwszy szli na HBR-ach.Czy jednak iść w kute graty?jak myślicie?

 

Dodam tylko że mam zrobioną mape na 302km i 386nm.

 

Czy ta strona to jest coś w rodzaju etki z VW?

http://opposedforces.com/parts

 

Bo według tej strony blok od N/A wolnossaka pasuje do WRX turbo. :) no chyba że ja źle szukam :P


Mam uszkodzony blok tak że wyjdzie dopiero 2 szlif i mam 2 opcje do wyboru:

 

1. szukać innego bloku ( ponoc od wollnosącego 2,0l jest taki sam jak w wrx) i wkładać hbr

2.włożyć kute tłoki  na ciasnym pasowaniu

 

Którą opcje byście wybrali?

 

 

Bo ja sobie pomyslałem tak że zrobie opcje 2 bo ten blok sie do tego nadaje pojezdze do puki tłoki beda miały dosyć a przy następnym remoncie poszukam innego bloku.

 

Jak myslicie?

 

Dodam tylko że mam zrobioną mape na 302km i 386nm.

Edytowane przez Dawid555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie odpowiem Ci na Twoje pytanie, ale jak z ciekawości wygląda szlif cylindrów w subaru? Robi sie na nowo nicasil? Mój silnik po rozbiórce nie potrzebował na szczęście takich zabiegów, ale zacząłem się zastanawiać jak to jest robione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid555, HBRy na drugi nadwymiar są dostępne bez problemu, szukaj po numerze 12006AC380.

 

FrancGD, w Subaru nie masz Nicasilu. Szlifujesz, honujesz i tyle.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisałem w gogle ten nr cześci co poznałeś i wyskoczyły mi stare aukcje xbike z 2014 roku eh,nic nie mogę znaleść. chyba bede musiał założyć teraz kute a w przyszłości jak się wyjadą cylindry to kupie inny blok i pokombinuje z tym od wolnossacego silnika.


A drugi szlif w subaru to jest 92,50 czy 93,00 bo teraz zgupiałem jak patrze na te tloki na allegro? eh 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie tłoki wykonane ze stopu aluminium  4032  da się stosunkowo ciasno spasować jak na kuciznę,  tyczy się to nie tylko Mahle ale także i innych producentów. 

 

Co do bloku silnika to silniki EJ201  czyli  wolnossące  2.0 SOHC  od 99 wzwyż oraz  EJ205 w GT i WRX  są  identyczne, nr OEM 11008AA270   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie takiej informacji potrzebowałem :)  :yahoo: pasowanie tych tłoków to będzie coś około 0,04?Ori korby od WRX ile mocy znoszą? do 300km dają rade czy lepiej kupić od STI? bo i tak mam jedna do wymiany.

 

Ten nr OEM 11008AA270  bloku jest gdzieś wybity na bloku? bo nie kojarzę teraz a blok leży u szlifierza. 

 

Jak to jest z tymi kutymi tłokami przebiegi i eksploatacja? Trzeba rozgrzewać silnik zanim się ruszy czy jak bo nie miałem doczynienia z kucizną.Czy silnik faktycznie głośniej chodzi na ciasnej kuciźnie?

Edytowane przez Dawid555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak to jest z tymi kutymi tłokami przebiegi i eksploatacja? Trzeba rozgrzewać silnik zanim się ruszy czy jak bo nie miałem doczynienia z kucizną.Czy silnik faktycznie głośniej chodzi na ciasnej kuciźnie?

Ja do rajdówki wziąłem mocniejsze MAHLA do EJ25. Podobno są dużo bardziej żywotnie niż oryginały, ale wiadomo, że w EJ257 pękały półki w tłokach, więc to nic dziwnego.

 

W Strokerze 2,2 mam kute, ale nie wiem jakie. Po rozgrzaniu silnik trochę klekocze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik chodzi trochę głośniej. co do rozgrzewania to jak każde turbo przed pałowaniem rozgrzewasz; kuciznę zabijają krótkie odcinki na zasadzie odpalisz przyjedziesz 2km i gasisz. co do ilości km to bez przesady całej życie tym samochodem nie bedziesz jeździł. podstawą jest dobra obróbka i prawidłowe poskładanie każdy składa według swojejego widzimisię jedni luzniej drudzy ciaśniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

kuciznę zabijają krótkie odcinki na zasadzie odpalisz przyjedziesz 2km i gasisz

Jak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie takiej informacji potrzebowałem :)  :yahoo: pasowanie tych tłoków to będzie coś około 0,04?Ori korby od WRX ile mocy znoszą? do 300km dają rade czy lepiej kupić od STI? bo i tak mam jedna do wymiany.

 

Ten nr OEM 11008AA270  bloku jest gdzieś wybity na bloku? bo nie kojarzę teraz a blok leży u szlifierza. 

 

Jak to jest z tymi kutymi tłokami przebiegi i eksploatacja? Trzeba rozgrzewać silnik zanim się ruszy czy jak bo nie miałem doczynienia z kucizną.Czy silnik faktycznie głośniej chodzi na ciasnej kuciźnie?

Numeru OEM na bloku nie ma wybitego.

 

Korbowody wrzuć sobie z STI wytrzymują  spokojnie okolice do 350 km czyli więcej niż wrx wygeneruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm czyli z żywotnością kutych nie jest tak źle jak myślałem :)

Przed upalaniem to wiadomo że trzeba rozgrzać wodę i olej a tak przed ruszeniem też najlepiej rozgrzać troche silnik na kutych tłokach czy można od razu spokojnie jechać ?

Mówisz że krótkie odcinki zabijają kuciznę (ma to sens bo czesto nie dogrzany silnik) a co z trasą?Czy lepiej w trasę nie śmigać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem części :

Wał spec C

korby STI ej25

Tłoki mahle motorsport 92:50

panewki główne king racing

panewki korbowodowe mahle specyfikacja wrc

 

Teraz pozostaje zawieść wszystko do szlifierza i czekać :)

Jak myślicie jakie pasowanie do tych tłoków będzie najlepsze tak aby silnik nie pił dużo oleju? 

Ten który mi sprzedawał proponował 0,05 ale czytałem że inni robią nawet na 0,04 co o tym myślicie? Może sami macie takie tłoki i wiecie jakie macie pasowanie?

 

Dodam że blok i głowice zostaną w seri po obróbce.

 

Czy ten specyfik jest dobry do składania silników?

http://allegro.pl/millers-assembly-lube-olej-do-skladania-silnikow-1-i6703741405.html

Edytowane przez Dawid555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...