lmilczarek Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Witam, kolejny subaru do mojej kolekcji zbliża się wielkimi krokami, chciałbym więc też zasięgnąć coś z Waszych cennych doświadczeń i tak chodzi mi o wasze opinie eksploatacyjne dla tych wariantów (waham się) oraz Wasze przykładowe koszty serwisowania planowego/nie planowego dla takich aut z roczników 2011-2013 : a)Outback 3.6 wersja z europy - ma s# "pokretełko" buja się w 8,1 sek do setki (pedał w podłogę) , nie znam jednak elastyczności np. 60-100, 80-120,80-160 tak w praktyce na co dzień. Jak wypada tu jakość wyprzedzania ? czy tylko piłując gazem na maxa, da się jakoś bujnąć te jednostkę ? np.80-120 w 5 sekund ???? Ustaliłem natomiast że 3.6 da się w miarę bez problemu zagazować (BRC za 5 tyś PLN) - potwierdzicie ? Jak inne przypadłości te dobre i złe dla tej jednostki ?Podobno nie pije oleju, a typowy serwis olejowy to 1000 PLN. (???) Nie trzeba nic inwestować "na dzień dobry" by pare lat pojeżdzić. b)Legacy 2.5GT turbo kombi - ustaliłem że trzeba zrobić kute tłoki+ich osprzęt ,sprawdzić wał,short blok, dać lepsze grubsze uszczelki pod głowicą ,wydajniejszą chłodnicę, ew.nowe turbo jak luzy są -- generalnie "zrobić silnik" - wpakowanie 13.000-16.000 PLN da gwarancję ładnych paru lat spokojnej i DYNAMICZNEJ jazdy. Osiąga bez problemu 6,2 do setki elastyczność 60-100,80-120 w 4,5-5,0 sekund.swobodnie. Podobno jest możliwośc zagazowania ale nie mam potwierdzenia.Typowy serwis olejowy 1000,00 PLN Dla obu spalanie mieszane podobne 11-12L/100km 50% miasto 50% trasa, bez korków warszawskich. A wasze spostrzeżenia ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Nie wiem czy w 3.6 coś się zmieniło ale jeżeli nie to H6 do gazu średnio się nadaje. Oczywiście zaoszczędzisz na kosztach paliwa ale zwiększa się częstotliwość regulacji luzów zaworowych zatem finalnie podobno wychodzi nadal trochę taniej niż benzyna ale nie jest to spektakularna różnica. To co napisałeś odnośnie silnika 2.5 to niby prawda, ale raczej nie ma sensu taki zabieg robić na dzień dobry tylko poczekać aż klęknie. Weź pod uwagę to że ludzie raczej nie wchodzą na forum żeby założyć temat "W moim 2.5 wszystko gra, dzięki za uwagę", w związku z tym skala pewnych typowych usterek jest wyolbrzymiona. Może się okazać że kupisz 2.5GT turbo i będziesz przez 5lat jeździć bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) na papierze OBK 3.6R ma chyba 7,5s do setki... moim zdaniem wiele zalezy od typowego sposobu uzytkowania i osobistych preferencji: jezeli glownie jezdzisz po rownych drogach i wiekszy przeswit nie jest Ci potrzebny, to bez namyslu bierz GT, jezeli zas lubisz SUV'y, to bierz OBK - dla mnie proste i jednoznaczne jak 2+2 GT daje wieksze pole do popisu pod katem ew. modyfikacji - jak kleknie silnik, to przy okazji mozna go podlubac, zrobic remap, poprawic zawieszenie, etc. Edytowane 20 Grudnia 2016 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Outback 3.6 na dwójce ciągnie do 120 na trójce 180-190. W trybie S i S# przy gazie w podłodze jeszcze w okolicach 90-100 zrzuca do dwójki. Gdzieś na youtubach widziałem film gdzie ktoś mierzył i 80-120, na dwójce wychodziło około 5.4s. Jak jeździ żona w trybie 100% Warszawa 12-12.5L/100km. Trasa w trybie tempomat 120, zabudowany 70, wyprzedzanie z gazem w podłodze 10-10.5L/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lmilczarek Opublikowano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) na papierze OBK 3.6R ma chyba 7,5s do setki... moim zdaniem wiele zalezy od typowego sposobu uzytkowania i osobistych preferencji: jezeli glownie jezdzisz po rownych drogach i wiekszy przeswit nie jest Ci potrzebny, to bez namyslu bierz GT, jezeli zas lubisz SUV'y, to bierz OBK - dla mnie proste i jednoznaczne jak 2+2 GT daje wieksze pole do popisu pod katem ew. modyfikacji - jak kleknie silnik, to przy okazji mozna go podlubac, zrobic remap, poprawic zawieszenie, etc. Wiem ogladałem papiery tam stoi 