Skocz do zawartości

O tym jak US 2003 Subaru Legacy przerobilem na Subaru Legacy turbo czyli przekladka


Mariusz Wolpiuk

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc nazywam sie Mariusz. Jestem tutaj nowy.

Zawsze chcialem miec 2003-2004 Subaru Legacy GT Wagon US. Tylko w tych modelach brakowalo mocy.

Kupiem w koncu 2003 Subaru Legacy GT Wagon a po chwili 2004 Subaru Impreza WRX Wagon.

Oddalem to w rece wspanialego mechanika  no I to sa rezultaty.

post-25936-0-93854300-1463423762_thumb.jpg

post-25936-0-97477100-1463423788_thumb.jpg

post-25936-0-11979500-1463423806_thumb.jpg

post-25936-0-02650300-1463423820_thumb.jpg

post-25936-0-60479800-1463423837_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze troche do zrobienia: uklad hamulcowy I wydech. Takze dzwiek bedzie pozniej.

W europie chyba byl dostapny subarak w tej budzie I turbo. Prawda czy nie?

Do melanz.  A co kokretnie hcialbys wiedziec?

Moj wozek to praktycznie Subaru Impreza. Caly uklad napedowy od silnika az po tylny most jest z Imprezy. Tylko buda jest od Subaru Legacy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas by to nie przeszlo. Chociaz niezupelnie. Z kierownica po prawej stronie nie ma problemu. Problemem sa spaliny. Zaden japonczyk nie przechodzi testu spalin. Chociaz niezupelnie. Niektore stany nie zwracaja uwagi na test spalin. Testuja cos innego.

 chyba. Ale zaraz... przeciez japonczycy maja tez turbo w tej budzie. Wystepuja z jedna turbinka ( to silniki 2.5L) albo z dwoma (silnik 2.0L). Cos mi sie wydaje , ze ten koles z Lodzi nie do konca opowiadal historie swego subaraka.


Zapomnialem o innych istotnych rzeczach:

 

wszystkie oleje I plyny wymienione, 

uklady olejowe, hamulcowe itp. przeczyszcone

silnik dostal wszystkie nowe paski, kolka i rolki

nowa jest pompa paliwowa, olejowa i wodna

 pomniejsze uszczelki wymienione

i tutaj zrobilem najwiekszy blad. Kiedy silnik byl wyjety nie wymienilem uszczelki pod glowice. Narazie nic nie cieknie ale okazja byla :angry:


I znowu zapomnialem podac paru rzeczy.

Wybralem 2003-2004 Subaru legacy GT wagon celowo. GT jest tutaj bardzo istotne.

 

Wagon bo pakowny jest i nielubie SUV :angry:

Te dwa roczniki w USA maja wzmocnione zawieszenie (moj mechanic mowi, ze to kopia z WRX z tego samego rocznika)

Podobnie jest z ukladem hamulcowym

Jest caly w skorze (a ja lubie skory :D)

Ma dwa szyberdachy

Bo ma naped AWD

Podgrzewane przednie siedzenia 

Dwie poduszki z przodu

I dwie w fotelach psazera i kierowcy

 

Teraz opis subarynek bezposrednio po zakupie

 

Silnik Legacy mial 178000 mil przebiegu

(chociaz to nieistotne bo caly uklad napedowy zostal wymontowany i sprzedany)

Zero rdzy. Lakier chyba polerowany. Bo na taki rocznik z takim przebiegiem wygladal za nowo.

Zadnej historii wypadkowej.

Zawieszenie ciagle twarde i nie buja na ostrych zakretach  

 

2004 Impreza WRX (powypadkowy)

 

Silnik z przebiegiem 95200 mil i to chyba wszystko o Imprezie co istotne do przekladki

 

Pytajcie (jak jestescie ciekawi) a ja odpowiem w miare posiadanej wiedzy (ewentualnie skontaktuje sie z mechanikiem)

Edytowane przez Mariusz Wolpiuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny. Autentycznie, szczerze i bez zawiści - zazdraszczam! :D

Tylko to chyba daje inne odczucia niż JDM'owe GT-B? Bo tam układ twin-turbo jest nastawiony na elastyczność i sprawianie wrażenia że silnik jest większy niż jest. I napęd z Imprezy z jedną turbiną jest chyba bardziej.. narowisty?

Zastanawia mnie czy taki imprezowy motor 2.0T dałoby radę przytroczyć do legacowego automatu z VTD? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Musialem troche zebrac mysli.

Chcialem miec Legacy Wagon ale z napedem Imprezy WRX lub STI, niemal od zawsze. Te normalne wolnossace za mialo mialy "kopa".

