Jump to content

Duża różnica w ilości płynu chłodniczego na zimnym i cziepłym


BAJA
 Share

Recommended Posts

Witam. Po wymianie płynu chłodniczego zauważyłem że jest bardzo duża różnica w poziomie płynu na zimnym i ciepłym (zimny prawie nie ma, a na ciepłym jest 3cm pod max). Macie jakiś pomysł czym to może być spowodowane ?

 

Link to comment
Share on other sites

Zbiorniczek w połowie jest zwężony więc ogólnie jest to na poziomie 200-300ml. U mnie jak było ok 1/3 na zimno to na gorąco lekko powyżej max. Jak na zimno zaleję do max do na gorąco mam w połowie pomiędzy max a korkiem. Uważam to za normalne.

Link to comment
Share on other sites

Przed wymianą płynu nie wiziałem, żeby były aż takie różnice dlatego mnie to troche zdziwiło. Teraz na ciepłym zalałem na max i zobaczę jutro co z tego będzie. Nie wydaje mi się żeby plyn miał takie możliwiści zmiany swojej objętości tak że chyba układ musi go wciągać.

Link to comment
Share on other sites

Reasumując na zimnym motorze, poziom płynu może/powinien być w okolicach wartości min. skoro na gorącym jest poziom ca. max.? Pytam, gdyż chciałem zadać swego czasu identyczne pytanie.

Jeżeli na zimnym doleje do maxa, to tą obj.płynu, po rozgrzaniu do temp. rob., wywali przelewem ?

Link to comment
Share on other sites

Mam tak samo. Nawet zacząłem się tym przejmować jak miałem jechać w trasę z pustym zbiorniczkiem, ale po kilkunastu minutach już było prawie max. Czyli wszystko w porządku? W manualu jest napisane by nie dolewać niczego do oryginalnego płynu chłodniczego marki subaru.

Link to comment
Share on other sites

Borygo zmienia swoją objętość i każdy się z tym zgodzi ale nie aż tak dużo. Prawdopodobnie masz gdzieś bańkę powietrza w układzie.

Bardzo ładnie,że zgadzasz się w temacie wzrostu temperatury i zwiększenia objętości cieczy,weź jeszcze rozważ wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia.Po coś te korki trzymające ciśnienie w okolicach 1 bara w tym układzie występują. ;)

Edited by cybel
Link to comment
Share on other sites

Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia ogrzewanie kabiny nie działałoby równomiernie,dmuchałoby raz gorąco a raz chłodno,mogłyby wystąpić również widoczne na wskaźniku wahania temperatury płynu,szczególnie po dłuższej jeździe i zatrzymaniu,wentylatory włączałyby się zdecydowanie częściej,zbiorniczek przelewowy byłby czasem opróżniany do zera lub poniżej minimalnego poziomu płynu.

Jeśli nie obserwujesz takich objawów,to wszystko jest w porządku.Po zmianie płynu chłodniczego,mimo odpowietrzenia,trzeba czasem dolać trochę płynu celem uzupełnienia układu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...