Jump to content

impreza 2.0 gl MY 98 automat, jakie możliwosci swapu bez zmiany skrzyni ?


Marcin Jurgowian
 Share

Recommended Posts

Witam, posiadam impreze gl 2.0 125 km automat, silnik nie jest w najgorszej kondycji ale troche mocy mu brakuje i oleju troche lubi wypic, wiec tak sie zastanawiam zamiast ewentualnie remontowac moze by tak zrobic swap. Zastanawialem sie nad 2.2 z legacy tylko pytanie dokladie ktory silnik bo z tego co poczytalem to z II powinno byc najmniej problemow. Bardziej zastanawia mnie czy jes mozliwosc zamontowania silnika 2.2 160 KM co dodatkowo sie z tym wiaze lub silnik 2.5 z legacy, albo z nowszej imprezy 2.0. I pytanie do ktorych silnikow skrzynia spasuje i czy jest to realne ze wytrzyma bez zmiany? Za wszelkie podpowiedzi dziekuje

Link to comment
Share on other sites

nie pamietam juz dokladnie gdzie znalazlem to info ale byly montowane w Impreze chyba wersje japonskie i w Outback. W 100% pewny nie jestem i moge sie mylic

 

znalazlem cos takiego wiec raczej sa http://otomoto.pl/oferta/subaru-impreza-outback-sport-2-2-l-1997r-klima-gaz-ID4p9Eoz.html

Edited by harnas
Link to comment
Share on other sites

myslalem nad tym i niestety ale jeszcze nie teraz, dwie rzeczy ktore mnie martwia to: spalanie, moja impreza pali ok 14 l Lpg wiec to nie jest duzo a na turbo mogl bym troche nie wyrobic rocznie jezdze ok 25 tys km, a nie wiem czy to dobry pomysl Gt i Lpg, a drugie to skrzynia musze miec automata poniewaz mam przerobiony samochod ze wzgledu na niepelnosprawnosc i gaz z hamulec obsluguje reka w automacie

Link to comment
Share on other sites

post-2252-0-56631400-1443722330_thumb.jpgpost-2252-0-90554900-1443722352_thumb.jpg

 

Tak wygląda komputer do imprezy gc z silnikiem ej 22 skrzynia AT rocznik 97/98  . Jeśli masz inną kostkę do sterownika wymienić musisz wiązkę + sterownik. Silnik najlepiej kompletny,  jak będzie z auta ze skrzynią AT mniejsze prawdopodobieństwo że będzie zamęczony choć to i tak loteria. A nie myślałeś poszukać takiej imprezy jak w tym ogłoszeniu, ten konkretny egzemplarz to bym odradzał bo ma  mieszalnikową instalację lpg. 

 Sorry za jakość foto ale obiektyw w telefonie trochę zorany już jest. 

Edited by andre82
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

znalazlem cos takiego wiec raczej sa http://otomoto.pl/of...z-ID4p9Eoz.html

 

Znalazłeś fanaberie handlarza. ;)

 

 

EJ221 Naturally Aspirated

  • Horsepower: 135 bhp (101 kW; 135 bhp) @ 5800 rpm
  • Torque: 137 lb·ft (186 N·m) @ 4800 rpm

EJ222 Naturally Aspirated (1999)

  • Horsepower: 142 bhp (106 kW; 144 PS) @ 5600 rpm
  • Torque: 149 lb·ft (202 N·m) @ 3600 rpm
Link to comment
Share on other sites

attachicon.gifIMAG0463.jpgattachicon.gifIMAG0464.jpg

 

Tak wygląda komputer do imprezy gc z silnikiem ej 22 skrzynia AT rocznik 97/98  . Jeśli masz inną kostkę do sterownika wymienić musisz wiązkę + sterownik. Silnik najlepiej kompletny,  jak będzie z auta ze skrzynią AT mniejsze prawdopodobieństwo że będzie zamęczony choć to i tak loteria. A nie myślałeś poszukać takiej imprezy jak w tym ogłoszeniu, ten konkretny egzemplarz to bym odradzał bo ma  mieszalnikową instalację lpg. 

 Sorry za jakość foto ale obiektyw w telefonie trochę zorany już jest. 

dzieki za porade pozniej zobacze jaka kostka bo nie jestem pewien.

