Witalij Tatarcew Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Witam, mam forka MY03 XT w manualu, zostanawiam się na ile łatwo da się przełożyć w tych samych modelach skrzyni, chodzi mi o to że w moim manualu podwozie jest dość mocno pordzewiałe, a tu gdzie mieszkam są dostępne prawie same w automacie, stąd moje pytanie, czy mając dwa te same modele (oczywiście oba w turbo)o różnych skrzyniach da się bezproblemowo przełożyć z jednego do drugiego skrzynie. Bo nie ukrywam że łatwiej mi będzie znaleźć i kupić drugi zadbany egzemplarz z automacie niż szukać docelowo zadbanego manuala A także pytanie odnośnie przeniesienia napędu, bo z tego co słyszałem i czytałem na necie, to w obu skrzyniach różni się przenoszenie napędu, podajże z manualu jest 50% 50% to w automacie było podajże 90% na 10%, tak że moje pytanie też dotyczy przeniesienia napędu przy ewentualnej wymianie skrzyń, czy na mój rozum laika samochodowego po wymianie skrzyni przeniesienie napędu zostanie to samo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Nie, nie zostanie. rozwiązanie odpowiedzialne za sposób przeniesienia napędu znajduje się w skrzyni (albo jest to wiskoza, albo sprzęgła wielopłytkowe). Co więcej, możliwe, żę musiałbyś też wymienić tylny dyfer (inne przełożenie) i część elektroniki... Ale mając 2 auta dostępne, jest to oczywiście do zrobienia przez kogoś ogarniętego. Polecam przeczytać ten wątek:http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/54791-swap-z-automatu-na-manuala/?hl=%2Bswap+%2Bautomat Bo stałem przed takim wyborem. Na końcu jest szczęśliwe (dla mnie) rozwiązanie, ale warto przeczytać, może skłoni do jakiś przemyśleń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longer1 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Slyszalem ze trzeba przelozyc skrzynie z dyfrem, wal i dyfer tyl, no i mozliwe ze polosie, wiec calutki naped, nie liczac srodka, tunel, pedaly itp. A przeniesienie napedu 50/50 jest takie samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Jest to jak najbardziej możliwe tylko bardzo dużo roboty Cię czeka. No i pamiętaj że nie wystarczy przełożyć mechaniki, elektryka w automacie też się różni od manuala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrezesKrecina Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 moim zdaniem szkoda czasu i pieniędzy, lepiej sprzedaj auto i kup takie jakie ci odpowiada ale jak się uprzesz to wszystko można zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Ktoś na subaruforester.org przekładał. Poza zmianą mechaniki musisz zostawić komp od automatu ( obsługuje ABS ) i zmienić elektrykę - są różne czujniki prędkości w skrzyni. A tak to czysta mechanika. Mając dwa auta i robiąc to samemu w ramach ciekawostki może i warto, zlecając komuś imho nie opłacalne. Lepiej faktycznie znaleźć auto takie jak chcesz mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longer1 Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Mnie własnie kilka osob odradzalo taka rzezbe, bo tez o tym myslalem. A dlaczego nie chcesz automata? Idzie sie przyzwyczaic i ma swoje zalety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się