Skocz do zawartości

Diesel ciężko odpala...


arek_sz

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś niedługiego czasu mamy problem z odpalaniem auta gdy stoi dłużej (> 10h) w niskiej (< 0 stopni) temperaturze. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem, potem w końcu odpali. Problemu nie ma gdy auto jest odpalane częściej (np. po 4h) nawet w niższej temp. (-7).

 

Czy można w ciemno postawić na świece (przebieg 150k km)? Wtryski były wymieniane 30k km temu, paliwo OK (z dodatkiem antyżelującym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji zalecae jest wymiana swiec żarowych przy 105 tyś, u mnie też ciezko pali na mrozie, aku ok rozrusznik kreci. Wlałem lepsze paliwo ale do szału jak chodzi o odpalanie niema. Zbieram sie własnie do wymiany swiec co jak wyczytałem a forum wiaze sie z wydzieraniem silnika z budy, to jakaś masakra no chyba ze zle cos zrozumiałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy u mnie była wymiana, bo auto regularnie w ASO serwisowane do tych 150k km.

I z tego co rozumiem tę wypowiedź, to raczej można bez wyciągania silnika.

 

PS ile tam świec wchodzi? Bo ze zdjęcia wynika, że 2? :o

 

22439AA000.jpg

Edytowane przez arek_sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim co prawda Oplu Astrze, kilka lat temu jak była prawdziwa zima i - 25 na term, to nie miałem takich problemów. Dwa razy przełączałem kluczyk i czekałem aż kontrolka świeć zgaśnie i dopiero odpalałem bez problemów. Może warto spróbować.

A tych świec żarowych to jest chyba 4 a nie dwie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się zawsze wydawało, że ilość garów = ilość świec, ale w Subaru już mnie chyba nic nie zdziwi :P No ale są raczej 4 (rysunek pewnie upraszcza). Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy trzeba wyjmować silnik.

Edytowane przez arek_sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję spróbować zapasowym kluczykiem ja sie swego czasu nawymieniałem pół silnika dopuki się nie kapłem że immobilajzer w kluczyku zaczął szwankować :) Druga sprawa: może się jaki odpowietrznik w zbiorniku zapchał i zanim pompa zassa spowrotem to się chwilę pokręcić musi. U bratowej w x3jce nowej taki myk był, to tak ssała pompa że się zbiornik do środka zapadł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach z CR jest trochę więcej "myków",wystarczy awaria czujnika,zaworka,brak odpowiednio wysokiego ciśnienia na listwie zbiorczej,przybrudzone wtryski i wiele innych rzeczy powoduje utrudniony rozruch diesla w niższych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jeśli producent zaleca wymianę co 100k km, a auto przebujało się 150k bez wymiany, to chyba czas na nią?

 

Edit. sprawdziłem instrukcję - mówi o świecach zapłonowych do benzyny, o dieslu ani słowa...

Edytowane przez arek_sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zaliczyłem zgon przy -16 ale okazało się, że akumulator zdechł. Odpalał co raz gorzej aż w końcu nie ruszył. Po ładowaniu też nie dał rady. Oczywiście był to oryginalny OEM Panasonic co się okazało mały prąd rozruchowy (śmiali się ze mnie w sklepie jak do diesela taki akumulator). Po wymianie aku na Vartę od razu auto odpaliło. Mam już na liczniku 102kkm ale po założeniu nowego aku widać, że świece są na pewno ok bo pali po jednym podgrzaniu.

Edytowane przez Tomasz Korczyński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...