Skocz do zawartości

impreza 2.0 gl MY 98 automat, jakie możliwosci swapu bez zmiany skrzyni ?


Marcin Jurgowian

Rekomendowane odpowiedzi

W starych mazdach skrzynie wytrzymują przyrosty po 300hp

300 kucy więcej? nie przesadzasz trochę? A nowe projektowane z niewielkim zapasem wytrzymałości i o określonej żywotności , porównywanie mazdy do subaru mija sie z celem.

 

 

A każdy silnik spasuje z moja skrzynia, chodzi mi o to czy były jakieś różnice w połaczeniu z blokiem ?

 Z rodziny ej to kazdy n/a powinien pasować.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wydac kolo 4 do 5 tys zł, ja bym swapu nie robil zlecił bym mechanikowi. Tylko ciagle jest gdzies ta mysl nad zakupem czegos mocniejszego, tylko nigdy nie wiadomo co sie kupi w sumie podobnie jak z silnikiem, tylko najgorsze ze jednak musze miec automat a opcja zmiany silnika w moim wydajne mi sie najsensowniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim aucie nie ma przepływomierza, a ej22 fabrycznie go posiada więc nie ma pewności czy to w ogóle ruszy.

Gdybyś robił to sam to poniósłbyś tylko koszty części i czas.

Szlaki takich swap-ów są słabo przetarte, a jeśli ktoś nauczył się tego to raczej za darmo nie podzieli się wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim aucie nie ma przepływomierza, a ej22 fabrycznie go posiada więc nie ma pewności czy to w ogóle ruszy.

Gdybyś robił to sam to poniósłbyś tylko koszty części i czas.

Szlaki takich swap-ów są słabo przetarte, a jeśli ktoś nauczył się tego to raczej za darmo nie podzieli się wiedzą.

wlasnie chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej żeby też nie narobić się przy tym jeśli teoretycznie dało by się prościej, ryzyko zawsze jakieś jest ale zaryzykować czasem też warto

Czy nie dalo by sie wlozyc samego short blocku o wiekszej pojemnosci (blok silnika z walem i tlokami) do istniejacych glowic i osprzetu?

też mnie to zastanawia bo jeśli komputer miał by wpasować to czemu nie reszta. A to rozwiązanie było by najkorzystniejsze, może ktoś by się podzielił taką informacją czy jest taka możliwość Edytowane przez harnas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno dać rade.Skoro glowice i osprzęt z turbo działają z blokiem 2.0,2.2,2.5 N/A to tym bardziej N/Na z N/A powinno hulać.Ale niech się ktos mądrzejszy wypowie.

 

W starych mazdach skrzynie wytrzymują przyrosty po 300hp

300 kucy więcej? nie przesadzasz trochę? A nowe projektowane z niewielkim zapasem wytrzymałości i o określonej żywotności , porównywanie mazdy do subaru mija sie z celem.

 

A każdy silnik spasuje z moja skrzynia, chodzi mi o to czy były jakieś różnice w połaczeniu z blokiem ?

Z rodziny ej to kazdy n/a powinien pasować.
Widziałem macalem jezdzilem;) seryjnie silnik miał 130hp,uturbiony kupe czasu latal na setupie 270hp.Teraz ma ok 400.Skrzynia seria, jedynie od jakiegoś czasu doszla szpera.Auto regularnie jeździ w 1/4 mili .Ostatnio w Wilczych laskach zdobył pudło,chyba nawet 1 miejsce.Skrzynia znosi procedurę,strzaly ze sprzęgła na slickach,hoosierach itp. :D

Poza tym sporo mazd z 2.5 KL,Klze(160-190hp) jeździ na skrzyniach od K8(130hp) i nie ma problemu.End OT ;)

Edytowane przez Bo_Lo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica miedzy robieniem czegoś co powinno działać, a robieniem czegoś po raz kolejny co już wcześniej działało.

Tak czy inaczej takie eksperymenty kosztują czas i pieniądze, ale dzięki nim zdobywa się wiedzę, którą jak już wspomniałem za darmo raczej nikt się nie podzieli.

W Ameryce robią takie hybryd, że do bloku ej25 zakładają głowice z ej20/ej22 sohc, podobno ma to jakieś 170-180KM.

Trzeba byłoby zrobić taki eksperyment w PL i sprawdzić czy faktycznie to działa.

