recki Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 Subarowy joke, krotochwila podszyta dowcipem. Ze w sensie jak wiskoza sprawna to SAWD nawet rezerwą kreci. Ale nie ma śmiacia- sam widziałem jak znajomy po tym jak to usłyszał targal podłogę i po wnece świeciło latarka:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 Dccd jest tylko w centralnym dyfrze więc tryb 4x4 rolek (lewe koło do przodu a prawe do tyłu lub na odwrót) powoduje że centralny dyfer wogole nie dostaje obrotów więc nie pracuje, a nawet jeśli by dostawał obroty to pełne rozpięcie wogole mu nie zaszkodzi. Problem dotyczy tylko dyfrów na osi i tylko z wiskozą oraz wstępnie spiętą płytką. Torsen też powinien przejść ten test bez uszczerbku na zdrowiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 Ja też nie daję kręcić wiskozą na rolkach . Ale dyskusja o pracy wisko przypomina taką o oponach. Czy jadąc ostro niszczymy opony ,czy tylko je mocniej zużywamy? Na jednoosiowych rolkach hamulcowych wisko po prostu ciężej pracuje ,ale krótki test jej nie zabije ,chyba ,że już pada i akurat nadejdzie kres.California prawidłowo opisał z jedym wyjątkiem - wisko nie tyle wyrównuje prędkości ,ale tylko usiłuje to robić , bo jest za słabe w stosunku do oporów ,które musiałoby pokonać ( na lodzie będzie łatwiej). Jeśli diagnosta kręci jednym kołem os z wiskozą i w inną stronę niż drugim , bo ma funkcję 4x4 i gada .że to wsio OK - to nie wie co robi. @@Krzychu24, Jeśli kręciłeś tylnym kołem to te wyniki co podajesz świadczą o istnieniu co najmniej tylnej szpery ,a o centralnej nie można nic przy takiej próbie powiedzieć ( bo tu mają znaczenie wzajemne opory ruchu przełożenia głównego względem oporów w dyfrze centralnym , wałkach i zazębieniach i oleju w skrzyni. ) Jeśli dyfrze bez wisko te ostatnie będą duże to zakręcą przelożeniem głównym robiąc za szperę ( i też przednią osią) Ale szansa tego przypadku jest mała , więc wisko raczej masz. @@4mamut, Na takie myjnie nie jeżdżę , i racja – nic dobrego ,ale pewnie dużo mocniej szpery pracują gdy lecisz szybko z hamowaniami i chwilowymi blokadami kół . Wtedy masz nagłe zatrzymania jednej osi ,ąlbo koła - i po puszczeniu hamulca nagłe rozpędzenie kół . Wtedy też cierpi napęd mechanicznie –półosie itd. Takie uderzenia to mocne siły , dlatego jeśli ktoś może to lepiej jeździć z ABS. ( też wali ,ale ta szybkozmienność daje chyba mniejsze obcążenia niż te co piszę wyżej). Lepszego roku 2017 dla wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 (edytowane) California prawidłowo opisał z jedym wyjątkiem - wisko nie tyle wyrównuje prędkości ,ale tylko usiłuje to robić , bo jest za słabe w stosunku do oporów ,które musiałoby pokonać ( na lodzie będzie łatwiej).Zgadza się Tylko nie wisko konkretnie ale każda szpera, czy między osiami czy między kołami jednej osi Z tymi rolkami to jakaś histeria zapanowała. Kręci jeden z drugim bąki na asfalcie, upala na śniegu a potem się zastanawia czy mu rolka (5-7km/h? ) na stacji nie ugotuje napędu. Ja jeżdżę na stację gdzie to biorą pod uwagę, ale uważam, że konieczne nie jest. Edytowane 2 Stycznia 2017 przez California Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 (edytowane) del Edytowane 2 Stycznia 2017 przez diuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się