Jump to content

nie zasysa płynu chłodniczego z zbiornika wyrównawczego


ipsx82
 Share

Recommended Posts

Witam, 

 

 

Co może być przyczyną że w Tribece 3,0 H6 2006 wersja USA nie chce zasysać płynu z zbiorniczka wyrównawczego pomimo że wężyk jest drożny a korek w chłodnicy wymieniony na nowy bo w starym uszczelka była już sparciała.

Za wszelkie informację pomocne w ustaleniu przyczyny będę wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz na myśli zwiększanie objętości w zbiorniczku poprzez przeciek oleju przy UPG to nie , płyn czysty brak tłustych śladów oleju w płynie. Objaw dokładny jest taki: po zalani płynem do pełna w chłodnicy i przejechaniu się z domu do pracy (około 25 km) w chłodnicy brakuje płynu a w zbiorniczku wyrównawczym jest go za dużo , tak jak by nie zasysał go tym wężykiem co łączy zbiornik z chłodnicą przy korku. Były przypuszczenia ze wina tego jest korek i zasysa powietrze zamiast płyn bo uszczelka była już mocno zużyta. Korek wymieniony i się poprawiło ale nie w 100% bo nadal nie zasysa ale mniej niż na początku.

Link to comment
Share on other sites

Mam na myśli to ze na rozgrzanym silniku w wyrownawczym powinno byc wiecej plynu niz na zimnym.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

A jak odpalisz i odkrecisz korek to wywala plyn?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Ogrzewanie dziala? Chlodnica ciepla? Jak wlot i powrot na chlodnicy? Wlot goracy wylot cieply?

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ale teraz powiedz czy w zbiorniczku płynu jest coraz więcej tzn wylewa się nim, czy tylko brakuje w chłodnicy? Bo jeśli w zbiorniczku jest ok to możesz mieć zapowietrzony układ przez ten stary korek i teraz wystarczy uzupełnić płyn w chłodnicy i wszystko wróci do normy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Noi podstawowe pytanie czy masz pewnosc co do szczelnosci chlodnicy? Nieszczelność rowna sie ubytek plynu z chlodnicy jak mała to plyn odparuje od ciepla i nie widac wycieku,

ciśnienie w układzie wypycha płyn na zewnątrz i nie zassa płynu ze zbiorniczka.

 

 

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Edited by renegat
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wygląda na upg, cisnienie z komory spalania idzie w uklad chlodzenia i wygania plyn a że uklad przez to nie jest szczelny nie zasysa plynu ze zbiorniczka,oliwka bedzie w porządku plyn tez zadnych dodatkow mie bedzie wykazywal. Zrób test na CO2

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ale teraz powiedz czy w zbiorniczku płynu jest coraz więcej tzn wylewa się nim, czy tylko brakuje w chłodnicy? Bo jeśli w zbiorniczku jest ok to możesz mieć zapowietrzony układ przez ten stary korek i teraz wystarczy uzupełnić płyn w chłodnicy i wszystko wróci do normy.

Też prawda, może być poprostu zapowietrzony.

 

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz na myśli zwiększanie objętości w zbiorniczku poprzez przeciek oleju przy UPG to nie , płyn czysty brak tłustych śladów oleju w płynie. Objaw dokładny jest taki: po zalani płynem do pełna w chłodnicy i przejechaniu się z domu do pracy (około 25 km) w chłodnicy brakuje płynu a w zbiorniczku wyrównawczym jest go za dużo , tak jak by nie zasysał go tym wężykiem co łączy zbiornik z chłodnicą przy korku. Były przypuszczenia ze wina tego jest korek i zasysa powietrze zamiast płyn bo uszczelka była już mocno zużyta. Korek wymieniony i się poprawiło ale nie w 100% bo nadal nie zasysa ale mniej niż na początku.

Jakas seria podobno miala za dlugi wezyk przelewowy i przysysal sie do dna zbiorniczka. Akcja naprawcza polegala na skroceniu przewodu o kilka cm i obcieciu go pod katem 45 stopni. Do testu wystarczy go o kilka cm wyciagnac ze zbiorniczka.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jeśli wszystko drożne to albo dziura w chłodnicy albo UPG. działanie tego układu jest takie, że jak auto po rozgrzaniu silnika wychładza się, to zasysany jest plyn ze zbiorniczka, natomiast jak mamy dziure w układzie to nie ma ciśnienia ... u mnie tak bynajmniej było, ale wiedziałem że z chłodnicą jest coś nie tak i jeździłem z rok, dwa, do czasu kiedy uszczelniacze już nie wystarczały. Chłodnica z robotą (wymagane zdjęcie zderzaka i całej reszty) to u mnie koszt był jakieś 1200, ale chlodnica ori.

Edited by vtec
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

chłodnica jest nowa ma może z 5 miesięcy bo przy wymianie płynu w ASO połamali plastiki w starej chłodnicy i wymienili na nową oryg . tak że nieszczelność z Ojcem wykluczyliśmy , możliwe że wężyk za długi bo jak go wyciągałem to ciągłem ciągłem i ciągłem zastanawiając sie gdzie go tyle się mieści. Testu na co2 nie robiliśmy. Zobaczymy najpierw z tym wężykiem czy po obcięciu pod kątem się poprawi a jak nie to test na co2. W odpowiedzi na pytanie  Paweł.C Płyn z zbiorniczka nie wylewa sie jest na poziomie lekko ponad max . Dzięki w imieniu Ojca za porady.

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź ten wężyk, może faktycznie za długi. W drugiej kolejności dolej płynu do chłodnicy i patrz co się dzieje, wygląda na mocno zapowietrzony układ- prawdopodobnie przez uszkodzony wcześniej korek. UPG to już chyba na końcu bym podejrzewał. Według mnie zawsze zaczynam diagnozę od najprostszych rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Wężyk przycięty, teraz pozostaje nam czekać czy się poprawiło. UPG też bierzemy jako ostatnie z możliwości  tym bardziej że nie ma bąbelków. Prawdopodobnie kumulacja  wężyk i zapowietrzenie. Dzięki za sugestie i porady.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 09/09/2016 o 14:45, ipsx82 napisał:

Wężyk przycięty, teraz pozostaje nam czekać czy się poprawiło. UPG też bierzemy jako ostatnie z możliwości  tym bardziej że nie ma bąbelków. Prawdopodobnie kumulacja  wężyk i zapowietrzenie. Dzięki za sugestie i porady.

 

Cześć, mam dokładnie ten sam problem. Korek wymieniony, bez poprawy. Udało Ci się ustalić przyczynę?

Link to comment
Share on other sites

Udało , początki UPG które pozwalały jeździć bez problemu w trasach dłuższych a po mieście w korku grzał sie momentalnie podczas każdego zatrzymywania na światłach.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18/05/2018 o 17:09, ipsx82 napisał:

Udało , początki UPG które pozwalały jeździć bez problemu w trasach dłuższych a po mieście w korku grzał sie momentalnie podczas każdego zatrzymywania na światłach.

 

No to u mnie chyba to samo, w dodatku idą bąble do zbiorniczka wyrównawczego.... dzięki. Mam nadzieję że dotrwa do Bożego Ciała, dopiero wtedy będę mógł to zrobić, a w tym czasie muszę jeszcze 700km przejechać - na szczęście tylko w trasie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...