Dla posiadaczy pierwszych Imprez i Antyków byłaby to świetna informacja.

Edytowane przez hugo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica miedzy robieniem czegoś co powinno działać, a robieniem czegoś po raz kolejny co już wcześniej działało.

Tak czy inaczej takie eksperymenty kosztują czas i pieniądze, ale dzięki nim zdobywa się wiedzę, którą jak już wspomniałem za darmo raczej nikt się nie podzieli.

W Ameryce robią takie hybryda, że do bloku ej25 zakładają głowice z ej20/ej22 sohc, podobno ma to jakieś 170-180KM.

Trzeba byłoby zrobić taki eksperyment w PL i sprawdzić czy faktycznie to działa.

Dla posiadaczy pierwszych Imprez i Antyków byłaby to świetna informacja.

jeśli jest tak jak mówisz to mysle ze warto by spróbować, koszt samego bloku mniejszy niż całego z osprzętem a jeśli miał by być taki przyrost mocy to jak za tyle KM to wcale nie taki duży koszt. Myślę ze trzeba nad tym rozwiązaniem pomyslec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica miedzy robieniem czegoś co powinno działać, a robieniem czegoś po raz kolejny co już wcześniej działało.

Tak czy inaczej takie eksperymenty kosztują czas i pieniądze, ale dzięki nim zdobywa się wiedzę, którą jak już wspomniałem za darmo raczej nikt się nie podzieli.

W Ameryce robią takie hybryda, że do bloku ej25 zakładają głowice z ej20/ej22 sohc, podobno ma to jakieś 170-180KM.

Trzeba byłoby zrobić taki eksperyment w PL i sprawdzić czy faktycznie to działa.

Dla posiadaczy pierwszych Imprez i Antyków byłaby to świetna informacja.

Toz ej25 ma 170 kucy wiec po co te zabawy z glowicami? Zalozmy ze moc do 180 wzrosnie to przeliczajac koszty remontu glowic uszczelek i reszty pierdół drogo te 10 kucy wyjdzie.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko o którym ej25 piszesz bo pierwsze miały 156KM i były dohc.

Zamontuj kolektor ssący od ej22 na ej25 z głowicami dohc i zobaczysz w jakim celu ta zabawa.

Ostatnio za planowanie dwóch głowic sohc + szlif zaworów zapłaciłem 200zł więc nie uważam, że to drogo.

Silnik składałem sam + koszt klucza dynamometrycznego.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko o którym ej25 piszesz bo pierwsze miały 156KM i były dohc.

Zamontuj kolektor ssący od ej22 na ej25 z głowicami dohc i zobaczysz w jakim celu ta zabawa.

Ostatnio za planowanie dwóch głowic sohc + szlif zaworów zapłaciłem 200zł więc nie uważam, że to drogo.

Silnik składałem sam + koszt klucza dynamometrycznego.

tylko glowice wtedy zostawic tak jak sa z tego ej25 dohc czy montowac z mojego ej20. I czy montowanie kolektora z ej22 też daje taka różnicę jak zostawienie tego który teraz siedzi. I mam rozumieć ze całą elektroniką silnika zostaje z ej20 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

 

2.2 160 KM

 

A co to? A skąd to?

 

 

A EJ22T 163 KM ! A z USA !

 

A wyjaśnij w jakich latach i w których modelach był montowany i skąd masz te info.

 

 

1989 - 1994 Subaru Legacy Turbo US spec EJ22T

Informacje dostępne na każdym forum dotyczącym marki Subaru gdzie ludzie się wzajemnie nie opluwają i mają chęć do niesienia pomocy w tematyce dotyczącej Subaru ;)

PIerwszy z brzegu link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Okej Panowie, teraz ja odkopię temat. Mam wannę ej20E 116hp i od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie Swap na ej25 SOHC z RS'a GC8. Sprzedający ma całe serducho z osprzętem i wiązką, bez dosłownie kilku kostek i tutaj interesuje mnie, czy była by to duża rzeźba, czy raczej coś w stylu P&P jak z ej22? Na jakie, mniej więcej koszta związane z robocizna się szykować, co z ECU itd? Robił ktoś coś podobnego, lub może zna kogoś powiedzmy z Lublina, kto by to ogarnął?

Edytowane przez dexter4127
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...