Tak jak mówisz najlepiej bylo by zamienic na taka impreze ale ciezko bedzie znalesc, chociaz gdybym znalazł cos takiego to z mila checia bym zamienil.

 

 

znalazlem cos takiego wiec raczej sa http://otomoto.pl/of...z-ID4p9Eoz.html

 

Znalazłeś fanaberie handlarza. ;)

 

 

EJ221 Naturally Aspirated

  • Horsepower: 135 bhp (101 kW; 135 bhp) @ 5800 rpm
  • Torque: 137 lb·ft (186 N·m) @ 4800 rpm

EJ222 Naturally Aspirated (1999)

  • Horsepower: 142 bhp (106 kW; 144 PS) @ 5600 rpm
  • Torque: 149 lb·ft (202 N·m) @ 3600 rpm

 

cos mi to nie pasowało teraz juz wszystko jasne, ale tak czy tak to silnik ej222 spokojnie by wystarczył 

Link to comment
Share on other sites

Z racji wieku aut z tym silnikiem przebieg rzedu 300kkm bedzie standardem. imprez z tym silnikiem tez za wiele w Polsce pewnie nie znajdziesz najszybciej to z Usa sciagnac ale dolar teraz drogi a i koszta transportu akcyza wyniosa wiecej niz wartosc rynkowa auta. Szybciej pewnie znajdziesz legaca z tym silnikiem.

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Właśnie tego się obawiam ze kupię silnik do remontu, ale lepiej dołożyć tą cenę silnika a mieć ten przyrost mocy, gdzie remontować teoretycznie i tak cos może będę musial. A jak się ma sprawa z silnikiem 2.5 ? Jak to ze sobą "ozenic" chodzi mi o to co ze skrzynią ? Albo czy próbował ktoś zamontować z nowszej imprezy 2.0 160km ?

Edited by harnas
Link to comment
Share on other sites

EJ25  powinien pasować, do tego wiązka od silnika wiązka do komputera komputer i ktoś kto ogarnie kabelkologię. 2.0 160 KM był w hawku i z tego co pamiętam inna belka pod silnik więc może być więcej zabawy. Najlepszą chyba opcją będzie jednak zmiana autka na mocniejsze, postawisz do pana Miecia żeby zrobił swapa bo taniej i może byc później spory problem bo druciarstwo i wszelakie patenty mogą i zemszczą się. Postawisz do fachowca który ogarnia subaru to niestety ale kosztować parę złociszy będzie i może się okazać że koszta jakie poniosłeś plus wartość twego auta to suma za którą możesz kupić subaru w automacie z mocniejszym silnikiem. Musisz policzyć co bardziej CI się opłaca. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Calkiem niedawno na olx i allegro stal ladny Bugeye wrx w automacie za ok 15k.

Co do swapa to w którymś temacie bylo ze 2.5 sohc nawet na kompie id 2.0 pojedzie.Wiazka pasuje a komp ogarnie.Moze tak być bo np w mazdach 2.0 v6 swap na 2.5v6 nie wymusza zmiany kompa.Seryjne ecu bez problemu ogarnia.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

andre82 dzieki za porady i sugestie, pewnie rzeczywiscie najmadrzej i najprosciej bedzie zrobic tak jak piszesz, tylko wtedy najlatwiej bylo by znalezc jakies legacy 2.5 a nie ukrywam ze impreza bardziej mi sie podoba i to w takiej budzie jaka mam i stad ten dylemat a u siebie wiem ze mam zdrowa bude sprawne napedy i skrzynie, jedynie silnik ma troche malo mocy i bierze olej, a mam obawe ze moge kupic cos innego co za chwile moze miec podobny problem z zuzyciem silnika. Aczkolwiek nie watlwie po przeliczeniu olaca sie kupic inne subaru


Calkiem niedawno na olx i allegro stal ladny Bugeye wrx w automacie za ok 15k.
Co do swapa to w którymś temacie bylo ze 2.5 sohc nawet na kompie id 2.0 pojedzie.Wiazka pasuje a komp ogarnie.Moze tak być bo np w mazdach 2.0 v6 swap na 2.5v6 nie wymusza zmiany kompa.Seryjne ecu bez problemu ogarnia.

