Skocz do zawartości

nie zasysa płynu chłodniczego z zbiornika wyrównawczego


Henryk82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

 

Co może być przyczyną że w Tribece 3,0 H6 2006 wersja USA nie chce zasysać płynu z zbiorniczka wyrównawczego pomimo że wężyk jest drożny a korek w chłodnicy wymieniony na nowy bo w starym uszczelka była już sparciała.

Za wszelkie informację pomocne w ustaleniu przyczyny będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli zwiększanie objętości w zbiorniczku poprzez przeciek oleju przy UPG to nie , płyn czysty brak tłustych śladów oleju w płynie. Objaw dokładny jest taki: po zalani płynem do pełna w chłodnicy i przejechaniu się z domu do pracy (około 25 km) w chłodnicy brakuje płynu a w zbiorniczku wyrównawczym jest go za dużo , tak jak by nie zasysał go tym wężykiem co łączy zbiornik z chłodnicą przy korku. Były przypuszczenia ze wina tego jest korek i zasysa powietrze zamiast płyn bo uszczelka była już mocno zużyta. Korek wymieniony i się poprawiło ale nie w 100% bo nadal nie zasysa ale mniej niż na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli to ze na rozgrzanym silniku w wyrownawczym powinno byc wiecej plynu niz na zimnym.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

A jak odpalisz i odkrecisz korek to wywala plyn?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Ogrzewanie dziala? Chlodnica ciepla? Jak wlot i powrot na chlodnicy? Wlot goracy wylot cieply?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz powiedz czy w zbiorniczku płynu jest coraz więcej tzn wylewa się nim, czy tylko brakuje w chłodnicy? Bo jeśli w zbiorniczku jest ok to możesz mieć zapowietrzony układ przez ten stary korek i teraz wystarczy uzupełnić płyn w chłodnicy i wszystko wróci do normy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi podstawowe pytanie czy masz pewnosc co do szczelnosci chlodnicy? Nieszczelność rowna sie ubytek plynu z chlodnicy jak mała to plyn odparuje od ciepla i nie widac wycieku,

ciśnienie w układzie wypycha płyn na zewnątrz i nie zassa płynu ze zbiorniczka.

 

 

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez renegat
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz powiedz czy w zbiorniczku płynu jest coraz więcej tzn wylewa się nim, czy tylko brakuje w chłodnicy? Bo jeśli w zbiorniczku jest ok to możesz mieć zapowietrzony układ przez ten stary korek i teraz wystarczy uzupełnić płyn w chłodnicy i wszystko wróci do normy.

Też prawda, może być poprostu zapowietrzony.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli zwiększanie objętości w zbiorniczku poprzez przeciek oleju przy UPG to nie , płyn czysty brak tłustych śladów oleju w płynie. Objaw dokładny jest taki: po zalani płynem do pełna w chłodnicy i przejechaniu się z domu do pracy (około 25 km) w chłodnicy brakuje płynu a w zbiorniczku wyrównawczym jest go za dużo , tak jak by nie zasysał go tym wężykiem co łączy zbiornik z chłodnicą przy korku. Były przypuszczenia ze wina tego jest korek i zasysa powietrze zamiast płyn bo uszczelka była już mocno zużyta. Korek wymieniony i się poprawiło ale nie w 100% bo nadal nie zasysa ale mniej niż na początku.

Jakas seria podobno miala za dlugi wezyk przelewowy i przysysal sie do dna zbiorniczka. Akcja naprawcza polegala na skroceniu przewodu o kilka cm i obcieciu go pod katem 45 stopni. Do testu wystarczy go o kilka cm wyciagnac ze zbiorniczka.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wszystko drożne to albo dziura w chłodnicy albo UPG. działanie tego układu jest takie, że jak auto po rozgrzaniu silnika wychładza się, to zasysany jest plyn ze zbiorniczka, natomiast jak mamy dziure w układzie to nie ma ciśnienia ... u mnie tak bynajmniej było, ale wiedziałem że z chłodnicą jest coś nie tak i jeździłem z rok, dwa, do czasu kiedy uszczelniacze już nie wystarczały. Chłodnica z robotą (wymagane zdjęcie zderzaka i całej reszty) to u mnie koszt był jakieś 1200, ale chlodnica ori.

Edytowane przez vtec
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodnica jest nowa ma może z 5 miesięcy bo przy wymianie płynu w ASO połamali plastiki w starej chłodnicy i wymienili na nową oryg . tak że nieszczelność z Ojcem wykluczyliśmy , możliwe że wężyk za długi bo jak go wyciągałem to ciągłem ciągłem i ciągłem zastanawiając sie gdzie go tyle się mieści. Testu na co2 nie robiliśmy. Zobaczymy najpierw z tym wężykiem czy po obcięciu pod kątem się poprawi a jak nie to test na co2. W odpowiedzi na pytanie  Paweł.C Płyn z zbiorniczka nie wylewa sie jest na poziomie lekko ponad max . Dzięki w imieniu Ojca za porady.

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ten wężyk, może faktycznie za długi. W drugiej kolejności dolej płynu do chłodnicy i patrz co się dzieje, wygląda na mocno zapowietrzony układ- prawdopodobnie przez uszkodzony wcześniej korek. UPG to już chyba na końcu bym podejrzewał. Według mnie zawsze zaczynam diagnozę od najprostszych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk przycięty, teraz pozostaje nam czekać czy się poprawiło. UPG też bierzemy jako ostatnie z możliwości  tym bardziej że nie ma bąbelków. Prawdopodobnie kumulacja  wężyk i zapowietrzenie. Dzięki za sugestie i porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 09/09/2016 o 14:45, ipsx82 napisał:

Wężyk przycięty, teraz pozostaje nam czekać czy się poprawiło. UPG też bierzemy jako ostatnie z możliwości  tym bardziej że nie ma bąbelków. Prawdopodobnie kumulacja  wężyk i zapowietrzenie. Dzięki za sugestie i porady.

 

Cześć, mam dokładnie ten sam problem. Korek wymieniony, bez poprawy. Udało Ci się ustalić przyczynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18/05/2018 o 17:09, ipsx82 napisał:

Udało , początki UPG które pozwalały jeździć bez problemu w trasach dłuższych a po mieście w korku grzał sie momentalnie podczas każdego zatrzymywania na światłach.

 

No to u mnie chyba to samo, w dodatku idą bąble do zbiorniczka wyrównawczego.... dzięki. Mam nadzieję że dotrwa do Bożego Ciała, dopiero wtedy będę mógł to zrobić, a w tym czasie muszę jeszcze 700km przejechać - na szczęście tylko w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...