Michał Antonik Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Witam wszystkich. Proszę o pomoc w związku z denerwującym zjawiskiem drgania lewarka z efektem dźwiękowym (trrrrrr.... ) tylko na 4 biegu. Zjawisko występuje podczas przyśpieszania w zakresie obrotów ok 2000-2200 1/min. - poniżej i powyżej drgania nie występują. Lekka korekta położenia dźwigni zmiany biegów kasuje luz i efektów dźwiękowych brak . Podpowiedzcie proszę gdzie szukać przyczyny i czy ktoś się z takim czymś spotkał. Znalazłem ostatnio na forum Volvo taki sam problem http://www.v40.pl/forum/printview.php?t=39402&start=0&sid=e9485be852c1c196a82a0ffebce6e1e4 !?!? W serwisie wysłuchali jak "trajkocze" i napakowali smaru na przegub kulowy lewarka, ale to nie pomogło - wg mnie jest to coś poniżej. Proszę o jakieś sugestie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Poszukaj na forum. Temat drgającego lewarka to znana i typowa usterka. Ja z problemem zmagam się od kilku lat. Poszukaj ew. też na zagranicznych forach lub wpisz YT np. subaru shifter rattle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/68552-czy-kupilbys-xv-raz-jeszcze/page-37 "drganie lewarka na IV biegu, jak już wspominałem wcześniej przez tulejkę z twardego plastiku przechodzi stalowy drążek zmiany biegów, tam jest luz i niestety w fabrycznym rozwiązaniu na IV biegu to dość mocno "gra" w wyniku niewielkich, naturalnych drgań lewarka zmiany biegów" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) O jaka tulejke chodzi? U mnie drzy bardziej na 3 i 5. Jak pchne lewarek do przodu to przechodzi. Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez Sebastian32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Antonik Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Jak się można dobrać do tej tulejki - od której strony - od spodu czy od kabiny ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka osobiście wnętrze plastikowej tulejki "wyłożyłem" taśmą z welurem (meszkiem) zrobiłem to niecałe dwa lata temu od tego czasu sprawnie działa i przestał się tłuc na czwórce (oczywiście jakieś tam swoje drgania ma, wydaje się że mniejsze jak wcześniej ale ich nie słychać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Antonik Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Sprawdzę dzisiaj ten patent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka Cholera brakuje mi jednego biegu żeby tak było jak u was. U mnie przyczyna inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Antonik Opublikowano 3 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka osobiście wnętrze plastikowej tulejki "wyłożyłem" taśmą z welurem (meszkiem) zrobiłem to niecałe dwa lata temu od tego czasu sprawnie działa i przestał się tłuc na czwórce (oczywiście jakieś tam swoje drgania ma, wydaje się że mniejsze jak wcześniej ale ich nie słychać) Sprawdziłem ten patent, ale zastosowałem tulejkę teflonową - niestety nie działa bo stuki wg. mnie nie pochodzą z tego miejsca Ale wymyśliłem inny patent - zastosowałem "gumkę od majtek" przewlekając ją przez lewarek a jaj końce przykręciłem istniejącymi wkrętami, które mocują obudowę kanału do deski rozdzielczej (wszystko jest oczywiście pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów ). Napięcie gumy jest delikatne, tak aby lekko napinała drążek zmiany biegów w kierunku deski rozdzielczej. To rozwiązanie sprawiło, że drganie zupełnie zanikło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się