Skocz do zawartości

Forester s-turbo by wojtek8830


wojtek8830

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:)

Od bardzo dawna myślałem nad zakupem subaru. Z racji tego że lubię sobie pojechać na ryby musiało to być combi, najlepiej z napędem 4x4 i coś wyższego. więc zakres się już dość zawęził. Potem do doszło jeszcze że ma być japońskie i z benzyną a najlepiej turbo. Jak już się domyślacie nie było za bardzo w  czym wybierać i będzie forester. Szukałem coś oglądałem od ulepów na "laleczkach od Niemca" kończąc i pewnego deszczowego niedzielnego późnego popołudnia trafił mi się lexus gs300 nad którym też mocno myślałem ale taki jak bym chciał to ich nie było a jednak (jasny środek czarny lakier wersja europejska) więc forester poszedł na drugi plan bo lexusem też w końcu można jeździć do czasu aż nie wpadły koła 19 gwint i takie tam. Szukamy czegoś na codzień!! o forester pamiętam był fajny więc przeglądam oglądam a że się nie pali to mam czas... znajomi wiedzieli ze szukam i któregoś razu jeden mówi "przecież Bartek będzie swojego sprzedawał jak Ci się nie pali" Nie paliło się więc podjechałem patrze a tam taki jak chciałem czarny w alkantarkach z dachem panoramicznym no wszystko tak jak bym chciał w stanie bardzo ładnym do tego polift i turbo. Po czym słyszę że tam jest fajne zawieszenie fajne hamulce audio itd. Jedyna myśl jaka przychodzi do głowy to że jak mi powie cenę to mnie zabije bo lalka z fantami to musi kosztować. Bartek powiedział ze to sobie wyjmie tamto też i może sprzedać za XX myślę sobie dam zaliczkę zanim sie rozmyśli :D (cena była dla mnie dość ważna bo byliśmy świeżo po zakupie auta dla żony które było pilniejsze bo: "masz swojego lexusika to se go teraz podnieś" 

Do rzeczy cena ok auto ekstra i w lipcu stałem się posiadaczem tego autka a że człowiek bez wpychania łap za długo nie pożyje to już jest ic z wrx, bov HKS style, musiałem zmienić oryginalne radio na pioneera deh-x8700bt i podświetlenie nóg oraz doświetlenie bagażnika ledami,m narazie to tyle. 

Jeszcze w piwnicy czeka kpl wydech przelotowy 2,5" ale będę chciał zamontować przepustnice wydechu coby móc się pobawić i jeździć jak zwykły śmiertelnik :)

Z "grubych" modów to tyle.

Plan jest doprowadzić go do stanu salonowego czyli lakierowanie kilku elementów wymiana halogenu itd

W późniejszych planach jest też turbo z wrx i strojenie oraz możliwe że jakies fotele z wrx no i dbanie dbanie i jeszcze raz dbanie bo baza jest zacna :)

 

Troszkę w terenie:

post-22409-0-77072400-1452935682_thumb.jpg

post-22409-0-89508600-1452935733_thumb.jpg

post-22409-0-16227800-1452935813_thumb.jpg

post-22409-0-16195900-1452935865_thumb.jpg

 

I poza terenem :

post-22409-0-27326900-1452935921_thumb.jpg

post-22409-0-59503700-1452935959_thumb.jpg

post-22409-0-55991800-1452936009_thumb.jpg

post-22409-0-61359000-1452936059_thumb.jpg

post-22409-0-48990900-1452936100_thumb.jpg

post-22409-0-34902400-1452936154_thumb.jpg

 

Z wspominanym lexem:

b37d2e174693.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie ma czego zazdrościć. Forester jak inne tutaj a nawet i gorszy z tego co widzę ale mam przynajmniej jakiś pkt odniesienia co jest a co możne będzie.

Na chwilę obecną chce auto doprowadzić do jak najlepszego stanu żeby nic nie szarpało stukało itd a później pobawić się w turbinki foteliki wydeszki.

Ale bardzo dziękuje za dobre słowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajowy. Najbardziej mi się podoba ze wszystkich generacji Forestera, przez ten gładki tył. Chyba takim jeździł komisarz Duch w "Sforze"?

Ten tył jest fajnie podobny do zadka Imprezy. Szkoda, że moje Legacy nie zostało potraktowane podobnie, tylko ma tą dziwnowatą blendę i tablice rejestracyjną w klapie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie popatrzeć na swoje byłe auto :). Na szczęście jak widać trafiło w dobre ręce! Wielkie dzięki Wojtek za miłe słowo, starałem się jak mogłem, żeby nic Cię w nim nie zaskoczyło. Opiekuj się nim, bo kiedyś z chęcią go odkupię ;)! ​

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam być szczery to nic mnie chyba w nim nie zaskoczyło... 

