Jump to content

Podgrzewanie lusterek w GT


Roland

Recommended Posts

tak mi sie zamarzylo, zeby zdzialac sobie podgrzewanie lusterek

 

znalazlem na allegro folie, ktore mozna umiescic pod szklem lusterka - tylko mam jeden problem - jak wymontowac lusterka z GT tak, zeby za chwile nie poszukiwac do nich wkladow ;-) (czy ktos z forumowiczow tego juz moze probowal ??)

 

ew. czy ktos zna jakis solidny warsztat w Warszawie, ktory moglby mi zamontowac takowe podgrzewanie nie zdzierajac przy okazji zbyt wiele kasiorki ?

 

pozdrawiam,

Roland

Link to comment
Share on other sites

wyjęcie wkładów lusterek wcale nie jest takie trudne mi jakieś łebki pod Liceum skutecznie wyjeli z jednego lusterka wkład nie uszkadzając przy tym obudowy, udało im się wymontować chyba całe bo nie było widać fragmentów szkieł

Link to comment
Share on other sites

Kubas - wyjecie wkladu do lusterka w Oplu Vectrze jest naprawde banalnie proste. Sam za czasow jezdzenia Vectra stracilem komplet wkladow 3 krotnie. Niemila przygoda :( zwlaszcza,ze w sklepie komplet 520 PLN, a na gieldzie wlasne mozna bylo odkupic nastepnego dnia za 100... I to doslownie - kolega trafil na ukradzione mu lusterko z wypiaskowanym numerem rejestracyjnym jego samochodu... co wcale nie speszylo sprzedajacego...tja...

Pozdr.

Szymon

Link to comment
Share on other sites

Wbrew pozorom nie jest to takie proste, Subarowe lusterka trzeba traktowac cieplyw powietrzem inaczej szkielka nie da sie wyjac (wiem, bo probowalem w Legacy i do tej pory szukam nowego szkielka:)). Jezeli nie dysponuje sie garazem, trzeba odkrecic lusterko....

 

Najlepiej chyba tutaj calu proces opisany jest:

 

http://www.scoobymods.com/forums/showth ... eadid=2795.

 

Niby jest to "adam slodowy" job, ale ja sie poddalem po wylamaniu oryginalnego lustereczka.....

Link to comment
Share on other sites

tak mi sie zamarzylo, zeby zdzialac sobie podgrzewanie lusterek

 

Ja to se lubie podgrzewać jajka, w tem celu nabyłem auto z grzanymi krzesłami przednimi. A ponieważ oba krzesła som grzane, to czasem mi się zdaża podgrzać również jajniki, co nie jes bez znaczenia jak się trafi Szwedka.

 

Załaczam różne wyrazy

 

Matka forumowa krakoska.

Link to comment
Share on other sites

No tak jak w średniowieczu - biedota musi marznąć, a Panowie (B.) to sobie nawet jamniki ogrzewją :wink: A że co szwedzkie jamniki są dłuższe czy co ? Dobry jamnik bo polski :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tak to jes, jak wychowania seksualnego uczo "pingwiny" abo chłopy w czarnych kieckach.

 

Lekcja nr one, proszę konotować.

OSTATNIA ŁAWKA !!! JOY, PROSZĘ SIĘ NIE BAWIĆ PISIORKIEM TYKO UWAŻAĆ !!!!

 

Jajnik to so dwie leniwe kury co znoszo jedno jajo na miesionc, na które to jajo sie rzucajo różne plemiona. I jakj już który plemieniec się w takie jajo wgryzie, to sie nazywa "życie nadgryzione" ........abo "napoczęte". Wiem bo skończyłem zawodówke o tem profilu, i nawet miałem otworzyć prywatny warstat o specjalizacji WULKANIZACJA BŁON DZIEWCZĘCYCH.

 

CHRZESNA

Link to comment
Share on other sites

Roland, jak zrobisz to to powiedz gdzie i co robiłeś...no i podaj koszty.

 

oki - jesli tylko sie zdecyduje na taka operacje to na pewno opisze co i jak

 

Keep me posted too :D

 

Michał

 

he he - no tak - ktos musi robic za krolika doswiadczalnego

 

w kazdym razie krok 1 wykonany - zanabylem na allegro wklady (jak dotra do piatku to moze w weekend powalcze)

 

przy okazji pytanie (moze Dyrekcja bedzie wiedziec) - gdzie mozna kupic sam wklad do lusterka do GT ?? ;-) (he he - wolę od razu wiedziec gdzie sie zglosic jak potluke szklo ;-) )

 

pozdrawiam,

Roland

Link to comment
Share on other sites

OSTATNIA ŁAWKA !!! JOY, PROSZĘ SIĘ NIE BAWIĆ PISIORKIEM TYKO UWAŻAĆ !!!!

