Jump to content

Subaru Forester 2.0Turbo - 2000r - kilka pytań.


KondzioR.
 Share

Recommended Posts

Witajcie ! Dzisiaj nabyłem Subaru Forester 2.0Turbo o mocy 170PS w Automacie + LPG. 
Więc jako świeżak, mam kilka pytań, które strasznie mnie dręczą.
Posiadam automata, 4 bieg chyba, licznik mil/km, ale czy to wersja USA? 
Różnią się czymś szczególnie?
Przebieg mam w milach, da rade zmienić na KM? 

Przycisk HOLD, po załączeniu powinien sie swieci na zegarze? 
Czy forek ma podgrzewaną przednią szybe? Po lewej stronie deski mam 3 przyciski, dwa od przeciwmgnielnych i trzeci z narysowaną szybą, czy to właśnie to?
Czy w foresterze można wykonać mape wtrysku w celu zwiększenia mocy? może ktoś już to robił?jakiego wzrostu sie spodziewać?

no i ogólnie, przy czym uważać eksploatując tak faje auto :)

Mam nadzieje że pomożecie, 

Pozdrawiam, 
Konrad
 

Link to comment
Share on other sites

z licznikiem to nie wiem, chyba to kwestia samego licznika.

HOLD powinien się świecić po przełączeniu

tak, na samym dole szyby powinieneś mieć ogrzewanie, do tego ten przycisk służy

nie zwiększał bym mocy w zagazowanym turbo.

 

Oleje, turbo, zawory, no i zawieszenie na naszych drogach

Link to comment
Share on other sites

To niestety u mnie HOLD nie świeci sie na blacie, odczuwalne będą zmiany podczas jazdy z HOLDem ?

 

 z włączonym HOLD masz pominięty pierwszy bieg (startujesz z 2) więc zmienia jest dość odczuwalna.

 

 

.....

nie zwiększał bym mocy w zagazowanym turbo.......

A można spytać dlaczego?

 

 

bo auto już trochę ma, nie wiadomo co się z nim działo, na lpg jest już bardziej obciążone niż producent przewidział (m.in wyższe temperatury).

Pewnie można zwiększyć moc i na początku będzie wszystko ok, pytanie tylko o ile to skróci życie silnika? Do tego w tym aucie lubią się panewki przekręcić,

zwiększona moc tylko w tym pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Szyba jest podgrzewana tylko w miejscu wycieraczek, więc zimą skrobanie Cię nie ominie ;)

 

Możesz się spodziewać, że przestanie działać (o ile działa) zegarek przy podsufitce - naprawa jest b. prosta, czy że np. zastanie się tylna wycieraczka - również w domowych warunkach naprawisz. A poza tym dość częstą usterką jest rozszczelnienie chłodnicy, zużyty czujnik stukowy i parę innych drobnostek jak np. opadnięty szyberdach (o ile jest) ;).

 

Pilnuj oleju, płynu chłodniczego i właściwego ciśnienia w oponach i ciesz się forkiem. Ja swojego s-turbo wspominam bardzo miło. Warto zaintreresować się antykorozją.

Link to comment
Share on other sites

Opadnięty szyber? Już to mam :) jedna strona lekko zapadnięta, jest to do ogarnięcia?
Opony 215/60R16 - jakie jest prawidłowe ciśnienie w oponie? 
Kolejne pytanie, musze kupić zimówki, chciałbym 205 na zimę, jest to możliwe? jak tak to jaki profil? 

I jeszcze kwestia wymiany filtra paliwa, gdzie sie znajduje? 
Noo i jeszcze jaki olej w silniku, ii czy zalecana jest wymiana oleju w skrzyni?

Edited by KondzioR.
Link to comment
Share on other sites

Jest do ogarnięcia, ale trochę kosztuje, w Warszawie jest zakład specjalizujący się w dachach otwieranych. Tam wyciera się mała część plastikowa, ale żeby ją wymienić trzeba wszystko rozebrać.

 

Ciśnienie masz podane na tabliczce (nie pamiętam czy przy drzwiach, czy przy wlewie).

 

Opony wystarczy, że wszystkie będą jednakowe, mogą być 205 (ja miałem chyba 195 piętnastki)

 

Jeździłem na Valvoline VR1 Racing 5W50

Link to comment
Share on other sites

Ciśnienie w oponach na drzwiach kierowcy.

Olej w at co 50 000 km, na dzień dobry bym wymienił, mam wlanego Millersa.

W silniku mam Mobila 5W50, wymieniany co mniej więcej 10 000, nie dolewam pomiędzy wymianami

Zimówki mam w rozmiarze 205/70/15

Link to comment
Share on other sites

z doświadczenia prawie rocznego posiadania Forka 2000 s-turbo at.
wszystko co koledzy wspomnieli
ja wlewam do silnika valvoline racing 5w50 - nie bierze oleju, jest bardzo lepki (i gęsty, aż czasami trudno mi odczytać poziom na bagnecie) i pewnie przez to wogóle nie dolewam miedzy wymiana (co 15tys km). 
Opony bede mial hankokoki 215/65/16

ja w swoim musiałem zrobić porządek z tylnym zawieszeniem
oryginalnie są amortyzatory samopoziomujące. i jeden kucnął. poprzedni właściciel wymienił jeden na zwykly amortyzator kyb. efekt był taki że foryś leżał jedną stroną (lewy tył) wyglądało to tragicznie i bałem się brać kogoś na tył.
Zainwestowałem i wymieniłem (pomimo że były dobre) drugi amortyzator jeszcze oryginalny na kyb i do tego KONIECZNIE odpowiednie sprężyny. doczytasz reszty na wątkach o samopoziomujących amorkach w forysiu

a wersje czy usa czy eu to chyba mozna sprawdzić po vinie. poprawcie mnie jeśli się myle

na koniec krótka dewagacja nt. skrobania szyb- JA JESZCZE NIE SKROBAŁEM ! czekałem grzecznie 3min aż sie zagrzeje (grzejąc dupke w podgrzewanym fotely) z włączonym grzaniem szyby (aż odkleją się wycieraczki). na koniec wycieraczkami i miotełką. 

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

 

To niestety u mnie HOLD nie świeci sie na blacie, odczuwalne będą zmiany podczas jazdy z HOLDem ?

 

 z włączonym HOLD masz pominięty pierwszy bieg (startujesz z 2) więc zmienia jest dość odczuwalna.

 

 

.....

nie zwiększał bym mocy w zagazowanym turbo.......

A można spytać dlaczego?

 

 

bo auto już trochę ma, nie wiadomo co się z nim działo, na lpg jest już bardziej obciążone niż producent przewidział (m.in wyższe temperatury).

Pewnie można zwiększyć moc i na początku będzie wszystko ok, pytanie tylko o ile to skróci życie silnika? Do tego w tym aucie lubią się panewki przekręcić,

zwiększona moc tylko w tym pomoże.

 

Bo ja się poważnie zastanawiałem nad tym. Nie chodzi mi o wyciągnięcie tzw. "bezpiecznego maximum". Rozgladam sie za jakimś wydechem itp, podobno mapowanie bedzie tu zalecane, chciałem przy okazji lekko poprawić moment i dynamikę auta w dolnej partii obrotow. Oczywiście robota taka dopiero po gruntownej diagnozie silnika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...