Skocz do zawartości

wymiana silnika


goliach

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Mam pytanie do was. Czy ktoś przerabiał temat wymiany silnika w foresterze III. Chciałbym wymienić silnik z 2.0 dohc na 2.5 sohc. I tu pytanie (silnik prawdopodobnie pasuje)co z instalacją elektryczną. Proszę was o radę lub kontak-namiar na kogoś kto razgryzał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym samym w sg

ale w 3 będzie pewnie podobnie. Nie opłaca się. Elektryka sterowanie elektronika moze skrzynia. Taniej wyjdzie sprzedać i kupić 2.5

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez coocer
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester III to Forester SH a nie SG. 

Warto wspomnieć, że Forestery z silnikiem 2.5 litra występowały tylko w USA i niestety głównie ze skrzynią automatyczną (manualna też byłą dostępna, ale można ze świecą szukać takich aut na rynku aut używanych). Dynamika 

Można też kupić 2.5 XT, podejrzewam, że to będzie tańsze rozwiązanie nawet uwzględniając wyższe spalanie tego auta. Zmiana silnika całościowo może być droga (koszt silnika, przekładki i całkiem dużej utraty wartości takiego 'przekładańca').

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma 2009 wiec chyba sh

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

tak wiem ,ale pewnie będzie tak samo. Już postawiłem posta.

 

Myślałem o swapie zamiast remontu silnika ale po analizie kosztów i później obsługi i sprzedaży zrobiłem remont.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez coocer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. Moje pytanie było czy inst. elektryczna pasi. Mój silnik umarł,sprzedać go nie sprzedam(trochę zainwestowałem). Zresztą i tak by się nie opłaciło sprzedać z martwym silnikiem.


12 Forester II : 2006-2008 2.5 N/A 173 KM SOHC i taki mnie interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, ale wg mnie raczej nie ma szans na montaż P&P.  Oba silniki różnią się choćby pod względem układu zapłonowego. 

 

Choć punkty mocowania i połączenie ze skrzynią biegów pewnie będzie pasować. ;) 

 

Proponuję remont albo poszukiwanie używanego, ale takiego samego silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna opcja to ściągnięcie rozbitka ale nie masz żadnej pewności w jakim stanie będzie silnik a swap swoje kosztuje.

 

Ja jestem w trakcie remontu 2.5 i to była jedna z dwóch opcji. 2 to sprzedanie auta jak jest. Wbrew pozorom to jedyne rozsądne opcje.

 

Jeśli silnik nie ma dziury to może to warto spróbować zrobić remont.

 

 

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie nie będzie większych problemów, elektrycznie do przerobienia cała wiązka silnika i część wiązki kabinowej. Generalnie przygotuj się na ogromną rzeźbę w kabelkach.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...