 

Kiedy to takie przyjemne panie psorze, a poza tym ja się bawię swoim. :lol:

 

Jajnik to so dwie leniwe kury co znoszo jedno jajo na miesionc

A jak znioso pól to sie rodzi Marek Jurek Gierych i viceViceMarszałek.

Link to comment
Share on other sites

no to jeszcze dwie kwestie:

 

- elektryczna - jakiej grubosci kable powinienem dac do tych mat grzewczych (ok. 15-18W) ??

 

- mechaniczna - jaka (konkretnie) tasme dwustronna byscie polecili do ponownego zamocowania lustra do tego plastiku przy mechanizmie regulacji ? (zastanawialem sie nad klejem/silikonem - ale jesli kiedys ponownie musialbym zdemontowac lustro to moglby byc problem z odklejeniem tak przyczepionego szkla)

 

pozdrawiam,

Roland

Link to comment
Share on other sites

no to udało mi się nic nie uszkodzić i od strony kierowcy zamontować ogrzewanie lusterek (na razie nie podpinałem do elektryki - więc nie wiem jak to będzie działało ;-) )

 

sprawa w miarę prosta o ile ktoś ma 2 ręce (lewą i prawą - bo przy dwóch lewych może to nie być tak łatwo), potrafi posługiwać się śrubokrętem i co istotne lutownicą

 

chwilowo może opiszę co i jak (jak będą zainteresowani to postaram się przygotować zdjęcia - szczególnie, że czeka mnie jeszcze druga strona autka)

 

no to po kolei:

 

1. zdemontowanie tapicerki drzwi:

1.1 opuścić szybę (najlepiej do końca)

1.2 śrubokrętem podważyć trójkątną osłonę przy lusterku (jest tylko na wcisk - więc bez większych obaw)

1.3 zdemontować ramkę przy wewnętrznej klamce (nie odkręcać śruby !!!) - ramka jest też na wcisk - najlepiej podważyć ją od strony zawiasów (tu już należy to zrobić delikatnie)

1.4 zdemontować plastik ze sterowaniem szybami (też najlepiej podważyć od strony zawiasów) - jest tylko na wcisk

1.5 rozłączyć kostkę od sterowania szybami - od spodu jest taka śmieszna "zapadka" (w połowie szerokości) którą należy śrubokrętem docisnąć - kosta wyjdzie w miarę sprawnie

1.6 na boczku drzwi u góry przy zawiasach jest taka śmieszna okrągła zaślepka - trzeba to wyjąć (najlepiej całkowicie) - jest to jedyna spinka w ten sposób zapinana

1.7 po zdjęciu panelu od szyb - widać jedną śrubę - odkręcić

1.8 pod podłokietnikiem jest taka kwadratowa zaślepka - zdjąć i odkręcić śrubę znajdującą się za nią

1.9 delikatnie zdjąć tapicerkę (teraz powinna się trzymać wyłącznie na spinkach)

1.10 odpiąć kostkę od kabla który idzie do silniczka przy lusterku)

1.11 odkręcić lusterko (trzyma się na 3 śrubach)

 

uffff - 1/3 roboty zrobiona

 

2. demontaż szkła

2.1 podgrzać lusterko (od strony szkła oczywiście ;-)) ) - najlepiej suszarką (min. 3-5 minut) - tak, żeby ta czarna ramka wokół szkła zrobiła się miękka (szkło powinno się w miarę ruszać)

2.2 delikatnie !!! podważyć szkło (ja użyłem dwóch krótkich/cienkich nożyków) zaczałem od góry i delikatnie przesuwałem na boki (tak, żeby wyciągać szkło z tej ramki)

2.3 szkło przyklejone jest dwustronną taśmą - u mnie nawet po podgrzaniu taśma nadal nieźle trzymała lustro z tą plastikową ramką) - najlepiej rozciąć to delikatnie nożykiem (taśma jest "piankowa" o sporej grubości - więc można śmiało ciąć)

2.4 jak wszystko poszło ok - mamy wyjęte lustro z obudowy ;-)

 

3. przygotowanie lusterka

3.1 należy odkręcić ramkę od mechanizmu regulacji (jedyna śruba na środku lusterka)

3.2 samo odkręcenie niewiele da - plastikowa ramka nadal trzyma się obudowy - najlepiej wziąć 2 nożyki/śrubokręty i po prostu podważyć ją (będzie "terkotało" - więc bez strachu - z tyłu są takie dwie długie "śruby" - zresztą jak normalnie wciśniecie szkło np. z dołu to też słychać jak coś przeskakuje i to właśnie trzeba wyciągnąć z obudowy ;-) )