7,5 sek --- nawet na polskiej stronie subaru to jest napisane w historii modeli.3.6 był w polskiej ofercie - co ciekawe bo teraz tylko usa/canada. Co do sprintu powiedziano mi że to "teoria"..... może kolega "Bywalec" coś powie -- bo ma, mi powiedziano że 8.1-8,3 sek. ma ten model w praktyce. Cóż wolnossące silniki nie są mistrzami sprintu i elastyczności.Turbo to turbo.Są za to bezproblemowe. Koledzy z filii warszawa poznańskiego mapteku rzekli mi o 2.5L GT : "nie pytać że tłoki pękna...tylko pytać kiedy...." Robię duże trasy więc nie mógł bym jeżdzić ze świadomością "to dziś - dziś peknie tłok i wydmucha uszczelkę", robił bym od razu kucie silnika, turbo i uszczelkę ,....do ceny zakupu plus 15.000 i po kłopocie - wariant zakupu z modernizacją. Najgorsze jednak jest to ze ceny obu wariantów z tego samego roku są PODOBNE. Najlepiej koledzy to jak by nowy outback miał silnik 2.0 DIT z forestera.temat tego postu był by 100% zbędny. Edytowane 20 Grudnia 2016 przez lmilczarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 W Chinach jest dostępny Outback z 2.0 DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 (edytowane) L GT ma Bilsteiny sprawują się super ale przy pewnym przebiegu należy liczyć się z wymianą. Z drugiej strony w OBK jest samopoziomowanie i wymiana amorów nie będzie tania. Jeżeli szukać L GT to tylko wersję EU. Porównywałem z US i jest lepiej wykonane, inaczej zestrojone. Moja subiektywna opinia jeździ się zdecydowanie lepiej. Edytowane 21 Grudnia 2016 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lmilczarek Opublikowano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 W Chinach jest dostępny Outback z 2.0 DIT ciekawostka -- tam sie jedzi po prawej stronie ? ciekawe w jakim jezyku maja cały interface, są firmy co to potrafią sprowadzić z Chin ??? znacie je ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 (edytowane) W moim Legacy GT zmierzyłem przyspieszenie 60-100 i wyszło 3.3s, a 80-120 wyszło 4.5s (GPS, 5hz, a nie według licznika). Tylko to jest fragment pomiaru od 0 do 160, a nie start przy jeździe ze stałą prędkościa 60/80 km/h. Poza tym jak dla mnie jest to auto wystarczająco szybkie i komfortowe. Dość sztywny więc nie buja za bardzo w zakrętach. Amerykański Legacy GT nie ma amortyzatorów Bilsteina, ma skrzynię manualną i był oferowany tylko jako sedan. Nie wiem jak z tym pękaniem tłoków, ale ten silnik chyba trochę się różni od poprzedników (tłoki są inne niż np w WRX 2009 i inne niż we wcześniejszych WRX'ach). Tych aut sprzedało się 40 szt w Polsce więc trudno o jakieś rozsądne statystyki awaryjności. Edytowane 22 Grudnia 2016 przez JJacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lmilczarek Opublikowano 22 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 (edytowane) Piękne rezultaty !!! ile auto ma nalatane ??? ciekawi mnie teraz czy Outback 3.6 zbliży się choć trochę do Twoich osiągów - liczę że kolega ALPIN - Bywalec poda co potrafi jego bryka 60-100 i 80-120. Szukam firm - eksporterów aut z China ale póki co nic, Outback 2.0 DIT tylko w Chinach i jest to b.ciężko zrozumieć. Co za polityka Subaru ? Nie chce mi się wierzyć że auto z takim silnikiem nie sprzedało by się w USA/Kanadzie/EU. Mam pytanie do kolegi JJacka - jak wypada realne spalanie w wawie ? jak na highway ? mix ? Edytowane 22 Grudnia 2016 przez lmilczarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Amerykański Legacy GT nie ma amortyzatorów Bilsteina, ma skrzynię manualną i był oferowany tylko jako sedan. manuale 6MT to pewnie jedne z najbardziej poszukiwanych wersji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 (edytowane) Spalanie w Warszawie mam od 13 do 15l, ale ja jeżdżę spokojnie. Jak się jeździ obwodnicą to bliżej 13l, a jak w korkach to może być i ponad 15l. Na drogach krajowych pali mi w okolicy 9-10l (100-110 km/h). Na ekspresówkach i autostradach przy 130-140 km/h spali w okolicy 10-11.5l. Średnia od początku jak nim się poruszam (25 tys