Jump to content

Drgania lewarka na 4 biegu


Michał Antonik
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Proszę o pomoc w związku z denerwującym zjawiskiem drgania lewarka z efektem dźwiękowym (trrrrrr....  :) ) tylko na 4 biegu. Zjawisko występuje podczas przyśpieszania w zakresie obrotów ok 2000-2200 1/min. - poniżej i powyżej drgania nie występują. Lekka korekta położenia dźwigni zmiany biegów kasuje luz i efektów dźwiękowych brak  :) . Podpowiedzcie proszę gdzie szukać przyczyny i czy ktoś się z takim czymś spotkał. Znalazłem ostatnio na forum Volvo taki sam problem http://www.v40.pl/forum/printview.php?t=39402&start=0&sid=e9485be852c1c196a82a0ffebce6e1e4   !?!? W serwisie wysłuchali jak "trajkocze" i napakowali smaru na przegub kulowy lewarka, ale to nie pomogło - wg mnie jest to coś poniżej. Proszę o jakieś sugestie :) .   

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj na forum. Temat drgającego lewarka to znana  i typowa usterka. Ja z problemem zmagam się od kilku lat. Poszukaj ew. też na zagranicznych forach lub wpisz YT np. subaru shifter rattle.

Link to comment
Share on other sites

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/68552-czy-kupilbys-xv-raz-jeszcze/page-37


"drganie lewarka na IV biegu, jak już wspominałem wcześniej przez tulejkę z twardego plastiku przechodzi stalowy drążek zmiany biegów, tam jest luz i niestety w fabrycznym rozwiązaniu na IV biegu to dość mocno "gra" w wyniku niewielkich, naturalnych drgań lewarka zmiany biegów"

Link to comment
Share on other sites

odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka 

 

osobiście wnętrze plastikowej tulejki "wyłożyłem" taśmą z welurem (meszkiem) zrobiłem to niecałe dwa lata temu od tego czasu sprawnie działa i przestał się tłuc na czwórce (oczywiście jakieś tam swoje drgania ma, wydaje się że mniejsze jak wcześniej ale ich nie słychać)

Link to comment
Share on other sites

 

 

odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka 

 

Cholera brakuje mi jednego biegu żeby tak było jak u was. U mnie przyczyna inna. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

odkręcasz gałkę lewarka, pod nią jest tuleja wstecznego biegu, jak lewarek lekko drga to ona się tłucze o metalowy trzpień lewarka 

 

osobiście wnętrze plastikowej tulejki "wyłożyłem" taśmą z welurem (meszkiem) zrobiłem to niecałe dwa lata temu od tego czasu sprawnie działa i przestał się tłuc na czwórce (oczywiście jakieś tam swoje drgania ma, wydaje się że mniejsze jak wcześniej ale ich nie słychać)

 

Sprawdziłem ten patent, ale zastosowałem tulejkę teflonową - niestety nie działa bo stuki wg. mnie nie pochodzą z tego miejsca  :(

Ale wymyśliłem inny patent - zastosowałem "gumkę od majtek" przewlekając ją przez lewarek a jaj końce przykręciłem istniejącymi wkrętami, które mocują obudowę kanału do deski rozdzielczej (wszystko jest oczywiście pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów :) ). Napięcie gumy jest delikatne, tak aby lekko napinała drążek zmiany biegów w kierunku deski rozdzielczej. To rozwiązanie sprawiło, że drganie zupełnie zanikło  :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...