3.3 rozkręcić dwie części lusterka (to co jest mocowane do drzwi z tym gdzie znajduje się lustro - od spodu są 3 śruby)

 

no to mamy wszystko przygotowane do dalszej pracy

 

4. montaż mat grzewczych

4.1 oczyścić/odtłuścić lustro od strony gdzie będziemy przyklejać matę (pozostałości po taśmie NIE ZESKROBYWAĆ - jakakolwiek drobna ryska niszczy powłokę odblaskową !!!) - tu nieoceniony okazał się Pierre Smirnoff ze swoim 0.5l ;-)

4.2 przykleić matę (tylko należy zwrócić uwagę na to z której strony będą złączki do przyłączenia prądu - ja dałem jak najbliżej mocowania karoserii)

4.3 przeciągnąć przewody do wnętrza obudowy lusterka

4.4 przeciągnąć przewody przez ramkę !!! (ja musiałem najpierw dodatkowo nawiercić)

4.5 przylutować przewody (tylko ostrożnie, żeby nie spalić maty)

 

5. złożenie lusterka

5.1 przykręcić ramkę do mechanizmu regulacji (PRZED ponownym zamontowaniem lustra !!)

5.2 rozgrzać (suszarką) ramkę tak, żeby zrobiła się elastyczna (też 3-5 minut)

5.3 przykleić taśmę dwustronną (ja dałem do ramki - można dać do lustra)

5.4 włożyć lustro w ramkę (trzeba ją delikatnie odgiąć - rozgrzanie mocno to ułatwia) - tu ze względu na dolutowane kable mogą być problemy z małą ilością miejsca pomiędzy szkłem i ramką - więc lepiej wcześniej to sprawdzić)

5.5 skręcić obydwie części lusterka (tylko zostawić trochę luzu na przewodach, żeby dało się regulować)

 

6. prace końcowe

6.1 przykręcić lusterko do drzwii

6.2 najgorsza robota (przynajmniej dla mnie) - przeciągnięcie kabli do wnętrza kabiny - najlepiej oczywiści łącznie z tymi co już idą - tu przyda się sztywny drut którym przeciągniemy kable do ogrzewania najpierw z drzwi na zewnątrz a później do środka samochodu (z tym namęczyłem się chyba najdłużej) uważać należy na to jak będą ułożone w środku drzwi (tak, żeby dało się opuścić szybę bez zawadzania o kable !!)

6.3 ponowne zamontowanie tapicerki to już banalne zajęcie

 

uffff - koniec - teraz tylko podpięcie do instalacji (ale to dopiero mnie czeka więc nie mam co opisywać)

 

jeśli chodzi o koszty:

1. maty - 24 złote (na allegro) - ja kupiłem rozmiar 14.4x8.4 cm

2. kable - 2*5 metrów powinno spokojnie wystarczyć (pewnie przesadziłem - ale kupiłem takie o średnicy 1mm - podejrzewam, że 0.7 by wystarczyło) - 10m * 0.55 gr = 5.5 zł (w Leroy Merlin)

3. taśma dwustronna - ok. 18 zł. (są też tańsze - ok. 10 zł) - firmy Plasto czy jakoś tak - musi być wodoodporna i generalnie do stosowania na zewnątrz (chodzi o wytrzymałość na mróz) - też w Leroy Merlin

 

z narzędzi to na pewno konieczne:

1. śrubokręty (płaski do podważania plastików i krzyżakowy do odkręcania śrub)

2. nożyki do podważenia szkła

3. lutownica

4. suszarka

5. drut (pół metra wystarczy - do przeciągania kabli przez te nieszczęsne gumy uszczelniające w drzwiach) - im cieńszy ale i sztywniejszy - tym lepiej (podobno nieźle sprawdza się rowerowa linka hamulcowa)

 

mam nadzieję, że opisałem w miarę wszystko (i zrozumiale ;-) )

 

aha - na pierwsze lusterko należy zarezerwować parę godzin pracy :-(

 

pozdrawiam,

Roland

Link to comment
Share on other sites

... gratuluje wykonanej roboty i przelania swoich doswiadczen na wirtualny papier w celu ulatwienia zycia forumowiczom chcacym miec cieple lusterka 8) .....

 

pozdr. mk.si

Link to comment
Share on other sites

Gratuluję roboty. Pełne Profi. Może i u nas dorobimy się kiedyś czegoś na podobieństwo http://www.scoobymods.com.

 

Dzięki :oops:

 

nie ukrywam, że właśnie z uwag z tej strony korzystałem (mkali - dzięki za linka)

 

postaram się jeszcze dodać parę fotek bo nie wszystko da się opisać w jasny sposób

 

pozdrawiam,

Roland

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...