andre82 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 W starych mazdach skrzynie wytrzymują przyrosty po 300hp 300 kucy więcej? nie przesadzasz trochę? A nowe projektowane z niewielkim zapasem wytrzymałości i o określonej żywotności , porównywanie mazdy do subaru mija sie z celem. A każdy silnik spasuje z moja skrzynia, chodzi mi o to czy były jakieś różnice w połaczeniu z blokiem ? Z rodziny ej to kazdy n/a powinien pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Może zacznijmy od tego jaki masz budżet i kto miałby robić tego swap-a (sam czy zlecasz to komuś)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Chciałbym wydac kolo 4 do 5 tys zł, ja bym swapu nie robil zlecił bym mechanikowi. Tylko ciagle jest gdzies ta mysl nad zakupem czegos mocniejszego, tylko nigdy nie wiadomo co sie kupi w sumie podobnie jak z silnikiem, tylko najgorsze ze jednak musze miec automat a opcja zmiany silnika w moim wydajne mi sie najsensowniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 W Twoim aucie nie ma przepływomierza, a ej22 fabrycznie go posiada więc nie ma pewności czy to w ogóle ruszy. Gdybyś robił to sam to poniósłbyś tylko koszty części i czas. Szlaki takich swap-ów są słabo przetarte, a jeśli ktoś nauczył się tego to raczej za darmo nie podzieli się wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Czy nie dalo by sie wlozyc samego short blocku o wiekszej pojemnosci (blok silnika z walem i tlokami) do istniejacych glowic i osprzetu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) W Twoim aucie nie ma przepływomierza, a ej22 fabrycznie go posiada więc nie ma pewności czy to w ogóle ruszy. Gdybyś robił to sam to poniósłbyś tylko koszty części i czas. Szlaki takich swap-ów są słabo przetarte, a jeśli ktoś nauczył się tego to raczej za darmo nie podzieli się wiedzą. wlasnie chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej żeby też nie narobić się przy tym jeśli teoretycznie dało by się prościej, ryzyko zawsze jakieś jest ale zaryzykować czasem też wartoCzy nie dalo by sie wlozyc samego short blocku o wiekszej pojemnosci (blok silnika z walem i tlokami) do istniejacych glowic i osprzetu? też mnie to zastanawia bo jeśli komputer miał by wpasować to czemu nie reszta. A to rozwiązanie było by najkorzystniejsze, może ktoś by się podzielił taką informacją czy jest taka możliwość Edytowane 21 Października 2015 przez harnas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Powinno dać rade.Skoro glowice i osprzęt z turbo działają z blokiem 2.0,2.2,2.5 N/A to tym bardziej N/Na z N/A powinno hulać.Ale niech się ktos mądrzejszy wypowie. W starych mazdach skrzynie wytrzymują przyrosty po 300hp300 kucy więcej? nie przesadzasz trochę? A nowe projektowane z niewielkim zapasem wytrzymałości i o określonej żywotności , porównywanie mazdy do subaru mija sie z celem. A każdy silnik spasuje z moja skrzynia, chodzi mi o to czy były jakieś różnice w połaczeniu z blokiem ? Z rodziny ej to kazdy n/a powinien pasować. Widziałem macalem jezdzilem;) seryjnie silnik miał 130hp,uturbiony kupe czasu latal na setupie 270hp.Teraz ma ok 400.Skrzynia seria, jedynie od jakiegoś czasu doszla szpera.Auto regularnie jeździ w 1/4 mili .Ostatnio w Wilczych laskach zdobył pudło,chyba nawet 1 miejsce.Skrzynia znosi procedurę,strzaly ze sprzęgła na slickach,hoosierach itp. Poza tym sporo mazd z 2.5 KL,Klze(160-190hp) jeździ na skrzyniach od K8(130hp) i nie ma problemu.End OT Edytowane 21 Października 2015 przez Bo_Lo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Jest różnica miedzy robieniem czegoś co powinno działać, a robieniem czegoś po raz kolejny co już wcześniej działało. Tak czy inaczej takie eksperymenty kosztują czas i pieniądze, ale dzięki nim zdobywa się wiedzę, którą jak już wspomniałem za darmo raczej nikt się nie podzieli. W Ameryce robią takie hybryd, że do bloku ej25 zakładają głowice z ej20/ej22 sohc, podobno ma to jakieś 170-180KM. Trzeba byłoby zrobić taki eksperyment w PL i sprawdzić czy faktycznie to działa. Dla posiadaczy pierwszych Imprez i Antyków byłaby to świetna informacja. Edytowane 21 Października 2015 przez hugo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 No właśnie,problem jest taki ze w PL nie bardzo chca dlubac N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Jest różnica miedzy robieniem czegoś co powinno działać, a robieniem czegoś po raz