Zadroscilem Japonczykom. Myslalem nawet o sprowadzeniu do USA bo ich ceny w Japonii sa niewiarygodnie niskie. Az bylem zaszokowany, no ale wyszedl problem ze spalinami. Przerobek u nas nie robia takze zostalo jedyna wyjscie.

 Zobaczylem jaki mam zapas gotowki. Przejzalem internet.Cos tam sobie policzylem. Wyszlo, ze starczy i zaczalem od poszukiwania samochodu bazy. 

No I pierwszy zgrzyt. Kilka miesiecy temu na internecine pelno byl legacy za ok $3500, a teraz nic. To co mam do doslownie wyrwalem za $5150. z podatkami

wyszlo $5600 bo facet chcial ponag $6000. Grubo ponad oczekiwania.

 No to teraz czas na dawce.

Ze znajomym mechanikiem zaczelismy sledzic aukcje. Podobnie jak samochodem baza I tutaj oczekiwania zderzyly sie z rzeczywistoscia. Kupilem wreszcie za $4500 plus podatki $5050. Impreza w miare dobrym stanie bo jak zaznaczono w opisie "jezdzi". Przeorany miala tylko prawy bok. Na zdjeciu byla cala umeblowana a przyszla do mnie bez przednich siedzen I radia.

 Jest dawca, jest bazowy. Czas skladac. Ponad co juz wyzej napisalem trzeba bylo wymienic grila I klape przednia bo nie miala tego otworu na wlot powietrza. Klapa kupilem normalnie od dealera jako czesc od 2006 Subaru Baja turbo. Wyszlo przy okazjii, ze uklad hamulcowy jest do chrzanu. na lewym tylny kole zaiski prawie nie hamowaly. Ponadto wygladaly jak smiec. Wydech caly skorodowany. Do wymiany. Po zlozeniu do kupy i paru probach mechanic ocenil, ze wszystko gra. Zaplacilem za wszystko : przekladka I dodatkowe czesci $4500. Za caly project na dzien dzisiejszy $15150. To chyba tyle.

Jakie jest wasze zdanie o przednim emblemacie? Rozowy czy niebieski?

 

 

 

 

 

 

 

Do DETT. Dzieki :D. Moj jest atuomatyk. Ale dawca I biorca byly z automatem.

Klape chcialem czarna albo okleic carbonem. Wyszlo inaczej bo malarz Meksyk chyba nie rozumial I pomalowal mi na sebrno jak samochod. 

 

post-25936-0-98467300-1463548363_thumb.jpg

Edytowane przez Mariusz Wolpiuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nic szczegolnego sie nie pojawilo. Wiazka elektyczna po przerobce pasowala na 100%. Zadnych check engine. Po zlozeniu odpali za pierwszym razem I tak jest do teraz. :yahoo:


Mam problem komunikacyjne. Facebook czasami mnie nie rozpoznaje I nie wpuszcza mnie przez pare godzin.Wysylanie zdjec na konto mailowe zabiera mi pol dnia, bo zdjecia leca gdzies w kosmos tylko nie do inbox. Czasami znajduje je w smieciach ale nie zawsze.

Koszmar... KOSZMAR  :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W US subaru trzymaja swoja wartosc ale chyba przeplaciles... do tego automat podwyzszyl CI cene i w sumie masz teraz wolne turbo... 4EAT z tamtych lat strasznie zamula samochod - wiem bo kumpel ma Forestera XT z automatem no i nie jest tak fajnie jak z manualem.  Sam projekt rozumiem, choc w sumie mozna bylo wziasc Legacy GT kombi z 2005 roku i byloby latwiej i taniej, i zostaloby jeszcze $$ na dopieszczenie.  Zycze przyjemnosci z uzytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeplacilem. Fact ale mam to o czym marzylem od lat. 2005 Subaru nie lubie tej budy. Nawet sprzedalem takie Subaru coby miec pieniazki na moj project ;)

Mam Subaru, o ktorym marzylem od lat I tylko to jest dla mnie istotne :D.

Mozesz podac jakies namiary na te diwajsy?

 

Nowy silnik. Widok z boku.


Widok srodka:

 

A tak bezposrednio po powrocie z Ohio.

 

 

post-25936-0-76825400-1463686715_thumb.jpg

post-25936-0-56095700-1463687641_thumb.jpg

post-25936-0-70590800-1463687664_thumb.jpg

post-25936-0-19027400-1463687686_thumb.jpg

post-25936-0-65519500-1463687745_thumb.jpg

post-25936-0-13759700-1463687763_thumb.jpg

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie sa te diwajsy, ale znalazlem cus takiego 4EAT... wynika z tego zejesli masz skrzynie z WRX to lepiej niz ta z Legacy... o ile to w tym linku to prawda... zrobisz co chcesz bo w Ameryce wszystko mozna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...