Yeti1989 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Witam wszystkich! Zakupiłem jakiś czas temu ładne Subaru Legacy z 2008 roku z importu (Reich). Aktualnie autko ma 103k km (udokumentowanyi sprawdzony) czyli ogólnie niezbyt wiele. Piszę ten post, ponieważ mój problem może mieć związek z wadą fabryczną tych silników i chciałbym się upewnić, że to na pewno to. Mianowicie po krotkim czasie używania silnik przestał pracować. Mechanik orzekł, że silnik trzeba wyjąć i obejrzeć uszkodzenia. Moja reakcja bezcenna - "ale Panie jak wyjąć silnik do oględzin?" Diagnoza mechanika: uszkodzony cały układ korbowo tłokowy, tj. panewki, wałki rozrządu, głowice itd. No to jak to mądry Polak pomyślałem naprawi się i będzie jeździło. I niespodzianka, ceny zwaliły mnie z nóg... Suma naprawy silnika przekroczyła ponad 20000 pln gdzie cały samochód jest wart może kilka tys. więcej. I tu moje pytanie: czy ktoś jeszcze miał podobny problem z silnikiem i jak go rozwiązał? Czytałem kilka postów na forach i ciekaw jestem jak Subaru odnosi się do (przypuszczalnie) wady konstrukcyjnej silnika i czy coś robi w tej kwestii? Z góry dziękiję za odpowiedzi jak i odnośniki do podobnych spraw, których ja nie znalazłem. pozdrawiam Y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Kolego, opisałeś klasyczny przypadek padnięcia diesla. Naprawa jest droga ponieważ wiąże się z wymianą bloku silnika, niestety nie da się inaczej tego naprawić. Gdyby auto było krajowe i serwisowane w ASO, to można liczyć na gest SIP'u. Natomiast w Twoim przypadku musisz uporać się z naprawą sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 SIP to powinien jakąś kampanie zrobić ogólnopolską i wielkimi banerami oplakatować miasta i wsie, coby każdy sobie wbił do głowy że Subaru + diesel = płacz i zgrzytanie zębów. Tak żeby nie cierpieć dalej wizerunkowo. Nie zaświeciła Ci się lampka jak kupowałeś diesla że cena podejrzanie niska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 O masz.... następny.... @@Yeti1989, niestety rzeczywistość jest taka, że jak się zamkniesz w 20 tysia to okazja i nie było żadnych historii dodatkowych. Trzeba było poszukać na tym forum przed nabyciem.... Jest parę wątków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz_Palermo Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 A masz może książkę serwisową, z wbitymi wszystkimi przeglądami? Jeżeli tak to może warto się odezwać do niemieckiego serwisu, albo do Dyrekcji w Polsce. W którymś wątku chyba była informacja że w ramach porozumienia akceptują niemiecka gwarancję i może jakoś będą mogli pomoc w zorganizowaniu gestu od niemiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yeti1989 Opublikowano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Witajcie, Dzięki za wszyskie odpowiedzi. Mam książkę serwisową ze wszystkimi pieczątkami itp. Myślę, że zaryzykuję i podroczę się z SIP w PL, jak nie to trudno. Spróbować warto. Mam znajomych w niemczech, może oni coś pomogą... zobaczymy. W każdym razie dzięki K. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meteor Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 (edytowane) zamiast remontować wolałbym chyba drugi silnik kupić. W zależności od dalszego zamiaru co do eksploatacji albo "tańszy" i znowu ryzykować albo droższy już dość dużą pewnością eksploatacji, ...to oczywiście jakby się tego silnika nie udało wymienić na ludzkich warunkach! Edytowane 26 Września 2016 przez Meteor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 To chyba nie patrzyłeś na ceny używek 15tyś za silnik nie wiadomo jakiego pochodzenia i bez gwarancji ile pochodzi to nie taka opłacalna opcja. Lepiej zrobić od podstaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Jeszcze jedno - nigdy oficjalnie nie stwierdzono wady fabrycznej. Od strony prawnej ten wątek jest ślepy. Możesz tylko liczyć na przychylność Dyrekcji i układy w Subaru Deutchland, Osobiście pisałbym do Dyrekcji na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yeti1989 Opublikowano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Witajcie ponownie. Zobaczymy co się uda wskórać. Postaram się poinformować o efektach K. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się