Skocz do zawartości

Zakup Forestera 2004/2005


dzeq

Rekomendowane odpowiedzi

powiem tak, ten byłby idealny: 

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-mega-forester-xt-2-0-turbo-128tys-km-full-opcja-zobacz-webasto-ID6ycPLb.html#68ca0c1caf 

 

Czy Webasto nie będzie się kłóciło z instalacją gazową którą będę chciał założyć ??

 

Pytanie nr 2, czy ktoś z szanownych członków Forum mógłby podjechać na wstępną obczajkę ??

 

Co sądzicie ??

Samo ogloszenie powoduje u mnie odruch wymiotny. Pisane niby przez cudzoziemca z Tomaszowa? Litosci. Czy ktos naprawde wierzy w taki przebieg w tym roczniku?? Autu na zdjeciach nic nie brakuje, jedynie zderzak tylni rzuca sie w oczy. Chodzi o to zeby kupujacy po przyjezdzie skupil sie na tymze zderzaku, usilnie szukajac znakow straszliwej kolizji, nie zwracajac uwagi na cala reszte. Ale tresc, byki, opis, bankowo falszywy przebieg, to wszystko az sie prosi o rzetelne sprawdzenie przed zakupem. Prosze zwrocic uwage, sprzedawca podaje dosc istotne informacje, nawet te szczegolowe i charakterystyczne dla marki, czyli zna sie niby, a za chwile pisze o napedzie webasto, lifcie i dwoch trybach jazdy. Ja bym nie skreslal ale dluugo bym go ogladal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też szukam Forka w tym przedziale wiekowym i chce się podłączyć do tematu. W niektórych egzemplarzach w Internecie widać trójramienne kierownice oraz pokrętła od klimy nawiewów itp. jakby ze starszych wersji.
Moje pytania:
- czy trójramienna kierownica była oryginalnie montowana? Czy może był jakiś dzwon i wymiana kiery?
- to samo się tyczy tych pokręteł
Pozdrawiam
Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tryby jazdy Sport i zimowy :mrgreen:

 

System czyszczenia reflektorów (SRA)

 

No rzeczywiście automat ma takie dwa ustawienia. 

Jeden pozwala kręcić silnik trochę wyżej, a drugi (zimowy) oznacza, że bieg nr 1 nie jest w ogóle używany.

 

Tak czy inaczej taki przebieg to wiadomo, że kręcone auto. Ja mam forka, którym jeździ tylko żona po mieście, rok 2007 ponad 200kkm - sporadyczne wyjazdy gdzieś dalej raz na pół roku.

Zresztą chyba każdy ma świadomość, że auta, które są typowymi autami na codzień, nie stoją i kilometry swoje wyjeżdżone mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam dwa tryby w automacie .. POWER jak już wspomniał kolega wyżej, powoduje że przy naciśnięciu pedału przyspieszenia mocniej, skrzynia przerzuca bieg przy prawie 7 rmp ( przy normalnej jeździe biegi przerzucają się między 3 -4,5 rmp ) , zaś przy trybie "hold" pojazdem rusza się z drugiego biegu, który powoduje dłuższe wysprzęglenie i zminimalizowanie poślizgu kół na starcie.. Z tego co pamiętam, to na 1 biegu w automacie wbudowany jest reduktor i takie też odnoszę wrażenie jeżdżąc po bezdrożach testując D i 1 na tych samych odcinkach .. W manualach 2.0 jest dodatkowy lewar HOLD /HI Holder który trzeba uruchamiać przy wciśniętym sprzęgle... Natomiast , jak już wspomniałem pojazd ma trochę podejrzany  przebieg ale nie chce osądzać ..

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie. Cała moja rodzina wyraźnie zaniża statystykę.

Ja moja teściowa i teść robimy po ok. 10 tys. rocznie. Wszyscy jeździmy po Warszawie  i wszyscy mieli byśmy podobne przebiegi.

Wiadomo, że dużo cwaniaki kręcą ale wasza pewność mnie trochę śmieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roody...

 

 

czasem trzeba racjonalnie podchodzić do pewnych wątków .. Mój pojazd wozi tylko dziecko do przedszkola + żona do pracy, i w ciągu roku wychodzi to jakieś 12-14 tyś km .. Niby tylko po mieście ... Choć mogę się mylić .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja nabyłem dwa miesiące temu sprowadzonego 2.0 XT 2005, byl bez gazu, od razu gazowalem. Poza kilkoma zaroweczkami podswietlenia tu i owdzie, na razie wszystko bez zarzutu, a przelatalem nim juz 10.000km po trasie i duzym miescie. Jestem mega zadowolony.