własnie tez nie byłem pewien jak siema sprawa z 2.5 sohc a wtedy juz nie bylo by problemu jak dla mnie z brakiem mocy, taki silnik bylo by najprosciej znalezc i nawet czesciowy remont zrobic a pozniej miec pewnosc co do niego

Link to comment
Share on other sites

Tylko ze taki silnik to cos ok 3.5k ,do tego nie wiadomo jak się ma sprawa z A/T. NP w kadecie do AT mialem inny ecu niż do M/T, brat jak robił konwersje w civiku w druga stronę to musial zostawić podłączona do wiązki "wajchę" w pozycji P i wozil ja schowana w tunelu,bo inaczej rozrusznik nie zakrecil(komp nie wiedział czy skrzynia nie jest na biegu).

Wydaje mi się ze u Ciebie nie powinno być problemu bo przeciez Ecu od wersji z AT masz na pokładzie ,a sam silnik czy to w AT czy w MT to jest taki sam.Ja bym próbował wsadzić 2.5 i pożenić to z ecu od 2.0 AT.

Tylko ze z robocizna to wyjdzie kwota pod 5k a za tyle to pewnie zrobisz porządny remont tego co masz.

Edited by Bo_Lo
Link to comment
Share on other sites

Jesli mialo by tak byc to u mnie akurat nie bylo by zadnego problemu z Ecu a to duze ułatwienie. Jedynie ta kwota troche martwi ale że tak powiem nie spieszy sie mi az tak zebym musiał juz zaczać remontowac wiec moze uda sie cos wyrwac w lepszej cenie a po remoncie mocy i tak za duzo nie przypedzie. A z racji ze juz powoli zbliza sie zima a umnie troche szybciej to w zimie brak mocy az tak mi nie przeszkadza. Wiec mysle, ze w najgorszym przypadku pojezdze tak do wiosny i wtedy pomysle ale chcialem wiedziec czego ewentualnie szukac i teraz juz mi sie troche sprawa wyjasnila.

Link to comment
Share on other sites

I to jest słuszne podejscie.Monitoruj co jakiś czas ogłoszenia z UK (rhd) i USA(tam najłatwiej o RSa w budzie gc) po dzwonie .Bedziesz miał silnik i wszystko co potrzeba,resztę gratów sprzedasz i cis ram się zwróci.

Link to comment
Share on other sites

Z tym kupnem auta z usa to nie jest zbyt opłacalne bo sam transport do PL to średnio 1000$  jeśli auto jest kupowane na wschodnim wybrzeżu usa bo jeśli dalej na zachód dolicz transport drogowy do portu. Silnik 2200 poj. więc wyższa stawka akcyzy dolicz koszt zakupu opłaty aukcyjne i wychodzi kwota za którą może kupić gotowe auto. Zbyt mocno uszkodzone auto może zostać zakwalifikowane w Polsce jako odpad  i będą problemy. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, moze ktos mi doradzi. Raczej bede decydował się na swap tylko czy obecna skrzynia wytrzyma przysilniku 2.5 czy lepiej wlozyc 2.2 i miec pewnoscze skrzynia jeszcze chwile pochodzi bo ta ktora mam jest w bardzodobrym staniei nie chcial bym zmieniac bonigdypewnosci nie ma co sie kupi.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie będziesz  jej katować to pożyje długo. Fakt że koników i niutków przybędzie nie znaczy że skrzynia nie wytrzyma no chyba że zaczniesz wstawiać ostro dla subarki po swapie to wtedy owszem owszem czemu nie  ;)

Link to comment
Share on other sites

Kurde te skrzynie to z ryżu są? ;)

W starych mazdach skrzynie wytrzymują przyrosty po 300hp ponad serie.:D

Może to kwestia ze ośki.Bo 4x4 w gtx-ach i gtr-ach tez były papierowe.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie tak będzie jak mówisz napędy bardziej meczą skrzynie, a tez jak to w automacie roznie to bywa ;p

A każdy silnik spasuje z moja skrzynia, chodzi mi o to czy były jakieś różnice w połaczeniu z blokiem ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...