Skocz do zawartości

Subiektywne i obiektywne roznice: '97-02, a '02-06 Forester


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

Lisek, bo ja zauważam subaraki i nawet patrzę na nie chwilę w nadziei na jakąś reakcje... Pod tym względem jest naprawdę słabo w tym naszym mieście. W takim np. Poznaniu udało mi się spotkać całą rodzinę w OBK machającą do WRXa mimo obcej dla nich rejestracji. Salon powinien wprowadzić szkolenia dla użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na oslonie przeciwslonecznej kolo tych wszystkich zakazow,nakazow powinni umiescic info OBOWIAZKOWO POZDRAWIAJ INNE SUBARAKI zeby ludziki wiedzialy co robic i pamietaly:)

W naszym miescie wysyp Foresterów jest dość duży,Robert Matkowski z salonu mówił,ze od kiedy istnieje salon sprzedał 100 aut, ostatnio nawet Tribece sprzedał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym miescie wysyp Foresterów jest dość duży

 

Moze tylko w jakiejs jednej konkretnej dzielnicy? Czasem widuje 2 egzemplarze (oba zdaje sie MY'05) w okolicach teczowej, czasem gdzies cos w centrum, ale odnosze wrazenie, ze to wciaz te same auta. Starego Forka widzialem tylko raz na parkingu przed Liroy Merlin (zdaje sie czerwony byl). Na krzykach (~ south parku) nie widzialem jeszcze nigdy zadnego (jedynie WRX na raclawickiej czesto parkuje - pewnie wlasnosc szefa firmy reklamowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribeki po prezentacji w galerii poszły 4, zdaje się.

Fakt, że Forysiow nowych trochę we Wrocku jest, lecz z drugiej strony to ogólnie kierowników SUBARYN na odcinku Wrocek Rawicz jakos ręce bolą, jak przez CB zagadasz, to się nie odzywają....

Robert powinien jakieś szkolenie przy piwie i ognisku zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo Forkow nowych i starych, podraze jeszcze ten temat. Jak jedzie sie za Forkiem nowym (plaskata oska rzecz jasna), to Forek wydaje sie bardzo wysoki i z bardzo duzym przeswitem. Tego wrazenia nie ma przy staryn Forku - czy to przeswit jest mniejszy, czy amorki nie domagaja, czy tez moze to kwestia innego zderzaka, ktory w nowym forku jest bardziej sciety ku gorze i odslania dyfer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo Forkow nowych i starych, podraze jeszcze ten temat. Jak jedzie sie za Forkiem nowym (plaskata oska rzecz jasna), to Forek wydaje sie bardzo wysoki i z bardzo duzym przeswitem. Tego wrazenia nie ma przy staryn Forku - czy to przeswit jest mniejszy, czy amorki nie domagaja, czy tez moze to kwestia innego zderzaka, ktory w nowym forku jest bardziej sciety ku gorze i odslania dyfer?

Prześwit jest trochę większy.

W wersji n/a:

MY’97-02 miał 19 cm,

MY’03-05 miał 19 cm,

MY’06 ma 20,5 cm.

Nie wiem tylko, czy te 1,5 cm różnicy zauważysz. W starszych samochodach mogą być rzeczywiście dodatkowo problemy ze zużyciem zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekopalem juz forum wzdluz i wszerz, ale nie doczytalem sie takiego porownania (bylo tylko '03 a '05) - oczywiscie z perspektywy dzisiaj: Forester np. '99, a '05. Roznice techniczne, specyfikacji, subiektywnego wrazenia itd.

 

Podjalem juz decyzje o staniu sie posiadaczem najbrzydszego auta na parkingu firmowym i w okolicy zamieszkania (jedynie Impreza 2.0 N/A Kombi MY'00/01 by mnie od tego mogla odwiesc od tego), czyli Forestera 2.0 N/A MY'99/00. Chce sie tylko upewnic (docelowo za 2-3 lata chce zanabyc Forka '05/06), ...

 

Olleo, ja mam podobne plany jak ty, z tym że już je zmieniłem. Chciałem kupić Forysia 00 01 już w tym roku ale zdecydowałem że poczekam jeszcze 1 lub 2 latka (w zależności od mocy budżetu domoego;) i zakupię 05/06. Nie jeżdżę co prawda Nubirą tylko Imprezą Kombi 2000 ale chciałbym Forestera i już. Może nie warto się napinać jeśli Nubira daje radę (ile za nią dostaniesz teraz ?) i poczekać jeszcze te 2 latka i kupić nowszego(3,4 latka) z mocniejszym silnikiem a i wybór powinien być większy - podejrzewam że część z tych wrocławiaków będzie wymieniać samochody za 2 latka ? W tej chwili kupisz np. jeśli 99 - 8 latka i będzie trudno o sprawdzony egzepmlarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo Forkow nowych i starych, podraze jeszcze ten temat. Jak jedzie sie za Forkiem nowym (plaskata oska rzecz jasna), to Forek wydaje sie bardzo wysoki i z bardzo duzym przeswitem. Tego wrazenia nie ma przy staryn Forku - czy to przeswit jest mniejszy, czy amorki nie domagaja, czy tez moze to kwestia innego zderzaka, ktory w nowym forku jest bardziej sciety ku gorze i odslania dyfer?

