Jump to content

Przeguby ?


Pioo
 Share

Recommended Posts

Szybkie terkotanie- coś jakbyś patyk  przyłożył skośnie do koła w rowerze i pstrykałby o szprychy. Tym szybsze im szybciej jedziesz. Jeśli przy skrętach to przeguby zewnętrzne.

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

W takim razie raczej przeguby bym wykluczył.

Dziwna sprawa i straszenie mnie to denerwuje. Dźwięki wydobywają się z przednich kół, obstawiam coś z układem kierowniczym lub zawieszeniem. Nie wiem czy układ przeniesienia napędu może mieć coś wspólnego - skrzynia AT.

Stuki niekiedy pojawiają się podczas hamowania, czasem też podczas skręcania (wydaje mi się, że podczas samego skręcania kierownicy też to występuje ale częściej przy jeździe po wąskim łuku - zawracanie itp.). Gumy, drążek kierowniczy, łączniki stabilizatora były wymieniane. Sam dźwięk przypomina delikatne stukanie/skrzypienie...

Link to comment
Share on other sites

Mi przegub zewnętrzny hałasował na szybszych ciasnych skrętach - np. zjeździe z ronda.

Mechanik twierdził, że nic nie słyszy bo jak się później okazało za wolno jechał :-)

Link to comment
Share on other sites

I ja mam coś podobnego, wydaje mi się że tylko jak kręcę w prawo do oporu. Na razie zostawiłem, bo też uważam że to nie przeguby. Ciekawe tylko co. Występuję w momencie skrętu, wydaje mi się, że częściej na zimnym niż ciepłym.

Link to comment
Share on other sites

Mój mechanik obstawia łożysko w kolumnie mc persona. Na razie występuje bardzo nieregularnie. Zasugerował, żeby pokręcić kierownicą i w tym samym czasie trzymać za sprężynę, będą wyczuwalne skoki/stuki.

Link to comment
Share on other sites

A ja rok męczyłem się z takim pukaniem. U mnie okazało się że to przegub prawy wewnętrzny miał fragment bieżni mocno wytarty. Jeżeli pukanie słuchać przy wychylaniu się auta w zakręcie to pewnie któryś przegub. Najgorsze było to że mamy do wyboru aż 4 przeguby. Ja trafiłem na farta bo widziałem że osłona przegubu to jakiś dziwny zamiennik więc podejrzewałem go od pierwszego wejrzenia :D

Link to comment
Share on other sites

Najgorsze było to że mamy do wyboru aż 4 przeguby.

Czemu najgorsze? Wystarczy auto podnieść na podnośnik i sprawdzić który ma luz :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...