Skocz do zawartości

Głupie pytanie


DAYCO

Rekomendowane odpowiedzi

Subarowy joke, krotochwila podszyta dowcipem. Ze w sensie jak wiskoza sprawna to SAWD nawet rezerwą kreci.

Ale nie ma śmiacia- sam widziałem jak znajomy po tym jak to usłyszał targal podłogę i po wnece świeciło latarka:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dccd jest tylko w centralnym dyfrze więc tryb 4x4 rolek (lewe koło do przodu a prawe do tyłu lub na odwrót) powoduje że centralny dyfer wogole nie dostaje obrotów więc nie pracuje, a nawet jeśli by dostawał obroty to pełne rozpięcie wogole mu nie zaszkodzi.

Problem dotyczy tylko dyfrów na osi i tylko z wiskozą oraz wstępnie spiętą płytką. Torsen też powinien przejść ten test bez uszczerbku na zdrowiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie daję kręcić wiskozą na rolkach . Ale dyskusja o pracy wisko przypomina taką o oponach.  Czy jadąc ostro  niszczymy opony ,czy tylko je mocniej zużywamy? Na jednoosiowych rolkach  hamulcowych wisko po prostu ciężej pracuje ,ale krótki test jej nie zabije ,chyba ,że już pada i akurat nadejdzie kres.California prawidłowo opisał z jedym wyjątkiem - wisko nie tyle wyrównuje prędkości ,ale tylko usiłuje to robić , bo jest za słabe w stosunku do oporów ,które musiałoby pokonać ( na lodzie będzie łatwiej).

 

Jeśli diagnosta kręci  jednym kołem os z wiskozą i w inną stronę niż drugim , bo ma funkcję 4x4 i gada .że to wsio OK - to nie wie co robi.

@@Krzychu24,

Jeśli kręciłeś tylnym kołem to te wyniki co podajesz świadczą o istnieniu co najmniej tylnej szpery ,a  o centralnej  nie można nic przy takiej próbie powiedzieć  ( bo  tu mają znaczenie wzajemne opory ruchu przełożenia głównego  względem oporów w dyfrze centralnym , wałkach i zazębieniach i oleju w skrzyni. )  Jeśli  dyfrze bez wisko te ostatnie będą duże to zakręcą przelożeniem głównym robiąc za szperę ( i też przednią osią) Ale szansa tego przypadku  jest mała , więc wisko raczej masz. :)

 

 

@@4mamut,

Na takie myjnie nie jeżdżę , i racja – nic dobrego ,ale pewnie dużo mocniej szpery pracują gdy lecisz szybko z hamowaniami i chwilowymi blokadami kół . Wtedy masz nagłe zatrzymania jednej osi ,ąlbo koła -  i po puszczeniu hamulca nagłe rozpędzenie kół . Wtedy też cierpi napęd mechanicznie –półosie itd.  Takie uderzenia to mocne siły , dlatego jeśli ktoś może to lepiej jeździć z ABS. ( też wali ,ale ta szybkozmienność daje chyba mniejsze obcążenia niż te co piszę wyżej).

 

Lepszego roku 2017 dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

California prawidłowo opisał z jedym wyjątkiem - wisko nie tyle wyrównuje prędkości ,ale tylko usiłuje to robić , bo jest za słabe w stosunku do oporów ,które musiałoby pokonać ( na lodzie będzie łatwiej).

Zgadza się :) Tylko nie wisko konkretnie ale każda szpera, czy między osiami czy między kołami jednej osi

 

Z tymi rolkami to jakaś histeria zapanowała. Kręci jeden z drugim bąki na asfalcie, upala na śniegu a potem się zastanawia czy mu rolka (5-7km/h? ) na stacji nie ugotuje napędu.

Ja jeżdżę na stację gdzie to biorą pod uwagę, ale uważam, że konieczne nie jest.

Edytowane przez California
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...