 

Sprobuje wyjasnic blizej o co mi chodzi:

subaru_forester_2005_03_s.jpg

C2077275_5.jpg

subaru_forester_2005_02_s.jpg

C2055031_1.jpg

subaru_forester_2005_01_s.jpg

C2022925_2.jpg

 

@Grzegorz

Raczej nie =)

 

p.s. nie wie ktos, gdzie moglbym dostac takie nakladki plastikowe na nadkola, gdybym juz kupil forka?

156652284_3

606m11-3.jpg

Podoba mi sie jeszcze taka oslona szyby tylnej (przeciwsloneczna?!?), chlapacze (w uzywkach cos rzadko je widze) oraz ewentualnie bagaznik dachowy sympatycznie wyglada:

rear-side.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematem "Forester" zajmowalem sie przez kilka ladnych dni. Najstarszych modeli nie warto kupowac, chyba ze chcemy bardzo tanie auto ktorego nie zal np.: do lasu. Silnik 2.0 mial od konca 1998 125 KM i jest zdecydowanie lepszy od wersji 122 KM. Z kolei nadwozie od konca 2000 jest w pelni ocynkowane, poszezony jest tez rozstaw kol, te modele sa zdecydowanie lepsze od pierwszych. Zreszta Subaru nawet w tym samym modelu wprowadza co roku jakies zmiany, wiec mozna przyjac ze im mlodszy rocznik tym lepsza technika w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam kodu silnika, modele na Europe maja ten silnik od konca 1998 roku, ma nie tylko wieksza moc, ale i wiekszy moment obrotowy dostepny przy nizszych obrotach. Zuzywa mniej paliwa. Robilem probna jazde takim autkiem, calkiem fajnie chodzi.

Natomiast jesli chodzi o modele od MY03, to nowe nadwozie jest o wiele sztywniejsze, a wiec jest bezpieczniejsze i cichsze. Do tego dochodza wersje modeli, ja szukalem tylko GX lub Turbo, chcialem miec dach otwierany i boczne poduszki. Nawet znalazlem Turbo MY99 w nie najgorszym stanie, ale w koncu zona stwierdzila ze lepiej kupic nowszy model jesli chcemy kilka lat nim pojezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ma zmienne fazy rozrządu przez co jego charakterystyka bardziej mi pasuje, przy 3tys zaczyna rześko przyspieszać:) Z tego co wiem zmienne fazy maja tez na celu zmniejszeniu zuzycia paliwa. Ciezko oceniac jego zywotnosc bo niedawno wszedl na rynek,za 2-3 lata gdy pojawia sie auta z przebiegiem 100-150 tys bedzie mozna cos powiedziec,ja ma 26tys i na razie bez usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma nie tylko zmienne fazy rozrzadu, ale tez zmienna pojemnosc ukladu dolotowego i wydechowego. Gwarancje masz na 100 tys km i tyle na pewno wytrzyma, mysle ze i 150 tkm nie bedzie problemem. Ale watpie by osiagnal 300-500 tkm bez usterek, jak stare silniki Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. nie wie ktos, gdzie moglbym dostac takie nakladki plastikowe na nadkola, gdybym juz kupil forka?

 

Te nakładki to wyposażenie dodatkowe, można kupić w serwisie ale lepiej upolować uzywane, bo ja akurat mam takie i brakuje mi tylko jednej, małej na nadklolku z tyłu i w serwisie powiedzieli mi że ten kawałek plastiku kosztuje 230 zł :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 tys zrobie nim napewno,tzn chciałbym,potem pojdzie na sprzedaz.W ktoryms watku ktos pisal o Legacy ktore przejechalo 800 tyś km.

 

To byl Outback z silnikiem 2.5 bez super nowoczesnej techniki :wink:

Wydaje mi sie ze na trwalosc Subaru najwiekszy wplyw ma serwisowanie, a szczegolnie wymiany i gatunek oleju. W USA gdzie robi sie wieksze przebiegi niz u nas kaza w Subaru wymieniac olej co 3000 mil, za to w Europie wydluzyli czas wymiany na 15000 km. Chyba bede wymienial co 10000 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe... pozatym olej z wymiana jest tam o wiele tanszy niz w Europie. W Legacy wymienialem olej co 10 tkm, dalo sie odczuc za kazdym razem ze wymiana jest konieczna. Fakt ze jezdze duzo po miescie, a na autostradzie przewaznie powyzej 160... wiec i olej jest bardziej obciazony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...