Henryk82 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Witam, Co może być przyczyną że w Tribece 3,0 H6 2006 wersja USA nie chce zasysać płynu z zbiorniczka wyrównawczego pomimo że wężyk jest drożny a korek w chłodnicy wymieniony na nowy bo w starym uszczelka była już sparciała. Za wszelkie informację pomocne w ustaleniu przyczyny będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegat Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Wymieniałeś płyn? Nie zasysa ze zbiornika a czy przybywa jak auto się rozgrzeje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Jeśli masz na myśli zwiększanie objętości w zbiorniczku poprzez przeciek oleju przy UPG to nie , płyn czysty brak tłustych śladów oleju w płynie. Objaw dokładny jest taki: po zalani płynem do pełna w chłodnicy i przejechaniu się z domu do pracy (około 25 km) w chłodnicy brakuje płynu a w zbiorniczku wyrównawczym jest go za dużo , tak jak by nie zasysał go tym wężykiem co łączy zbiornik z chłodnicą przy korku. Były przypuszczenia ze wina tego jest korek i zasysa powietrze zamiast płyn bo uszczelka była już mocno zużyta. Korek wymieniony i się poprawiło ale nie w 100% bo nadal nie zasysa ale mniej niż na początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegat Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Mam na myśli to ze na rozgrzanym silniku w wyrownawczym powinno byc wiecej plynu niz na zimnym. Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka A jak odpalisz i odkrecisz korek to wywala plyn? Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka Ogrzewanie dziala? Chlodnica ciepla? Jak wlot i powrot na chlodnicy? Wlot goracy wylot cieply? Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.C Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Ale teraz powiedz czy w zbiorniczku płynu jest coraz więcej tzn wylewa się nim, czy tylko brakuje w chłodnicy? Bo jeśli w zbiorniczku jest ok to możesz mieć zapowietrzony układ przez ten stary korek i teraz wystarczy uzupełnić płyn w chłodnicy i wszystko wróci do normy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegat Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 (edytowane) Noi podstawowe pytanie czy masz pewnosc co do szczelnosci chlodnicy? Nieszczelność rowna sie ubytek plynu z chlodnicy jak mała to plyn odparuje od ciepla i nie widac wycieku, ciśnienie w układzie wypycha płyn na zewnątrz i nie zassa płynu ze zbiorniczka. Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka Edytowane 8 Września 2016 przez renegat 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Wygląda na upg, cisnienie z komory spalania idzie w uklad chlodzenia i wygania plyn a że uklad przez to nie jest szczelny nie zasysa plynu ze zbiorniczka,oliwka bedzie w porządku plyn tez zadnych dodatkow mie bedzie wykazywal. Zrób test na CO2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegat Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Ale teraz powiedz czy w zbiorniczku płynu jest coraz więcej tzn wylewa się nim, czy tylko brakuje w chłodnicy? Bo jeśli w zbiorniczku jest ok to możesz mieć zapowietrzony układ przez ten stary korek i teraz wystarczy uzupełnić płyn w chłodnicy i wszystko wróci do normy.Też prawda, może być poprostu zapowietrzony. Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Jeśli masz na myśli zwiększanie objętości w zbiorniczku poprzez przeciek oleju przy UPG to nie , płyn czysty brak tłustych śladów oleju w płynie. Objaw dokładny jest taki: po zalani płynem do pełna w chłodnicy i przejechaniu się z domu do pracy (około 25 km) w chłodnicy brakuje płynu a w zbiorniczku wyrównawczym jest go za dużo , tak jak by nie zasysał go tym wężykiem co łączy zbiornik z chłodnicą przy korku. Były przypuszczenia ze wina tego jest korek i zasysa powietrze zamiast płyn bo uszczelka była już mocno zużyta. Korek wymieniony i się poprawiło ale nie w 100% bo nadal nie zasysa ale mniej niż na początku. Jakas seria podobno miala za dlugi wezyk przelewowy i przysysal sie do dna zbiorniczka. Akcja naprawcza polegala na skroceniu przewodu o kilka cm i obcieciu go pod katem 45 stopni. Do testu wystarczy go o kilka cm wyciagnac ze zbiorniczka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 (edytowane) jeśli wszystko drożne to albo dziura w chłodnicy albo UPG. działanie tego układu jest takie, że jak auto po rozgrzaniu silnika wychładza się, to zasysany jest plyn ze zbiorniczka, natomiast jak mamy dziure w układzie to nie ma ciśnienia ... u mnie tak bynajmniej było, ale wiedziałem że z chłodnicą jest coś nie tak i jeździłem z rok, dwa, do czasu kiedy uszczelniacze już nie wystarczały. Chłodnica z robotą (wymagane zdjęcie zderzaka i całej reszty) to u mnie koszt był jakieś 1200, ale chlodnica ori. Edytowane 8 Września 2016 przez vtec 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 (edytowane) chłodnica jest nowa ma może z 5 miesięcy bo przy wymianie płynu w ASO połamali plastiki w starej chłodnicy i wymienili na nową oryg . tak że nieszczelność z Ojcem wykluczyliśmy , możliwe że wężyk za długi bo jak go wyciągałem to ciągłem ciągłem i ciągłem zastanawiając sie gdzie go tyle się mieści. Testu na co2 nie robiliśmy. Zobaczymy najpierw z tym wężykiem czy po obcięciu pod kątem się poprawi a jak nie to test na co2. W odpowiedzi na pytanie Paweł.C Płyn z zbiorniczka nie wylewa sie jest na poziomie lekko ponad max . Dzięki w imieniu Ojca za porady. Edytowane 8 Września 2016 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Tu jest orginalny TSB na ten temat: 09-52-08 Coolant Overflow -- hose revision and rad cap cleaning .pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.C Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Sprawdź ten wężyk, może faktycznie za długi. W drugiej kolejności dolej płynu do chłodnicy i patrz co się dzieje, wygląda na mocno zapowietrzony układ- prawdopodobnie przez uszkodzony wcześniej korek. UPG to już chyba na końcu bym podejrzewał. Według mnie zawsze zaczynam diagnozę od najprostszych rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Wężyk przycięty, teraz pozostaje nam czekać czy się poprawiło. UPG też bierzemy jako ostatnie z możliwości tym bardziej że nie ma bąbelków. Prawdopodobnie kumulacja wężyk i zapowietrzenie. Dzięki za sugestie i porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 18 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 W dniu 09/09/2016 o 14:45, ipsx82 napisał: Wężyk przycięty, teraz pozostaje nam czekać czy się poprawiło. UPG też bierzemy jako ostatnie z możliwości tym bardziej że nie ma bąbelków. Prawdopodobnie kumulacja wężyk i zapowietrzenie. Dzięki za sugestie i porady. Cześć, mam dokładnie ten sam problem. Korek wymieniony, bez poprawy. Udało Ci się ustalić przyczynę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Udało , początki UPG które pozwalały jeździć bez problemu w trasach dłuższych a po mieście w korku grzał sie momentalnie podczas każdego zatrzymywania na światłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 22 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2018 W dniu 18/05/2018 o 17:09, ipsx82 napisał: Udało , początki UPG które pozwalały jeździć bez problemu w trasach dłuższych a po mieście w korku grzał sie momentalnie podczas każdego zatrzymywania na światłach. No to u mnie chyba to samo, w dodatku idą bąble do zbiorniczka wyrównawczego.... dzięki. Mam nadzieję że dotrwa do Bożego Ciała, dopiero wtedy będę mógł to zrobić, a w tym czasie muszę jeszcze 700km przejechać - na szczęście tylko w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się