eurojanek Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Angole to zawsze chcieli być oryginalni i np. jak wszyscy do okrętów podwodnych wkładali diesle, to ci sie uparli na benzyniaki.. no i szybko zaprzestali jak im sie pod wodą wycieki, opary i inne pożary zaczęły robić Diesle do samolotów słaby pomysł ze względu właśnie na wagę. Za to do aut takie dieselki 2 suwy jak w kontenerowcach czy lokomotywach to byłoby spoko, wszak sprawność takowego sprzętu oscyluje wokół 50% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Angole to zawsze chcieli być oryginalni i np. jak wszyscy do okrętów podwodnych wkładali diesle, to ci sie uparli na benzyniaki.. no i szybko zaprzestali jak im sie pod wodą wycieki, opary i inne pożary zaczęły robić nie tylko oni na początku używali benzyniaków - Amerykanie i Niemcy również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Za to do aut takie dieselki 2 suwy jak w kontenerowcach czy lokomotywach to byłoby spoko, wszak sprawność takowego sprzętu oscyluje wokół 50% Tylko tam są silniki wodzikowe... byś był większy od Tira Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 benzyniaki to w sumie mały pikuś, Anglicy do OP typu "K" ładowali turbiny parowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Silnik chomikowy też wydaje się ciekawą alternatywą dla diesla: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 (edytowane) obiło mi się o uszy bo obok ta rolls-rollnia była że te łopatki to "hoduje" się jeden duży kryształ tytanu i potem w obróbkę akurat te o których wspominałem są ze stopu niklu, którego temperatura topnienia jest znacząco niższa jak gazów które napędzają wykonaną z nich turbinę gazy mają ok 1800-1700 st. C (temperatura w samym silnku 2300), temperatura samych łopatek turbiny nie przekracza 1185 st. C (tu mogę się nieznacznie mylić) a temperatura topnienia niklu to 1455 st. C przy czym nikiel nie zmienia swoich właściwości do 85% temperatury topnienia stąd tak ważne jest utrzymanie tych magicznym ok 1200 st C samych łopatek jak wspomniałem to tylko jedna kwestia zaawansowania http://www.rolls-royce.com/~/media/Files/R/Rolls-Royce/documents/careers/journey-poster-eng-tcm92-51769.pdf P.S. tytuł wątku absolutni nie pasuje do sedna samoistnej dysputy powstałej niejako ad-hoc Edytowane 24 Sierpnia 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 (edytowane) Za to do aut takie dieselki 2 suwy jak w kontenerowcach czy lokomotywach to byłoby spoko, wszak sprawność takowego sprzętu oscyluje wokół 50%Tylko tam są silniki wodzikowe... byś był większy od Tira Wrzuciłby na przyczepę A tak pomijając same gabaryty to żeby taki silnik był żywotny to wymaga ciągłego i niezbyt taniego serwisu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 24 Sierpnia 2016 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 żeby taki silnik był żywotny to wymaga ciągłego i niezbyt taniego serwisu Ojciec przez 35 lat był motorzystą i mechanikiem na handlowcach (nie miał stopnia oficerskiego). Mówił że godzina wachty to 2 km przelatane i 120 przysiadów Jak pływał u Francuzów to za rysę na panewce cała wachta traciła 10 proc zarobku a najmłodszy całą wachtę podgrzewał beczkę teru żeby lepiej smarował itd. huh morskie opowieści, trochę ich zapamiętałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 tytuł wątku absolutni nie pasuje do sedna samoistnej dysputy powstałej niejako ad-hoc Raportuj, proponuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się