Jedyne co muszę tak z pilniejszych rzeczy zrobić to uporać sie z szarpiącym silnikiem bo coś mu chyba iskry brakuje albo już nie wiem...

Puki co jest po sobotniej wymianie kpl rozrządu z pompą wody bo wolałem zrobić to ciutke wcześniej niż 1m za późno ;)

Mam tylko nadzieje że nie narobie głupot w tym aucie i nikt sie nie będzie wstydził za mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy mam takie pytanie bo zupełnie przez przypadek udało mi się dorwać turbinę td-04l z imprezy z 2002 roku.

I tu zaczynają sie pytania:

Czy będzie pasował p&p do mojego auta?

Czy musze coś robić z kompem żeby to jeżdziło?

Na chwilę obecną mam intercooler z wrx blova i będzie ta turbina z wrx.

Czy mogę tak jeździć czy muszę odrazu po przykręceniu turbiny jechać na strojenie?

Nie ukrywam że były inne plany z autem (moc na końcu) ale jak juz ma mi jutro koleś przywieść to turbo to nie wiem czy zakładać czy niech leży aż uzbieram na strojenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może stan polskich dróg zmusza do nas po części do decyzji .Po drugie jak na SUVa ma przyzwoite osiągi, a po modach jest niezły sleeper :D.Już nie mówiąc o zaletach użytkowych spory bagażnik...Wracając do tematu niezły ten czarnuch dbaj o niego i powodzenia w modach pozdro:)

Edytowane przez Raflo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to zrobię tak że turbinka idzie pod kocyk :)

Ja nie mówie tu o budowaniu mega projektu który będzie miał milion koni i nie wiadomo co jeszcze chce zrobić tylko mikro lifting wstawić większy wlot na maske przyciemnić szybki i turbo do tego nie mam zamiaru ruszać wydechu bo auto ma byc ciche (ewentualnie katalizator wyleci) I docelowo chce zamontować hak bo z zamiłowania lubie pojechać na rybki a forester do tego sprawdza sie idealnie. 

Poza tym nie jest to moda na forestety tylko tak jak ja stwierdziłem że auto ma spełnić kilka wymogów nie miałem w czym wybierać (ma byc 4x4, silnik turbo benzyna, jakies combi i może być wyższy) do 15tyś nie ma tak naprawde auta które by spełniało te wymogi (forek przedlift albo polift) hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma się rozumieć auto na rybki do 15 koła 4x4 w turbo trudno o inne. Co do modów szczerze nie ruszałbym.Bo wymiana turbo nie kończy liftingu, sam zobaczysz za tym idzie mnóstwo innych rzeczy, które kosztują. Miałem s-turbo przerobionego na Sti , z tym że ja kupiłem gotowca . 

A najgorsze co może się stać bo przy wymianie turbo trzeba zaraz zmienić IC, pompe paliwa itd. Już koszt, plus strojenie, najgorsze a tak się często zdarza że silnik powie papa :) i wtedy zaczyna się karuzela :) Niestety przy wymianie turbo musi dojść wydech nie chodzi o ty by był głośny, ale forester to  nie impreza . Sam rozumiesz.

Ale powodzenia!

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed strojenie i założeniem nowego turbo jak wywalić kąta pomysł nad wymianą downpipe na większy nie zaszkodzi tez zamontować dodatkowe wskazniki boost,oil temp, oil pres .:) . Ja przynajmniej tak będę robił. Tak jak pisałeś auto jest mega uniwersalne i to mi się w nim podoba to tego mając kasę może zrobić z niego niezłego przecinka jak i również wizualnie odpicowac auto ma do tego wszelkie predyspozycje :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto w lpg i nie liczę na wyniki jak w sti bo 230hp by mi wystarczyło. 

IC mam z wrx i poza strojeniem chciałbym nic więcej tam nie robić co najwyżej wymiana oleju i rozrządu.

Rozumiem że sama wymiana ic turbo i strojenie nie da mi bezpiecznych 230hp i to na lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś jeszcze uppipe udrożnić i dasz radę :) Pytanie czy gaz masz przygotowany pod ta moc

Dokladnie jak kolega pisze tak by trzeba było zrobić. Ja u subiektywne montowałem gaz z wydajnością przynajmniej do 250 KM . I mniej więcej taka moc by mi starczyła ale wszytko wyjdzie w planach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompa mam Stag 4 Qbox Basic,listwa wtryskowa Hana, wtryski Barracuda  ,reduktor KME Silver wydajność ma spokojnie do 250KM. Nie czuje różnicy jak jeżdżę czy gaz czy lpg  chyba że gdzieś zatankuje kijowy gaz to wtedy minimalnie czuć . Za to w Niemczech jak zatankowałem to auto mega śmiga na gazie.

Edytowane przez Raflo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...