Skocz do zawartości

Wyższość silnika odrzutowego nad silnikiem Diesla


ketivv

Rekomendowane odpowiedzi

Angole to zawsze chcieli być oryginalni i np. jak wszyscy do okrętów podwodnych wkładali diesle, to ci sie uparli na benzyniaki.. no i szybko zaprzestali jak im sie pod wodą wycieki, opary i inne pożary zaczęły robić :) Diesle do samolotów słaby pomysł ze względu właśnie na wagę. Za to do aut takie dieselki 2 suwy jak w kontenerowcach czy lokomotywach to byłoby spoko, wszak sprawność takowego sprzętu oscyluje wokół 50% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Angole to zawsze chcieli być oryginalni i np. jak wszyscy do okrętów podwodnych wkładali diesle, to ci sie uparli na benzyniaki.. no i szybko zaprzestali jak im sie pod wodą wycieki, opary i inne pożary zaczęły robić
nie tylko oni na początku używali benzyniaków - Amerykanie i Niemcy również :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiło mi się o uszy bo obok ta rolls-rollnia była że te łopatki to "hoduje" się jeden duży kryształ tytanu i potem w obróbkę

 

akurat te o których wspominałem są ze stopu niklu, którego temperatura topnienia jest znacząco niższa jak gazów które napędzają wykonaną z nich turbinę

gazy mają ok 1800-1700 st. C (temperatura w samym silnku 2300), temperatura samych łopatek turbiny nie przekracza 1185 st. C (tu mogę się nieznacznie mylić) a temperatura topnienia niklu to 1455 st. C przy czym nikiel nie zmienia swoich właściwości do 85% temperatury topnienia stąd tak ważne jest utrzymanie tych magicznym ok 1200 st C samych łopatek

 

jak wspomniałem to tylko jedna kwestia zaawansowania ;)

 

http://www.rolls-royce.com/~/media/Files/R/Rolls-Royce/documents/careers/journey-poster-eng-tcm92-51769.pdf

 

 

 

P.S.

 

tytuł wątku absolutni nie pasuje do sedna samoistnej dysputy powstałej niejako ad-hoc 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Za to do aut takie dieselki 2 suwy jak w kontenerowcach czy lokomotywach to byłoby spoko, wszak sprawność takowego sprzętu oscyluje wokół 50%

Tylko tam są silniki wodzikowe... byś był większy od Tira :P
Wrzuciłby na przyczepę ;)

 

1.gif

 

 

A tak pomijając same gabaryty to żeby taki silnik był żywotny to wymaga ciągłego i niezbyt taniego serwisu ;)

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

żeby taki silnik był żywotny to wymaga ciągłego i niezbyt taniego serwisu

 

Ojciec przez 35 lat był motorzystą i mechanikiem na handlowcach (nie miał stopnia oficerskiego).

Mówił że godzina wachty to 2 km przelatane i 120 przysiadów ;)

Jak pływał u Francuzów to za rysę na panewce cała wachta traciła 10 proc zarobku a najmłodszy całą wachtę podgrzewał beczkę teru żeby lepiej smarował itd.

huh morskie opowieści, trochę ich zapamiętałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...