Skocz do zawartości

Falujące wolne obroty :(


maciek.1992

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 na wstępie dodam, że jestem tu całkiem nowy i nie sądziłem, że tak szybko tu zawitam. Jestem szczęśliwym (jeszcze..:P) posiadaczem forestera z 2004 r. 2.0X, posiadam go od całych 3 dni, i już pojawił się problem mianowicie po odpaleniu silnika obroty utrzymują się na poziomie 1500 i spadają tak do 500- 800 po czym rosną do 1000 i znowu spadają. Podczas jazdy na 1,2 i 3 biegu pomiędzy 2 a 3 tys obrotów czasem czuć lekkie szarpanie. Wertowałem kilka forów i wytypowałem 3 podejrzanych , przepustnice, silnik krokowy i soft. W to ostatnie nie chce mi się wierzyć. Może któryś z kolegów miał taki sam problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

mianowicie po odpaleniu silnika obroty utrzymują się na poziomie 1500
 

To akurat normalne :) Obroty spadną po nagrzaniu się silnika - zajmuje to kilka minut na postoju. 

 

 

 

Ja myślę ,że masz sprawne auto . A sprawcą zamieszania jest jednak włączająca się sprężarka klimy.
 

Bez jajców, nie ma takiego bicia :) obroty nie mają prawa tak szarżować przez włączenie klimy. 

 

Jedź kolego do serwisu :) bo przyczyn może być więcej niż 3 podane przez Ciebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak, dziś wyczyściłem przepływomierz i jakby jest lepiej tzn. po odpaleniu obroty płynnie spadają do poziomu poniżej 1000 tak ok 800 i co ważne nie falują już , jednak żeby nie było zbyt pięknie podczas jazdy jest tak jak dotychczas tzn jak dojeżdżam do świateł i stoję na sprzęgle bądź na luzie to obroty utrzymują się powyżej 1000 a czasem dochodzą do ok 1500. Patrzyłem tez w przepustnice na ściankach jest cienka warstwa nalotu ale nie miałem odwagi jej odkręcać żeby czegoś nie uszkodzić. Może któryś z kolegów podpowie jak się za to zabrać żeby nie narobić sobie bałaganu więcej. z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi nawet jeżeli nie jest bezpośrednią przyczyną. I bardzo ważne odpiąć aku na 10 minut i po podłączeniu zrobić adaptację.

U mnie błąd przy adaptacji przepustnicy powodował potężne wariacje obrotów. Włącznie z tym, że przy klimie waliło od 1000 do 2000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...