BAJA Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Witam. Po wymianie płynu chłodniczego zauważyłem że jest bardzo duża różnica w poziomie płynu na zimnym i ciepłym (zimny prawie nie ma, a na ciepłym jest 3cm pod max). Macie jakiś pomysł czym to może być spowodowane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBA_M Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Zbiorniczek w połowie jest zwężony więc ogólnie jest to na poziomie 200-300ml. U mnie jak było ok 1/3 na zimno to na gorąco lekko powyżej max. Jak na zimno zaleję do max do na gorąco mam w połowie pomiędzy max a korkiem. Uważam to za normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAJA Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Przed wymianą płynu nie wiziałem, żeby były aż takie różnice dlatego mnie to troche zdziwiło. Teraz na ciepłym zalałem na max i zobaczę jutro co z tego będzie. Nie wydaje mi się żeby plyn miał takie możliwiści zmiany swojej objętości tak że chyba układ musi go wciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masu Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Reasumując na zimnym motorze, poziom płynu może/powinien być w okolicach wartości min. skoro na gorącym jest poziom ca. max.? Pytam, gdyż chciałem zadać swego czasu identyczne pytanie. Jeżeli na zimnym doleje do maxa, to tą obj.płynu, po rozgrzaniu do temp. rob., wywali przelewem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAJA Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Jak na zimno zaleję do max do na gorąco mam w połowie pomiędzy max a korkiem. kolega już wspomniał o takim przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Baja przeczytaj instrukcje/manual do swojego auta to nie bedziesz zadawał takich pytan i w razie potrzeby dolejesz troszeczke płynu/wody zdemineralizowanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek-86 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 może być zapowietrzony układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deyna Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Mam tak samo. Nawet zacząłem się tym przejmować jak miałem jechać w trasę z pustym zbiorniczkiem, ale po kilkunastu minutach już było prawie max. Czyli wszystko w porządku? W manualu jest napisane by nie dolewać niczego do oryginalnego płynu chłodniczego marki subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jamesbondzio Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Też tak mam. Na zimnym centymetr ponad min. Na ciepłym 3/4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Normalne zachowanie płynu chłodniczego gdy wzrasta jego temperatura i ciśnienie w układzie chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek-86 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Borygo zmienia swoją objętość i każdy się z tym zgodzi ale nie aż tak dużo. Prawdopodobnie masz gdzieś bańkę powietrza w układzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 ale u mnie też tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Borygo zmienia swoją objętość i każdy się z tym zgodzi ale nie aż tak dużo. Prawdopodobnie masz gdzieś bańkę powietrza w układzie. Bardzo ładnie,że zgadzasz się w temacie wzrostu temperatury i zwiększenia objętości cieczy,weź jeszcze rozważ wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia.Po coś te korki trzymające ciśnienie w okolicach 1 bara w tym układzie występują. Edytowane 8 Grudnia 2015 przez cybel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAJA Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 może być zapowietrzony układ. A to warto coś z tym robić nawet jak auto szybko się grzeje i nie widzę wahań temperatury ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia ogrzewanie kabiny nie działałoby równomiernie,dmuchałoby raz gorąco a raz chłodno,mogłyby wystąpić również widoczne na wskaźniku wahania temperatury płynu,szczególnie po dłuższej jeździe i zatrzymaniu,wentylatory włączałyby się zdecydowanie częściej,zbiorniczek przelewowy byłby czasem opróżniany do zera lub poniżej minimalnego poziomu płynu. Jeśli nie obserwujesz takich objawów,to wszystko jest w porządku.Po zmianie płynu chłodniczego,mimo odpowietrzenia,trzeba czasem dolać trochę płynu celem uzupełnienia układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAJA Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Zauważyłem jedynie że czasami nawet jak na ciepłym zaleję do max to na zimnym mam poniżej min a nawet całkowicie go nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się