Skocz do zawartości

Drgania lewarka na 4 biegu


Michał Antonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Proszę o pomoc w związku z denerwującym zjawiskiem drgania lewarka z efektem dźwiękowym (trrrrrr....  :) ) tylko na 4 biegu. Zjawisko występuje podczas przyśpieszania w zakresie obrotów ok 2000-2200 1/min. - poniżej i powyżej drgania nie występują. Lekka korekta położenia dźwigni zmiany biegów kasuje luz i efektów dźwiękowych brak  :) . Podpowiedzcie proszę gdzie szukać przyczyny i czy ktoś się z takim czymś spotkał. Znalazłem ostatnio na forum Volvo taki sam problem http://www.v40.pl/forum/printview.php?t=39402&start=0&sid=e9485be852c1c196a82a0ffebce6e1e4   !?!? W serwisie wysłuchali jak "trajkocze" i napakowali smaru na przegub kulowy lewarka, ale to nie pomogło - wg mnie jest to coś poniżej. Proszę o jakieś sugestie :) .   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/68552-czy-kupilbys-xv-raz-jeszcze/page-37


"drganie lewarka na IV biegu, jak już wspominałem wcześniej przez tulejkę z twardego plastiku przechodzi stalowy drążek zmiany biegów, tam jest luz i niestety w fabrycznym rozwiązaniu na IV biegu to dość mocno "gra" w wyniku niewielkich, naturalnych drgań lewarka zmiany biegów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka 

 

osobiście wnętrze plastikowej tulejki "wyłożyłem" taśmą z welurem (meszkiem) zrobiłem to niecałe dwa lata temu od tego czasu sprawnie działa i przestał się tłuc na czwórce (oczywiście jakieś tam swoje drgania ma, wydaje się że mniejsze jak wcześniej ale ich nie słychać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka 

 

Cholera brakuje mi jednego biegu żeby tak było jak u was. U mnie przyczyna inna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka 

 

osobiście wnętrze plastikowej tulejki "wyłożyłem" taśmą z welurem (meszkiem) zrobiłem to niecałe dwa lata temu od tego czasu sprawnie działa i przestał się tłuc na czwórce (oczywiście jakieś tam swoje drgania ma, wydaje się że mniejsze jak wcześniej ale ich nie słychać)

 

Sprawdziłem ten patent, ale zastosowałem tulejkę teflonową - niestety nie działa bo stuki wg. mnie nie pochodzą z tego miejsca  :(

Ale wymyśliłem inny patent - zastosowałem "gumkę od majtek" przewlekając ją przez lewarek a jaj końce przykręciłem istniejącymi wkrętami, które mocują obudowę kanału do deski rozdzielczej (wszystko jest oczywiście pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów :) ). Napięcie gumy jest delikatne, tak aby lekko napinała drążek zmiany biegów w kierunku deski rozdzielczej. To rozwiązanie sprawiło, że drganie zupełnie zanikło  :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...