Napisze jednak uczciwie, ze nieco zaluje ze nie poczekalem spokojnie i nie poszukalem 2,5 XT, jak juz sie czlowiek odrobine wciagnie to jednak przydalo by sie troszke wiecej kucy ;) Szczegolnie odczuwam to wiazac 3 pasazerow z bagazem. Chociaz oczywiscie moje 2.0 i tak dzielnie daje rade.

 

Ale za to masz auto raczej bezproblemowe w obsłudze :) To jest jakiś + w stosunku do 2.5 XT. Na pocieszenie Ci powiem, że w 2.5 XT też z czasem mocy brakuje, a jak się wiezie 3 pasażerów z bagażem to jest gorzej niż bez nich i by się przydało tak ze 300 kuni wtedy... Zawsze z czasem chce się więcej ;)

 

marhof, z ust mi to wyjąłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o handlarzy, też zawsze starałem się ich wystrzegać, a w końcu kupiłem od jednego :) ale nie żałuję. Pod Jelenią Górą gość sprowadza tylko Subaraki z zachodu. Łatwo poznać ogłoszenie, zdjęcia robione zawsze na ładnym tle górskiego krajobrazu w popołudniowym słońcu. Fajny chłopak, dobrze zna te auta, jak usłyszał że jadę specjalnie z Warszawy opowiedział przez telefon o każdej rysce. To jedno z jego ogłoszeń:

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-0-x-awd-my04-mt-oplacony-ID6ycSg1.html#df9d2c893f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku . Gratulacje i przyjemności z pojazdu..  Bądź w kontakcie forumowym .

 

Pozdrawiam   


U tego kolesia "fotografa" , z 5 m-cy temu ooglądałem srebrnego XTka .. Stan zgodny z opisem , natomiast cena mnie pokonała ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chciałbym się podczepić do tematu i wyjaśnić nurtującą mnie rzecz.Mianowice jak to w końcu jest z silnikami 2.0,wiem że początkowe miały 125 ps i oznaczenie SOHC (hydrauliczna kompensacja zaworów,dobre pod LPG),natomiast jeżeli chodzi o nowszą wersje 158 ps to jedni piszą że to nadal SOHC a znowu inni że już DOHC równie dobra ale już bez hydraulicznej kompensacji zaworów.Kto ma racje i komu wierzyć ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

125 ps i oznaczenie SOHC (hydrauliczna kompensacja zaworów,dobre pod LPG)
Regulacja luzu zaworowego za pomocą śrubek jak  w 126p a nie hydraulicznie a 158KM to DOHC i regulacja za pomocą płytek. Ten silnik występował także jako przystosowany do spalania LPG i w kodzie oznaczającym rodzaj silnika występuje literka F  (EJ20F).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SOHC czy DOHC to sposób w jaki sterowane,obsługiwane są zawory,a nie metoda regulacji luzów zaworowych.DOHC umożliwia wprowadzenie zmiennych faz rozrządu,jedno i drugie rozwiązanie pozwala na zastosowanie hydraulicznych kompensatorów luzu zaworów czy ich regulację za pomocą śrub,szklanek itd.

Przystosowanie do LPG to nie hdrauliczne kasowanie luzu a zastosowanie w głowicach utwardzonych gniazd zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

orientujecie się może co ile wykonuje się taka regulację i jaki jest jej koszt ?

Przy jeździe na Pb reguluje się zawory rzadko,raczej kontroluje,pierwszą kontrolę producent zaleca przy przebiegu 105tys.km.

Przy instalacji LPG kontrola,regulacja co ~50tys.km najdalej,zależy od stanu i przebiegu gniazd zaworowych.

Najlepszym wyjściem jest zakup Forka z silnikiem oznaczonym EJ20F,wtedy regulacja zaworów odbywa się przy podobnych przebiegach co na Pb.

O cenach,kosztach było już parę razy na Forum,regulacja na śrubki to koszt kilku stówek,przy DOHC i szklankach już jest inna bajka,do kontroli luzów nie trzeba wyciągać silnika,do regulacji już to takie oczywiste nie jest i zależy od paru innych czynników czy warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie regulacja luzów zaworowych była sprawdzana przy 146 km i było wszystko ok. Natomiast koszty regulacji w moim silniku nie są małe, koszt jednej szklanki waha się między 100 a 150 zł + ilość szklanek potrzebnych do regulacji + robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...