arek_sz Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Od jakiegoś niedługiego czasu mamy problem z odpalaniem auta gdy stoi dłużej (> 10h) w niskiej (< 0 stopni) temperaturze. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem, potem w końcu odpali. Problemu nie ma gdy auto jest odpalane częściej (np. po 4h) nawet w niższej temp. (-7). Czy można w ciemno postawić na świece (przebieg 150k km)? Wtryski były wymieniane 30k km temu, paliwo OK (z dodatkiem antyżelującym). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 w instrukcji zalecae jest wymiana swiec żarowych przy 105 tyś, u mnie też ciezko pali na mrozie, aku ok rozrusznik kreci. Wlałem lepsze paliwo ale do szału jak chodzi o odpalanie niema. Zbieram sie własnie do wymiany swiec co jak wyczytałem a forum wiaze sie z wydzieraniem silnika z budy, to jakaś masakra no chyba ze zle cos zrozumiałem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 (edytowane) Ciekawe czy u mnie była wymiana, bo auto regularnie w ASO serwisowane do tych 150k km. I z tego co rozumiem tę wypowiedź, to raczej można bez wyciągania silnika. PS ile tam świec wchodzi? Bo ze zdjęcia wynika, że 2? Edytowane 11 Stycznia 2016 przez arek_sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 W moim co prawda Oplu Astrze, kilka lat temu jak była prawdziwa zima i - 25 na term, to nie miałem takich problemów. Dwa razy przełączałem kluczyk i czekałem aż kontrolka świeć zgaśnie i dopiero odpalałem bez problemów. Może warto spróbować. A tych świec żarowych to jest chyba 4 a nie dwie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Też mi się zawsze wydawało, że ilość garów = ilość świec, ale w Subaru już mnie chyba nic nie zdziwi No ale są raczej 4 (rysunek pewnie upraszcza). Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy trzeba wyjmować silnik. Edytowane 12 Stycznia 2016 przez arek_sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Świece żarowe są 4,do ich wymiany nie trzeba demontować silnika,bywają kłopoty z ich wykręceniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eurojanek Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Proponuję spróbować zapasowym kluczykiem ja sie swego czasu nawymieniałem pół silnika dopuki się nie kapłem że immobilajzer w kluczyku zaczął szwankować Druga sprawa: może się jaki odpowietrznik w zbiorniku zapchał i zanim pompa zassa spowrotem to się chwilę pokręcić musi. U bratowej w x3jce nowej taki myk był, to tak ssała pompa że się zbiornik do środka zapadł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 W silnikach z CR jest trochę więcej "myków",wystarczy awaria czujnika,zaworka,brak odpowiednio wysokiego ciśnienia na listwie zbiorczej,przybrudzone wtryski i wiele innych rzeczy powoduje utrudniony rozruch diesla w niższych temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) No tak, ale jeśli producent zaleca wymianę co 100k km, a auto przebujało się 150k bez wymiany, to chyba czas na nią? Edit. sprawdziłem instrukcję - mówi o świecach zapłonowych do benzyny, o dieslu ani słowa... Edytowane 12 Stycznia 2016 przez arek_sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Korczyński Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Ja ostatnio zaliczyłem zgon przy -16 ale okazało się, że akumulator zdechł. Odpalał co raz gorzej aż w końcu nie ruszył. Po ładowaniu też nie dał rady. Oczywiście był to oryginalny OEM Panasonic co się okazało mały prąd rozruchowy (śmiali się ze mnie w sklepie jak do diesela taki akumulator). Po wymianie aku na Vartę od razu auto odpaliło. Mam już na liczniku 102kkm ale po założeniu nowego aku widać, że świece są na pewno ok bo pali po jednym podgrzaniu. Edytowane 13 Stycznia 2016 przez Tomasz Korczyński Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz80 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 A nie zapowietrza Ci się układ paliwowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sz Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 A jak to sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Układ będzie się zapowietrzał bez względu na temperaturę otoczenia,jeśli masz kłopot tylko przy niskich temperaturach,to ta ewentualność odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Świece sa 4 i da sie bez wyciągania silnikA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się