km) to 12.1. Auto ma w tej chwili około 145 tys km przejechane. Tutaj jest jeszcze jeden temat https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/87666-zakup-subaru-legacy-25-gt-wersja-v/?view=findpost&p=2443288, zacytuję kolegę Bosmana: - spalanie od 9l (przepisowa jazda poza zabudowanym), ale typowo na krajówkach z częstym wyprzedzaniem ok.11l. - autostrady zależy jak wiatr powieje, przy 140km/h 10-11, przy 150: 11,5,przy 160 12-12,5l, przy 170 13-14l. - miasto 14-15l latem, zimą więcej. Średnia z ostatnich kilkunastu tysięcy km wychodzi mi 12,2 l/100km Myślę, że taki Outback 3.6R ma ciut gorsze przyspieszenie, ale bez przesady. 60-100km/h to będzie pewnie z 4s a 80-120km/h 5s może 5.5s, przy takim pomiarze jak ja zrobiłem. Adam12 ta skrzynia manualna nie ma nic wspólnego z tą z STI. Taka sama była w europejskim Legacy 2.0 i Outbacku 2.5. Jest dłuższa niż ta w STI. Na pewno plusem jest to że jest manualna , ale ja na automat w LGT nie narzekam. Edytowane 23 Grudnia 2016 przez JJacek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 (edytowane) Adam12 ta skrzynia manualna nie ma nic wspólnego z tą z STI. Taka sama była w europejskim Legacy 2.0 i Outbacku 2.5. Jest dłuższa niż ta w STI. Na pewno plusem jest to że jest manualna , ale ja na automat w LGT nie narzekam. czyli jest 5MT? Jakiś czas temu jak szukałem GT z Mt dla siebie wydawało mi się że był w Niemczech przytargany z US notabene strasznie rozbity z 6MT. Chyba że to była jakaś rzeźba. Tak czy inaczej jeżeli jest 5MT to może być lekko słaba bo to pewnie wersja z WRX'a. ale bez przesady. 60-100km/h to będzie pewnie z 4s a 80-120km/h 5s może 5.5s, przy takim pomiarze jak ja zrobiłem. w trakcie testowania GT My10 spec Eu wydawał się zbierać znacznie lepiej od OBK 3.6. Zwłaszcza w przedziale 80 - 160km/h. Ale to może być tylko złudzenie. Edytowane 23 Grudnia 2016 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alpin Opublikowano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2016 Udało mi się zrobić trochę pomiarów. Drogi nie odśnieżane i nie posypane. Mierzone programem Speed Logic Lite telefon Samsung S5Plus. Nie mam pojęcia na ile dokładny jest taki zestaw. Na pomiary do 160 nie ma mowy, tu gdzie teraz jestem jest za ślisko na razie. http://i.imgur.com/kCJmHws.jpg http://i.imgur.com/3qW5DK3.jpg http://i.imgur.com/OGTwVqV.jpg 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 Adam12 nie jasno napisałem. To jest taka sama skrzynia jak w Legacy 2.0 i Outback 2.5 od 2010 roku, sześciobiegowa, ma tylko dłuższą 5 i 6 tkę. Zobacz te linki: http://web.archive.org/web/20090911231756/http://www.subaru-global.com/10legacy_spec_wagon.html 1st 3.454 2nd 1.947 3rd 1.296 4th 0.972 5th 0.825 6th 0.695 Final drive axle ratio 4.111 http://www.cars101.com/subaru/legacy/legacy2010.html 2.5i, Premium, 6 speed manual: 1 3.454; 2 1.947; 3 1.296; 4 0.972; 5 0.825; 6 0.695; final 4.111 2.5GT turbo 6 speed manual: 1 3.454; 2 1.947; 3 1.296; 4 0.972; 5 0.782; 6 0.666; final 4.111 Alpin świetne wyniki! Jedyny minus pomiaru to ten GPS wewnętrzny ze słabym odświeżaniem (1 hz), ale wydaje mi się, że przy zwykłym przyspieszaniu w linii prostej błąd nie powinien być duży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lmilczarek Opublikowano 3 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) co do pomiarów : 0-100 i 80-100 z tabeli powyżej -- takie wyniki są jak super pewnie lepiej jak dieslu ponad 2.5L lub hybrydzie lexa rx 450, brawo to --- dobre rezultaty !!!! deptania przy tym jest bo turbo nie ma ale nieźle naprawdę. 7.5 sek do 100 przy braku turbo jest naprawdę ok. 60-100 tez będzie 5 sekund może 4.5.spoko dzięki za wyniki pomiarów.mysle ze 80-120 i 60-100 zbliza się do legacy gt , gorzej jest tylko 0-100 gdzie turbo w legacy daje 2 sek lepiej.tak to z tabelek wynika.no ale turbo to jakiś problem a tu go nie ma - coś za coś. Edytowane 3 Stycznia 2017 przez lmilczarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się