BAJA Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Witam. Po wymianie płynu chłodniczego zauważyłem że jest bardzo duża różnica w poziomie płynu na zimnym i ciepłym (zimny prawie nie ma, a na ciepłym jest 3cm pod max). Macie jakiś pomysł czym to może być spowodowane ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SEBA_M Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Zbiorniczek w połowie jest zwężony więc ogólnie jest to na poziomie 200-300ml. U mnie jak było ok 1/3 na zimno to na gorąco lekko powyżej max. Jak na zimno zaleję do max do na gorąco mam w połowie pomiędzy max a korkiem. Uważam to za normalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAJA Posted December 7, 2015 Author Share Posted December 7, 2015 Przed wymianą płynu nie wiziałem, żeby były aż takie różnice dlatego mnie to troche zdziwiło. Teraz na ciepłym zalałem na max i zobaczę jutro co z tego będzie. Nie wydaje mi się żeby plyn miał takie możliwiści zmiany swojej objętości tak że chyba układ musi go wciągać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masu Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Reasumując na zimnym motorze, poziom płynu może/powinien być w okolicach wartości min. skoro na gorącym jest poziom ca. max.? Pytam, gdyż chciałem zadać swego czasu identyczne pytanie. Jeżeli na zimnym doleje do maxa, to tą obj.płynu, po rozgrzaniu do temp. rob., wywali przelewem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAJA Posted December 7, 2015 Author Share Posted December 7, 2015 Jak na zimno zaleję do max do na gorąco mam w połowie pomiędzy max a korkiem. kolega już wspomniał o takim przypadku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Baja przeczytaj instrukcje/manual do swojego auta to nie bedziesz zadawał takich pytan i w razie potrzeby dolejesz troszeczke płynu/wody zdemineralizowanej Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruszek-86 Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 może być zapowietrzony układ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deyna Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Mam tak samo. Nawet zacząłem się tym przejmować jak miałem jechać w trasę z pustym zbiorniczkiem, ale po kilkunastu minutach już było prawie max. Czyli wszystko w porządku? W manualu jest napisane by nie dolewać niczego do oryginalnego płynu chłodniczego marki subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jamesbondzio Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Też tak mam. Na zimnym centymetr ponad min. Na ciepłym 3/4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Normalne zachowanie płynu chłodniczego gdy wzrasta jego temperatura i ciśnienie w układzie chłodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruszek-86 Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Borygo zmienia swoją objętość i każdy się z tym zgodzi ale nie aż tak dużo. Prawdopodobnie masz gdzieś bańkę powietrza w układzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RTQLAS Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 ale u mnie też tak jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 (edited) Borygo zmienia swoją objętość i każdy się z tym zgodzi ale nie aż tak dużo. Prawdopodobnie masz gdzieś bańkę powietrza w układzie. Bardzo ładnie,że zgadzasz się w temacie wzrostu temperatury i zwiększenia objętości cieczy,weź jeszcze rozważ wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia.Po coś te korki trzymające ciśnienie w okolicach 1 bara w tym układzie występują. Edited December 8, 2015 by cybel Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAJA Posted December 8, 2015 Author Share Posted December 8, 2015 może być zapowietrzony układ. A to warto coś z tym robić nawet jak auto szybko się grzeje i nie widzę wahań temperatury ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia ogrzewanie kabiny nie działałoby równomiernie,dmuchałoby raz gorąco a raz chłodno,mogłyby wystąpić również widoczne na wskaźniku wahania temperatury płynu,szczególnie po dłuższej jeździe i zatrzymaniu,wentylatory włączałyby się zdecydowanie częściej,zbiorniczek przelewowy byłby czasem opróżniany do zera lub poniżej minimalnego poziomu płynu. Jeśli nie obserwujesz takich objawów,to wszystko jest w porządku.Po zmianie płynu chłodniczego,mimo odpowietrzenia,trzeba czasem dolać trochę płynu celem uzupełnienia układu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAJA Posted December 8, 2015 Author Share Posted December 8, 2015 Zauważyłem jedynie że czasami nawet jak na ciepłym zaleję do max to na zimnym mam poniżej min a nawet całkowicie go nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now