Skocz do zawartości

Duża różnica w ilości płynu chłodniczego na zimnym i cziepłym


BAJA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po wymianie płynu chłodniczego zauważyłem że jest bardzo duża różnica w poziomie płynu na zimnym i ciepłym (zimny prawie nie ma, a na ciepłym jest 3cm pod max). Macie jakiś pomysł czym to może być spowodowane ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek w połowie jest zwężony więc ogólnie jest to na poziomie 200-300ml. U mnie jak było ok 1/3 na zimno to na gorąco lekko powyżej max. Jak na zimno zaleję do max do na gorąco mam w połowie pomiędzy max a korkiem. Uważam to za normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą płynu nie wiziałem, żeby były aż takie różnice dlatego mnie to troche zdziwiło. Teraz na ciepłym zalałem na max i zobaczę jutro co z tego będzie. Nie wydaje mi się żeby plyn miał takie możliwiści zmiany swojej objętości tak że chyba układ musi go wciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując na zimnym motorze, poziom płynu może/powinien być w okolicach wartości min. skoro na gorącym jest poziom ca. max.? Pytam, gdyż chciałem zadać swego czasu identyczne pytanie.

Jeżeli na zimnym doleje do maxa, to tą obj.płynu, po rozgrzaniu do temp. rob., wywali przelewem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo. Nawet zacząłem się tym przejmować jak miałem jechać w trasę z pustym zbiorniczkiem, ale po kilkunastu minutach już było prawie max. Czyli wszystko w porządku? W manualu jest napisane by nie dolewać niczego do oryginalnego płynu chłodniczego marki subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borygo zmienia swoją objętość i każdy się z tym zgodzi ale nie aż tak dużo. Prawdopodobnie masz gdzieś bańkę powietrza w układzie.

Bardzo ładnie,że zgadzasz się w temacie wzrostu temperatury i zwiększenia objętości cieczy,weź jeszcze rozważ wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia.Po coś te korki trzymające ciśnienie w okolicach 1 bara w tym układzie występują. ;)

Edytowane przez cybel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia ogrzewanie kabiny nie działałoby równomiernie,dmuchałoby raz gorąco a raz chłodno,mogłyby wystąpić również widoczne na wskaźniku wahania temperatury płynu,szczególnie po dłuższej jeździe i zatrzymaniu,wentylatory włączałyby się zdecydowanie częściej,zbiorniczek przelewowy byłby czasem opróżniany do zera lub poniżej minimalnego poziomu płynu.

Jeśli nie obserwujesz takich objawów,to wszystko jest w porządku.Po zmianie płynu chłodniczego,mimo odpowietrzenia,trzeba czasem dolać trochę płynu celem uzupełnienia układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...