kolejny co już wcześniej działało. Tak czy inaczej takie eksperymenty kosztują czas i pieniądze, ale dzięki nim zdobywa się wiedzę, którą jak już wspomniałem za darmo raczej nikt się nie podzieli. W Ameryce robią takie hybryda, że do bloku ej25 zakładają głowice z ej20/ej22 sohc, podobno ma to jakieś 170-180KM. Trzeba byłoby zrobić taki eksperyment w PL i sprawdzić czy faktycznie to działa. Dla posiadaczy pierwszych Imprez i Antyków byłaby to świetna informacja. jeśli jest tak jak mówisz to mysle ze warto by spróbować, koszt samego bloku mniejszy niż całego z osprzętem a jeśli miał by być taki przyrost mocy to jak za tyle KM to wcale nie taki duży koszt. Myślę ze trzeba nad tym rozwiązaniem pomyslec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Jest różnica miedzy robieniem czegoś co powinno działać, a robieniem czegoś po raz kolejny co już wcześniej działało. Tak czy inaczej takie eksperymenty kosztują czas i pieniądze, ale dzięki nim zdobywa się wiedzę, którą jak już wspomniałem za darmo raczej nikt się nie podzieli. W Ameryce robią takie hybryda, że do bloku ej25 zakładają głowice z ej20/ej22 sohc, podobno ma to jakieś 170-180KM. Trzeba byłoby zrobić taki eksperyment w PL i sprawdzić czy faktycznie to działa. Dla posiadaczy pierwszych Imprez i Antyków byłaby to świetna informacja. Toz ej25 ma 170 kucy wiec po co te zabawy z glowicami? Zalozmy ze moc do 180 wzrosnie to przeliczajac koszty remontu glowic uszczelek i reszty pierdół drogo te 10 kucy wyjdzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Tylko o którym ej25 piszesz bo pierwsze miały 156KM i były dohc. Zamontuj kolektor ssący od ej22 na ej25 z głowicami dohc i zobaczysz w jakim celu ta zabawa. Ostatnio za planowanie dwóch głowic sohc + szlif zaworów zapłaciłem 200zł więc nie uważam, że to drogo. Silnik składałem sam + koszt klucza dynamometrycznego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Tylko o którym ej25 piszesz bo pierwsze miały 156KM i były dohc. Zamontuj kolektor ssący od ej22 na ej25 z głowicami dohc i zobaczysz w jakim celu ta zabawa. Ostatnio za planowanie dwóch głowic sohc + szlif zaworów zapłaciłem 200zł więc nie uważam, że to drogo. Silnik składałem sam + koszt klucza dynamometrycznego. tylko glowice wtedy zostawic tak jak sa z tego ej25 dohc czy montowac z mojego ej20. I czy montowanie kolektora z ej22 też daje taka różnicę jak zostawienie tego który teraz siedzi. I mam rozumieć ze całą elektroniką silnika zostaje z ej20 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Montujesz blok ej25 do osprzętu ej20. Kolektor ej22 zostaw w spokoju. Tak, elektronika zostaje, ale zaznaczam, że nie jest mi znany efekt jaki wyjdzie z takiej hybrydy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 2.2 160 KM A co to? A skąd to? A EJ22T 163 KM ! A z USA ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 2.2 160 KM A co to? A skąd to? A EJ22T 163 KM ! A z USA ! A wyjaśnij w jakich latach i w których modelach był montowany i skąd masz te info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziom Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 2.2 160 KM A co to? A skąd to? A EJ22T 163 KM ! A z USA ! A wyjaśnij w jakich latach i w których modelach był montowany i skąd masz te info. 1989 - 1994 Subaru Legacy Turbo US spec EJ22T Informacje dostępne na każdym forum dotyczącym marki Subaru gdzie ludzie się wzajemnie nie opluwają i mają chęć do niesienia pomocy w tematyce dotyczącej Subaru PIerwszy z brzegu link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 A tu sie opluwamy? Fajnie żeś podsunął linkę z ifo o tym silniku ale mowa jest o ej wolnossących i możliwośćiach przeszczepu do autka autora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter4127 Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 (edytowane) Okej Panowie, teraz ja odkopię temat. Mam wannę ej20E 116hp i od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie Swap na ej25 SOHC z RS'a GC8. Sprzedający ma całe serducho z osprzętem i wiązką, bez dosłownie kilku kostek i tutaj interesuje mnie, czy była by to duża rzeźba, czy raczej coś w stylu P&P jak z ej22? Na jakie, mniej więcej koszta związane z robocizna się szykować, co z ECU itd? Robił ktoś coś podobnego, lub może zna kogoś powiedzmy z Lublina, kto by to ogarnął? Edytowane 13 Września 2016 przez dexter4127 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się